Kootaas porukka kasaan ja aletaan laihduttamaan :D Kaikki tukea tarvitsevat mukaan!

Tänään aamulla se sama 80,5kg mitä eilenkin, olen tyytyväinen!!
Grillattiin nimittäin illalla vielä iltapalaksi makkarat ja "pakkohan" se minunkin oli ottaa, mutta tunnin pyöräilemässä käytiin myös, että morkkis ei ole hirveän hirveä!
Nyt tsemppi tänään eikä mitään makkaroita!! =)
 
HippuTAR
Mä en oo tosiaan muutamaan viikkoon syöny kovin paljo ku toi maha on ollu niin huonos kunnos., eikä oo edes tehny mieli syödä. Välillä on ollu päiviä että on joutunu pakottaa ittensä syömään ettei mee huonoon kuntoon. No eilen sitte tietenkin tuntu maha aika hyvältä ja karsee nälkä! Mä söin vaikka ja mitä, tuntu että koko ajan oli nälkä. Tyytyväinen olin tosin siitä että maha oli parempi ja tuntuu edelleen paremmalta ku kuukausiin. Tänään en kuitenkaan aio syödä niin paljon vaikka tekis mieli.
 
Jep, lista tarvitaan. Tai siis se olisi kovin kiva.

Tällaisenaan tämä on kovin sekava.

Mä voin kyllä listan tehdä, jos se siitä jää kiinni. Mutta jos joku muu sen ennemmin tuunaa, niin sekin passaa kyllä.
 
"WhiteSnow"
Juu, mä tuun kans mukaan! :) Ilmotan painon huomisaamun puntarilla käynnin jälkeen.
Muita joilla koko ajan nälkä olevinaan? Oon nyt yrittäny opetella syömään ns. oikein ja nyt, varsinkin iltaisin, on sitten hirmu nälkä.Mitähän teen väärin, vai kuuluuko vaan asiaan, näin aluksi ? :D
 
Huppista
[QUOTE="WhiteSnow";26583139]Juu, mä tuun kans mukaan! :) Ilmotan painon huomisaamun puntarilla käynnin jälkeen.
Muita joilla koko ajan nälkä olevinaan? Oon nyt yrittäny opetella syömään ns. oikein ja nyt, varsinkin iltaisin, on sitten hirmu nälkä.Mitähän teen väärin, vai kuuluuko vaan asiaan, näin aluksi ? :D[/QUOTE]

Ai, huomasin tuolta toisesta ketjusta että täällä onkin jo joku rekisteröityneenä WhiteSnow nimisenä, en siis ole hän, pahoitteluni :)
 
Linnuke
[QUOTE="WhiteSnow";26583139]Juu, mä tuun kans mukaan! :) Ilmotan painon huomisaamun puntarilla käynnin jälkeen.
Muita joilla koko ajan nälkä olevinaan? Oon nyt yrittäny opetella syömään ns. oikein ja nyt, varsinkin iltaisin, on sitten hirmu nälkä.Mitähän teen väärin, vai kuuluuko vaan asiaan, näin aluksi ? :D[/QUOTE]

Ehket syö riittävästi? Mä olen alkanu syömään ihan hirveesti (ainaki entiseen verrattuna) kasviksia ja hedelmiä. Peruna syön tosi harvoi. Usein syön aterialla puolikkaan kesäkurpitsaa ja isohkon paprikan öljyssä paistettuna kalan, kanan tai lihan kaverina. Leipää syön palan pari/vrk. Olen korvannu sitä viilillä, jugurtilla, piimällä, smoothiella... Ja keittoja olen myös alkanu suosimaan mutta sen kans tahtoo sit tarvita sitä leipää. Ja säännölliset ateriat. Eli syön 4-6 kertaa päivässä entisen 2-3kerran sijaan. Ja kilo on lähtenyt sitten 12.6. Ja jos illalla on nälkä niin silloin syön jotain. Hedelmää, piimää, pirtelöä... Nälissäni en ole ollu.
 
Jos puntarilla käynti tapahtuu keskiviikkona, eikö se olisi hyvä aloittaa ihan uusi ketju silloin. Eli kaikki voisivat ilmoittaa keskiviikon tulokset uuteen ketjuun? Ketjun nimeksi vaikka ryhmän nimi, päivämäärä, pudotusviikkojen määrä. Eli jos ryhmälle annetaan nimeksi esim. 'Kutistujat 2012', ensi keskiviikkona voidaan aloittaa uusi ketju otsikolla:

Kutistujat 2012/04.heinäkuuta/viikko 1

Käykö tämä kaikille vai onko parempia ideoita? Isoa ryhmää on vaikeaa pitää yhtenäisenä, joten olisi kiva jos joku sääntö sovitaan.
 
"vieras"
Ehket syö riittävästi? Mä olen alkanu syömään ihan hirveesti (ainaki entiseen verrattuna) kasviksia ja hedelmiä. Peruna syön tosi harvoi. Usein syön aterialla puolikkaan kesäkurpitsaa ja isohkon paprikan öljyssä paistettuna kalan, kanan tai lihan kaverina. Leipää syön palan pari/vrk. Olen korvannu sitä viilillä, jugurtilla, piimällä, smoothiella... Ja keittoja olen myös alkanu suosimaan mutta sen kans tahtoo sit tarvita sitä leipää. Ja säännölliset ateriat. Eli syön 4-6 kertaa päivässä entisen 2-3kerran sijaan. Ja kilo on lähtenyt sitten 12.6. Ja jos illalla on nälkä niin silloin syön jotain. Hedelmää, piimää, pirtelöä... Nälissäni en ole ollu.
Niin, en sitten tiedä, jos syön liian vähän... Laittakaahan esimerkkejä, mitä te syötte päivän aikana :)
 
Linnuke
Aamulla söin ekana kahvin kanssa leivän, vähän myöhemmin paistetun kananmunan ja tuoremehua, päivällä sämpylää (leivoin itse niin pakko oli ottaa) ja hedelmiä. Iltapäivällä kinkkukiusausta kasvisten kanssa (heitin siis 500g pussin pakastekasviksia kinkkukiusauksen päälle uuniin) ja kahvi ja jätski jälkkäriksi. Illalla syön varmaan karjalanpiirakkaa ja hedelmää.
Huomenna aamulla hedelmää ja leipää, kahvia ja tuoremehua, ruokailu menee myöhään iltapäivään joten ennen sitä syön varmaan tän päiväistä kiusausta maltillisesti. Ruuaksi grillaamme maissia ja tomaattia, savustamme lohta ja lisäksi uudet perunat. Iltapalasta ja välipaloista ei vielä tietoa. :)
 
"Liisa"
Aamupalaksi 2 ruispalaa, joiden päällä 60% oivariinia, ohut kinkkuleikkele ja kurkkua. Teetä, jossa vähän maitoa.

Lounaaksi salaattia, jossa erilaisia salaatteja, kurkkua, paprikaa, viinirypäleitä ja leipäjuustoa. Lisäksi 1 dl raejuustoa. Vettä ruokajuomaksi.

Välipalaksi tein mustikkapirtelön (mustikoita, kevytmaitoa, maitorahkaa, vähän makeutusainetta ja vehnäleseitä).

Päivälliseksi söin grillatun kanafileen ja samaa salaattia kuin lounaallakin. Vettä.

Iltapalaksi syön ehkä samoja ruispaloja. Nähtäväksi jää.

Kalorit jää himpun liian alas, mutta se on mulle tyypillistä. Yritän syödä nyt riittävästi proteiinia, kun yleensä laihduttaessa unohdan syödä sitä tarpeeksi.
 
vieruus
Mä voisin kyllä kanssa osallistua, jotain tukea tässä jo kaipaa.
Mulla siis ei mistään isoista numeroista kyse, mutta ne sitäkin sitkeämmässä.
Olen tässä pohtinut, että mistä mun pitäis nyt lähteä liikkeelle/jatkamaan. Tykkään tehdä kovaa salitreeniä, käyn yleensä 2krt/vko toisella kerralla yläkroppa ja toisella ala. Teen 8-10 toistoa 3sarjoissa maksimipainoilla. Lisäksi yritän käydä lenkkeilemässä 2-4krt/vko joskus hölkkään n.30min tai sitten kävelen n.1h. Pumpissa käyn kun pääsen, eli jokatoinen viikko noin keskimäärin. Paino on juminut puoli vuotta ihan samassa, mikä tietty hyvä ettei liho, mutta ois kiva saada 5kiloa pois.
Pitäiskö mun nyt siis alkaa laihduttaan muutamalla ruokavaliota ihan totaalisesti? Pelkään vaan sitä, että syönkö sitten liian vähän kalreita treeniin nähden? Vai onko mun "treenit" kuitenki niin keveitä että ne voi yhdistää laihduttamiseen vai pitäiskö mun laihdutuksen ajaksi muuttaa treeniohjelmaa erilaiseksi?
Neuvoja
 
"Liisa"
Mä voisin kyllä kanssa osallistua, jotain tukea tässä jo kaipaa.
Mulla siis ei mistään isoista numeroista kyse, mutta ne sitäkin sitkeämmässä.
Olen tässä pohtinut, että mistä mun pitäis nyt lähteä liikkeelle/jatkamaan. Tykkään tehdä kovaa salitreeniä, käyn yleensä 2krt/vko toisella kerralla yläkroppa ja toisella ala. Teen 8-10 toistoa 3sarjoissa maksimipainoilla. Lisäksi yritän käydä lenkkeilemässä 2-4krt/vko joskus hölkkään n.30min tai sitten kävelen n.1h. Pumpissa käyn kun pääsen, eli jokatoinen viikko noin keskimäärin. Paino on juminut puoli vuotta ihan samassa, mikä tietty hyvä ettei liho, mutta ois kiva saada 5kiloa pois.
Pitäiskö mun nyt siis alkaa laihduttaan muutamalla ruokavaliota ihan totaalisesti? Pelkään vaan sitä, että syönkö sitten liian vähän kalreita treeniin nähden? Vai onko mun "treenit" kuitenki niin keveitä että ne voi yhdistää laihduttamiseen vai pitäiskö mun laihdutuksen ajaksi muuttaa treeniohjelmaa erilaiseksi?
Neuvoja
Mitä sä nyt sitten syöt? Tai kuinka paljon, oletko laskenut kaloreita? Painohan pysyy yleensä ottaen samassa, kun syö yhtä paljon kuin kuluttaa. Toisaalta noilla sun liikkumismäärillä on mahdollista myös sellainen, että jos syöt tarpeeksi (min. 1500 kcal ja siitä riittävästi proteiinista) niin sulla pikku hiljaa lähtee rasvaa, mutta tulee lihasta. Lihas painaa enemmän kuin rasva. Oletko mitannut senttejä tai huomaatko vaatteista, että olisit kaventunut?

Treenit voit ihan hyvin yhdistää laihdutukseen, sitä ei tarvitse pelätä. Jos lasket energiansaantia, suoritustaso voi hieman laskea (varsinkin, jos rajoitat hiilihydraatteja reilusti), mutta en usko että se laskisi kovin paljoa.

Yksi asia on tietysti se, että jos olet laihtunut paljon, peruskulutuksesi ei ole enää yhtä suuri kuin mitä se oli projektisi alussa. Jos siis edelleen syöt samoja määriä, joilla alussa laihduit, on ihan mahdollista, että syöt nyt liikaa kulutukseesi nähden. Vaikea sanoa, kun en tiedä paljonko syöt.
 
[QUOTE="vieras";26585019]Miten ihmeessä te osaatte laskea niitä kaloreita? Kyllä mäki osaan jos purkin kyljes lukee :D mutta mistä hitosta mä tiedän paljon esim. makaroonilaatikos on?[/QUOTE]

Netistä löytyy sivustoja, joissa on valmiiksi laskettu ruokien kalorimääriä, googlen hakusanalla kalorilaskuri löytyy erilaisia vaihtoehtoja. Nämä ovat hyviä silloin, jos et tarvitse ihan tarkkaa tietoa. Itse jos lasken kaloreita, niin lasken ruuan kalorit ihan niin, että lasken raaka-aineiden sisältämät kalorimäärät yhteen ja sen mukaan lasken kuinka paljon yhdessä annoksessa on kaloreita. Tällä tavoin saa tarkemman tuloksen, kuin noilla valmiilla netin laskureilla :)

Lisäys: tässä tarvitsee siis tietysti tarkkaa keittiövaakaa, jotta grammamäärät ovat oikeita..
 
Viimeksi muokattu:
Laihistelija
Aloitin taas kiireiden ja stressin alle hautautuneen laihdutusblogini joten tervetuloa seuraamaan. Laihdutan normaalipainon sisällä ja sehän tuntuukin olevan tiukassa...

http://hetkikiukkua.blogspot.fi/

Edistys-vartalokuvia tulee neljän viikon päästä.
 
Otin eilen neljä siideriä ja söinkin ihan liikaa, mutten tunne siitä syyllisyyttä. Vaaka näytti muutaman sadan gramman nousua, mutta ei se haittaa. Saan karistettua ne ennen keskiviikkoa. Muuten on mennyt tosi hienosti. Tänään kävin aamulenkillä metsässä. Hyttysiä oli niin paljon, että menetin varmaan verta saman verran kuin eilen söin ylen :D
 
Painoa lähtenyt viime keskiviikosta -200g. Söin kakkua, sipsiä,poppareita,mehua,karkkia...:D Mulla heittelee paino kilon sisällä muutenkin (nestejuttuja) joten huomenna paino voi olla mitä vaan..

Aloitin tänään karpisti. Sain talvella 5kg karppaamalla pois, se tehoaa psoriin hyvin ja auttaa jopa tähän fibroon.. Sallittakoon nyt repsupäivät (jos on häät, synttärit jne) niin en masennu ja lopeta kokonaan, niinku viimeks kävi. Yksi sipsi ilta ja karppaus kaatui kokonaan.. Sitä ruoskii itseään vähän liikaa joskus..

Liikunta jääny tällä viikolla vain pariin lenkkiin.. Ens viikolla on kuitenkin taas salipäivä..
 
"Liisa"
Jätin ylenpalttisen suklaansyönnin keskiviikkona (eli syön edelleen, mutta kohtuudella...) ja uskomatonta, mutta vyötärönympärys on laskenut 1,5 senttiä muutaman päivän aikana. Olenkin saanut ravata vessassa koko ajan. Toisin sanoen suklaa pöhöttää mut. Huonona puolena se, että vaikka olen lisännyt ruokavalioon parempia hiilaripitoisia ruokia, en taida saada tarpeeksi hiilareita, jotta pystyisin tekemään liikuntasuoritukset samalla teholla kuin aiemmin. Suorituskyky on selvästi laskenut viime päivien aikana. Täytynee lisätä vielä hiilareita ruokavalioon ja koittaa, onko sillä vaikutusta.
 
Kutistuja
Moikka.
Tänään cambridgen 9. pv ja olo ihan hyvä. Aamulla mittailin reiden, lantion, vyötärön ja rinnan ympärykset ja viikossa lähtenyt yhteensä 10cm. Kiva juttu. :)

Tsemppiä kanssalaihduttajille. :D
 

Yhteistyössä