Kuinka kauan annatte lapsen huutaa sängyssä kun

monen mutsi
En IKINÄ ole pakottanut lapsia päiväunille. Olen ajatellut, että lapsi itse tietää, onko väsynyt vai ei ja eihän se maata kaada jos sitten illalla simahtaa aikaisemmin? Ei ainakaan meidän maata. Peräänkuulutan luonnollisuutta.
 
Hmm
No en sekunttiakaan tai sen aikaa joka kestää kun kiiruhdan keittiöstä lapsen huoneeseen jos itkee.

Mene viereen nukuttamaan niin rauhoittuu.

Kirjoitit, että päikkäriaika on tavallaan mennyt ohi.
Jos eillä käy noin niin lapsi ei enää suostu nukahtamaan ja sitten jätetään päikkärit väliin.
Illalla on vähän kärttyinen ja sitten menee nukkumaan vähän ikaisemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja monen mutsi:
En IKINÄ ole pakottanut lapsia päiväunille. Olen ajatellut, että lapsi itse tietää, onko väsynyt vai ei ja eihän se maata kaada jos sitten illalla simahtaa aikaisemmin? Ei ainakaan meidän maata. Peräänkuulutan luonnollisuutta.
näinpä meilläkin, kotona kun olen vielä niin ei oo aikataulut niin justiinsa jos joku päivä meneekin myöhemmin nukkumaan. Unensa tuo meidän puolitoistavuotias kuitenkin tarvitsee jossain vaiheessa ja jos rytmit näyttää ihan kääntyvän niin olen "väsyttänyt" lasta enemmän touhuamalla pidempään pihaleikeissä ja pallopeleillä ennen päiväuniaikaa ja se usein toimii aika tehokkaasti :p
 
Kävinkin kippaamassa sen rattaisiin. Ei ole kovin monia päiväunia elämänsä aikana rattaissa nukkunu mutta nyt oli jo niin väsy että kävikin nopeasti.
Meillä ei illalla käy nukkumaan millään jos päiväunet jää välistä :/ On jotenkin erityisen tarkka siitä että saa nukuttua ne päiväunetkin.
No, nyt huilailee ja sitten jatkuu touhut. On vaan itsellä ihan outo olo kun joku nukkuu ulkona :D Tuo vaavi ei vauvanakaan nukkunut ulkona juuri koskaan päiväunia. Nyt sitä ravaa ikkunalta kurkkimassa koko ajan :D
 
pehmomami
En anna huutaa. Oman 2-vuotiaan nukutan päikyille viereen ja jätän meidän parisänkyyn nukkumaan. Hommaan menee noin 12 minuuttia. Ei paha hinta tyytyväisestä lapsesta ja kunnon päikyistä.
 
storm
Minun lapsi ei huuda ollenkaan nukkumaan mennessä. Nukkuu joko syliin tai sitten menen sänkyyn nukuttamaan ja hän nukkuu minun vieressäni. Ikää 1v1kk

muoks. ja päikkäreille nukahtaa itse sohvalle
 
tääläkin
Meillä myös painiskellaan joskus unen tulon kanssa. Päikkäreille menee joskus melkeen tuntikin ennenkuin simahtaa, ei huuda mutta pölpöttää ja pyrkii ylös =). Joskus oon antanu jättää unet välistä ja loppupäiväksi tehotekemistä niin että sammuu kuin saunalyhty sitten illalla. Niin ja ikää 1 v 6 kk.
 

Yhteistyössä