Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Rauhaa ja tervetuloa keskustelemaan :wave:

kor 13.

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

 
Viimeksi muokattu:
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27009952]Ilmestyskirjan sukurutsaus ällöttää. Cain nussi omaa siskoa ja saman teki Aatamin ja Eevan muutkin lapset.[/QUOTE]

Eikös tätä olisi hyvä miettiä edellisessä UniQuen ketjussa?
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27009961]Eikös tätä olisi hyvä miettiä edellisessä UniQuen ketjussa?[/QUOTE]

Otsokon mukaan tämä ketju on uskonasioista pohdiskeleville. Perheorgiat on vakavan pohdinnan paikka.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27009952]Ilmestyskirjan sukurutsaus ällöttää. Cain nussi omaa siskoa ja saman teki Aatamin ja Eevan muutkin lapset.[/QUOTE]

Ja sekoitit Raamatun ekan ja viimeisen kirjan...(sori kun takerruin epäolennaiseen)
 
  • Tykkää
Reactions: veden-neito
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27009978]Otsokon mukaan tämä ketju on uskonasioista pohdiskeleville. Perheorgiat on vakavan pohdinnan paikka.[/QUOTE]

Mutta ne kovemmat väännöt voi tehdä siellä ekassa ketjussa. Tiedät varmasti miten kova väittely tuosta aiheesta tulisi ->se veisi tilaa seuraavat pari sivua ainakin. Tää ketju on sitä varten että ihmiset saisivat voimaa.
Mulla on välillä tarve päästä juttelemaan asioista pehmeämminkin ja levätä Raamatun juttujen äärellä.
Lupaan kyllä väitellä kanssasi siinä edeltävässä ketjussa, siitä voit olla varma...
 
"..."
[QUOTE="Uskis";27010017]Mutta ne kovemmat väännöt voi tehdä siellä ekassa ketjussa. Tiedät varmasti miten kova väittely tuosta aiheesta tulisi ->se veisi tilaa seuraavat pari sivua ainakin. Tää ketju on sitä varten että ihmiset saisivat voimaa.
Mulla on välillä tarve päästä juttelemaan asioista pehmeämminkin ja levätä Raamatun juttujen äärellä.
Lupaan kyllä väitellä kanssasi siinä edeltävässä ketjussa, siitä voit olla varma...[/QUOTE]

Ihana ketju. Just aamusta mietin, että jos avaisi ketjun, jossa jokainen uskossa oleva voisi kertoa, miten on tullut uskoon ja mitä Jumala on kenenkin elämässä tehnyt :heart:. Siunausta teille :)
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"Uskis"
Niin kun otsikossa lukee myös "uskonasioista pohdiskeleville", niin kyllä se tarkoittaa ei-uskoviakin ja oletan että ap:nkin mukaan he ovat kanssa oikein tervetulleita.
Mutta :ei niin, etteikö me vastailtaisi tiukkiin kysymyksiin, mutta ehkä ne IHAN pahimmat sukurutsa-evoluutio-Luther -väittelyt on hyvä olla toisessa ketjussa, niille on oma paikkansa. Mutta ihmisten omasta elämästä kumpuavat jutut ja kokemukset on ihania lukea tässä ketjussa. :)
 
"Uskis"
[QUOTE="...";27010081]Ihana ketju. Just aamusta mietin, että jos avaisi ketjun, jossa jokainen uskossa oleva voisi kertoa, miten on tullut uskoon ja mitä Jumala on kenenkin elämässä tehnyt :heart:. Siunausta teille :)[/QUOTE]

Siunausta sulle myös! :)

Mun uskoontulo oli pitkä prosessi, kirjoitan siitä jossain vaiheessa jahka ehdin...nyt mulla on pari pientä vuorikiipeilijää niskassa, pitää keksiä heille tekemistä. Jahka tuo sade lakkaa niin lähdetään ulos.
 
"Uskis"
Minun taas on Yerushalayim Shel Zahav, laulaja on kuin enkelikuoro...tai oli.
Pitää käydä katsomassa jos löytyisi youtubesta!

Ilmoitin tässä vähän aikaa sitten miehelleni että nyt aletaan kerätä matkakassaa. Vaikka sitä rahaa tarvitsisi moneen muuhunkin, niin haluan että mun lapset käy kouluiässä edes pari kertaa ulkomailla (laivaristeilyjen lisäksi), ihan kokemuksen ja yleissivistyksen takia, ja mies suostui, vaikka ei itse ole käynyt kauempana.

Toinen reissu saattaa tulla ehkä Tansaniaan, meillä on eräs tuttu paikallinen siellä, ja se olisi semmoinen reissu että maksettaisiin vain matkat ja yövyttäisiin heillä. Mutta toinen niistä reissuista saa olla kunnon perinteinen etelän turistimatka, ja se kohde on Israel (no ei varmaan ollut yllätys kellekään :)). Mun isä oli kova ulkomaanmatkaaja ja jostain syystä mun ei-uskovat porukat teki 2 matkaa just Israeliin, pääsin lapsena ja nuorena mukaan. Ja jostain syystä ne 2 matkaa oli ihan samanlaiset: Aurinkomatkat, kohteena Eilat, ja sieltä tehtiin matka Kuolleenmeren kautta Jerusalemiin.

Mutta siitä jäi kaipuu sinne...
Nyt on kasassa n. 600 euroa. Se on sen verran kallis maa että voi mennä meiltä 2-3 vuotta ennen kuin päästään sinne. Hotellihinnat on huikeat. Mutta ehkä joskus...
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Khimaira
Mä en vieläkään sulata sitä että maanpäällinen elämä olisi "ihan sama" kärsimyksineen, kunhan vaan taivaaseen päästyään ihmisen surut pyyhitään pois ja siellä on ikuinen onni.
Miksi Jumala edes loi maanpäälle elämää jos tavoite on kuitenkin asustella siellä taivaassa onnellisena?
 
[QUOTE="Uskis";27010379]Pitää käydä katsomassa jos löytyisi youtubesta!

Ilmoitin tässä vähän aikaa sitten miehelleni että nyt aletaan kerätä matkakassaa. Vaikka sitä rahaa tarvitsisi moneen muuhunkin, niin haluan että mun lapset käy kouluiässä edes pari kertaa ulkomailla (laivaristeilyjen lisäksi), ihan kokemuksen ja yleissivistyksen takia, ja mies suostui, vaikka ei itse ole käynyt kauempana.

Toinen reissu saattaa tulla ehkä Tansaniaan, meillä on eräs tuttu paikallinen siellä, ja se olisi semmoinen reissu että maksettaisiin vain matkat ja yövyttäisiin heillä. Mutta toinen niistä reissuista saa olla kunnon perinteinen etelän turistimatka, ja se kohde on Israel (no ei varmaan ollut yllätys kellekään :)). Mun isä oli kova ulkomaanmatkaaja ja jostain syystä mun ei-uskovat porukat teki 2 matkaa just Israeliin, pääsin lapsena ja nuorena mukaan. Ja jostain syystä ne 2 matkaa oli ihan samanlaiset: Aurinkomatkat, kohteena Eilat, ja sieltä tehtiin matka Kuolleenmeren kautta Jerusalemiin.

Mutta siitä jäi kaipuu sinne...
Nyt on kasassa n. 600 euroa. Se on sen verran kallis maa että voi mennä meiltä 2-3 vuotta ennen kuin päästään sinne. Hotellihinnat on huikeat. Mutta ehkä joskus...[/QUOTE]

Lähtekää Israeliin kiertämään niin, että yövytte Kibbutzeilla. Tulee halvemmaksi ja näette enemmän.
 
"vieras"
Etkö sä jumalauta hullu osaa lopettaa harhojesi markkinointia? :headwall:
Eikö sulla ole työpaikkaa? Pyydä jumalaltas vaikka sitä, kummasti helpottuu raha-asiatkin eikä tarvitse olla vauhkoamassa ja pilaamassa palstaa!
 
Mä en vieläkään sulata sitä että maanpäällinen elämä olisi "ihan sama" kärsimyksineen, kunhan vaan taivaaseen päästyään ihmisen surut pyyhitään pois ja siellä on ikuinen onni.
Miksi Jumala edes loi maanpäälle elämää jos tavoite on kuitenkin asustella siellä taivaassa onnellisena?
Tämä ajatus riippuu paljon taas miten uskoo. Minä uskon, että Messias kun tulee niin kaikki ne jotka Hänet tunnistaa yhdistetään Israelin kansaan. Kun viimeinen taisto käydään niin Israelista tulee HaShemin valtaistuin.
En myöskään usko, että elämämme olisi turhaa tai ihan sama. Tie jonka valitsemme on tärkeä osa tulevaa viimeistä taistelua.
 
Viimeksi muokattu:
Khimaira
Tämä ajatus riippuu paljon taas miten uskoo. Minä uskon, että Messias kun tulee niin kaikki ne jotka Hänet tunnistaa yhdistetään Israelin kansaan. Kun viimeinen taisto käydään niin Israelista tulee HaShemin valtaistuin.
En myöskään usko, että elämämme olisi turhaa tai ihan sama. Tie jonka valitsemme on tärkeä osa tulevaa viimeistä taistelua.
Ahaa..okei...
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"vieras"
Tämä ajatus riippuu paljon taas miten uskoo. Minä uskon, että Messias kun tulee niin kaikki ne jotka Hänet tunnistaa yhdistetään Israelin kansaan. Kun viimeinen taisto käydään niin Israelista tulee HaShemin valtaistuin.
En myöskään usko, että elämämme olisi turhaa tai ihan sama. Tie jonka valitsemme on tärkeä osa tulevaa viimeistä taistelua.
Eikä viimeisen taistelun tulos ole jo ennalta päätetty? Miten mikään, mitä valitsemme, voi sitten olla "tärkeä osa" osa? Johan se tiedetään jo ennalta miten siinä käy, valitsimme miten hyvänsä.
 

Yhteistyössä