kotimaan energia

  • Viestiketjun aloittaja annisannimanni
  • Ensimmäinen viesti
VAROKAA!!!!
Vanhoille vanhemmilleni oli puhelinmyyjä myynyt luvaten halpaa sähköä!!! Kaikkihan me tiedämme ettei "ilmaisia lounaita ole...."!!!

Vahvistuskirje tuli myöhässä ja tilauspäivämäärä siinä 3-4 viikkoa sitten.... 14 vuorokautta aikaa perua ja täytellä heille perumisilmoitus, eli ajat jo menneet umpeen, jolla yrittävät mahdollistaa sen, etteivät vanhojen vanhempiensa asioita hoitavat aikuiset lapset pääse sekaamaan heidän bisneksiään. Vuoden määräaika!!! Kuluttajaviranomainen saa tutkia. Vanha Suomen energiayhtiö, joka vaihtanut nimeä ja yrittävät nyt kiillottaa ryvettynyttä mainettaan!!!!
 
vierailija
Kaikki te, jotka saatte TASAUSLASKUN kohtuuttoman ajan jälkeen (muunumassa 2 vuotta on melko yleinen, kun tämän huijarifirman laskuja on alkanut sadella asiakkailla vuoden 2008 kuningaskuluttajan mukaan), älkää maksako laskua!

Myyntiyhtiön kuuluu saada oikeat kulutustiedot nykyaikaisten mittareiden kautta, ja heillä ei todellakaan ole oikeutta kuluttaja-asiakkaalta lähteä perimään tasauslaskuja enää 6 viikon jälkeen toimituksen lopettamisesta.

Sain itse juuri tietää tämän, ja harmittaa että itse maksoin 13 euron tasauslaskuni, vaikka tämä tasaus oli 2 vuotta ja 3kk kun Kotimaan Energia vai mikä Suomen Energiayhtiö onkaan on minulle viimeksi toimittanut sähköä..

Voitte lukea pykälän 69 tästä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2013/20130588#Pidp5120448
 
vierailija
Olen saanut kaksi sähkölaskua Kotimaanenergialta luokkaa 20 euroa (kulutukseni on pientä). Kummallakaan kerralla ei alkuperäistä laskua ole tullut vaan suoraan maksumuistutus, jossa viitataan maksamattomaan laskuun (paperilasku). Alkuperäisiä laskuja ei ole koskaan tullut, josta olen täysin varma. Posti ei ole hukannut muita kirjeitä...Jos maksaisin kaikkiin laskuihini viivästyshyvityksen 5 euroa saisi kyseinen yritys 20% tuloistaan hyvitysmaksuista ja loput sähköstämaksuista. Koska olen luottavainen suomalainen, uskon, että posti on hukannut kaksi (toistaiseksi kaikki) ko yrityksen maksua peräkkäin, mutta osannut tuoda maksumuistuskirjeet. Onko muille tullut suoraan maksumuistutuksia ko yrityksestä, ilman että olette saaneet alkuperäistä paperilaskua.
 
vierailija
Olen saanut kaksi sähkölaskua Kotimaanenergialta luokkaa 20 euroa (kulutukseni on pientä). Kummallakaan kerralla ei alkuperäistä laskua ole tullut vaan suoraan maksumuistutus, jossa viitataan maksamattomaan laskuun (paperilasku). Alkuperäisiä laskuja ei ole koskaan tullut, josta olen täysin varma. Posti ei ole hukannut muita kirjeitä...Jos maksaisin kaikkiin laskuihini viivästyshyvityksen 5 euroa saisi kyseinen yritys 20% tuloistaan hyvitysmaksuista ja loput sähköstämaksuista. Koska olen luottavainen suomalainen, uskon, että posti on hukannut kaksi (toistaiseksi kaikki) ko yrityksen maksua peräkkäin, mutta osannut tuoda maksumuistuskirjeet. Onko muille tullut suoraan maksumuistutuksia ko yrityksestä, ilman että olette saaneet alkuperäistä paperilaskua.
Minulle tuli juuri eilen maksumuistutus ja tutkin sähköpostit, verkkomaksut, paperilaskut läpi ja en itsekään ole saanut minkäänlaista alkuperäista laskua tätä aikaisemmin, suoraan maksumuistutus siis.
 
vierailija
On vaikea ottaa selvää mistä syystä ensimmäistä laskua ei ole tullut. Viivästysmaksu on sen verran pieni, että useimmat eivät asiasta jaksa nostaa meteliä. Toisaalta syytös ilman todisteita mahdollisista väärinkäytöksistä on niin raskauttava, että sellaisesta on paras vaieta. Itse seuraan tilannetta ja vaihdan yhtiötä, jos saan vielä kerran maksumuistutuksen laskusta, jota en ole koskaan saanut.
 
vierailija
On vaikea ottaa selvää mistä syystä ensimmäistä laskua ei ole tullut. Viivästysmaksu on sen verran pieni, että useimmat eivät asiasta jaksa nostaa meteliä. Toisaalta syytös ilman todisteita mahdollisista väärinkäytöksistä on niin raskauttava, että sellaisesta on paras vaieta. Itse seuraan tilannetta ja vaihdan yhtiötä, jos saan vielä kerran maksumuistutuksen laskusta, jota en ole koskaan saanut.
Viivästyskoroista nyt ei kerry juur mitään mutta jos saa jokaiselta asiakkaalta 5€ per lasku lisää muistutusmaksua niin sillä alkaa olla merkitystä. Jos olis vaikka 100 000 asiakasta ja 12 laskua per vuosi niin se tekis 6 miljoonaa euroa...
 
vierailija
Isälläni on voimassa määräaikainen sopimus muualla, mutta Kotimaan Energia soitti ja solmi hänen kanssaan kuitenkin kalliimman sähkösopimuksen vaikka hän ei edes itse ole näitä asioita hoitanut ja sen sanoi puhelimessa. Ei haitannut entiset määräaikaiset sopparit, vaan myyntiä piti tehdä. Sanoivat sähköyhtiön nimen muuttuneen ja päivittävät sähkösopimusta. Sekun riittää jo vanhalle ihmiselle vakuutukseksi.

Toisekseen sanoivat heidän sopimuksensa olevan halvempi, vaikka se onkin useita satoja euroja kalliimpi. Jo tuosta valheesta menee luottamus kokonaan. Toisekseen eihän entinen määräaikaisuus edes purkaannu tuosta vain. Eipä kiinnostanut heitä, eikä haitannut vaikka ei tiennnytkään mitään koko nyk. sähkösopimuksesta. Erittäin epäilyttävää.
 
vierailija
Isälläni on voimassa määräaikainen sopimus muualla, mutta Kotimaan Energia soitti ja solmi hänen kanssaan kuitenkin kalliimman sähkösopimuksen vaikka hän ei edes itse ole näitä asioita hoitanut ja sen sanoi puhelimessa. Ei haitannut entiset määräaikaiset sopparit, vaan myyntiä piti tehdä. Sanoivat sähköyhtiön nimen muuttuneen ja päivittävät sähkösopimusta. Sekun riittää jo vanhalle ihmiselle vakuutukseksi.

Toisekseen sanoivat heidän sopimuksensa olevan halvempi, vaikka se onkin useita satoja euroja kalliimpi. Jo tuosta valheesta menee luottamus kokonaan. Toisekseen eihän entinen määräaikaisuus edes purkaannu tuosta vain. Eipä kiinnostanut heitä, eikä haitannut vaikka ei tiennnytkään mitään koko nyk. sähkösopimuksesta. Erittäin epäilyttävää.
 
vierailija
AI sinä olet tullut tännekin levittämään tuota valettasi.
Sanompa täälläkin, että kukaan Kotimaan energian myyjä ei ole esiintynyt asiakkaan nykyisen sähköyhtiön edustaja.

YHtään sopimusta ei ole yritetty vaihtaa, jos puhelimessa olevan henkilön nimissä ei ole osoitteen sähkösopimus. Myöskään iäkkäiden yli 80-vuotiaiden asiakkaiden kanssa ei tehdä puhelimessa sopimusta. Määräaikaisia sopimuksia ei myöskään vaihdeta, jos määräaikaisuus on voimassa.

Edellisellä kirjoittajalla on joku pakkomielle Kotimaan energiasta ja hän on kirjoittanut tätä samaa valhe epistolaansa kaikille mahdollisille foorumeille.
 
vierailija
Äidilleni oli tehty kotimaan energian kanssa sopimus puhelimitse ja lähetetty paperit. Äitini sanoi että oli sanottu että soitetaan paikallisesta ja ettei hän ole mitään sopimusta tehnyt! Minä sitten soitin asiakaspalveluun äidin puolesta ja peruutusaika oli ummessa. Halusimme kuunnella puhelun ja saimmekin sen sähköpostiin mediatiedostona kun äiti oli täyttänyt jonkun tietojenpyyntölomakkeen. Kun ite kuuntelin nauhan äitini kanssa, kävi ilmi että myyjä on kyllä selkeästi puhunut kotimaan energiasta ja äiti on hyväksynyt sopimuksen selvästi. Täasä huomasin, ettei tarvitse olla edes vanha ihminen niin vääristyy kyllä näköjään muisti ja jos on itsellä ollut olettamus että soitetaan paikalliselta vanhalta yhtiötä niin on sitten mennyt sekaisin. Mutta puhelun tosiaan saa kuunnella ja pyytäkää niin jos on epäselvää. Lopulta kotimaan energian sopimus oli kuitenkin edullisempi kuin vanha ja näistä keskustelupalstoilta olin saanut jo hyvää pontta soittaessani asiakaspalveluun ja kyselin hyvin tarkkaan kaikki asiat eli kun määräaika päättyy niin hinta muuttuu toistaiselsi voimassaolevaksi, ellei uusi määräaikaa näin on ollut myös äitini aikaisemmalla yhtiöllä helsingin energialla sekä omalla yhtiölläni loisteella. Kävi ilmi että myyjät vertaavat myymäänsä hintaa asiakkaan nykyisen yhtiön verkkosuivuilla ilmoittamaan hintaan, mistä myyjä voi siis tietää jos asiakkaalla on joku tarjoushinta tms, ymmärsin sen että se on mahdollista eikä välttämättä ole ollut tarkoitus huijata. Olin aluksi itsekin kiihtynyt mutta asiakaspalvelija oli todella ystävällinen ja osasi kertoa kaikesta todella hyvin. Lopulta minulle jäi äitini puolesta luottavainen olo yritykseen ja mahdollisesti vaihdan itsekin kun oma määräaikainen sopimukseni päättyy. Siitäkin oli puhetta jo puhelussa mutta asiakaspalvelija sanoi että vaikka tekee sopimuksen niin sopimus kumoutuu jos minulla on viwlä määräaikainen sopimus. Enkä minäkään syytä loistetta huijariksi vain koska en voi vaihtaa ja maksan tällä hetkellä ylihintaa, koska 2 vuotta sitten uusin oman sopimukseni silloisella hinnalla , joka sähkönhinnan alentumisen myötä on tänä päivänä kallis. Jo äitilläni menee kaikki hyvin niin aion kyllä vaihtaa myös sopimukseni kotimaan energialle. Nimim. Huonon kokemuksen kautta sittenkin tyytyväinen
 

Yhteistyössä