kuinka usein puhut äitisi kanssa puhelimessa?

  • Viestiketjun aloittaja lapsi
  • Ensimmäinen viesti
Me puhutaan lähes joka päivä, tai ainakin joka toinen. Nähdään ehkä parin viikon välein, joskus useammin (ja usein muutaman päivän kerrallaan, yleensä siis nähdään vapaa-ajan asunnolla tai mökillä kesäaikaan). Äiti asuu n.50km päässä. Mun mielestä hyvä näin, on tosi kiva, että pidetään yhteyttä, en koe sitä mitenkään ahdistavana. Asuin useita vuosia aiemmin ulkomailla, ehkä nyt paikataan sitä kun pitkään aikaan ei nähty kuin harvoin.
 
"vierailija"
Soitellaan kerran kuussa tai harvemmin. Puhelut ovat aika vaivaantuneita. Nähdään kerran kuussa, jos niinkään usein. Välimatkaa 150km. Ollaan ihan hyvissä väleissä, mutta se johtuu luultavasti siitä, ettei olla enempää tekemisissä.:D
 
"vieras"
Äitini on 66v, minä 37v. Soitellaan pari kertaa kuussa, tai useemmin jos on asiaa. Välimatkaa 600km. Näen vanhempiani 3-4 kertaa vuodessa kun kyläilen heidän luonaan. Tehdään yhdessä kotitöitä ja pihahommia; suurten ikäluokkien käsitys laatuajasta :D
 
aapp
[QUOTE="vieras";23938035]Äitini on 66v, minä 37v. Soitellaan pari kertaa kuussa, tai useemmin jos on asiaa. Välimatkaa 600km. Näen vanhempiani 3-4 kertaa vuodessa kun kyläilen heidän luonaan. Tehdään yhdessä kotitöitä ja pihahommia; suurten ikäluokkien käsitys laatuajasta :D[/QUOTE]

joo just tollasta laatuaikaa meilläkin äitin kanssa. Pihanlaittoa, ikkunanpesua..
 
asutteko lähellä? Kuinka usein näet äitiäsi, entä teettekö jotain yhdessä?
Välimatkaan noin 100 kilometriä.
Puhumme puhelimessa parin päivän välein. Jos jomman kumman elämässä meneillään jotain erityisempää, niin sitten päivittäin.

Yhdessä touhutaan lasten, lastenlasten ja lastenlasten kanssa, käydään joskus näyttellyissä, teatterissa ja vastaavissa, väkerretään juttuja sukujuhliin yms. mutta ei kovin paljoa, koska kummallakin aktiivinen elämä tahollaan.
 
"vieras"
Asutaan noin neljän kilsan päässä toisistamme. Nähdään pari kolme kertaa viikossa. Ja puhelimessa ihan päivittäin tulee pölistyä. Äiti on paras <3 :) Aina ollaan oltu todella läheisiä ja se asia ei tule koskaan muuttumaan.
 
aapp
Välimatkaan noin 100 kilometriä.
Puhumme puhelimessa parin päivän välein. Jos jomman kumman elämässä meneillään jotain erityisempää, niin sitten päivittäin.

Yhdessä touhutaan lasten, lastenlasten ja lastenlasten kanssa, käydään joskus näyttellyissä, teatterissa ja vastaavissa, väkerretään juttuja sukujuhliin yms. mutta ei kovin paljoa, koska kummallakin aktiivinen elämä tahollaan.
toi vika lause. just se puuttuu meidän äidiltä ja sen takia on meidän lasten kimpussa.
 
aapp
[QUOTE="vieras";23941917]Asutaan noin neljän kilsan päässä toisistamme. Nähdään pari kolme kertaa viikossa. Ja puhelimessa ihan päivittäin tulee pölistyä. Äiti on paras <3 :) Aina ollaan oltu todella läheisiä ja se asia ei tule koskaan muuttumaan.[/QUOTE]

ihailtavaa kun kemiat kohtaa.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Miten teillä riittää juteltavaa joka päiväksi??

Me ollaan äidin kanssa ihan hyvissä väleissä, nähdään ehkä kolmen-neljän viikon välein, mutta soitellaan ainoastaan silloin kun on asiaa eli jotain tärkeää on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Luulen että jos nyt äitini alkaisi soitella joka päivä niin ahdistaisi varmaan hyvin nopeasti :D
 
No useamman kerran viikossa soitellaan äidin/isin kanssa. Välimatkaa n. 5km.
Meillä on tosi läheiset välit kaikkien perheenjäsenten kanssa :heart:

Nyt ei oo pariin viikkoon muuta kuin lähetelty tekstareita, kun ovat ulkomailla.
 
aapp
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23941933]Miten teillä riittää juteltavaa joka päiväksi??

Me ollaan äidin kanssa ihan hyvissä väleissä, nähdään ehkä kolmen-neljän viikon välein, mutta soitellaan ainoastaan silloin kun on asiaa eli jotain tärkeää on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Luulen että jos nyt äitini alkaisi soitella joka päivä niin ahdistaisi varmaan hyvin nopeasti :D[/QUOTE]

no niinpä! Meillä on juuri sitä, soitellaan joka päivä ja luetellaan viikon ohjelma/valitetaan/juorutaan jostain. Siis tämän tekee äiti. Aivan turhaa
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23941933]Miten teillä riittää juteltavaa joka päiväksi??

Me ollaan äidin kanssa ihan hyvissä väleissä, nähdään ehkä kolmen-neljän viikon välein, mutta soitellaan ainoastaan silloin kun on asiaa eli jotain tärkeää on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Luulen että jos nyt äitini alkaisi soitella joka päivä niin ahdistaisi varmaan hyvin nopeasti :D[/QUOTE]

Meillä jutellaan perheen kuulumisista, ystävistä, suunnitelmista, aikatauluista yms. Ihan arkiasioita.
Eilen illalla äiti soitti pyytääkseen pikkuapua yhteen siskontyttöni asiaan, neuvotellakseen heinäkuun alussa keskisuomessa olevien äidin puoleisen suvun sukujuhlien tarjottavista ja kysyäkseen missä vaiheessa kesää yksi entinen lainalapseni olisi joutilas menemään muutamaksi viikoksi isäni kanssa mökille.
Kummasti sitä juttua riittää jokaiseen puheluun...
:)
 
"vieras"
Aika usein nähdään, asuu noin 8km päässä.
Harvemmin enää jutellaan puhelimessa, tai minä juttelen ja äiti vastaa noin yhdellä sanalla.
EÄiti ei voi enää oikein puhua kun on ALS-sairaus.
 

Yhteistyössä