Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"Uskis"
Mä en vieläkään sulata sitä että maanpäällinen elämä olisi "ihan sama" kärsimyksineen, kunhan vaan taivaaseen päästyään ihmisen surut pyyhitään pois ja siellä on ikuinen onni.
Miksi Jumala edes loi maanpäälle elämää jos tavoite on kuitenkin asustella siellä taivaassa onnellisena?
Ei tämä elämä todellakaan ole ihan sama, ja toisaalta on ihan sama että miten täällä käy.

Jumala on pienien yksityiskohtien jumala, jaksaa valvoa maailman jokaista pientä atomia, eläintä ja ihmistä.
Hän haluaa auttaa pienimmissäkin asioissa mitä vaan pyydetään, ja Hänelle meidän asiansa ei ole "ihan sama" vaan hyvin tärkeitä.

Mutta se Jumalan apu on erikoista, näin uskovanakin sanottuna. Ja vaikka Jumala vastaa pienissä asioissa tarkasti, niin joskus Hän antaa isojen asioiden mennä pieleen oikein kunnolla.
Jumalan apu ei tule tosiaankaan aina heti ja sellaisena kuin me ajatellaan. Jos ajattelee esim. edellisessä ketjussa ollutta raiskaus-esimerkkiä, niin se apu ei välttämättä tule rukouksista huolimatta sille naiselle/lapselle siinä raiskauksen aikana, ei vielä ehkä kuukausiin tai vuosiin (jos on insestiä), mutta sitten se tulee sellaisessa muodossa että se raiskattu usein pääsee ulos siitä tilanteesta, jonkun työntekijän hoiviin, terapiaan,jne. Elämä on saanut kovan kolauksen, mutta siitä voi räpiköidä jotenkin kuiville.

Jumala laittaa ihmiset auttamaan onnettomuuksien kautta, tuntuu joskus että ihmiset ovat lauma rikkinäisiä ja lommoja täynnä olevia jotka tukevat toinen toisiaan. Joku Haitissa käynyt on sanonut, että ennen se oli sulkeutunut maa, josta kukaan ei tiennyt oikein mitään(muuta kuin woodoon), mutta maanjäristyksen kautta apua ja erilaisia ihmisiä on virrannut sinne ympäri maailmaa ja sen maan oli pakko avautua edes hetkeksi. No, ihmiset saisivat auttaa siinäkin vaiheessa kun uutistoimistot eivät ole enää Haitista kiinnostuneet...

Jumalan apu on sidottu uskoviin ja ei-uskoviin ihmisiin, vaikka Hän pystyisi asioita tekemään ilman meitäkin. Mutta se tuntuu usein toivottomalta tehtävältä, sillä synti ja kärsimys rehottaa joka puolella kuin rikkaruoho. Maailma kun on Raamatun "pahan vallassa", vaikka Jumala on se joka viimeisenä viheltää pelin poikki.

Mutta sitten on niin hyödyttömän tuntuista kärsimystä ettei mitään rajaa, missä ei tunnu olevan mitään tarkoitusta ja mihin ei ihmisen apu ylety. Uskon että Jumala on niissä tapauksissa erityisen armollinen Taivasta ajatellen; jos jossain on joku ihminen joka on ikänsä ollut raiskattavana ja eristyksissä, niin jos hän kuolee niin en usko että Jumala häneltä olettaa uskoontuloja, en tiedä. "Jolle paljon on annettu, niin siltä paljon vaaditaan" toimii toisinkinpäin.

Kärsimys on yksi Jumalan tavoista kääntää ihminen Hänen luokseen, koska elämän yksi tarkoitus on löytää Jumala. Siinä mielessä on ihan sama, onko meillä kipua ja takaiskuja vai ei. Ikuisuuden rinnalla tämä elämä on kuin silmänräpäys.
Ja tämän voi hyvin moni uskova allekirjoittaa: Jeesuksen läsnäolo elämässä on se tärkein. Tästä esimerkkinä Kiinan vankiloissa kidutetut kristityt: fyysisesti ja psyykkisesti on ihan äärimmäinen tilanne, mutta sydämessä on valtava rauha joka ei tule itsestä.

Kärsimys myös laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, joku liikemies voisi sanoa näin: "nyt vasta kun tuli sairautta ja menetyksiä niin ymmärrän mikä elämässä tärkeää."

Sitä en tiedä että miksi Jumala loi tämän kaiken. Ehkä Hän halusi luoda, saada jälkeläisiä. Jotain siitä Jumalan luonteenpiirteestä kuvastaa se, että mekin haluamme lapsia, vaikka on isoja riskejä että lapsen elämä ei tule sujumaan kovin ruusuisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27010478]Etkö sä jumalauta hullu osaa lopettaa harhojesi markkinointia? :headwall:
Eikö sulla ole työpaikkaa? Pyydä jumalaltas vaikka sitä, kummasti helpottuu raha-asiatkin eikä tarvitse olla vauhkoamassa ja pilaamassa palstaa![/QUOTE]

Onko sun pakko tuoda eripuraa tähänkin ketjuun? Asioista keskusteleminen ja vääntäminen on eri asia.
 
"Uskis"
[QUOTE="Uskis";27011903]Onko sun pakko tuoda eripuraa tähänkin ketjuun? Asioista keskusteleminen ja vääntäminen on eri asia.[/QUOTE]

Siis: Asioista keskusteleminen ja vääntäminen on 2 eri asiaa.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27012916]Kiitos sinulle ja kaikille muille jotka voitte pienen pyynnön heittää Isälle lapseni puolesta ja minunkin puolestani, Hän kyllä tietää mistä kyse, lapsellani on vakava sairaus, ollut jo pitkään. Hyvää yötä kaikille![/QUOTE]

Hyvää yötä sinulle! :)
 
"Yhden lapsen äiti"
Uskossa oleva, huono kilvoittelija välillä, olen minäkin.
Armoon voin vain joka päivä turvata, siihen että Jeesus on minunkin synnit sovittanut ja verensä vuodattanut tähteni. Ihmeellinen Neuvonantajani, Hyvä Paimen.
Vapahtajani. <3
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"Uskis"
Menen jo nukkumaan, mutta kopsaan tähän pari Erkki Lemisen runoa. Ensimmäinen on kaikille tätä ketjua lukeville, toinen on erityisesti uskoville: Jumalan koulussa ei ole aina helppo olla, mutta se kannattaa. Siunausta!

Peitetyt kyyneleet

Ehyttä yllä, sisällä repaleet.
Hymyilyllä peitetään kyyneleet,
salassa syntyneet.

Tyhjyyden painon, pelon ja kaipauksen,
syytösten vainon, elämän petoksen
peittelee ihminen.

Ken kaiken tuntee, hän tuntee syvyyden,
ken kaiken huomaa, hän huomaa pimeyden,
kiusatun ihmisen.

Jumala taivaan on tullut maailmaan.
Ihmisen vaivaan toi avun tullessaan.
Hän suostuu auttamaan.

Vapahtajalla on lääke tyhjyyteen.
Armahtamalla hän saattaa yhteyteen
luotansa loitonneen.

Rakkaudellaan hän pelon karkottaa.
Yhteydessään elämän uudistaa,
hän taivaan lahjoittaa.

***************************

Kun Jumala vetää ylpeitä alas,
hän käyttää pudotustyössään renkejään:
kiusoja, lankeemuksia,
ahdistuksia, Saatanaa.

Kun hän nostaa nöyryytettyjä ylös,
hän tekee sen itse.

Hän ottaa avuttoman syliin.

Erkki Leminen
 
"Uskis"
[QUOTE="Yhden lapsen äiti";27013025]Uskossa oleva, huono kilvoittelija välillä, olen minäkin.
Armoon voin vain joka päivä turvata, siihen että Jeesus on minunkin synnit sovittanut ja verensä vuodattanut tähteni. Ihmeellinen Neuvonantajani, Hyvä Paimen.
Vapahtajani. <3[/QUOTE]

Ei tässä hyviä uskovia ole kukaan meistä...ollaan kaikki semmoisia armon suurkuluttajia. Onneksi Jeesus pitää meistä kiinni. :)

Hyvää yötä sinullekin!
 
Aloitanpas hieman pitkäveteisellä jutulla, mutta toivottavasti joku haluaisi perehtyä. Oltuani sairaalassa koin suurta ahdinkoa ja synnintunto nousi piinaavaksi, aina kun kumminkin yritän kääntyä synnistä pois alkaa vihollinen pistämään kapulaa rattaisiin... Loppujen lopuksi pelkään, että tulen hulluksi tämän oman veivaamiseni takia, koska henkisesti koen kovaakin ahdistusta ja puristusta. Eikä tuon tunteen lähdettä osaa selittää, miksi jotkut päivät ovat todella ahdistavia. Mutta käsitinköhän "väärin" tuon sairaalareissun, olin siis autuaan tietämätön koko sairaudesta, se oli kuin pommi mikä tippu taivaalta ja siitä se sitten alkoi. Että tämä olisi ollut Jumalan puhuttelua minulle? Kun tulin sairaalasta, rukoilin että Jumala antaisi Sanassaan minulle vastauksen ja jotain mikä pistäisi miettimään tätä kaikkea... Silmiini sitten pomppasi tämä ja tämä puhutteli. Voin alleviivata kohdat, mitkä puhuttelivat erityisesti :)

1 Elihu jatkoi puhettaan ja sanoi:
2 "Maltahan vähän, niin julistan sinulle, sillä vielä on minulla Jumalan puolesta puhuttavaa.
3 Minä noudan tietoni kaukaa ja osoitan Luojani oikeuden;
4 sillä totisesti, sanani eivät ole valhetta-mies, jolla on täydellinen tieto, on edessäsi.
5 Katso, Jumala on voimallinen, mutta ei halveksu ketään; väkevä on hänen ymmärryksensä voima.
6 Hän ei pidä jumalatonta elossa, vaan hankkii kurjille oikeuden.
7 Hän ei käännä silmiänsä pois hurskaista, vaan antaa heidän istua kuningasten kanssa valtaistuimella ikuisesti; he kohoavat korkealle.
8 Ja jos niinkin käy, että heidät kytketään kahleisiin, sidotaan kurjuuden köysillä,
9 niin hän sillä ilmaisee heille, mitä he ovat tehneet ja mitä rikkoneet pöyhkeilemisellään,
10 avaa heidän korvansa nuhtelulle ja käskee heitä kääntymään pois vääryydestä.
11 Jos he kuulevat ja alistuvat, niin saavat viettää päivänsä onnessa ja ikävuotensa ihanasti.
12 Mutta jos eivät kuule, niin he syöksyvät surman peitsiin ja menehtyvät ymmärtämättömyyteensä.
13 Mutta jumalattomat pitävät vihaa, he eivät apua huuda, kun hän on heidät vanginnut.
14 Heidän sielunsa kuolee nuoruudessa, heidän elämänsä loppuu niinkuin haureellisten pyhäkköpoikain.
15 Kurjan hän vapahtaa hänen kurjuutensa kautta ja avaa hänen korvansa ahdistuksella.
16 Sinutkin houkutteli ahdingosta pois avara tila, jossa ei ahtautta ollut, ja lihavuudesta notkuvan ruokapöydän rauha.
17 Ja niin kohtasi sinua kukkuramäärin jumalattoman tuomio; tuomio ja oikeus on käynyt sinuun kiinni.
18 Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan.
19 Voiko huutosi auttaa ahdingosta tahi kaikki voimasi ponnistukset?
20 Älä halaja yötä, joka siirtää kansat sijoiltansa.
21 Varo, ettet käänny vääryyteen, sillä se on sinulle mieluisampi kuin kärsimys.
22 Katso, Jumala on korkea, valliten voimassansa; kuka on hänen kaltaisensa opettaja?
23 Kuka määrää hänen tiensä, ja kuka sanoo: 'Sinä teit väärin'?
24 Muista sinäkin ylistää hänen töitänsä, joiden kiitosta ihmiset veisaavat;
25 kaikki ihmiset ihailevat niitä, kuolevaiset katselevat niitä kaukaa.
26 Katso, Jumala on suuri, emme häntä käsitä, hänen vuottensa luku on ilman määrää.
27 Hän kokoaa vedenpisarat; ne vihmovat virtanaan sadetta,
28 jota pilvet vuodattavat, valuttavat ihmisjoukkojen päälle.
29 Kuka ymmärtää pilvien leviämiset, kuka hänen majansa jyrinän?
30 Katso, hän levittää niiden päälle leimauksensa ja peittää meren pohjat.
31 Sillä niin hän tuomitsee kansat, niin hän antaa runsaan ravinnon.
32 Hän peittää molemmat kätensä leimauksilla ja lähettää ne ahdistajan kimppuun.
33 Hänet ilmoittaa hänen jylinänsä, jopa karjakin hänen tulonsa."


Pitäisikö minun odottaa, että Jumala nostattaa minulle elämäntilanteissa näitä syntejä esille? Ja odottaa vähän kuin merkkiä Jumalalta, kun yksi pahuus on sellainen mistä en pääse ominvoimin irti ja se piinaa minua kyllä jo aikalailla. Olen rukoillut apua, että Jumala vastaisi mutta ei mitään kuulu?
 
[QUOTE="Yhden lapsen äiti";27013025]Uskossa oleva, huono kilvoittelija välillä, olen minäkin.
Armoon voin vain joka päivä turvata, siihen että Jeesus on minunkin synnit sovittanut ja verensä vuodattanut tähteni. Ihmeellinen Neuvonantajani, Hyvä Paimen.
Vapahtajani. <3[/QUOTE]

Voi :heart: Tähän voin niin samaistua :)
 
Mutta minäkin menen nyt nukkumaan, saa nähdä miten aika riittää täällä kirjoitteluun... Huomenna saan tietää joudunko leikkaukseen...

Mutta toivottavasti muut pitävät ketjua pystyssä :)

Hyvää yötä Jeesus myötä! =)
 
"Uskis"
Aloitanpas hieman pitkäveteisellä jutulla, mutta toivottavasti joku haluaisi perehtyä. Oltuani sairaalassa koin suurta ahdinkoa ja synnintunto nousi piinaavaksi, aina kun kumminkin yritän kääntyä synnistä pois alkaa vihollinen pistämään kapulaa rattaisiin... Loppujen lopuksi pelkään, että tulen hulluksi tämän oman veivaamiseni takia, koska henkisesti koen kovaakin ahdistusta ja puristusta. Eikä tuon tunteen lähdettä osaa selittää, miksi jotkut päivät ovat todella ahdistavia. Mutta käsitinköhän "väärin" tuon sairaalareissun, olin siis autuaan tietämätön koko sairaudesta, se oli kuin pommi mikä tippu taivaalta ja siitä se sitten alkoi. Että tämä olisi ollut Jumalan puhuttelua minulle? Kun tulin sairaalasta, rukoilin että Jumala antaisi Sanassaan minulle vastauksen ja jotain mikä pistäisi miettimään tätä kaikkea... Silmiini sitten pomppasi tämä ja tämä puhutteli. Voin alleviivata kohdat, mitkä puhuttelivat erityisesti :)

1 Elihu jatkoi puhettaan ja sanoi:
2 "Maltahan vähän, niin julistan sinulle, sillä vielä on minulla Jumalan puolesta puhuttavaa.
3 Minä noudan tietoni kaukaa ja osoitan Luojani oikeuden;
4 sillä totisesti, sanani eivät ole valhetta-mies, jolla on täydellinen tieto, on edessäsi.
5 Katso, Jumala on voimallinen, mutta ei halveksu ketään; väkevä on hänen ymmärryksensä voima.
6 Hän ei pidä jumalatonta elossa, vaan hankkii kurjille oikeuden.
7 Hän ei käännä silmiänsä pois hurskaista, vaan antaa heidän istua kuningasten kanssa valtaistuimella ikuisesti; he kohoavat korkealle.
8 Ja jos niinkin käy, että heidät kytketään kahleisiin, sidotaan kurjuuden köysillä,
9 niin hän sillä ilmaisee heille, mitä he ovat tehneet ja mitä rikkoneet pöyhkeilemisellään,
10 avaa heidän korvansa nuhtelulle ja käskee heitä kääntymään pois vääryydestä.
11 Jos he kuulevat ja alistuvat, niin saavat viettää päivänsä onnessa ja ikävuotensa ihanasti.
12 Mutta jos eivät kuule, niin he syöksyvät surman peitsiin ja menehtyvät ymmärtämättömyyteensä.
13 Mutta jumalattomat pitävät vihaa, he eivät apua huuda, kun hän on heidät vanginnut.
14 Heidän sielunsa kuolee nuoruudessa, heidän elämänsä loppuu niinkuin haureellisten pyhäkköpoikain.
15 Kurjan hän vapahtaa hänen kurjuutensa kautta ja avaa hänen korvansa ahdistuksella.
16 Sinutkin houkutteli ahdingosta pois avara tila, jossa ei ahtautta ollut, ja lihavuudesta notkuvan ruokapöydän rauha.
17 Ja niin kohtasi sinua kukkuramäärin jumalattoman tuomio; tuomio ja oikeus on käynyt sinuun kiinni.
18 Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan.
19 Voiko huutosi auttaa ahdingosta tahi kaikki voimasi ponnistukset?
20 Älä halaja yötä, joka siirtää kansat sijoiltansa.
21 Varo, ettet käänny vääryyteen, sillä se on sinulle mieluisampi kuin kärsimys.
22 Katso, Jumala on korkea, valliten voimassansa; kuka on hänen kaltaisensa opettaja?
23 Kuka määrää hänen tiensä, ja kuka sanoo: 'Sinä teit väärin'?
24 Muista sinäkin ylistää hänen töitänsä, joiden kiitosta ihmiset veisaavat;
25 kaikki ihmiset ihailevat niitä, kuolevaiset katselevat niitä kaukaa.
26 Katso, Jumala on suuri, emme häntä käsitä, hänen vuottensa luku on ilman määrää.
27 Hän kokoaa vedenpisarat; ne vihmovat virtanaan sadetta,
28 jota pilvet vuodattavat, valuttavat ihmisjoukkojen päälle.
29 Kuka ymmärtää pilvien leviämiset, kuka hänen majansa jyrinän?
30 Katso, hän levittää niiden päälle leimauksensa ja peittää meren pohjat.
31 Sillä niin hän tuomitsee kansat, niin hän antaa runsaan ravinnon.
32 Hän peittää molemmat kätensä leimauksilla ja lähettää ne ahdistajan kimppuun.
33 Hänet ilmoittaa hänen jylinänsä, jopa karjakin hänen tulonsa."


Pitäisikö minun odottaa, että Jumala nostattaa minulle elämäntilanteissa näitä syntejä esille? Ja odottaa vähän kuin merkkiä Jumalalta, kun yksi pahuus on sellainen mistä en pääse ominvoimin irti ja se piinaa minua kyllä jo aikalailla. Olen rukoillut apua, että Jumala vastaisi mutta ei mitään kuulu?
Sori, mutta jos olet jossain välissä kertonut että sulla todettiin joku sairaus, niin multa on se tieto mennyt ohi, sen vaan tiedän että olit 2 pv sairaalassa. Mikä sairaus sulla löydettiin, ja kuinka tänään kävi (ei ole pakko vastata jos et tällä hetkellä halua siitä puhua)?
 
[QUOTE="Uskis";27017855]Moi Algoma!

-Ai mää vai?
Olen yks uskovainen joka ei jaksa tehdä mustaa nikkiä. Näissä hihhuliketjuissa olen tainnut tulla jo tutuksi harmaanakin. :)[/QUOTE]Ahaa, Sa olet se vanha musta uskis, niinko?
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27017864]Palstan virallinen Kristitty ja kiistaton auktoriteetti jokaisessa uskontoon liittyvässä ketjussa.[/QUOTE]

Auts, se on ollut mun piiloviesti kaikille, mut sä hoksasit sen nyt.
Sä taidat olla mun vakiseuralaiseni näissä uskonmittelöissä?
 

Yhteistyössä