Kuinka kauan olitte olleet miehenne kanssa yhdessä ennen kuin ensimmäinen lapsi syntyi?

  • Viestiketjun aloittaja Vadelma
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olemme olleet yhdessä vajaa 4 vuotta, siitä kihloissa pari vuotta.
Häät ovat suunnitteilla parin vuoden päästä, eikä ole tarkoitus alkaa heti lapsia tehdä kun naimisiin mennään. Haluan saada vakaan ja kestävän suhteen mieheeni, joka kestää läpi elämän, ja että olemme ensin eläneet elämää tarpeeksi yhdessä ilman lapsia ja molemmat ovat valmiita ja tarpeeksi elämää eläneitä perheen perustamiseen.
Suhteen kestävyys tuskin on verrannollinen siihen, kuinka monta vuotta on oltu yhdessä ennen lasten saamista. Mistä sitten tiedätte, milloin olette eläneet "tarpeeksi" ilman lapsia? Mitä jos ette olekaan samaan aikaan valmiita perheen perustamiseen?

Itse olisin valmis nyt, mutta ei ole vielä sopivaa miestä. Enkä aio vuosikausia tarkkailla toisen sopivuutta kumppaniksi ja vanhemmaksi ennen lapsen yrittämistä. Jos suhde tuntuu oikealta, se varmaankin on sitä. Mutta tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, eriävät mielipiteet sallitaan :)
 
Vieras
Esikoisen isän kanssa olimme olleet yhdessä n.3 vuotta ennen kuin esikko syntyi.

Kun tämä toinen syntyy niin ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 4v4kk ja naimisissa 1v4kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olemme olleet yhdessä vajaa 4 vuotta, siitä kihloissa pari vuotta.
Häät ovat suunnitteilla parin vuoden päästä, eikä ole tarkoitus alkaa heti lapsia tehdä kun naimisiin mennään. Haluan saada vakaan ja kestävän suhteen mieheeni, joka kestää läpi elämän, ja että olemme ensin eläneet elämää tarpeeksi yhdessä ilman lapsia ja molemmat ovat valmiita ja tarpeeksi elämää eläneitä perheen perustamiseen.
Suhteen kestävyys tuskin on verrannollinen siihen, kuinka monta vuotta on oltu yhdessä ennen lasten saamista. Mistä sitten tiedätte, milloin olette eläneet "tarpeeksi" ilman lapsia? Mitä jos ette olekaan samaan aikaan valmiita perheen perustamiseen?

Itse olisin valmis nyt, mutta ei ole vielä sopivaa miestä. Enkä aio vuosikausia tarkkailla toisen sopivuutta kumppaniksi ja vanhemmaksi ennen lapsen yrittämistä. Jos suhde tuntuu oikealta, se varmaankin on sitä. Mutta tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, eriävät mielipiteet sallitaan :)
Mä tiedän muuten useammankin parin jotka olivat olleet vuosia yhdessä, sitten menivät naimisiin ja ero tulikin parin vuoden sisällä... Eli siis ei siitä suhteesta tiedä välttämättä vuosienkaan jälkeen. Miksi haaskata parhaimmat lapsentekovuodet siihen, että varmistelee onko suhde se oikia vai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olemme olleet yhdessä vajaa 4 vuotta, siitä kihloissa pari vuotta.
Häät ovat suunnitteilla parin vuoden päästä, eikä ole tarkoitus alkaa heti lapsia tehdä kun naimisiin mennään. Haluan saada vakaan ja kestävän suhteen mieheeni, joka kestää läpi elämän, ja että olemme ensin eläneet elämää tarpeeksi yhdessä ilman lapsia ja molemmat ovat valmiita ja tarpeeksi elämää eläneitä perheen perustamiseen.
Suhteen kestävyys tuskin on verrannollinen siihen, kuinka monta vuotta on oltu yhdessä ennen lasten saamista. Mistä sitten tiedätte, milloin olette eläneet "tarpeeksi" ilman lapsia? Mitä jos ette olekaan samaan aikaan valmiita perheen perustamiseen?

Itse olisin valmis nyt, mutta ei ole vielä sopivaa miestä. Enkä aio vuosikausia tarkkailla toisen sopivuutta kumppaniksi ja vanhemmaksi ennen lapsen yrittämistä. Jos suhde tuntuu oikealta, se varmaankin on sitä. Mutta tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, eriävät mielipiteet sallitaan :)
Mä tiedän muuten useammankin parin jotka olivat olleet vuosia yhdessä, sitten menivät naimisiin ja ero tulikin parin vuoden sisällä... Eli siis ei siitä suhteesta tiedä välttämättä vuosienkaan jälkeen. Miksi haaskata parhaimmat lapsentekovuodet siihen, että varmistelee onko suhde se oikia vai ei.
Mun sisko on tästä aika hyvä esimerkki..seurustelivat kymmenen vuotta,sit naimisiin ja oli omakotitalo ja muut härpäkkeet. Eka lapsi syntyi ja lapsen ollessa 10kk eropaperit tiskiin. Kyllä se elämä kahdestaan sujui,mutta lapsen kanssa tuli esiin molemmista sellaisia piirteitä että eivät tosiaan halunneet enää jatkaa yhdessä. Elämä on semmosta,ikinä ei voi tietää tai olettaa jotain varmaksi.
 
Liinu
Ollaan seurusteltu 7 vuotta, mentiin kihloihin helmikuussa ja nyt ollaan puhuttu et lapsi on tervetullut sitten kun on halukas tulemaan. Innolla odotetaan, ja melkeimpä pettymys kun plussaa ei kuulu :/
 
näinkin voi käydä
Vanhempien lasten isän kanssa 2 v ennen lapsen syntymää. Ero tuli 4,6vuoden päästä.
Nykyisen miehen kanssa 1kk ennen ensimmäisen lapsen symtymää, lisää lapsia ollaan saatu, naimisiin menty ja näin 9 vuoden jälkeen voimme todeta että haluamme viettää loppuelämämme yhdessä, nautimme perheestämme =)
 
kinuski
No meillä kävi niin, että tavattiin baarissa ja kyseessä piti olla vaan yhden illan juttu (tulin silloin raskaaksi). Alettiin kuitenkin seurustella pari päivää tuon tapaamisen jälkeen. Kun sitten parin viikon päästä plussasin, ilmoitin miehelle että tee mitä teet, mutta mä pidän tän lapsen. Lapsi syntyi 9kk ja 1 päivän päästä tuosta meidän tapaamisesta. Meillä tulee just 6v täyteen, ja 4 hääpäiväkin jo oli. Ehkä tuo raskaus olikin suhteen koetinkivi, sillä mä en todellakaan ole mikään helppo tapaus, ja raskaana ollessa todella sietämätön. Eli mies varmaan ajatteli, että kun tuosta ajasta selvisi, niin selviää mun kanssa mistä vaan :D.
Me ei ihan vieraita oltu alun alkaenkaan, oltiin ns. moikka tuttuja, koska meillä yhteisiä kavereita. Ei kuitenkaan voi sanoa että oltais tunnettu toisemme hyvin.
 

Yhteistyössä