Kuinka paljon rahaa saisi sut lopettamaan työt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
2 miljoonaa riittäis. Sillä sais velattoman talon, oman hevosen ja pääomaa yritystä varten ja mukavan potin sijoituksiin, josta tulisi rahat elämiseen. Hepan kanssa kilpailisin ja yritys olisi myös millä saisin ajan käytettyä.
 
vierailija
Ei mikään, sellaista summa ei ole että lopetan työt :). Töitä kun on kiva tehdä, se tuo paljon erilaisia kokemuksia...Miksi pitäisi tulla sohvaperunaksi 1n miljoonan jälkeen ja miljoona ei edes ole mikään iso summa, vaikka voi kuulosta isolta.
 
vierailija
Meneppä oikotielle katsomaan taloja halvimmasta kalleimmaan, löytyy vaikka mistä. Ei tietenkään mistään suurimmista kaupungeista eikä niiden välittömästä läheisyydestä.
Maatiloilla on kans useita rakennuksia, joista voi tuunata helpolla mieleisiä asuntoja. Maatilasta voi myydä sopivia määräaloja, jotka ei ilmoituksissa välttämättä näy.
Ikkunoita voi vaihtaa itse (tori.fi halvalla tai jopa ilmaiseksi) ja sen jälkeen tarkeneekin hyvin:)

Ei todellakaan maksa paljon, koska nyt vaan on niin, että ihmiset on kuolleet pois ja perikunnille niistä on vain kovasti kuluja, joita kukaan ei halua maksaa. Hakukoneet ei löydä kaikkea, esim itse ostaisin sellaisen, missä olis oma lähde - a onhan niitä monin paikoin, mutta tarvis osata kunnostaa se sitten oikein...
 
Pessimisti
Miljoona puhtaana niin lopettaisin ainakin palkkatyöt pysyvästi. Jotain omaehtoista kuitenkin puuhailisin omalla aikataulutuksella. 200 tonnia ja ylöspäin niin pitäisin sapattivuoden/vuosia.
 
vierailija
Minulla raja menisi noin 4-5 miljoonassa. Tuolla eläisin hyvin elämäni loppuun ja lapsillekin jäisi perintöä.
Minulla on auttamisenhalu verissä, joten todennäköisesti puuhailisin jotain pientä vapaaehtoistyötä sitten.
 
vierailija
Ei mikään, sellaista summa ei ole että lopetan työt :). Töitä kun on kiva tehdä, se tuo paljon erilaisia kokemuksia...Miksi pitäisi tulla sohvaperunaksi 1n miljoonan jälkeen ja miljoona ei edes ole mikään iso summa, vaikka voi kuulosta isolta.
Miljoonalla saisi 40-50.000 vuosittaiset osingot. Kyllähän sillä eläisi, mutta ei kovin leveästi.
 
vierailija
Maatiloilla on kans useita rakennuksia, joista voi tuunata helpolla mieleisiä asuntoja. Maatilasta voi myydä sopivia määräaloja, jotka ei ilmoituksissa välttämättä näy.
Ikkunoita voi vaihtaa itse (tori.fi halvalla tai jopa ilmaiseksi) ja sen jälkeen tarkeneekin hyvin:)

Ei todellakaan maksa paljon, koska nyt vaan on niin, että ihmiset on kuolleet pois ja perikunnille niistä on vain kovasti kuluja, joita kukaan ei halua maksaa. Hakukoneet ei löydä kaikkea, esim itse ostaisin sellaisen, missä olis oma lähde - a onhan niitä monin paikoin, mutta tarvis osata kunnostaa se sitten oikein...
Kerrankin Paula puhuu järkeä. Samalla tilalla olevaa rakennusta olisi helppo vuokrata, koska kaikki avaimenvaihdot, maksut, siivoukset, tarkastukset, ylläpidot ym. olisi helppo hoitaa, kun ei tarvitsisi matkustaa pitkiä matkoja vuokrattavalle talolle. Olisi oikein kätevä ratkaisu.

Sitten pellolle isot hyötypuutarhat, niin johan alkaisi elämä olla mallillaan. :)
 
vierailija
Perus työntekijä tienaa työelämänsä aikana noin miljoonan. Eli jos töitä haluaisi jäädä taloudellisen pakon poistumisen takia, siihen riittää se miljoona. Jos joku vastaa että ”4 miljoonaa”, niin se on ihan hatusta heitetty luku. Ei hän sitä neljää tienaa töissä käymälläkään. Jos taloudellista pakkoa ei ole, en usko ketään motivoivan se että saa kuussa pari tonnia ”extraa” vittumaista työtä tekemällä, koska sitä rahaa ei tarvitse. Mutta jos työ ei ole vittumaista, ei taas toisaalta ole varmaankaan sellaista summaa, että sen kokonaan lopettaisi. Jos töitä on mahdollista uudelleenjärjestellä tai tehdä osa-aikaisesti, niin aika moni mukavaa työtä tekevä sitä myös jatkaisi.

Vanha sanonta sanoo, että ”jos aina on lomaa, ei ole koskaan lomaa” pitää aika hyvin paikkansa. Jos työtä ei kerran ole, et voi olla ikinä lomalla. Moni kotiäitinä sen varmaan allekirjoittaa, että viikonloput eivät tunnu viikonlopuilta samalla tavalla kuin työelämässä olleena. Ja jos miljonääri olisin, niin kyllä minä lomailla tahtoisin. Haluaisin että viikonloput tuntuu viikonlopuilta ja loma lomalta.
 
vierailija
Vanha sanonta sanoo, että ”jos aina on lomaa, ei ole koskaan lomaa” pitää aika hyvin paikkansa. Jos työtä ei kerran ole, et voi olla ikinä lomalla. Moni kotiäitinä sen varmaan allekirjoittaa, että viikonloput eivät tunnu viikonlopuilta samalla tavalla kuin työelämässä olleena. Ja jos miljonääri olisin, niin kyllä minä lomailla tahtoisin. Haluaisin että viikonloput tuntuu viikonlopuilta ja loma lomalta.
Tää on kyl totta. Vapaat päivät maistuvat silloin parhaimmalta kun on joutunut tekemään niiden eteen töitä, paljon töitä.
 
vierailija
Perus työntekijä tienaa työelämänsä aikana noin miljoonan. Eli jos töitä haluaisi jäädä taloudellisen pakon poistumisen takia, siihen riittää se miljoona. Jos joku vastaa että ”4 miljoonaa”, niin se on ihan hatusta heitetty luku. Ei hän sitä neljää tienaa töissä käymälläkään. Jos taloudellista pakkoa ei ole, en usko ketään motivoivan se että saa kuussa pari tonnia ”extraa” vittumaista työtä tekemällä, koska sitä rahaa ei tarvitse. Mutta jos työ ei ole vittumaista, ei taas toisaalta ole varmaankaan sellaista summaa, että sen kokonaan lopettaisi. Jos töitä on mahdollista uudelleenjärjestellä tai tehdä osa-aikaisesti, niin aika moni mukavaa työtä tekevä sitä myös jatkaisi.

Vanha sanonta sanoo, että ”jos aina on lomaa, ei ole koskaan lomaa” pitää aika hyvin paikkansa. Jos työtä ei kerran ole, et voi olla ikinä lomalla. Moni kotiäitinä sen varmaan allekirjoittaa, että viikonloput eivät tunnu viikonlopuilta samalla tavalla kuin työelämässä olleena. Ja jos miljonääri olisin, niin kyllä minä lomailla tahtoisin. Haluaisin että viikonloput tuntuu viikonlopuilta ja loma lomalta.
Jos olisit puhunut tästä SINUN mielipiteenä, niin ok. Mutta naurettavaa yleistää tuolla tavalla. Sulla ei ensinnäkään oo mitään hajua että millaisia tuloja näillä vastaajilla on. Toisekseen, jos jokaiselle nyt annettaisiin se miljoona, niin veikkaisin että moni alkaisi elämään leveämpää elämää tai ostamaan jotain suurempia hankintoja. Eli yhtäkkiä se miljoona hupenee, eikä toivoakaan että siitä riittäisi eläkevuosiin saakka rahaa. Toki varmasti joku voisi olla niinkin päättäväinen että osaisi sieltä miljoonasta joka kuukausi ottaa vain sen tarvittavan rahan käyttöön. Veikkaan että moni voisi esimerkiksi haluta ostaa talon/asunnon, jos ei sellaista jo ennestään olisi: riippuen talon koosta ja sijainnista, voi olla että siitä miljoonasta lähtisi sitä taloa varten jo hemmetin iso siivu.

Minä olen pitkäaikaistyötön ja en ole kyllä lomaa kaipaillut. Koko elämänihän on tällä hetkellä yhtä lomaa. On mullakin välillä kiireisempiä aikoja ja ne riittää varsin hyvin siihen että osaa arvostaa sitä vapaata aikaa mitä muulloin on.
 
vierailijaSuzie
Piti oikein laskea :D Työelämää on jäljellä 32 vuotta, ja nettovuosipalkka on 45 000 €. Mikäli lomarahojen määrä ei muuttuisi, ja inflaatio olisi 2 %, pitäisi menettämääni palkkatuloa vastaamaan saada noin 1,99 miljoonaa euroa. Lisäksi eläkemaksun tasoksi arvioin 25 % koko ajalle, ja sitä kompensoimaan pitäisi saada noin 497 000 euroa. Jos siis saisin nyt heti puhtaana käteen 2 487 770,42 euroa, lopettaisin työt!
 
vierailija
Piti oikein laskea :D Työelämää on jäljellä 32 vuotta, ja nettovuosipalkka on 45 000 €. Mikäli lomarahojen määrä ei muuttuisi, ja inflaatio olisi 2 %, pitäisi menettämääni palkkatuloa vastaamaan saada noin 1,99 miljoonaa euroa. Lisäksi eläkemaksun tasoksi arvioin 25 % koko ajalle, ja sitä kompensoimaan pitäisi saada noin 497 000 euroa. Jos siis saisin nyt heti puhtaana käteen 2 487 770,42 euroa, lopettaisin työt!
Naurahdin. :D
 

Yhteistyössä