Kotiäidit! Gallup

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
gallup
- Onko sinulla koulutus, mikä?
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?

Siinä olkaa hyvä.
 
vieras
- Onko sinulla koulutus, mikä? parturi-kampaaja
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? on
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? on (ravintola-ala)
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? en (tulen toimeen)
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? ei
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? kyllä (perusduunari)


 
-tavallaan on, oon ollu viimeset viis vuotta baarissa töissä, mut virallista tutkintopaperia ei oo
-ei oo
-luultavasti (mut aion kyllä lähteä syksyllä opiskelemaan eri alaa, jos pääsen kouluun)
-pidin kovasti silloin ku olin töissä, ja varmaan just työkavereitten takia viihdyinkin niin hyvin :)
-enpä oo ajatellu asiaa siltä kannalta, mut nouseehan ne tulot jonku verran jos minäki oisin töissä
-hyvin pärjätään, ja saanhan minä äitiyspäivärahaa ja sit on tietysti lapsilisät
 
vieras
- Onko sinulla koulutus, mikä? On koulutus, insinööri AMK.
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? Ei ole.
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? Jonkin verran ja jossain päin Suomea.
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Kyllä.
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Enköhän plussan puolelle jäisi, tosin matkakulut olisivat varsin suuret.
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Ei, emme pärjää.
- Olisiko työn ja perheen yhteesovittaminen helppoa vai ei? (esim hankalat työajat, pitkät matkat, kova stressi, ketutus tms) Se ei tule olemaan helppoa. Työmatkaan menee muutama tunti päivässä, mikä aiheuttaa ketutusta.
 
äippä
- Sosionomi (amk)
- On
- On
- Juu, ainoa mikä mättää on se että on vuorotyö ja yksi hankala työkaveri. Muut työkaverit kyllä sitten mukavia.
- No, kyllähän sitä enemmän käteen jäisi, mutta mieluummin oon kuitenkin vielä kotona
- Tarpeelliset saadaan hommattua ja itselle ei tuu kauheesti mitään osteltua
 
Tiku

- FM
- On töitä odottamassa, mutta ei vakituista työpaikkaa.
- Ihan jees, mutta jos nyt miettisin kouluttautumista, valitsisin toisin.
- Olisi itselleni, mutta voiko lasten kotihoidon arvoa lapsille mitata rahassa?
- Pärjäämme.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gallup:
- Onko sinulla koulutus, mikä?
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?

Siinä olkaa hyvä.
- Olen koulutukseltani merkonomi.
- Ei le työpaikkaa odottamassa
- Varmaankin jotain töitä löytisi, eri asia sitten mistä. Tuskin täältä meidän tuppukylältä.
- vaikea sanoa kun en ole töissä
- Ei olisi kovin kannattavaa ainakaan normaali merkonomin palkalla
- Pärjätään kohtalaisesti
- Käytännössä hoitaisin yksin kaiken kuten nytkin. Mies voisi auttaa satunnaisesti joten töihin meno ei juuri houkuttele.
 
Zoe-F
-Ajoneuvoasentaja
-Ei
-Todennäköisesti jotakin alalta löytyy (esim. kuljetus tms)
-Yleisesti pidän ammatista ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa
-Luulisin että juu
-Pärjäämme
-yhteensovittaminen olisi helppoa, lyhyet työmatkat, tarha vieressä yms.

 
Kotiäiti
Koulutus Lähihoitaja, merkonomiopintoja.
On osa-aikainen työpaikka.
Jotenkuten viihdyn...
Kun menen töihin, en laita lasta hoitoon. Teen iltaisin töitä, jolloin mies hoitaa.Mies tekee töitä päivisin. Muuten ei kannattaisi välttämättä.
JOten kuten pärjätään. Hoitovapaa alkoi juuri.
 
kotimamma
Alkuperäinen kirjoittaja gallup:
- Onko sinulla koulutus, mikä?
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
--- Ei

- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
--- On

- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
--- Pidän, mutta enemmän pidän siitä, että hoidan omat lapseni kouluikään saaka.

- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
--- Palkka olisi reilu 4000eur ja 3 pientä lasta voisi mennä äidilleni perhepäivähoitoon (on hoitaja). Mutta itse haluan omat lapseni hoitaa, töitä on tehty ennen lapsia ja kyllä työssä ehtii olla lasten kasvettuakin.

- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?
--- Pärjäämme hyvin.
Siinä olkaa hyvä.
 
- Onko sinulla koulutus, mikä? Ei ole. Pienestä jäi kiinni että olisin laivatarjoilija.
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? Ei
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? Luultavasti olisi, ainakin keikkahommia jos kävisin tuon koulun loppuun
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Pitäisin ja luultavasti tulisin toimeen, kuviteltuani että tekisin sitä työtä
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Olisi varmaan, vuorottelun vuoksi.
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Vielä pärjätään.. Mutta jos ja kun se ne potkut saa, niin ei pärjätä enää.
- Olisiko työn ja perheen yhteesovittaminen helppoa vai ei? (esim hankalat työajat, pitkät matkat, kova stressi, ketutus tms) Ei olisi helppoa jos tuota työtä tekisin.. pitkä aika lapsista ja miehestä erossa pysyminen olisi kaikkein vaikeinta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gallup:
- Onko sinulla koulutus, mikä? On ravitsemusteknikko
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? On
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? On
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Kyllä
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Ei, on pitkä työmatka
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Kyllä


Työajat mulla on hyvät ettei hoidon kanssa tulisi ongelmia ja esikoinen olikin hoidossa 1,5v.
Siinä olkaa hyvä.
 
yksi äiti vaan
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? keskiasteen tutkinto ja ylioppilas
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? minulla on vakituinen työpaikka odottamassa hoitovapaalta paluutani
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? pidän ja tulen
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? jäisi noin 500-600 e kuussa enemmän käteen
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? ei, kyllä tässä saa kituuttaa

Ja työmatkat ovat pitkät ja hoitoonviennit ja haut todella hankalia ja hoitopäivät lapsille pitkiä, siinä yksi suuri syy, miksi olen yhä kotona siihen asti, että nuorempi täyttää 3.
 
- Onko sinulla koulutus, mikä?
Vaiheessa parikin.

- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
Oli, irtisanoin itseni pari kk sitten.

- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
Se on se hyvä puoli, kun ei ole yhtä tiettyä alaa. Aina on töitä löytynyt.

- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
Edellisestä en pitänyt. Työkavereita enimmäkseen siedin, yksi hyvä ystäväkin jäi.
Nyt olen muutaman kuukauden tässä kotiäitiyden ohella tehnyt osa-aikaisena töitä alalla, josta todella pidän. Pomo on huippu, muita työkavereita ei varsinaisesti ole.

- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
Selvittelen parhaillaan, olisiko se kokopäiväisesti kannattavaa.

- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?
Ei voi väittää, että hyvin. Mutta pärjätään kyllä.

Muoks. tämä jäi:

- Olisiko työn ja perheen yhteesovittaminen helppoa vai ei? (esim hankalat työajat, pitkät matkat, kova stressi, ketutus tms)
Nyt se on helppoa, kun mies on kotona silloin kun teen töitä. Kokopäiväisenä en tiedä, mutta sitä tässä juuri selvitellään. Jos rahat riittää hoitajan palkkaamiseen ja jää silti käteen enemmän kuin nyt, niin sitten se hoitaja palkataan.

 
- VTM
- Ei työpaikkaa odottamassa
- En osaa arvioida, nyt varmaan huonommin, kun talouden tilanne on mikä on ja joka paikasta vähennetään. Ja itsellä kiinnostusta enemmän valtio/kuntasektorille, niin sielläkin vaan karsitaan...mutta talouden nousua ja suurten ikäluokkien eläkkeellejäämistä odotellessa :)
- Ei ole mitään tiettyä työtä/tehtävää, jota voin tehdä. Entiseen työhöni tuskin enää palaan, ei ole kiinnostusta. Ko. työpaikassa työkaverit olivat kuitenkin huippuja!
- Varmaan melkein taloudellisempaa olisi olla työssä, koska mies on tällä hetkellä 2. asteen opiskelija, mutta toimeentulossa ei ole ongelmaa, koska olemme osanneet säästää työssäollessamme emmekä muutenkaan ole mitään tuhlareita. Ja tämä on väliaikasta, koska miehellä alkaa syksyllä palkallinen työharjoittelu. Ja hänen tuleva työnsä tulee olemaan vuorotyötä, joten tulevaisuudessa voi hiukan joutua miettimään työn ja perheen yhteensovittamista, mutta minulla kuitenkin tulee tällä koulutuksella olemaan varmuudella päivätyö, jahka joskus työelämään palaan...
 
- toisenasteen tutkinto löytyy
- ei
- huonosti on mun alantöitä tarjolla
- olen tehnyt pienipalkkaista hommaa, johon ei ihan huvikseen viitsi lähteä ja maksaa tarhamaksuja, jos muita vaihtoehtoja. Mutta olen joskus saanut parempipalkkaistakin hommaa ja jos sellaista saisin niin lähtisin, vaikka heti äippäloman jälkeen.
- ei pärjätä pelkillä miehen tuloilla
- ei ole, joten se onkin rajoittanut minun töiden saantia
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja gallup:
- Onko sinulla koulutus, mikä?
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?

Siinä olkaa hyvä.
Vastaan, vaikka en olekaan ollut vielä kauan kotona.

-olen FM
-kyllä
-kyllä
-kyllä
-kyllä!
-ei kovin kauaa enää sitten, kun minä en saa ansiosidonnaista vanh.rahaa
 
- Onko sinulla koulutus, mikä? On kaksi ammattitutkintoa ja yksi korkeakoulututkinto

- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? Ei ole, ehdin valmistua vähän ennen esikoisen syntymää.

- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? Eipä taida tällä hetkellä niitä kunnollisia työpaikkoja liikaa ainakaan olla tarjolla.

- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Kyllä mä pidin työharjoittelujaksoistani ja silloisista työkavereistani. =)

- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Kyllä olisi.

- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Kyllä pärjätään.

- Olisiko työn ja perheen yhteesovittaminen helppoa vai ei? (esim hankalat työajat, pitkät matkat, kova stressi, ketutus tms) Ei olisi. Haluan viettää aikaa lasteni kanssa.

 
Kotiäidit! Gallup
- Onko sinulla koulutus, mikä? On. Parturi-kampaajan ja meikkaaja-maskeeraajan koulutukset.
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? On.
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? Aina tasaisin väliajoin saan työtarjouksia, kyllä
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Tulen toimeen kyllä, vaikken kaikista pitäisikään. Työstäkin tykkään.
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Minun mielestäni ei, koska se olisi muutenkin se huonompi vaihtoehto. Vaakakupissa raha ei niin paljoa paina. En haluaisi vielä mennä töihin, vaikka saisin kuinka suurta palkkaa.
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Pärjätään hyvin, ei mistään ainakaan ole tarvinnut tinkiä.

Siinä olkaa hyvä.
 
Heikkopeikko
- Onko sinulla koulutus, mikä?
* Opistoasteinen tietojenkäsittelijä.. :)
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata?
* Kyllä
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin?
* Toivottavasti
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa?
* Vaihtelevasti pidän töistä.. tilanteet vaihtelee työmäärän mukaan.. :) Tulen toimeen..
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut?
* Kyllä
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla?
* Ei hyvin, kituutellaan ja luottokortit käytössä.. maksetaan kun palaan töihin..
- Olisiko työn ja perheen yhteesovittaminen helppoa vai ei? (esim hankalat työajat, pitkät matkat, kova stressi, ketutus tms)
* Totuttelun jälkeen luulisin että suht helppoa, lyhyt työmatka ja liukuva työaika
 
Alkuperäinen kirjoittaja gallup:
- Onko sinulla koulutus, mikä? On, lähihoitaja
- Onko sinulla vakituinen työpaikka, johon voit palata? Ei
- Onko alallasi töitä tarjolla jos haluat palata töihin? Kyllä
- Pidätkö työstäsi? Tuletko esim. toimeen työkaverien kanssa? Kyllä ja kyllä :)
- Olisiko töissäkäyntisi taloudellisesti kannattavaa kun ottaa huomioon esim. lasten päivähoitomaksut? Tässä vaiheessa ei järin kannattavaa
- Pärjäättekö hyvin miehen tuloilla? Kyllä

Siinä olkaa hyvä.
 

Yhteistyössä