Kotihoidontuki-asiaa

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ei vähennetä jos oot kotona hoitamassa lasta.
Ai, miten mä sain kelan sivuilta sellaisen käsityksen. Juu siis itse jäisin lasta kotiin hoitamaan lasta heinäkuussa. Mieheni työttömänä, jos ei satu saamaan töitä siihen mennessä.
 
annu
Eikös se oo se joku lisä mihin vaikuttaa perheen tulot? Eli kotihoiden perusosa pysyy,mut sit se lisä mitä voi hakee niin siihen vaikuttaa miehesi työttömyyskorvauksen suuruus?
 
Lasten kotihoidon tuen vaikutus työmarkkinatukeen

Työmarkkinatuesta vähennetään työnhakijan tai hänen puolisonsa saama lasten kotihoidon tuki.

Avio- tai avopuolison saamaa kotihoidon tukea ei kuitenkaan vähennetä, jos puoliso hoitaa itse lasta, eikä hänellä lapsen hoitamisen tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole itsellään oikeutta saada työttömyysturvaa.

Jos molemmat puolisot ovat työttömiä, vähennys tehdään sen puolison työmarkkinatuesta, joka saa lasten kotihoidon tukea.

Eli tuo oli kelan sivuilla, mitä tuo tarkoittaa?
 
gekko
Avio- tai avopuolison saamaa kotihoidon tukea ei kuitenkaan vähennetä, jos puoliso hoitaa itse lasta, eikä hänellä lapsen hoitamisen tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole itsellään oikeutta saada työttömyysturvaa.
näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gekko:
Avio- tai avopuolison saamaa kotihoidon tukea ei kuitenkaan vähennetä, jos puoliso hoitaa itse lasta, eikä hänellä lapsen hoitamisen tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole itsellään oikeutta saada työttömyysturvaa.
näin.
Kiitos, tunnen itseni taas niin tyhmäksi näissä kelan jutuissa. :flower:
 

Yhteistyössä