Kosin miestä, sain pakit

Heipsan!

Mä tossa paukautin ja menin kosimaan pitkäaikaista poikaystävääni extempore, hän oli töissä ja sillä välin kävin kaupassa ja ostamassa vähillä rahoillani sormuksen ja romanttisen yömekon. Laitoin ruuan uuniin ja sirottelin tulppaaninlehtiä (ei löytynyt ruusuja) makkarin lattialle kohti sänkyä ja rakkauslauluja soimaan. Luin sängyssä kirjaa kun mies tuli kotiin. Hän oli totaalisen poikki, joten ajoitukseni oli täysin väärä. Pyysin häntä sänkyyn viereeni ja lyhyesti ilmaisin, miten paljon häntä rakastan ja ojensin sormusrasian. No, reaktio oli: "EI VITTU, ei ei ei" :DD Hämmennyin ja sanoin että ethän sinä voi noin sanoa. Ja sitten, ylläri aloin hirveästi itkemään. No mies sitten lohdutti, että kyllä varmasti joskus haluaa mennä kihloihin mutta ei ihan vielä. Hölmöintä tässä on se, että palasimme yhteen vasta muutama kk sitten ja asumme eri kodeissa. No mutta, tulee sitä tehtyä kaikkea.. harmi ettei sormusta voinut palauttaa mutta ajattelin ostaa itelleni jonkun korun kuitenkin. Se on kuulkaas nyt niin että odotan vaikka 4 vuotta lisää, enkä aseta itseäni noin haavoittavaan tilanteeseen!

Muilla samoja kokemuksia? :DD
 
"vieras"
Onko tuo nauramisesi jokin puolustusreaktio tilanteeseen? Itse en odottaisi päivääkään, vaan pakkaisin välittömästi tavarani. Moisen tunneälyttömän idiootin kanssa en missään nimessä tahtoisi jatkaa yhteiseloa. Kosintaan ei tietenkään ole koskaan pakko suostua, mutta eri asia on se, miten kosinnasta kieltäytyy. Normaalilla tunnetajulla varustettu ihminen ymmärtää, miten haavoittuvaiseksi kosiva ihminen itsensä tekee, ja osaa vastauksensa antaa sen mukaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: bud
Kepsis
[QUOTE="vieras";25721027]Onko tuo nauramisesi jokin puolustusreaktio tilanteeseen? Itse en odottaisi päivääkään, vaan pakkaisin välittömästi tavarani. Moisen tunneälyttömän idiootin kanssa en missään nimessä tahtoisi jatkaa yhteiseloa. Kosintaan ei tietenkään ole koskaan pakko suostua, mutta eri asia on se, miten kosinnasta kieltäytyy. Normaalilla tunnetajulla varustettu ihminen ymmärtää, miten haavoittuvaiseksi kosiva ihminen itsensä tekee, ja osaa vastauksensa antaa sen mukaisesti.[/QUOTE]

Pakkaa tavarat omasta kodista? Nehän asuu erillään. Kosinta on siis pakko ottaa vastaan jos seurustelee? Hahaha utopistinen ihminen.
 
"vieras"
Mä oon kosinyt 3 kertaa samaa miestä, aina rukkaset. Nolo olen, vieläkin yhdessä ja yhteinen lapsikin on :( Ei se papin aamen niin tärkeä olekaan, mutta haluaisin silti olla vaimo.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";25721082]Myönnän, luin asumiskohdan huonosti, pahoittelen ilmaisuani. Eroa tarkoitin joka tapauksessa.
Mitä kohtaa sinä puolestasi et ymmärtänyt lauseessani "Kosintaan ei tietenkään ole koskaan pakko suostua..."?[/QUOTE]

Kosia ei myöskään tarvitse tilanteessa missä toinen on loppuväsynyt.
 
.......
Samaa mieltä toisten kirjoittajien kanssa, tuo kieltäytymistapa kertoo aika paljon ihmisestä ja olisi loukannut ainakin minua verisesti. Muutenkin tuo naimisiinmenojuttu on sellainen kynnys että kieltäytymisestä on vaikea päästä yli alentamatta itseään kynnysmatoksi, joka odottaa vaikka ikuisuuden että toinen jaksaa vakiintua. On kysyjä sitten nainen tai mies.

Muuten mikä pakko tuo ällöttävä kuva oli tuohon laittaa, ja vielä teeskennellä olevansa a.p.?
 
"vieras"
Kosia ei myöskään tarvitse tilanteessa missä toinen on loppuväsynyt.
Eli väsymys oikeuttaa todella törkeään käyttäytymiseen? Olet varmastikkin sitten myös sitä mieltä, että naiset saavat kuukautisten aikaan tai raskaana ollessaan käyttäytyä kuinka paskamaisesti tahansa, ja syyttää hormoneita?
Aivan turha vetää mitään väsymystä mukaan tuohon asiaan, normaali ihminen osaa käyttäytyä väsyneenäkin.
 
Näin on näreet
Minäkään en aio mennä ikinä naimisiin, olen tämän ilmoittanut naiselle. Jos ei kelpaa, niin senkus pakkaa kamansa. Avioliittoinstituutio on pelkkää hölynpölyä.
 
Kiitos vaan näistä parista asiattomasta kommentista. Ensinnäkin, tiedän että mieheni rakastaa minua ja minä häntä. Tapahtuneen jälkeen kävimme asian perusteellisesti läpi, ja siitä tuli ihan hyvä olo. En missään nimessä ole vihainen tai oikeastaan pettynytkään, siksi tälle naureskelin. Olemme nuoria, minä 22v. ja hän 24, eli aikaa on. Asiasta ei siis kehittynyt mitään draamaa, enkä ymmärrä miksi minun tarvitsisi hänet jättää. Mies sanoi, että asia tuli ihan puun takaa ja sen takia reaktio oli tuollanen. Hän pyysi myös anteeksi. Hän sanoi, että oli asiasta erittäin imarreltu ja varmasti miettii asiaa pitkään. Kaverin kanssa keskusteltiin, että miksi edes kosin jos tiesin että vastaus voisi olla ei. Halusin vain osoittaa rakkauteni hänelle tällä tavoin. Siinä kaikki :)
 
Näin on näreet
Kiitos vaan näistä parista asiattomasta kommentista. Ensinnäkin, tiedän että mieheni rakastaa minua ja minä häntä. Tapahtuneen jälkeen kävimme asian perusteellisesti läpi, ja siitä tuli ihan hyvä olo. En missään nimessä ole vihainen tai oikeastaan pettynytkään, siksi tälle naureskelin. Olemme nuoria, minä 22v. ja hän 24, eli aikaa on. Asiasta ei siis kehittynyt mitään draamaa, enkä ymmärrä miksi minun tarvitsisi hänet jättää. Mies sanoi, että asia tuli ihan puun takaa ja sen takia reaktio oli tuollanen. Hän pyysi myös anteeksi. Hän sanoi, että oli asiasta erittäin imarreltu ja varmasti miettii asiaa pitkään. Kaverin kanssa keskusteltiin, että miksi edes kosin jos tiesin että vastaus voisi olla ei. Halusin vain osoittaa rakkauteni hänelle tällä tavoin. Siinä kaikki :)
Jos teidän suhde on kunnossa, niin älä välitä tämän palstan idiooteista. Heillä on ratkaisu joka ongelmaan kamat kantoon ja menoksi, jos mies ei ole kynnysmatto tai joku koira mikä tekee kaiken mitä nainen haluaa.

Tässä tämä palsta pähkinänkuoressa: Kynsi katkesi.... Ero, Mies ei laske vessanpöntön kantta....Ero, Mies ei anna tassua ja kieri lattialla kuin koira...Ero.

Tajuat varmaan jo pointin.
 
  • Tykkää
Reactions: piupiu
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on näreet;25721266:
Jos teidän suhde on kunnossa, niin älä välitä tämän palstan idiooteista. Heillä on ratkaisu joka ongelmaan kamat kantoon ja menoksi, jos mies ei ole kynnysmatto tai joku koira mikä tekee kaiken mitä nainen haluaa.

Tässä tämä palsta pähkinänkuoressa: Kynsi katkesi.... Ero, Mies ei laske vessanpöntön kantta....Ero, Mies ei anna tassua ja kieri lattialla kuin koira...Ero.

Tajuat varmaan jo pointin.
Mielenkiintoinen tulkinta. Jos odottaa kumppaniltaan edes jonkinlaista kunnioitusta, tarkoittaa se sitä, että pitää kumppaniaan kynnysmattona. Tässä mielestäni kukaan ei ole ilmaissut pitävänsä törkeänä miehen kieltäytymistä, vaan sitä tapaa, millä kieltäytymisensä ilmaisi.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";25721196]Eli väsymys oikeuttaa todella törkeään käyttäytymiseen? Olet varmastikkin sitten myös sitä mieltä, että naiset saavat kuukautisten aikaan tai raskaana ollessaan käyttäytyä kuinka paskamaisesti tahansa, ja syyttää hormoneita?
Aivan turha vetää mitään väsymystä mukaan tuohon asiaan, normaali ihminen osaa käyttäytyä väsyneenäkin.[/QUOTE]

olisi vaan viettänyt lämminhenkisen illan sen sijaan että tilanteen huomattua siltikin piti kosia. eihän miehen reaktio hyvä ollut, mutta ei tuo väkisin kosiminenkaan kuukauden jälleen yhdessä olemisen jälkeen kun ollaan vieläpä eri talouksissakin
 
Näin on näreet
[QUOTE="vieras";25721327]Mielenkiintoinen tulkinta. Jos odottaa kumppaniltaan edes jonkinlaista kunnioitusta, tarkoittaa se sitä, että pitää kumppaniaan kynnysmattona. Tässä mielestäni kukaan ei ole ilmaissut pitävänsä törkeänä miehen kieltäytymistä, vaan sitä tapaa, millä kieltäytymisensä ilmaisi.[/QUOTE]

En tajua kuka tulee tähän palstaan ruotimaan parisuhdetta. Neuvot ovat sitä luokkaa, että taitaa olla suurimmalla osalla ihmisiä päässä vikaa. Eiköhän se ole parempi, että se jolla onni on niin se onnen kätkekööt.

Moni ei taida edes tajuta mitä rakkaus ja parisuhde on, ei se ole mikään diktatuuri missä yksi ihminen saa kaiken mitä haluaa ja jos ei saa niin vedetään itkupotkuraivarit ja otetaan ero.

Älkää menkö edes kimppaan yhdenkään miehen kanssa ennenkuin oma pääkoppanne on kunnossa, hommatkaa mielummin koira, säästätte ihmisten aikaa joka teihin tuhlautuu.
 
"vieras"
olisi vaan viettänyt lämminhenkisen illan sen sijaan että tilanteen huomattua siltikin piti kosia. eihän miehen reaktio hyvä ollut, mutta ei tuo väkisin kosiminenkaan kuukauden jälleen yhdessä olemisen jälkeen kun ollaan vieläpä eri talouksissakin
Tästä olen ihan samaa mieltä. Varsinkin, kun kosinnan perimmäinen tarkoitus ei ilmeisestikään ollut ihan se perinteisin, vaan ainoastaan tapa ilmaista rakkauttaan. Rakkauden osoittaminen olisi varmasti toiminut jopa paremmin ihan vain romanttisen illan merkeissä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on näreet;25721355:
Moni ei taida edes tajuta mitä rakkaus ja parisuhde on, ei se ole mikään diktatuuri missä yksi ihminen saa kaiken mitä haluaa ja jos ei saa niin vedetään itkupotkuraivarit ja otetaan ero.
Onko luetun ymmärtäminen sinulle tosiaan noin hankalaa? Minä ja muutama muu tässä ketjussa on tuominnut miehen TAVAN kieltäytyä, ei sitä, että hän kieltäytyi. Millä perusteella siis väität, että ketjussa ihmiset olisivat sitä mieltä, että kihlauksesta tai ylipäänsä parisuhteen muista asioista päättäminen olisi pelkästään toisen osapuolen asia?
 
Näin on näreet
[QUOTE="vieras";25721386]Onko luetun ymmärtäminen sinulle tosiaan noin hankalaa? Minä ja muutama muu tässä ketjussa on tuominnut miehen TAVAN kieltäytyä, ei sitä, että hän kieltäytyi. Millä perusteella siis väität, että ketjussa ihmiset olisivat sitä mieltä, että kihlauksesta tai ylipäänsä parisuhteen muista asioista päättäminen olisi pelkästään toisen osapuolen asia?[/QUOTE]

Okei, ehkäpä käyn pikkuisen kierroksilla. Sori.
 
olisi vaan viettänyt lämminhenkisen illan sen sijaan että tilanteen huomattua siltikin piti kosia. eihän miehen reaktio hyvä ollut, mutta ei tuo väkisin kosiminenkaan kuukauden jälleen yhdessä olemisen jälkeen kun ollaan vieläpä eri talouksissakin

En minä mitään väkisin kosinut, ja olemme olleet yhdessä reilut neljä vuotta, josta puoli vuotta erillään. Puoli vuotta olemme olleet taas yhdessä ja suhde on paljon parempi kuin ekalla kerralla. Ehkä ei olisi pitänyt aloittaa koko ketjua, kun heti lyödään leima otsaan ja ollaan kaikkitietäviä... Huono maku tästä koko palstasta tuli..
 
No ei nyt tarvitse raivota kuitenkaan.. tietysti loukkaannuin miehen reaktiosta, mutta se olisi voinut olla minkälainen reaktio tahansa ja silti loukkaantuisin. Muutama päivä tuon jälkeen sanoin miehelle että tarvitsen miettimisaikaa, mutta hän soitti ja kertoi tunteistaan ja myönsi käyttäytyneensä tökerösti. Rakkauden osoituksena ehkä vähän hardcore-matskua kyllä, mutta no joo, whatever...
 

Yhteistyössä