Koulurauhaa lehti...kustiinko simmuun?

  • Viestiketjun aloittaja siniset silmät tänään
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
siniset silmät tänään
Tuli tilattua avustuslehti koulurauhaa, sen hyvän asian puolesta. Eli rahat käytetään auttavan puhelimen toimintaan, joka toimii koulukiusaamista vastaan. Lehtimyyjän mukaan koulujen seinillä on ilmaisnumero, johon soittamalla saa tukea joko puhelimitse tai sitten ihan menevät paikan päälle selvittelemään asiaa.

Jo mietin puhelun aikana, että empä ole kuullut toiminnasta aikaisemmin mutta ajattelin sitten, että tarkoitus on tosi hyvä jne. Mutta mutta, sitten jostain syystä googletin tuon lehden nimen ja silmille hyppäs pääsääntöisesti vain sontaa siitä, että olisi enemmän huijausta.

Joo yrityshän se taitaa olla ja yrityksen tarkoituksena on tuottaa voittoa. En kuitenkaan käynyt tilausta perumaan. Mutta on olo, että kärsimpä tuon nahoissani. Mutta onko kenelläkään positiivisiä kokemuksia koulurauhaa-lehden toiminnasta tai että olisi saanut apua tuon auttavan puhelimen kautta.
 
Sama soitti
Sama puhelinmyyjä soitteli tännekkin tänään..kuten soitti koulukiusattujen tms. puolesta viime viikolla..kerran erehdyin kuunteleen sen litanian kun hoettiin että ei tarvi tilata mitään ja ei maksa mitään..kunnes lopussa..nyt tulisi tälläinen lehti joka maksaa sen ja sen verran..puhelu alkoi vielä että onko sinua kiusattu tai tiedätkö ketään jota on kiusattu? Jolloin oli pakko vaikeana jäädä kuunteleen.
 
"Puolukka"
Ikävä kyllä ei ole hyviä kokemuksia ko. lehdestä / yrityskestä.

Peruin oman tilaukseni (kyllä, haksahdin vakuuttavaan myyntimieheen) heti puhelun jälkeen samaan numeroon mistä oli soitettu. Numero ei vastannut, joten laitoin tekstarin. Sain myöhemmin lehden ja laskun, karhulaskuja myös, jossa uhataan perinnällä. otin yhteyttä yritykseen ja kävi ilmi, että numero, johon olin peruutuksen laittanut, ei olekaan mikään tavallinen kännykkänumero, vaan puhelu oli tullut tietokoneelta. Näin ollen he eivät olleet voineet noteerata peruutustani. Mutta mistä minä voin tietää, että numeroon, joka näytti tavalliselta kännykkänumerolta, ei voinut vastata?!?

Kompromissina tarjosin maksavani puolet, vaikka rahatilanteeni ei sitäkään sallisi, mutta tämä ei kelvannut. Kaikki pitää kuulemma maksaa. Nyt sitten riidellään asiasta, kuluttajaneuvoja apunani. Mielestäni kohtuutonta ja kertoo myös sen, mihin ko. firma rahansa kuluttaa... On aikaa kirjoitella pitkiä vastineita, mutta auttavan puhelimen aukioloaikoja ei pystytä pidentämään...

Kävipä ilmi myös sellainen seikka, että ko. yritys nauhoittaa myyntipuhelunsa siitä asiakkaalle (jos asiakkaaksi nyt voi kutsua, kun sinulle soitetaan pyytämättä) siitä kertomatta! Tämä on täysin Henkilötietolain vastaista touhua! Mutta kätevästi toimii nyt itselleni todisteena, että lainmukaiset ehdot ja oikeudet on jätetty kertomatta, joten viimeistään se vapauttaa minut maksuvelvoitteesta.
Alunperinkään ei kauppaa ole syntynyt, koska peruutin tilauksen siihen numeroon, mikä minulla oli tiedossa...
Onneksi kuluttajaneuvoja on asiassa kanssani samaa mieltä ja lupautui avustamaan, mikäli asiaa pitää viedä eteenpäin.
Mitä tästä opin? En ole enää ystävällinen puhelinmyyjille, jotka häiriköivät minua kerta kerran jälkeen, kieltäydyn tästä lähtien kaikista rahankeruujutuista systemaattisesti!!
 
"Marianne"
Olen tilannut kyseistä lehteä 2 vuotta ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen asiasisältöön. Ei ole olemassa tietääkseni mitään muuta instannsia suomessa joka kirjoittaa ja valistaa koulukiusaamista vastaan. !
 
Sari R
Kuinka moni enään ajattelee ensin kuin sanoo? Kääntäen - kuinka moni lukee, ennen kuin vastaa?

Sain puhelun ja lyhykäisyydessään se meni näin.

Soittivat koulurauhaa organisaatiosta ja kertoivat aiheen. Hetken kuunnellessani mieleeni jäi, että he ottavat itse yhteyttä kouluun ja menevät paikan päälle selvittämään tilanteen jos asia niin vaatii.

Lopuksi myyjä kertoi hinnan joka oli kylläkin kohtuullinen ja tilasin lehden.


Muutaman tunnin lukeneena netistä enemmänkin tästä aiheesta ja kyseisestä lehdestä huomasin kuinka vanhat asiat näyttävät tulevan enemmän julkisuuteen. Tarkoitan tällä, että ajat muuttuvat ja luultavasti osa ihmisistä tulevat laiskemmiksi koska ei jaksaudu vaivautumaan lukemaan loppuun asti sen minkä aloitti. Pistän rahani kernaasti tällaiseen tarkoitukseen, koska ymmärrän mikä merkitys on kolmannella osapuolella olla tilanteessa tukemassa.

Sitten muutama tympiintynyt henkilö tulee ja kertoo kuinka oma päivä ei mennyt putkeen ja kuinka puhelinmyyjä ei osannut lopettaa puheluaan oikein, tai kuinka tympiintynyt ääni myyjällä oli. Tietääkseni tässäkin on ulkoisia vaikuttajia kuten, että puhelut tulevat netin välityksellä ja yhteys ei aina ole mikään paras (eli puhelu tulee välillä viiveellä).

Pointti oli kuitenkin, että kuinka monesti lapsi saa kolmannen osapuolen tuen arkielämässä? ? Kysynpä vaan.
Sitten kun aloitat miettimään mistä lapsi todellisuudessa saakaan tukea, niin törmäät varmasti samaan kysymykseen.

Onneksi meitä sivistyneempiä ja opettavaisia vanhempia on niin tiheässä (huomaathan sarkastisuuden)
Kuinka moni vanhemmista edes vaihtaa normaalia keskustelua lapsensa kanssa? Joo miten on mennyt? Hyvin...... Ei mielestäni ole kunnollista keskustelua saatikka sitten kannustavaa.

Kuinka tärkeä osa harrastuskin on nuoren elämää? Se on varmasti verrattavissa täysin siihen miksi ihmiset käyvät salilla. Jokainen tietenkin käy omasta syystään, mutta yleisesti sinne mennään purkamaan itseään ja kehittymään samalla (oletettavasti). Harrastus on asia jonka johdosta haluaa jatkaa ja kehittyä, harrastus motivoi tai -harrastus voi motivoida!
Lähinnä hyvä esimerkki sitä tarvitseville!

Hyvä jos olet hyvä vanhempi ja pidä se niin.

Eli täydet pisteet lehdelle ja kyseiselle toiminnalle! Kiitos!
 
mutta
"Pisteet lehdelle" - ok. "Pisteet kyseiselle toiminnalle" - mille toiminnalle?
Ongelma tämän lehden kanssa on nimenomaan siinä, että yritys ei suostu erittelemään toimintaa ja lehden myynnistä saatavien rahojen käyttöä.
Anteeksi vaan, mutta nuo kaksi viimeisintä vastausta haiskahtaa.
 
"Sari"
"Pisteet lehdelle" - ok. "Pisteet kyseiselle toiminnalle" - mille toiminnalle?
Ongelma tämän lehden kanssa on nimenomaan siinä, että yritys ei suostu erittelemään toimintaa ja lehden myynnistä saatavien rahojen käyttöä.
Anteeksi vaan, mutta nuo kaksi viimeisintä vastausta haiskahtaa.


Kysymys on sama mikä aiheutti keskustelua joulun alla. Haluatko itse esittää omat tulosi ja menosi muille? Kuuluuko se kenellekään muulle kuin kateellisille?
Tietenkin on hämärää, että saman tapainen yritys on pyörinyt joskus aikaisemmin, mutta mielestäni ei puhuta enään samasta. Eikös lehdellä kustannettu tämä kyseinen tuki? Siitä nopeasti alkaa laskeskelemaan paljonko itse tarvitset elämiseen + kulut. Paljonko siitä käteen sitten jää, ei ole minun asiani.

Korjaa jos olen väärässä?
 
"Linnea"
Sar: yllätyin kuinka muotoilit juuri asian kuten lehdessä kerrotaan, myönnän olleeni joskus turhan ajattelematon, mutta nykyisin saan niin paljon paremman yhteyden poikaani joka on 13 ja risat. Muistan kuinka puolihuolimattomasti otin lehden, mutta näin jälkeenpäin lehti on antanut paljon vastineeksi vinkkien ja todellisen tiedon takia. Normaalisti en olisi niin perillä asioista kuinka tulisi menetellä, kuin ennen.
 
Visperi
Jo se on kumma kun taas valitetaan ja valitetaan vaikka ihmiset tekevät hyvää. Suomalaisten kansantauti! Hävitä puhelin jos et kaipaa puheluita.
 
Kannatan!
Terve! Näin alkuunsa koulurauhaa lehti tuntuu mukavalta luettavaks vaikka pelkän yhden lehden otinki. Tosin nettiä lueskellessani tuumasin tämän olevan jotain uutta, koska aikaisemmin apu ei ole tullut vastaan, mutta nyt se on viimein mahdollista. Olen skeptinen, mutta lähinnä olen skeptinen skeptisille :D kattelin vain kommentit ja päätin lisätä oman näkemykseni asiasta.

Virheitä varmasti sattuu jokaisella, kuten puhelinmyyjilläkin.
 
Rammus
Alussa lehden tultua ihmettelin todella miten paljon rohkeutta sain omaan elämääni. Luulin olevani yksin, mutta nyt pystyn puhumaan asioista paremmin ja niillä nimityksillä kuin ne ovat. Opin samalla pohtimaan mistä johtuu syyni miksi tulin kiusatuksi. En voi ketään muuta siitä syyttä kuin itseäni, koska en uskaltanut olla rohkea ja puhua asioista.
(Tai sitä ei edes tarjottu, tai siitä ei ollut mitään tietoa)
Nykyisin moni lääkäri/opettaja menee hyvinkin hiljaiseksi, kun paikkailen heidän omia puheitaan... Joskus se on huvittavaa, koska moni myös kysyy miten minä tiedän - vastaten tyytyväisesti löytäneeni oman ratkaisun miten itse opin ja kehityn.

Eli ilman lehden antamaa tietoa ja tukea ei tässä nyt oltaisi. Olen tietoinen ettei moni edes ymmärrä pointtiani, mutta ei ole väärin olla väärässäkään. Kysyvä ei tieltä eksy vai mite se meni? Näin joskus minulle väitettiin.
 
Rammus
Alussa lehden tultua ihmettelin todella miten paljon rohkeutta sain omaan elämääni. Luulin olevani yksin, mutta nyt pystyn puhumaan asioista paremmin ja niillä nimityksillä kuin ne ovat. Opin samalla pohtimaan mistä johtuu syyni miksi tulin kiusatuksi. En voi ketään muuta siitä syyttä kuin itseäni, koska en uskaltanut olla rohkea ja puhua asioista.

Nykyisin moni lääkäri/opettaja menee hyvinkin hiljaiseksi, kun paikkailen heidän omia puheitaan... Joskus se on huvittavaa, koska moni myös kysyy miten minä tiedän - vastaten tyytyväisesti löytäneeni oman ratkaisun miten itse opin ja kehityn.

Eli ilman lehden antamaa tietoa ja tukea ei tässä nyt oltaisi. Olen tietoinen ettei moni edes ymmärrä pointtiani, mutta ei ole väärin olla väärässäkään. Kysyvä ei tieltä eksy vai mite se meni? Näin joskus minulle väitettiin.
Välillä joutuu paikkailemaan omiakin asioita ja siksi ne paikataan jottei synny väärinkäsitystä...
Eli (Tai sitä ei edes tarjottu, tai siitä ei ollut mitään tietoa) tarkoitan sillä tukea.
 
Matti kukkarossa(ko)
Hah, kannattaisikohan tämän Koulurauhaa-lehden hieman katsoa kenelle antaa puhelinmyynnin hoidettavaksi.

Sain tänään kesken työpäivän soiton, ei ollut sillä hetkellä kiirusta niin jäin kuuntelemaan. Tekstiä tuli pitkät litaniat ja aihe on toki tärkeä että ei siinä mitään. Mutta kun sitten tosiaan puhetta aikani kuunneltuani ja tilauksesta ihan kohteliaasti kahteen kertaan kieltäydyttyäni tuli myyjältä toivotus että "toivottavasti ne ajat sielläkin paranee, ettei koko ajan olisi matti kukkarossa", katsoin että tämäpä taisi olla tässä ja luuri korvaan...
 
"vierailija"
Mulle myös kaupattiin kyseistä lehteä jokin aika sitten ja ikävä fiilis jäi. Ihan hyvän asian vuoksi myyvät mutta koska olen hoitovapaalla olen päättänyt että en sen aikana laita rahaa mihinkään ylimääräiseen ja selitin myös tälle myyjälle. Jankkasi ja jankkasi eikä meinannut millään uskoa etten tilaa. Menin niin hämilleni etten edes tajunnut kysyä että miksi mulle soittelee kun mulla on puhelinmyyntikielto. Mietin jälkikäteen että onko jonkin huijarifirma kun myyntityö oli niin aggressiivista..
 
"jarre"
valittajat eivät todennäköisesti ole edes lukeneet tätä lehteä, kun eivät tunnusta sen sisällön tärkeyttä.
se, että siellä on joku pelle myymässä tätä tuotetta ei tee tuotteesta huonoa.
tottaka,i minkä tahansa jutun ostatte, tuotteen lopullisesta hinnasta maksetaan kaikki valmistus ja markkinointikustannukset, liikkeiden vuokrat ja työntekijöiden palkat, verot ja alvit. jakelukustannukset yms.
loppu onkin sitte voittoo ja yleensä virmat pistää kaiken voiton omaan taskuun ja sit jos joku viittii sillä saada jotain hyvää aikaseksi, niin heti on joku pelle täällä kitisemässä.
KAIKKI APU ON TARPEEN!
Yhteiskunnan huonovointisuus näkyy katukuvassamme selkeästi masennusten, alkoholismin ,huumeiden, väkivallan,rikollisuuden yms. muodossa ja monesti liian myöhään. on erittäin tärkeää ihmisen kehityksen kannalta saada tietää jo lapsena, että vaikka omat vanhemmat eivät uraputkeltaan kerkiä kuuntelemaan,JOKU muualla kuuntelee.......
 
Paula T.
Sain kyseisestä lehdestä soiton erittäin ystävälliseltä naishenkilöltä joka oli aivan eri kaliiperiä kuin tyrkyttävät lehtimyyjät. Hän kertoi kriisipuhelimen toiminnasta ja tavoitteista hyvin selkeästi ja tein myös paljon kysymyksiä ja sain jokaiseen asiallisen vastauksen. oli ilo jutella asiansa osaavan henkilön kanssa.
Tilasin lehden vuodeksi ja ensimmäinen tulikin jo. Fantastinen ,monipuolinen lehti jota suosittelen . paljon asiaa. turhia mainoksia ei ole. Valittejillesanoisin että älkää kirjottako sontaa jos ette tiedä asioista. kiitos vielä myyjälle tätä kautta.
 
"alkup."
En tiedä iskeekö vainoharhaisuus vai mikä, mutta näistä puolustavista kommenteista joissa on nimimerkkinä nimi/lempinimi, tulee mieleen, että ne on saman henkilön kirjoittamia....

no jokatapauksessa, en tule enää KOSKAAN tilaamaan ko lehteä ja oikei odotan, että sieltä joku "vilpittömästi koulukiusatuista välittävänä" -todennäköisesti paksun lompakon päällä istuva, martti tai keke soittaa, niin pääseen avautumaan.

Kusetusta, sanon minä.
 
Tanko-Orava
KLR on kiusatun puolella ja asialla. Ilman rahallista tukea tällainen toiminta olisi mahdotonta. Itse olen tukija ja tyytyväinen lehden lukija. Olen myös saanut lehden jutuista henkistä tukea sekä hyviä vinkkejä oman tyttäreni koulukiusaamistapauksen selvittelyyn.

Puhelinmyyjien ikävästä ja epäeettisestä toiminnasta taas kannattaa antaa palautetta suoraan KLR:lle. Otatte myyjän nimen, firman, sekä puhelinnumeron ylös ja kerrotte kokemuksenne asiakaspalveluun 044 706 6003 (10:00-14:00), tai sähköpostilla osoitteeseen info@koulurauhaa.fi. Olen itse työskennellyt myös puhelinmyyjänä (tosin eri firman piikkiin) ja kertomanne esimerkit myyjien toiminnasta ovat räikeitä, mutta onneksi myös harvinaisia. Jokaiseen yksittäiseen tapaukseen kannattaa silti puuttua, etteivät epäkelvot myyjät pääse pilaamaan vielä enemmän ammattikuntansa tahikka myymänsä tuotteen mainetta.


Vielä tästä... Viestiketjun aloittaja kommentoi:

"En tiedä iskeekö vainoharhaisuus vai mikä, mutta näistä puolustavista kommenteista joissa on nimimerkkinä nimi/lempinimi, tulee mieleen, että ne on saman henkilön kirjoittamia...."

Mikäli nimimerkkinä nimi tai lempinimi on aloittajan mielestä epäilyttävä, mikähä nimimerkki sitten ei olisi...? :D Jostain syystä repesin tolle jutulle totaalisesti. :D Yritin itse olla "luovempi" nimimerkkiä keksiessäni, kelpasikohan... :3
 
Hmmmm
Hmmm, mielenkiintoinen ketju, minäkin sain soiton heiltä. Mitä tässä pitäisi ajatella? Tuli itsellekin heti ensimmäiseksi mieleen että jonkinsortin huijaus kyseessä... Mutta mene ja tiedä.
 
tosi ku vesi
Kunnon kusetusta. Ei koulu ala keskustelemaan lapsen asioista minkään yrityksen kanssa. Ei vaikka yrityksen nimeksi laitettaisiin "Maailman lasten viranomais-poliisitaho-oikeuslaitos Oy". Millään yrityksellä ei ole oikeutta päästä sekaantumaan koulun ja siellä mahdollisesti tapahtuvien yksittäistapausten / yksityishenkilöiden asioiden kanssa.

Onpahan keksitty kunnon keino kusettaa :D Helppohan tuollaista on myydä ja argumentoida "etkö halua että estämme lapsesi kiusaamisen"... mutta se on vähän sama kuin mä myisin vessapaperia ja sanoisin että hintaan kuuluu "potkuturva", eli jos saat potkut töistä niin mä tuun räyhään sun esimiehelles ja "neuvottelemaan" sun puolestas... :D

Ziisus!
 
"Maria"
Tja, voi olla. Ja jos joku minulta kysyy, niin neuvon kyllä, että ette mene mukaan heidän kampanjoihinsa. He kohtelevat tukijoitaan kuin koulukiusaajia ikään.
 
iu
Se ihmetyttää, miksi on pitänyt valita lehdelle nimi, joka sekoittuu MLL:n, OPH:n ym. Koulurauha-ohjelmaan. Ei ole omiaan herättämään luottamusta, vaikka toiminta olisikin ihan vilpitöntä.

http://www.koulurauha.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=53

"Mikä on Koulurauha?

Koulurauha-ohjelma on Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Poliisihallituksen, Opetushallituksen, Folkhälsanin ja Suomen Vanhempainliiton yhteinen ohjelma, jonka tavoitteena on kouluyhteisön hyvinvoinnin ja turvallisuuden edistäminen.

Ohjelmalla ei ole yhteyttä Koulurauhaa! -lehteen

Nimien samankaltaisuudesta huolimatta Koulurauha-ohjelmalla ei ole mitään yhteyttä Koulurauhaa! -lehteen. Koulurauhaa! -lehden taustalla on yksityinen yritys, joka kerää varoja oman lehtensä julkaisemiseen. Tällä sivustolla esitellyn Koulurauha-ohjelman taustayhteisöt ovat Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Opetushallitus, Poliisihallitus, Folkhälsan sekä Suomen Vanhempainliitto. Mikäli Koulurauhaa! -lehden markkinoinnissa on viitattu Koulurauha-ohjelmaan tai näihin sivuihin, pyydämme ilmoittamaan tästä kuluttajaviranomaisille.
 
paha mies
Tuota minullekkin koitettiin myydä. Lasten itsemurhilla koittivat kauppaa tehdä, todellista tyrkytysmyyntiä eikä millään meinennut uskoa. EN TODELLAKAAN TILANNUT LEHTEÄ. Mielipiteeni on, että TÄYTTÄ KUSETUSTA.

Luin sitten netistä tuon perustajan haastattelun, jossa kyseltiin hänen aikaisemmista pikavippifirmoista yms. jännää. Palkkatoiveekseen hän kertoi muistaakseni "keskinkertaisen PK-yrityksen johtajan" ansiot, kunhan saa hommat rullaamaan.

Laittaisin rahani mielummin vaikka mannerheimin lastensuojeluliitolle.
 
mulle myytiin
Siis tuostahan löytyy netistä tietoa, kannattaa kaivella. Itse hämmästelin lehden sisältöä kun se minulle tuli, oli vähän turhan kriittistä ammattiauttajia kohtaan.

Suosittelen etsimään ja tutkimaan tieto mitä löytyy lehden perustajista!
 
Yksi kirjoittaja
Kirjoitin minäkin tähän tästä KLR:n puhelinmyyntitouhusta. Kirjoitukseni on poistettu. Onko KLR:n touhuja, koska suurinosa näistä kirjoituksista on heidän... paska palsta!!!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä