Kirkko perusti salaisen keskuksen paperittomille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sä vastaat mulle koko ajan vastakysymyksillä, joten vastaas nyt vaan siihen mitä mä kysyin eläkä esitä koko ajan uusia kysymyksiä ::unsure::alien::cautious:

Eli mä vastasin sulle jo heti ensimmäiseen kysymykseen, joten voisisitsää vai etkö sä voisi vastata siihen mitä kysyin: Mitä sun mielestä sitten pitäis tehdä? Antaa tänne tulleiden jäädä laittomasti maahan ilman lupaa ja ottaa turvallisuusriski mikä voisi toteutuessaan olla vieläkin pahempi kuin se mitä Turussa tapahtui?
Ei kai laittomasti maassa olevat voi jatkaa maassa oloaan.
Ei myöskään voi summamutikassa sanoa kuka on turvallisuusriski ja kuka ei.
Ensin täytyy tehdä rikos ennenkuin on rikollinen.
En voi oikeen tyhjentävästi vastata sulle, Elena, kun en tiedä Asiasta juuri mitään.
Olen niinkuin monet muutkin, mielipide on, mutta tietoa ei ole.
 
vierailija
Rikkooko Suomi sitten niitä sopimuksia?
Ei riko. Ihan vapaasti tänne saa tulla sopimusten mukaisesti hakemaan turvapaikkaa. Näinhän meille on kohta kaksi vuotta toitotettu. Vähemmän tunnettu pykälä on se, että hakijan pitää poistua maasta, kun on todettu, että hän ei tarvitse kansainvälistä suojelua. Tämäkin kuuluu niihin kv. sopimuksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ei kai laittomasti maassa olevat voi jatkaa maassa oloaan.
Ei myöskään voi summamutikassa sanoa kuka on turvallisuusriski ja kuka ei.
Ensin täytyy tehdä rikos ennenkuin on rikollinen.
En voi oikeen tyhjentävästi vastata sulle, Elena, kun en tiedä Asiasta juuri mitään.
Olen niinkuin monet muutkin, mielipide on, mutta tietoa ei ole.
Eikö laittomattomasti maassa oleskelu ole rikos?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei kai laittomasti maassa olevat voi jatkaa maassa oloaan.
Ei myöskään voi summamutikassa sanoa kuka on turvallisuusriski ja kuka ei.
Ensin täytyy tehdä rikos ennenkuin on rikollinen.
En voi oikeen tyhjentävästi vastata sulle, Elena, kun en tiedä Asiasta juuri mitään.
Olen niinkuin monet muutkin, mielipide on, mutta tietoa ei ole.
Eikö laittomattomasti maassa oleskelu ole rikos?
Tuossahan tuo vastaus onkin sille toiselle esitettynä kysymyksessä.
 
vierailija
Maasta pois heti kun lupaa jäädä tänne ei tipu...samasta ovesta ulos mistä sisälle tunkivat. Kerroppa sinä sitten mitä heille pitäisi tehdä, antaa olla maassa laittomasti ja ottaa riski että he tekevät jonkun iskun vaikkapa ihan vaan kostona kun eivät saaneet tahtoaan läpi?
Suomeen mahtuu ja ihan samalla sun pojat on iso riski turvallisuudelle. Mun mielestä ne pitäis kans lähetää sit poiis ja sit ne vois kertoo sulle et siel on sota ja ihmiisi kuolee koko ajna.
 
vierailija
Maasta pois heti kun lupaa jäädä tänne ei tipu...samasta ovesta ulos mistä sisälle tunkivat. Kerroppa sinä sitten mitä heille pitäisi tehdä, antaa olla maassa laittomasti ja ottaa riski että he tekevät jonkun iskun vaikkapa ihan vaan kostona kun eivät saaneet tahtoaan läpi?
Suomeen mahtuu ja ihan samalla sun pojat on iso riski turvallisuudelle. Mun mielestä ne pitäis kans lähetää sit poiis ja sit ne vois kertoo sulle et siel on sota ja ihmiisi kuolee koko ajna.
 
Kuinkahan ajattelisit, jos olisit tulijan asemassa.
Minut päästettiin maahan, mulla pitäis olla kaikki siirtolaisen oikeudet ja velvollisuudet
joidenkin palsailijoiden mielipiteistä huolimatta
Mitkä helvetin oikeudet?
Jos on katsottu, että haet tarpeettomasti turvapaikkaa, olet vain onnenonkija, jolla ei ole mitään oikeuksia tukiin tai muuhunkaan.

Ja velvollisuudet, mitä ne turvapaikanhakijoiden kohdalla ovat?!?
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Kuinkahan ajattelisit, jos olisit tulijan asemassa.
Minut päästettiin maahan, mulla pitäis olla kaikki siirtolaisen oikeudet ja velvollisuudet
joidenkin palsailijoiden mielipiteistä huolimatta
En pysty mitenkään samaistua tulijaan koska en milloinkaan voisi olla niin pelkuri että jättäisin perheeni pulaan ja itse luikkisin pakoon.

Sori en vain pysty.
Seuraava kysymys?
 
Niinku just sanoin, että mielipide on, mutta tietoa ei vitunkaan vertaa.
No ei se ole mikään minun mielipide. Ammattilaiset ovat selvittäneet, että tyyppi ei tarvitse turvapaikkaa, vaan sopisi jatkaa matkaa.
... mutta ilmeisesti nämä turvapaikkapäätökset ovat sinulle vain mielipide- ja tunnekysymyksiä. Että kun sinusta niin vahvasti tuntuu, että jollakulla nyt täytyy olla oikeus olla täällä, niin pakkohan se on elätettäväksi ottaa.
 
vierailija
No ei se ole mikään minun mielipide. Ammattilaiset ovat selvittäneet, että tyyppi ei tarvitse turvapaikkaa, vaan sopisi jatkaa matkaa.
... mutta ilmeisesti nämä turvapaikkapäätökset ovat sinulle vain mielipide- ja tunnekysymyksiä. Että kun sinusta niin vahvasti tuntuu, että jollakulla nyt täytyy olla oikeus olla täällä, niin pakkohan se on elätettäväksi ottaa.
Täytyyhän munkin jossakin olla ja asua, onhan mullakin oikeus elämään.
En ole saanut penniäkään sun verorahoista, tietääkseni.
 
vierailija
K
Ei kukaan ole oikeuttasi elämään kyseenalaistanut. Ainoastaan kyseenalaistetaan se, mikset elä elämääsi siellä, missä se laillisesti on mahdollista.
yllä mun elämä on laillista ja mahdollista juuri täällä ja nyt.
Sulla on aika voimakkaat mielipiteet minusta, vaikka et tiedä minusta juuri mitään.
Et edes nimeäni tai syntymäaikaani, et edes maata josta tulin, et uskontoani tai vakaumustani.
Montako lasta luulet, että mulla on? Vai olenko ehkä poikamies tai yksinhuoltaja äiti.
 
vierailija
Niin tuolla on monta kotimaista syrjäytyvää nuorta miestä, jotka tarvisivat salaisen piilopaikan Noran kanssa. Siellä voitaisiin maalata huonekaluja värikkäiksi, ladata kännykkää ja saada tarvittaessa juristin apua elämän ongelmiin. Mutta kun ihonväri on valkoinen, eli väärä, niin ei Noraa tai kirkkoa kiinnosta. Se on vaan jotenkin sääli. Niin rasistiseksi tämä maa on mennyt. Laitonkin ihminen on laillista parempi, kunhan on vain pigmenttiä pinnassa.
 

Yhteistyössä