Koen tulleeni huijatuksi :( (puhelinmyynti)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Puhelinmyyjä soitti marraskuussa ja tuputti vitamiineja. Tilasin sitte lopulta, pienin tilaus oli 1 vuosi. Vitamiinit on tosi pahan makuisia, lapset ei syö niitä ollenkaan, isoja karkeita kapseleita (eikä edes murskattuna ruokaan sekoitettuna). Maitohappokapselit saa avattua ja sekoitettua ruokaan (mutta onko niistä sit hyötyä, kulkeutuuko suoleen asti?).

Nyt mulla on sitten jo 6 pakettia avaamattomia 30 kpl vitamiinipakkausta kaapissa, syön näitä kai vielä eläkkeelläkin :x ja vielä tulee lisää lokakuun loppuun asti :( Ja tilausta ei kuulemma voi peruuttaa tai keskeyttää, otin asiakaspalveluun yhteyttä heti saatuani ekan satsin, mutta kuulemma ei voi!

Merkki on vitafin.fi Niin että miettikää tarkkaan ennekuin suostutte ostamaan!
 
ap.
[QUOTE="vieras";23049507]No syö ny hyvä ihminen ne tabletit. Sama kai miltä ne maistuu, kun pistät pillerin suuhun ja kulautat alas veden kanssa.[/QUOTE]

No ite oon syönytkin, mutta muille ei maistu, ja niitä tulee 60 kpl kuukaudessa eikä voi ottaa kuin 1 päivässä :(
 
jbnjbj
Pakkohan puhelinmyynnissä on olla mahdollisuus keskeyttää tilaus eli peruuttaa se. 14 vrk on se aika ja mun käsittääkseni se alkaa siitä kun oot saanut tuotteen. Eli sun olisi silloin jo pitänyt tajuta lopettaa tilaus, en kyllä näe että olisit tullut huijatuksi.
 
ap.
Pakkohan puhelinmyynnissä on olla mahdollisuus keskeyttää tilaus eli peruuttaa se. 14 vrk on se aika ja mun käsittääkseni se alkaa siitä kun oot saanut tuotteen. Eli sun olisi silloin jo pitänyt tajuta lopettaa tilaus, en kyllä näe että olisit tullut huijatuksi.
Laitoin silloin heti sähköpostia asiakaspalveluun, josta vastasivat että valitettavasti tilausta ei voi lopettaa.

Ei kai huutiksessa saa myydä elintarvikkeita tms?
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Kjähveli;23049739:
Täh?? Kjäh kjäh...........
Nyt sinä kerroit sen täällä!!

Olist laittanut vahingon kiertämään =)
Ai millä lailla? Nyt en ihan tajunnu? Eikä ole tapana tuottaa muille harmia, riittää että usein sotken omat asiani :(
 
caseasr
Vitamiineja tulee 30 kpl ja maitohappobakteereita 30 kpl kuukaudessa. Yksi kappale kumpaakin kuukauden jokaista päivää kohden. Vitamiinit otetaan ruokailun yhteydessä, niitä ei kannata pureskella. Maitohappobakteerit otetaan kapseleineen päivineen, nimenomaan siitä syystä, että kapseli vie bakteerit ohutsuoleen asti, missä niiden vaikutus on maksimaalinen. Ilman kapselia ne tuhoutuvat vatsahapoissa. Maitohappobakteereja ei suositella otettavan tyhjään vatsaan, voi tulla vatsanpuruja.
 
"vieras"
Maitohappobakteerit otetaan kapseleineen päivineen, nimenomaan siitä syystä, että kapseli vie bakteerit ohutsuoleen asti, missä niiden vaikutus on maksimaalinen. Ilman kapselia ne tuhoutuvat vatsahapoissa.
No höpöhöpö. Eihän silloin maitohappobakteeritipoista tai -ruoasta olisi mitään hyötyä. Se kapseli sulaa vatsahapoissa joka tapauksessa, on niin ohut meinaan.
 
"hmm"
Oletko siis maksanut jo ne kaikki? Jos et, kun sieltä tulee lasku ja seuraava paketti, kyllä se pitäisi voida palauttaa ja ja saada jättää maksamatta, (vaikka itse tilausta et pystyisikään purkamaan), sillä paketilla on se14päivää palautusaikaa. Sitten vain palautat jokaisen paketin kunnes tilaus loppuu. Jos tämä ei onnistu, kuluttaja-asiamieheen yhteys. Eri juttu jos olet jo maksanut ne kaikki. Sitten sitä ei voi enää purkaa, kun on menny yli 14pvää.
 
Huolellinen
Mikä ihme teidät saa ostamaan mitään ravintolisiä mistään muualta kuin apteekista? Suhtaudun nykyään jopa marketin vitamiinihyllyyn skeptisesti, sillä epämääräisillä ravintolisillä moni on saanut maksansa vaihtoon.

Tietenkin nuo tapaukset ovat harvinaisia ja useimmiten epäpuhtaita vitamiineja on hankittu ulkomailta, mutta nuo puhelinmyyntifirmojen vitamiinithan tuskin ovat sieltä laadukkaimmasta päästä.

Apteekeissa

a) tiedetään vitamiineista, niiden tarpeesta ja saantisuosituksista ja mielellään myös jaetaan sitä tietoa asiakkaille ja
b) ollaan selkeästi vastuussa niistä myytävistä tuotteista, eivätkä apteekit niin vain katoa pakenemaan vastuutaan, jos jotakin tapahtuu, eli todennäköisyys huonolaatuisten tai suorastaan vaarallisen tuotteiden myyntiin on huomattavasti pienempi kuin jollakin puhelinmyyntifirmalla.

Tätä kannattaa miettiä ainakin jatkossa. Ja netistä tilaaminen on ihan vihoviimeisintä hommaa, vaikka kuinka halvalla saisitte. Älkää nyt ainakaan oman terveytenne uhalla sortuko sulovilénismiin.
 
caseasr
[QUOTE="vieras";23323189]No höpöhöpö. Eihän silloin maitohappobakteeritipoista tai -ruoasta olisi mitään hyötyä. Se kapseli sulaa vatsahapoissa joka tapauksessa, on niin ohut meinaan.[/QUOTE]

Ei ole kyse etteikö niistä olisi hyötyä. Jos luet koko lauseen, niin huomaat että hyöty on _maksimaalinen_. Kapseleissa on DualAct-pinnoite joka vie bakteerit vatsahappojen läpi ohutsuoleen, missä bakteerit vaikuttavat pääasiassa. VitaFin

Acitiviat yms. voivat toimia, mutta kyse on laadusta. Kapselit ovat tehokkaampia.
 
caseasr
Ja tilauksesta, Vitafin yleensä tekee määräaikaisia tilauksia, joten kesken tilausjakson lopettaminen ei onnistu, ellei ole pätevää syytä. Eli "tilasin, mutta nyt en enää haluakkaan" ei käy...

Jos reklamoitte, miksi tilaatte? Syökää vitamiinit ja maitohapot loppuun ja koittakaa saada kaikki mahdollinen hyöty irti kun kerran on raha jo sidottu kiinni.
 
juuh
[QUOTE="Juu";23049568]No en nyt oo tästä ihan varma, mutta mun tietääkseni marraskuusta on jo vähän enemmän kun 14 vrk.[/QUOTE]

no ehkä olis kannattanu toimia silloin, jos kerran heti huomasi pahan maun yms..
 
apteekkirahastaa
Apteekeissa

a) tiedetään vitamiineista, niiden tarpeesta ja saantisuosituksista ja mielellään myös jaetaan sitä tietoa asiakkaille ja
b) ollaan selkeästi vastuussa niistä myytävistä tuotteista, eivätkä apteekit niin vain katoa pakenemaan vastuutaan, jos jotakin tapahtuu, eli todennäköisyys huonolaatuisten tai suorastaan vaarallisen tuotteiden myyntiin on huomattavasti pienempi kuin jollakin puhelinmyyntifirmalla.

Tätä kannattaa miettiä ainakin jatkossa. Ja netistä tilaaminen on ihan vihoviimeisintä hommaa, vaikka kuinka halvalla saisitte. Älkää nyt ainakaan oman terveytenne uhalla sortuko sulovilénismiin.
Hohhoijaa, taitaa tämä henkilö olla itse apteekkari??

Oletteko koskaan miettineet, että ihan liikeyritys se apteekkikin on? Ja kun apteekki tilaa tukusta tavaraa (lue: niitä teidän mussuttamianne vitamiineja), niin ennenkuin tuote laitetaan myyntiin, tukun hinta kerrotaan KAHDELLA, ja tämä luku tulee sitten hintalappuun. Eli apteekista ostettuna maksatte ihan älytöntä ylihintaa. Fiksumpi tilaa nimenomaan suoraan netistä. Kunhan katsotte, että tuotteen valmistuksessa käytetään samoja laadunvarmistus standardeja, enkä ite kyllä tilaisi mistään Kiinasta muutenkaan. Jenkeistä ja Suomesta uskaltaa tilata.
 
Huijatun tytär
Tämä VitaFin Oy on täysin huijariyritys. 85 vuotias äitini on dementikko ja hoitolaitoksessa. Yöpöydällä on myös gsm puhelin, jonka numerossa on markkinointikielto. Yritys on vuoden sisällä kahdesti soittanut tuohon numeroon ja 'myynyt' tuon vitamiinipakettidiilinsa ihmiselle, joka ei vastaa omista asioistaan.

Myyjä ei ole voinut tarkistaa mikä äitini osoite on (koska äitini ei osaa sitä kertoa) ja siksi tuotteet on lähetetty hänen tyhjään asuntoonsa. Nappailevat Fonectalta näitä kohderyhmiä ja numeroita omien sanojensa mukaan lisäksi poistavat muka päivittäin Suomen Suoramarkkinointiliiton Robinson-rekisterin ...!

YÖÄK! Mitä puppua! Robinson-rekisteri päivityy 1-3 kk:n välein ei päivittäin (ihan tiedoksi vaan). Ota hyvä VitaFinin asiakasneuvoja (huijari) ensin selvää mitä puppua ja valhetta ihmisille latelet ennen kuin alatte sitä suoltamaan omana totuutena.

Ja sitten ihan toinen asia on tuo minkä ikäisille markkinointia yleensä kohdennetaan. Näin itse markkinoinnin ammattilaisena voin sanoa, että aina lapset ja vanhukset on rajattu siitä ulos eli yli 65-vuotiaat ellei heidän kontaktoimiseen ole todella pätevää syytä (kartoitus/kysely) ei missään nimessä tuollainen myynti!

Tämä on härskiyden huippu, nyt lähetän kaksi avaamatonta pakettia ja Instrum Justitian karhukirjeet takaisin Maarianhaminaan. Vielä kerran jos tämä firma toimii siten, että soittaa äidilleni täytynee laittaa joku asioimaan ihan henkilökohtaiseti Maarianhaminassa, että silleen ;( ...
 
"vieras"
Katselin tuotteiden ravintoainemääriä: c-vitamiinia 800% päivän saanti suosituksesta, d-vitamiinia 500% päivän saantisuoistuksista....
Eikö voi olla vaarallista jos niitä alkaa joka päivä popsia?
 
Pentti K.
Alkuperäinen kirjoittaja Huijatun tytär;24489052:
Tämä VitaFin Oy on täysin huijariyritys. 85 vuotias äitini on dementikko ja hoitolaitoksessa. Yöpöydällä on myös gsm puhelin, jonka numerossa on markkinointikielto. Yritys on vuoden sisällä kahdesti soittanut tuohon numeroon ja 'myynyt' tuon vitamiinipakettidiilinsa ihmiselle, joka ei vastaa omista asioistaan.

Myyjä ei ole voinut tarkistaa mikä äitini osoite on (koska äitini ei osaa sitä kertoa) ja siksi tuotteet on lähetetty hänen tyhjään asuntoonsa. Nappailevat Fonectalta näitä kohderyhmiä ja numeroita omien sanojensa mukaan lisäksi poistavat muka päivittäin Suomen Suoramarkkinointiliiton Robinson-rekisterin ...!

YÖÄK! Mitä puppua! Robinson-rekisteri päivityy 1-3 kk:n välein ei päivittäin (ihan tiedoksi vaan). Ota hyvä VitaFinin asiakasneuvoja (huijari) ensin selvää mitä puppua ja valhetta ihmisille latelet ennen kuin alatte sitä suoltamaan omana totuutena.

Ja sitten ihan toinen asia on tuo minkä ikäisille markkinointia yleensä kohdennetaan. Näin itse markkinoinnin ammattilaisena voin sanoa, että aina lapset ja vanhukset on rajattu siitä ulos eli yli 65-vuotiaat ellei heidän kontaktoimiseen ole todella pätevää syytä (kartoitus/kysely) ei missään nimessä tuollainen myynti!

Tämä on härskiyden huippu, nyt lähetän kaksi avaamatonta pakettia ja Instrum Justitian karhukirjeet takaisin Maarianhaminaan. Vielä kerran jos tämä firma toimii siten, että soittaa äidilleni täytynee laittaa joku asioimaan ihan henkilökohtaiseti Maarianhaminassa, että silleen ;( ...
Luuletko että he majailevat Maarianhaminassa? Eivätköhän he jossainpäin Suomea ole! Tuonalan huijariyritykset käyttävät ahvenanmaata vain arvonlisäverotuksellisista syistä. Kannattaa kysyä myyjältä, mistä hän oikeasti soittaa!
 
"Naapuri"
Avustan 85 vuotiasta henkilöä ja nyt hän on ihan pulassa näiden pillereiden kanssa. Firman puhelinmyyjä oli ollut aivan ihana ja mikäs muu vetoaisi yksinäiseen sosialiseen vanhaan ihmiseen, kun on kuuntelijaa vailla. Jossain pitää olla raja kenelle pillereitä tyrkyttää. Hyvässä lykyssä hän muuttaa hiippakuntaa piankin, niin jäätte nuolemaan näppejänne. Kaksi pakettia on lähetetty takaisin, mutta laskuja satelee korkojen kanssa ja vielä perinnällä pelotellaan. Harkintaa puhelinmyyntiin, pliis. Jos tämä ei lopu niin kuluttaja-asiamies on seuraavana asialla.
 
Kiukkuinen omainen
Löysin 84-vuotiaan äitini vitamiinikätkön. Hän oli pari vuotta sitten joutunut Vita-Finin puhelinmyyjän koukkuun. Pillereitä oli alkanut tulla kuukauden välein. Hän oli jonkin ajan kuluttua huomannut, että ne eivät sovi hänelle ja soittanut yrittäen perua tilausta. Se ei ollut enää mahdollista. Pillereitä tuli edelleenkin kuukausittain vaikka niitä ei voinnut käyttää ja lasku niistä piti aina maksaa. Elokuussa -12 äiti soitti uudelleen firmaan ja valitti vatsaoireita. Sieltä luvattiin olla lähettämättä enää pillereitä. He lupasivat olla uudelleen yhteydessä vuoden alussa. Tammikuussa -13 tuli uusi pillerilähetys. Kun soitin firmaan, sieltä sanottiin, että he olivat pitäneet puolen vuoden tauon, mutta että tilaussopimus jatkuu vielä vuoden. Kuinka on mahdollista, että tällaisesta tilauksesta ei voi päästä nopeammin eroon ?
 

Yhteistyössä