Kirkko perusti salaisen keskuksen paperittomille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
K

yllä mun elämä on laillista ja mahdollista juuri täällä ja nyt.
Sulla on aika voimakkaat mielipiteet minusta, vaikka et tiedä minusta juuri mitään.
Et edes nimeäni tai syntymäaikaani, et edes maata josta tulin, et uskontoani tai vakaumustani.
Montako lasta luulet, että mulla on? Vai olenko ehkä poikamies tai yksinhuoltaja äiti.
Joo, en tiedä sinusta mitään, eikä minua nyt totuuden nimissä ikäsi, sukupuolesi tai lastesi määrä kiinnosta. Jos olet laittomasti maassa, on ihan yksi hailee, oletko parikymppinen jannu vai nelikymppinen kymmenen kakaran äiti.
Ei laki voi olla eri miehille/naisille, nuorille/vanhoille, lapsettomille/lapsia omaaville. Se on kaikille sama.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
vierailija
Kielteisen päätöksen saaneet suljettuun laitokseen, kunnes karkoitettu. Vapaana noiden ei saa antaa kulkea, nämä tulijat eivät elä meidän arvojen ja lakien mukaan, eikä koskaan niihin opi.
 
"Laittomuus" on vain ja ainoastaan nykyisen tollohallituksemme aikaansaannos. Perustuu ihan siihen, että kepu ja kokoomus saivat huseerata ihan vapaasti ja persut kannattivat kun heille heitettiin banaaniksi "jotain mamujuttuja" joiden järkevyyttä kukaan ei viittiny edes miettiä.

Jos henkilö hakee turvapaikkaa niin se ei ole laitonta.
Kielteisestä päätöksestä saa valittaa. Se on oikeusturvan kannalta hemmetin tärkeä asia. Kukaan ei kaipaa suomeen ensimmäistäkään viranomaista jonka päätöksestä ei saa valittaa. "Lapsilisäsi on juuri lakkautettu koska olen sitä mieltä, että sinulla ei ole lapsia. Tästä päätöksesta ei saa valittaa".
Tuohon mulle on joskus sanottu, että valituksen käsittelyä voi odottaa muuallakin kuin täällä? Ongelmahan ratkeaa hyvin helposti: Jos oli turvapaikan tarpeessa niin ammuttiin eikä enää sitä tarvitse.

Jos ei ole palautussopimusta niin suomen valtio ei voi käskeä muita valtioita ottamaan vastaan henkilöitä jotka tänne eivät kelpaa. Kannattais neuvotella ne palautussopimukset kuntoon. Se nyt toki vaatii osaamista mitä nykyhallituksella ei ole. Ja toisaalta, minäkään en tiedä kuka tällä hetkellä vaikkapa syyriaa oikeesti hallitsee joten en tiedä kenen kanssa kannattais neuvotella?

Jos henkilö ei ole tehnyt mitään rikosta (turvapaikan hakeminen ei ole rikos) niin miksi häneen pitäisi suhtautua kuin rikolliseen? Jos häntä hallituksen päätöksellä aletaan kutsua "laittomaksi" niin se on tehokkain tapa ajaa hänet maan alle jossa ainoa elinkeino on rikos.

Vapaudenriisto sit on aika järeä toimenpide. Mun mielestä ihan nää kotimaistenkin väkivaltarikollisten tuomiot on usein jokseenkin naurettavaa päänsilitystä. Kun vapaana kulkee niitä jotka kuuluis linnaan tai hoitoon niin miks helvetissä vapaus pitäis riistää semmoiselta joka ei ole mitään rikosta tehnyt?
 
vierailija
Jos oleilee laittomasti maassa henkilön tulee häipyä itse, luulisi nyt sen tajuanvan, jos ei lähde vapaaehtoisesti, niin silloin säilöön, kunnes lähtee kotiinsa.
 
vierailija
Miks sua ei rageta naiset jotka tekee pahaa? Miks sua ei rageta nainen joka on pedofiili tai joka tappaa lapsensa?
Se on tosi harvinaista ja ainaskin joka äiti niin on hyvä syy ja painostus ja mitä tahansa taustalla on ahdistetu nurkkaan. Miehet takee paljon enemmän pahaa ja tosi sairasta pahaa koko ajna. Mä en tajuu miten sä et tajuu sitä. koska sun lapset on poikia niin sä laitat aina porkkanat korviin,
 
Se on tosi harvinaista ja ainaskin joka äiti niin on hyvä syy ja painostus ja mitä tahansa taustalla on ahdistetu nurkkaan. Miehet takee paljon enemmän pahaa ja tosi sairasta pahaa koko ajna. Mä en tajuu miten sä et tajuu sitä. koska sun lapset on poikia niin sä laitat aina porkkanat korviin,
Just tänään oli täällä juttua naisesta joka oli harrastanut seksiä alaikäisen kanssa ja sai lievän tuomion siitä...minneköhän sä tunget ne porkkanat kun olet niin umpisokea tuossa vihassasi miehiä kohtaan? Meillä porkkanat syödään, kannattaisi sunkin varmaan kokeilla sellasta.(y)
 
vierailija
Porsaanmentäviä reikiä tuolla "laissa"?

"Helsingin hiippakuntavaltuuston varapuheenjohtaja Johanna Korhonen kirjoittaa K24:nblogissaan olleensa yllättänyt, kun hänelle selvisi, että piispaksi valitulla Teemu Laajasalollaon yhä yritys. Hän kertoo lähettäneensä saman tien tuomiokapituliin asiakirjapyynnön yritystoiminnan sivutoimiluvasta.

Asiakirjoista kävi ilmi, ettei Laajasalolla sellaista ollut eikä Laajasalo hakiessaan sivutoimilupaa tilapäiselle luennoinnille ollut maininnut yritystoiminnasta mitään. Kirkko ja kaupungille Korhonen kertoi niin ikään kysyneensä asiaa tuomiokapitulin notaarilta. Hän mainitsi jutussa, että muisti lukeneensa jostain, että Laajasalo olisi luopunut yritystoiminnastaan. Kyselyiden taustana oli halu käydä läpi tulevan piispan mahdollisia sidonnaisuuksia."
 

Yhteistyössä