Kiittääkö miehesi ruuasta?

  • Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kiittää toki, oli ruoanvalmistaja kuka tahansa.
Eikai kukaan aikuinen syö ja nouse pöydästä ilman kiitosta??
Minun mieheni näin tekee, kun häntä ei ole pienenä opetettu kiittämään, tai saatika sitten minkäännäköisiä pöytätapoja. Meillä on vielä koulutus kesken :D
Ihan sama mitä pentuna opetettu, kai se nyt aikuisena helvetti osaa suuta liikuttaa sen verran että kiittää. Riittää kai että kerran infoat käytöstavoista, luulisi aivojen rekisteröivän ohjeet.
Kuulostaa viehättävltä yksilöltä.
Ei ole ilmeisesti tehonnut, kun ei ole 6 vuoden aikana oppinut. Seuraavaksi teen sen,ettei enää mun tekemää ruokaa heru,jos ei käytöstapoja rupee löytymään :D
Kyllä tuo nyt on jo vaan sitä ettei hän arvosta sua paskan vertaa.....
 
:)
Molemmat kiittää joka kerta, oli sitten kumpi vaan tehnyt ruuan. Ja on meillä molemmilla kai jonkinmoiset pöytätavatkin, en oikeen oo kiinnittäny huomiota, eli hyvin ilmeisesti menee ilman onkelmia. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kiittää toki, oli ruoanvalmistaja kuka tahansa.
Eikai kukaan aikuinen syö ja nouse pöydästä ilman kiitosta??
Minun mieheni näin tekee, kun häntä ei ole pienenä opetettu kiittämään, tai saatika sitten minkäännäköisiä pöytätapoja. Meillä on vielä koulutus kesken :D

meillä myös...on tuo toisinaan niin sika että oikein oksettaa... siksi syödään lapsen kanssa eri aikaan kuin mies
 
vieras
Mun miehelle ei ole kotona opetettu kiitoksen sanomista ruoasta. Kun menin ekoja kertoja hänen perheensä luo, olin ainoa joka kiitti ruoasta. Vastaukseksi sain vaivaantuneen "ole hyvän". Ei ole heillä ollut tapana. Itse olin todella hämmästynyt, koska itse kiitän aina ruoasta. Sittemmin mieskin on alkanut kiittää minua ruoasta, ei ihan joka kerta tosin muista vieläkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Kiittää aina, ja kehuu ruokaa.
Omaa myös pöytätavat, ainaki jonniimoiset :whistle:

Miä teen meil aina ruuat, ja miä kiitän myös aina kun olen lopettanut ruokailun. Myös silloin kun oon iha yksin kotona ja oon syöny ( :ashamed: )
Ihana, et on muitakin! Mie kans aina sanon kiitos, kun olen syönyt ja nousen pöydästä, vaikka sitten olisin yksin..

Joo ja mies kiittää myös ruuasta, samoin lapset. Jos eivät meinaa muistaa, sanon aina painokkaasti ole hyvä, sitten kyllä muistavat :)
 
Kyllä mies kiittää ruoasta ja kehuu aina kun on aihetta, mikä on mukavan usein :) Meillä ei piereksitä eikä röyhtäillä ruokapöydässä, ei me mitään eläimiä olla. Vaikka en tiedä tekiskö eläimetkään niin :D

Niin ja se on aivan ehdoton asia, että meillä tosiaan syödään ruokapöydän ääressä eikä todellakaan missään olohuoneessa telkkarin ääressä. Lehtiä ei myöskään lueta samalla. Sen verran pitää kunnioittaa ruokaa ja sen tekijää eli minua.
 
Marilii
Kyllä kiittää. Ja poikakin jos on syömässä luonani ja tarjoan lisää, hän sanoo kiitos ei. En tiedä missä välissä olen tuon pojulle opettanut, mutta mukavaa, että osaa käyttäytyä... jopa äidin luonakin.
 
france
ei kiita. meilla ei kiita kumpikaan. ranskalaiseen kulttuuriin ei kuulu. kehua toki voi ruokaa jos oli hyvaa. alkuaikoina kun kiittelin kaikki piti mua ihan hulluna. joten maassa maan tavalla. suomessa toki kiittelen kuten asiaan kuuluu.
 

Yhteistyössä