Kommentteja talon pohjapiirroksesta ja ulkonäöstä?

  • Viestiketjun aloittaja aabb
  • Ensimmäinen viesti
rakentaja itsekin
Tein kolmosversion pohjapiirroksesta:

http://aabb.kuvat.fi/kuvat/pohja3.jpg

Mitä olette tästä mieltä?
Muutokset kakkosversioon:
-Poistin päämakuuhuoneen ja kodinhoitohuoneen välisen oven ja lisäsin kodinhoitohuoneeseen kaappitilaa
-Poistin oven makuuhuoneesta takapihalle (pitäisiköhän se kuitenkin jättää?)
-Laitoin ovet aukeamaan oikein päin

Mitä olette mieltä tuosta tuulikaapin ja eteisen välisestä seinästä? Pitäisikö tuulikaapin seinä kokonaan poistaa, jolloin olisi vain yksi pitkä eteinen?
Jätä vain ovi makuuhuoneesta ulos, jotain luksusta.:) Itse olen edelleen sitä mieltä että ahdasta tuulikaappia ei kannata tehdä, nykyiset ulko-ovet eivät kiinni ollessaan päästä kylmää sisälle. Ja oikeasti ne ovet olisivat kuitenkin yhtäaikaa auki, sen verran olen noita kopperoita nähnyt. Jos tuulikaapin haluat jättää niin kannattaisiko väliovi muuttaa sisäänpäin aukeavaksi?
Sellainen huomio vielä että pesukone on teillä makuuhuoneen seinää vasten, siihen kannattaa tehdä kunnon katkot ettei koneen ääni niin tule rakenteita pitkin teidän huoneeseen! Yöllä ei ole kovin kiva heräillä linkouksen ääniin.
 
ei
Kiinnostaa kysyä kaikilta rakentajilta, että onko teillä kaikilla vanhempien makuuhuone talon suurin makuuhuone? Kun aikuisethan käyttää makuuhuonetta lähinnä nukkumiseen, kun taas lapset viettävät omissa huoneissaan enemmän aikaa leikkien yms.
me ollaan annettu lasten leikkihuoneeksi se talon isoin makkari. meille vanhemmille käy pienin makkari, kunhan sinne saa sängyn.
 
..
Ehdottomasti saunan ja khh:n seinää saunaan päin, niin että saatte sen jonninjoutavan pukeutumispenkin tilalle myöhemmin joko kuivaustelineen tai ihan normaaleja 60cm syviä kaapeja. Sitten kun tajuatte, että noille olisi tarvetta enemmän kuin sille penkille :)

Askarteluhuoneen tarvetta vähän mietin noinkin pienessä talossa. Jos se myöhemmin muutetaan asuinkäyttöön, niin sehän on luvaton, koska autotallista ei saa olla kulkua asuintiloihin. Mieluummin vaikka talliin muutama neliö lisää, se on suht halpaa tilaa rakentaa kuitenkin. Tuosta askarteluhuoneesta kirjasto/vierashuone. TAI koko pohjalle pieni muokkaus ja teette niistä neliöistä lisää khh ja säilytystilaa, jos kirjastolle ei ole tarvetta.

Kannatan myös seinänpätkää takan taakse. Siitä saa myös näyttävämmän ratkaisun siten.

Itse en laittaisi seinää tuulikaapin ja eteisen väliin. Tukkii vaan turhaan ja nykyajan ovista ei vedä.

Olohuoneen ikkunat alkamaan lähempää lattiaa? Muutenkin maksimimäärä ikkuna-alaa on tarpeen, koska ilmansuunnat ei ole ihan optimaaliset.

Vinoilla sisäkatoilla saisi ilmavuutta lisää.
 
"vieras"
-Autotallista tulo sisälle huoneeseen: Mitä jos siirtäisit kodinhoitohuoneen autotallin viereen takapihan puolelle? Olisi todennäköisesti käytännöllisempää tulla sisälle kodinhoitohuoneeseen(likaiset, märät kengät ym)
- Suihkussa välttämättä tarvitse vessanpönttöä jos vieressä on wc. Ainakin käsienpesualtaan jättäisin pois suihkusta. Kädet voi pestä kodinhoitohuoneessa (jos ei suihkuun mene)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24499856]
- Suihkussa välttämättä tarvitse vessanpönttöä jos vieressä on wc. Ainakin käsienpesualtaan jättäisin pois suihkusta. Kädet voi pestä kodinhoitohuoneessa (jos ei suihkuun mene)[/QUOTE]
No toinen vessa pitää olla ja kun ei ole ylimääräistä tilaa, niin loogisin paikka on pesuhuone. Ja käsienpesuallas nyt pitää ehdottomasti olla.
 
"..."
Keittiössä on luvattoman pitkä matka altaan ja lieden välillä. Kun taas jääkaapin ja lieden välissä taas kaipaisi ehkä enemmän laskutilaa. Joten lisei lähemmäs allasta!!!
 
"vieras"
Mä lisäisin säilytystilaa. Vaatehuoneita. Kaveri rakensi kämpän, ja heillä on eteisestä käynti isoon vaatehuoneeseen ja se on todella kätevä!

Olohuone näyttää minustakin hankalasti sisustettavalta. Mä en haluaisi erkkeriä, joka työntyisi terassille. Mutta pienellä viilaamisella tulee varmasti ihana koti teille!
 
"Jenny"
Putkimalline kodinhoitohuone on tympeä, paremi neliön tai suorakaiteen mallinen jossa ovet on toisessa päädyssä. Putkimallinen jos on vielpä ns. arkieteinen on siellä työskentelevä aina edessä!

Eteinen isompi, mihin meinaat sijoittaa lukuisat ulkovaatteet, kengät yms jos itse kuljette pääovesta?
 
"vieras"
Kodinhoitohuone autotallin viereen, josta voi laittaa suoran kulun taloon, jos sellainen pakko on olla. En ymmärrä askarteluhuoneen funktiota, mitä siellä askarrellaan?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24503217]En ymmärrä askarteluhuoneen funktiota, mitä siellä askarrellaan?[/QUOTE]
Olet selvästi kaupunkilainen kerrostaloasukki. Kyse ei ole vessapaperirulla-askartelusta tai sukkien kutomisesta, vaan vaan esim. puutöistä ja polkupyörän huoltamisesta.
 

Yhteistyössä