Koulurauhaa lehti...kustiinko simmuun?

  • Viestiketjun aloittaja siniset silmät tänään
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Kaikkihan tässä töitä tekee joilla töitä on, mutta mikä on työmoraali.
Anopilleni (86v.) tuli karhukirje kyseiseltä firmalta. Oikein oli suurella punaisella leimasimella präntätty, että menee perintätoimistoon jos ei maksa laskua.
Anoppi oli ihmeissään kun ei oikein ymmärrä, mistä on kyse.
Naputtelen tässä jo valmiiksi rikosilmoitusta asiasta.
 
vierailija
Mulle soitti tänään LAPSI joka kertoi tuosta koulukiusaamisesta. Jäin kuuntelemaan, ajattelin, että kyseessä kouluprojekti ja vieläpä hyvään tarkoitukseen. Pyysin kuitenkin, että poika (6-8v?) soittaa minulle takaisin muutaman tunnin kuluttua. Halusin tarkistaa asian netistä. Onneksi tarkistin, sinne olisi mennyt lähes 80€!
 
vierailija
Onkohan sama porukka virittänyt uuden lehden? Kaupattiin puhelimitse Freestyle -nimistä lehteä lasten päihdekasvatustyötä varten. Hintaa 79 euroa per vuosi. Lehden kotisivuilla yhteystiedot eivät oikein olleet luotettavat.
 
vierailija
Ikävä kyllä ei ole hyviä kokemuksia ko. lehdestä / yrityskestä.

Peruin oman tilaukseni (kyllä, haksahdin vakuuttavaan myyntimieheen) heti puhelun jälkeen samaan numeroon mistä oli soitettu. Numero ei vastannut, joten laitoin tekstarin. Sain myöhemmin lehden ja laskun, karhulaskuja myös, jossa uhataan perinnällä. otin yhteyttä yritykseen ja kävi ilmi, että numero, johon olin peruutuksen laittanut, ei olekaan mikään tavallinen kännykkänumero, vaan puhelu oli tullut tietokoneelta. Näin ollen he eivät olleet voineet noteerata peruutustani. Mutta mistä minä voin tietää, että numeroon, joka näytti tavalliselta kännykkänumerolta, ei voinut vastata?!?

Kompromissina tarjosin maksavani puolet, vaikka rahatilanteeni ei sitäkään sallisi, mutta tämä ei kelvannut. Kaikki pitää kuulemma maksaa. Nyt sitten riidellään asiasta, kuluttajaneuvoja apunani. Mielestäni kohtuutonta ja kertoo myös sen, mihin ko. firma rahansa kuluttaa... On aikaa kirjoitella pitkiä vastineita, mutta auttavan puhelimen aukioloaikoja ei pystytä pidentämään...

Kävipä ilmi myös sellainen seikka, että ko. yritys nauhoittaa myyntipuhelunsa siitä asiakkaalle (jos asiakkaaksi nyt voi kutsua, kun sinulle soitetaan pyytämättä) siitä kertomatta! Tämä on täysin Henkilötietolain vastaista touhua! Mutta kätevästi toimii nyt itselleni todisteena, että lainmukaiset ehdot ja oikeudet on jätetty kertomatta, joten viimeistään se vapauttaa minut maksuvelvoitteesta.
Alunperinkään ei kauppaa ole syntynyt, koska peruutin tilauksen siihen numeroon, mikä minulla oli tiedossa...
Onneksi kuluttajaneuvoja on asiassa kanssani samaa mieltä ja lupautui avustamaan, mikäli asiaa pitää viedä eteenpäin.
Mitä tästä opin? En ole enää ystävällinen puhelinmyyjille, jotka häiriköivät minua kerta kerran jälkeen, kieltäydyn tästä lähtien kaikista rahankeruujutuista systemaattisesti!!
 
Huijattu
Minä tilasin klr lehden.Laskutuksessa oli epäselvää ja perintäkululasku oli mahtava.Soitin siihen tilausnumeroon ja peruin tilauksen.Peruutusnumerostahan ei vastata. Maksoin laskut ja päätin viisastua. Nyt puhelinmyyjä soitti tarjoten lehteä uudelleen kun olen ollut niin hyvä tukija.Sanoin suorat sävelet eli kerroin että heidän laskutuksessa on paljon epäselvää ja en ikinä tahdo enää tilata kyseistä lehteä.Myyntipuhe ja puhelu loppui kuin seinään.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä