Kuinka monella tilillä aina "muutama tonni" pahan päivän varalle?

vieras
Pari tonnia on, mutta ei sen enempää. Siitä joskus "lainaan" mutta maksan takas, ja pari kymppiä lisää. Säästän sitten enemmän kun ollaan molemmat töissä. Nyt on mies vaan työssä ja minä kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kyllä toi raha löytyy, ei aina välttämättä käyttötililtä mutta kun niitä tilejä on meidän perheessä liiaksikin erilaisii. ( tuli mieleen yksi tili-ketju jostain menneisyydestä :D )
meillä on omat tilit jokaisella eli yht.5 + lainanhoitotili+ tili johon koitetaan säästää saunaremonttia varten. Mies lomautettuna helmikuusta asti ja mä kotiäitinä. Keväällä olin 4kk töissä.
 
Mä ihmettelen sellaisia, joilla sitä ei ole. Näitä keskusteluja on viime aikoina ollu paljonkin, lamako on saanu ihmiset ajattelemaan näitä?

Mullakin siis pari tonnia säästössä. Muutama sata helpommin saatavilla nettipankista, pari tonnia vaatii jo puhelinsoiton. Pidän kynnystä korkealla muutamaan tonniin jottei tule "vahingossa" tuhlattua sitä turhuuksiin.
 
Ei oo. Toisaalta, mulle ei koskaan ole tapahtunut mitään sellaista, mihin olisin tarvinnut muutamaa tonnia.. tai mitään, mihin en sitten niitä rahoja kaivaisi jostain muualta.

Ei ole siis, eikä aleta säästäjiksi vieläkään.
 
ninni
Kyllä mulla on omalla tilill sellanen kymppitonni pahan päivän varalle.
Käyttötili on sitten asia erikseen, mutta kyllä sielläkin aina muutama tonni plussan puolella pysytään...
 
vieras
Mieluummin minä ainakin otan omalta säästötililtä, vaikka sitäkään en mielelläni tee, kuin kyselen vanhemmilta tai otan lainaa. Ja säästäminen ei ole niin vaikeaa kun se on tapa. Pienistä summista ne tonnitkin kerääntyy.
 

Yhteistyössä