Kuinpa paljon lainaa keskimäärin kolmekymppisillä? Montako lasta?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä niukka alle 100 000 lainaa, 4 lasta.

Onko kukaan velaton jo kolmekymppisenä?
Olen velaton VIELÄ kolmekymppisenä. :D Myöskään miehelläni ei ole lainaa. Molemmilla on kyllä käyttöluotto, mutta sitäkin käytetään harkiten ja maksetaan mahdollisimman pian kokonaan pois. Säästämme vielä luultavasti muutaman vuoden ennen kuin otamme asuntolainaa ja ostamme talon. Opintolainaa minun ei tarvinnut ottaa ja mieskin on omansa maksanut pois jo vuosia sitten. Myöskään autoa emme ostaneet lainarahalla vaikka ei vanha olekaan. Lapsia on yksi ja toista toivotaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paikkakunta olisi kinnostava lisätieto. Veikkaan, että syrjäseuduilla ollaan keskimäärin nopeammin velattomia kuin Helsingissä ;)

150t, kaksi lasta ja pk-seutu.
Toki se vaikuttaa. Lapsimukumäärä myös. Laskeskelin ansionmenetyksiä n.100 000 sen vuoksi, että olen ollut lasten kanssa kotona. Lainaa siis ei olisi, jos ei lapsiakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paikkakunta olisi kinnostava lisätieto. Veikkaan, että syrjäseuduilla ollaan keskimäärin nopeammin velattomia kuin Helsingissä ;)

150t, kaksi lasta ja pk-seutu.
Uusien talojen rakentaminen maksaa ihan yhtä paljon missä päin tahansa maata. Muuten olet kyllä oikeassa. Itse asumme pienessä kaupungissa ja muuttosyistä yksi suurimmista oli juurikin asuntojen hinnat. Emme siis halua rakentaa vaan ostaa valmiin, koska nykyään rakennetaan aivan liian pienille tonteille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
28v, 5 lasta ja asuntolainaa on. Aika harva tuskin on maksanu 3kymppisenä asuntolainaansa pois, meillekin on sanottu että ollaan tosi nuoria kun velat on maksettu kun 2kymppisenä on velka tehty.
Meille pankinjohtaja tuumas ku lisälainaa haettiin taloon et ettekö te enempää tarvi,et vähänhän teillä on lainaa. Siis meillä talosta ja kaikesta on n.150 000. yrityslainoja ei tohon ole laskettu.
 

Yhteistyössä