Koirien ja kissojen omistajat

  • Viestiketjun aloittaja ressi
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Siis miten on mahdollista että joillain imuroidaan vaan pari kertaa viikossa :eek:! Kateeks käy. Meillä on sitten kai supersotkijoita! Ennen imuroin 2 kertaa päivässä, paitsi keittiön lattian useemmin, ja pyyhin kostealla ainakin kerran päivässä. Nyt kun meillä on koira ja kissa, imuroin jatkuvasti, monta kertaa päivässä, imuri on tuossa eteisessä koko ajan valmiina. Siltikään meillä ei ole mitenkään erityisen siistiä, siistimpääkin saisi olla.
 
Meillä on pitkäkarvainen koira ja kaksi maatiaiskissaa. Karvaa riittää, välillä imuroin päivittäin, nyt olen yrittänyt opettaa itseni siihen, että imuroisin vain joka toinen päivä. Se kun on aivan sama kummin tekee, sitä karvaa on kuitenkin jossain. Mut eipähän juuri sairastella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja allergiaton kissainystävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Pakko imuroida joka päivä, vaikkei ole kuin 1 kissa. (perheessä 2 astmaista ja 1 kissa-allerginen)
Ja hitot siitä että muu perhe kärsii, kunhan sinä saat pitää hiirenloukkusi?

Et oo miettiny mitä ne allergialääkkeet tekee sen allergisen maksalle kun joutuu niitä popsimaan aamusta iltaan?

Kissa kintaiksi!

Se vaan, että mä ite oon se allerginen, että oman maksanipahan pilaan. Astmaatikot eivät kissalle reagoi ja lääkärikään ei suositellut eläimen hävittämistä.
 
Meillä kaksi kissaa ja kaksi lasta. Lapset sotkee paljon enemmän. Kun imuroi pari kertaa viikossa, siinä poistuvat niin lasten kuin kissojenkin sotkut. Jos kotona on hyvät tilat lemmikeille ja sopivia materiaaleja sekä kissan vessat kunnolliseset ja hyvin hoidetut , ei kissat juurikaan sotkua aiheuta. Lapset sen sijaan onkin toinen juttu...

Mulla on se käsitys, ettei allergiaperheissä pitäisi imuroida turhan usein, eikää missään tapauksessa päivittäin. Mieluiten vain nihkeäpyyhintä jne menetelminä. Imuroidessa eläinepiteeli irtoaa ilmaan ja se on allergiselle paha. Varmaan ne hienot allergiaimurit hyvillä suodattimilla on vähän parempia. Meillä paljon kissa-allergisia tutuissa, enkä koskaan imuroi ainakaan samana päivänä kun tulevat kylään.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja allergiaton kissainystävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Pakko imuroida joka päivä, vaikkei ole kuin 1 kissa. (perheessä 2 astmaista ja 1 kissa-allerginen)
Ja hitot siitä että muu perhe kärsii, kunhan sinä saat pitää hiirenloukkusi?

Et oo miettiny mitä ne allergialääkkeet tekee sen allergisen maksalle kun joutuu niitä popsimaan aamusta iltaan?

Kissa kintaiksi!

Se vaan, että mä ite oon se allerginen, että oman maksanipahan pilaan. Astmaatikot eivät kissalle reagoi ja lääkärikään ei suositellut eläimen hävittämistä.
Ei kenelläkään tervejärkisellä kissalle allergisella oo kissaa. Ei sulla ainakaan paha allergia oo jos pystyt kissan kans samassa talossa asumaan. Kyllä astmaatikot reagoivat kissalle ihan yhtälailla ku muillekkin allergisoiville eläimille.
 
pööpi
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kyllä hyvä imuri käytössä, mut pitäskö silti vaihtaa kostealla pyyhintään useammmin. Kissojakin harjataan liian harvoin pari kertaa viikossa. Taidetaan vaan olla peruslaiskoja :( Mut ei lapsi ole kuitenkaan kuorrutettu karvoilla vaikka pyörii lattioilla. Tuntuu, että vuorotellen noilla kateilla on karvanlähtö koko ajan päällä!
Eihän kissoilla ole kuin kaksi karvanlähtöaikaa vuodessa! Eka on tammikuun alusta kesäkuun loppuun ja seuraava heinäkuun alusta joulukuun loppuun...
Voisit tulla kertomaan tuon meidän pitkäkarvaselle... Se ei taida tietää sitä ;) Eikä ole vitamiinin puutoksista tms johtuvaa, vaan ihan pitkäkarvaisille kissoille yleinen ominaisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja allergiaton kissainystävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Pakko imuroida joka päivä, vaikkei ole kuin 1 kissa. (perheessä 2 astmaista ja 1 kissa-allerginen)
Ja hitot siitä että muu perhe kärsii, kunhan sinä saat pitää hiirenloukkusi?

Et oo miettiny mitä ne allergialääkkeet tekee sen allergisen maksalle kun joutuu niitä popsimaan aamusta iltaan?

Kissa kintaiksi!

Se vaan, että mä ite oon se allerginen, että oman maksanipahan pilaan. Astmaatikot eivät kissalle reagoi ja lääkärikään ei suositellut eläimen hävittämistä.
Ei kenelläkään tervejärkisellä kissalle allergisella oo kissaa. Ei sulla ainakaan paha allergia oo jos pystyt kissan kans samassa talossa asumaan. Kyllä astmaatikot reagoivat kissalle ihan yhtälailla ku muillekkin allergisoiville eläimille.

Pärjään oman kissani kanssa kunhan en hiero samoilla käsillä silmiäni, jos olen ensin kissaa silittänyt. Kaverin pitkäkarvainen kissa taas aiheuttaa enemmän oireita, aivastelua, silmien kutinaa jne. Allergia on todettu mulla pari vuotta sitten.
Ja todellakaan ei ole niin, että astmaatikko välttämättä reagoi esim. kissalle. On nääs olemassa allergista ja ei allergista astmaa. Tästä asiasta on käyty keskusteluja sekä allergologin että astmalääkärin kanssa ja molempien suositus astmaatikkojen osalta on, että eläintä ei hävitetä. Kumpikaan ei silminnähtävästi reagoi kissalle (tai muullekaan eläimelle) ja allergiatesteissä ei kissa-allergiaa näy. Oireita on lähinnä flunssan aikana ja kesällä sekä pakkasessa ja rasituksessa. Lisäksi kun kissa on ollut meillä jo ennen lapsia, eivät lääkärit missään tapauksessa suositelleet eläimen hävittämistä. Oman allergiani kulusta vastaan vain ja ainoastaan itse ja jos on pakko, sitten eläin hävitetään.
 
meillä kolme isoa sisäkissaa ja karvoja niistä lähtee,yritän kyllä kerran kuussa ne nyppiä,sillälailla saisi pysymään irtokarvat kurissa ;)
harjasin ne just eilen,nyt sisällä myös pikkuinen koiranpentu.
Imuroin kerran päivässä tai vähintään joka toinen päivä :D
 
Tassuli Hassuli ja Hiski Von Piski
Moi! Meillä kahdella, (en voi kertoa nimiämme) meillä on yksi koira molemmilla. Minulla, (joka kirjoitan) on Australianterrieri Hiski Von Piski. Se on oikein söpö! (Kaverini sanoo, että:)
Moi mulla on Irlanninsetteri se on Tassuli Hassuli ja se on oikein SÖPÖ!
T: Kaverukset
 
Meillä imuroidaan kerran viikossa.... Koira löytyy ja hevosia ja yks kissa. Kissa asuu tallissa ja koira on karkeekarvanen ja siitä ei karvoja lähe. Meillä syy harvakseltaan imurointiin on huippuimuri, ennen jouduin myös jokatoinen päivä imuroimaan.
 
Kyllä meillä imuroidaan vähintään joka toinen päivä. Jokapäivä vähintään lakaistaan. ELi jokapäivä tehdään jotain jolla saadaan ylimäräiset karvat pois lattialta. Mopataan n. kerran viikossa.

Ja ei, en ole siivoushullu, koira vaan sottaa ihan järkysti!
 
Ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Yksi puolipitkäkarvainen kissa meillä. Karvaa ei lähde juurikaan, kertaimurointi viikossa riittää... En tiedä miksi tuo meidän otus ei karvaa juuri lainkaan.
Onko kissa ulkona? Meillä on yksi kissa, sisäkissa ja karvaa aivan älyttömästi. On jo yli 15 vuotias, johtuu osittain siitäkin. Kavereilla kolme ulkokissaa, siis saavat olla ulkona ja sisällä, eivät karvaa juuri ollenkaan.
 
Arew
Allergialääkkeisiin ei kukaan kuole! Eläimet on ihania stressinpoistajia, mikäs mukavampaa kuin kyljessä kehräävä kissa. Meillä kolme kissaa, siivoojat käy kahden viikon välein eikä yleensä jakseta imuroida siinä välillä. Eläimistä lähtee karvaa joka tapauksessa, ei se kovin kauaa pysy poissa vaikka kuinka imuroisi ja jynssäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyyntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Yksi puolipitkäkarvainen kissa meillä. Karvaa ei lähde juurikaan, kertaimurointi viikossa riittää... En tiedä miksi tuo meidän otus ei karvaa juuri lainkaan.
Onko kissa ulkona? Meillä on yksi kissa, sisäkissa ja karvaa aivan älyttömästi. On jo yli 15 vuotias, johtuu osittain siitäkin. Kavereilla kolme ulkokissaa, siis saavat olla ulkona ja sisällä, eivät karvaa juuri ollenkaan.
Sisäkissa on, valjaissa ulkoilee. Norjalainen metsäkissa rodultaan, vuosi sitten tuli perheeseemme ja mä tässä mielenkiinnolla odottelen, milloin kissin karvanlähtöaika koittaa...
 
Meillä 2 sisäkissaa ja imuroidaan pari-kolme kertaa viikossa, jos tarve vaatii niin usammin. Lattiat pestään kerran viikossa samalla pyyhitään pölyt. Nyt toisella kissalla hirveä karvanlähtö-buumi päällä ja tuota karvaa on...
 
vierailija
hei! Minulla on valkoinen länsiylämaan terrieri. Harjasin sen juuuri äsken ja tulin miettineeksi etttä harjaan sitä liian vähän harjaan noin 3 kertaa vuodesssa. Sitten mieleeni tuli ettei se yhtään edistä koirani terveyttä ja puhtautta. Kuinka usein pitäisi siis harjata 0kiloista koiraaa joka on valkoinen länsiylämaan terrieri
 

Yhteistyössä