KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

...eli käytiin Lucaksen kanssa samaan aikaa sit Emman kera...eli emma viime neukka oli kesäkuu 09...

Emman mitat:
(9,5kg)>10,9kg
(76,2cm)>82cm
lakki (44cm)>45,5cm

Emma sai myös rokotteen, sillä on jääny kammo lekuri/neukka käynneistä, ku on saanu ny vikat kolme käynnis joka kerta rokotteen, sikarokote mukaanlukuen..
Lekuri vaan sanoi että tämä 1½v neukka on hankalin...
 
Elpalle kiitoksia ihanasta viestistä :hug:
Katsotaan miten tilanteet menee, mulla hyppii niin älyttömästi tää mieliala ettei mitään järkeä. Nyt on muuten positiivinen mieli, mutta työnpuolesta jotenkin ottaa päähän tai kuplii semmosia asioita että toivon ettei mun kupla puhkee :$
Niin muuten, mese hyvä idea, mutta meillä ei enää toimi se prkl mese jostain syystä.
 
täällä ollaan, ainaki mä....ollu jotenki niin kiire, nojuu "kiire" etten oo tänne jaksanu kirjotella...
Käytiin kaverin kanssa lauantaina raision ikeassa...ostin sieltä kaikkee kiwaa...ja onneks siel oli just ne kaikki kiwat mitä olin laittanu listalle, yleensä aina joku tavara on loppu.

Joten mies oli koko lauantain yksin lasten kanssa...ja oli hyvin pärjänny... :D

Kävin perjantaina gynellä ja saan sen hormoonikierrukan, nyt pitää vaan odotella niitä menkkoja, ne on mulla ollu sektion jälkeen kaks kertaa...joten alkaa taas normi elämä.

Pojan, tai siis Lucaksen ristiäiset on 6.3...

mitäs muuta, juu, odotan innolla meidän tupareita/mun synttärit...ne on ens kuussa, 27päivä...on niin kiwa ku saan tavata mun kaikki kaverit! niitä on niin ikävä ku ehdi nähdä niitä niin usein kuin haluisin...

Emma voi hyvin kasvaa, ja nyt alkanu tuo uhma oikein kunnolla, jos ei saa mitä haluu taikka pyytää niin itku tulee aina...tykkää myös kannella Lucasta (minä joudun kyllä varmistamaan vieressä)..ottaa mun kädet pois pojan ympäriltä ja ottaa ite kiinni ja sanoo: Kitoosh! ja lähtee sit viemään poikaa johonki.. :D :heart:

Emma nukkuu hyvin isontytön sängyssään...ja tulee sieltä vasta sit pois kun ollaan aukastu ovi. Pelkäsin sitä että emma nousee sielt ite tyyliin illalla ja alkaa leikkiin...mutta eipä niin oo käyny.

Mun vanhemmat ja sisko ja siskon poika 4½kk lähtee 8.3 thaimaahaan, mummi olis halunnu Emman mukaan ku olis ollu viel ilmanen, mutta en minä eikä kyllä mun mieskään halunnu päästä Emmaa sinne ilma meitä...jos jotain siel sattuis niin ei oo kiwa olla toisella puolella maailmaa..
Ite olin vasta 10v ku mun äippä päästi mut aurinko matkalle yhden tuttupariskunnan kanssa..

Mä haluisin niin johonki lasketteleen(lautaileen)...alpit kutsuu mua...mutta luulen että vasta vuoden päästä sinne lähden, saisin ehkä pari kaveria mukaan, viimeks ku lähdin sinne yksin yhden ryhmän kanssa.

nojuu, nyt poika nukahti, joten käyn nyt hakees aamupalaa ja meinaan katsoa jäkistä, suomi-ruotsi...vaikka voisin tietty mennä nukkumaan, mutta ei tänään, huomenna sit. :wave:
 
No mä tulen ilmottautumaan. Ja hehkutan samalla, että 2kk -10.5kg ja vyötärö 11cm kapeampi :eek: :D Ja niin uskomattomalta kun se tuntuukin, niin oon edelleen melkonen jokinorsu :snotty:

Muuten ei uutta. Töitä tehdään ja arkea eletään. Nyt on ruvennnu kiihtyvällä tahdilla tulemaan sanoja Millalle.
Niin ja (uskokaa pois!) varovasti ehkä uskallan jo sanoa, että meillä ei enää syödä tissiä. Hyvinhän tuota jo joutikin lopettaa. Eli meillä ei enää ole vauvaa vaan reipas,"iso" tyttö :heart:

Mitäs muille kuuluu??
 
Meille kuuluu paljon parempaa :)

Ammu, wautsiwau!!! Upea saavutus!!!! :D

Alex tosin on kipeänä, laryngiitti kuten varmaan noin 30% muilla samanikäisistä tämän kevään aikana, raukka parka. Keskiviikkona nousi klo 9 jälkeen hoidossa 30 min aikana kuume 39,7 asteeseen :eek: Äitee sit taksilla töistä jätkänpätkää hakemaan. Nyt on miehen kanssa kotona, molemmilla ansaittuja sohvapäiviä yhdessä.

Mies on ollut juomatta reilusti yli kuukauden; nyt lauantaina on koetinkivi vastassa; kummitytön isän ylläri-30v juhlat, jota varten lähdettäis varta vasten Kiskoon (100km Helsingistä lähteen) yökyläilemään. Toivotaan että pojan kunto on ok lauantaina, vaikkei kotoa tarvitse hoitoon lähteäkään appiukon tullessa hoitamaan meille. Miehellä siis kova paikka, kun pääsee kaljan makuun. Toivotaan että osaa ottaa iisisti, tosin vieressä on kokoajan mäkättävä vaimohahmo, joka luultavimmin pitää hyvin kirjaa :D

Meillä on tyssännyt puheentulo :( Nyt hokee kolmea sanaa "AURAAUTOAJAA" (ilman R-kirjaita) ja HAUVA. Muitakin sanoja silloin tällöin, paljon omaa kieltä, mutta ei vaan puhu meille enempää. Ehkä se sieltä joskus tulee.. Vähän ärsyttää kirjoittaa näitä puheterapeuttien ja kielen kehityksessä jäljessä olevien 2,5-3- vuotiaiden lasten tekstejä, kokoajan vertailee omaa lastaan.

Mutta juu, tsemppiä suomen miehille illalla ja oikein hyvät viikonloput kaikille!

ps. meillä on 1,5 vuoden neuvola vasta 3.3 :LOL: Eli melkein 1v9kk ikäisenä.
 
:wave: Täällä ollaan!

Ammu: Upee startti!

Tää palsta on tosiaan aika paljon hiljentynyt...mäkin käyn melkein päivittäin tsekkaamassa onks kukaan kirjoitellu kuulumisia, itsellä vaan tuntuu ettei oo hirveesti mitään sanottavaa.

Meillä on nyt avattu sanainen arkku. Sanoja tulee tosi paljon ja ihan ymmärrettävästi. Näyttää olevan poika hyvin paljolti sellainen,että jos ei kunnolla osaa niin eipä kannata hirveesti niitä sanoja sanoa eli täydellisyyteen pyrkivä perfektionisti. Ensimmäinen kunnon uhma on nyt päällä ja mihinkään ei saisi sanoa ei -> seurauksena itkupotkuraivarit :headwall: Onneks kerran jo tämän kokeneena tiedän,että tää on ohimenevää...ennen seuraavaa uhmaa.

Onko kaikki jo siirtyneet isompaan sänkyyn? Itse en laiskuuttani ole saanut asiaa hoidettua ja toisaalta pinniksessäkin viihtyy hyvin niin eipä tässä kai kiirettä ole...kai viimeistään sitten armeijassa nukutaan jo tavallisessa. Pottailuun oon ruvennu panostamaan ja se on alkanu tuottamaan jo tulosta, jos tuon yksilön sais nopeammin opetettua kuivaksi nopeammin kuin isoveljensä, jota ei tuon ikäisenä kiinnostanut pätkääkään mihin ne tarpeensa väänsi.

Sain vihdoinkin muuten oman alan töitä!!! Mähän opiskelin äitiyslomalla ja nyt sekin palkitaan =)

Meidän esikoinen muuten lohkas aika hyvän jutun tuossa taannoin. Se kyseli multa muistanko missä sairaalassa se pikkuveli syntyi ja kun kerroin että juu tottakai muistan niin esikoinen sanoi, että voisitko mennä sinne hakemaan uuden vauvan ja ei haittaa vaikka olis tyttö, kun hän haluais sinne kättärin kahvioon jäätelölle, että silleen. Tässä olis meidän vanhemman pojan perustelut meidän perheen lisääntymisestä :LOL: Äiti tosin romutti nuo haaveet ja sanoi,että tuskinpa äiti enää menee hakemaan uutta vauvaa, että kaksi aarretta äidillä jo on ja se saa riittää. Ja tuohonkin poika nasevasti sanoi,että mä oonkin tosi iso aarre :heart:
 
Käytii Vimpan kaa ottaa se 1,5v rokotus...tuhkarokkoon yms. Samal mitattii ja punnittii...11kg ja 83,3cm (ikä noin 1,9v,vissii :D )

Miul ei o lääkitys oikee kohillaa ja huomen yritän saada lekurii ajan jotta vois sen fiksata kuntoon...olo ei oikee hyvä olleskaa :ashamed:
 
Täällä vietelty rauhallista lomaviikkoa :) Maanantaina taas yövuorot kutsuu...onneks niitä vaan kaks ja sitte taas neljän päivän vapaa :)
Meillä oli vasta viime vkolla 1½v neuvolalääkäri (poikahan on jo sen 1v8kk :D ) ja tuli kanssa punnittuu ja mitattua. Oli 80,5cm ja 10.5kg. Käyrät menee tasaseen miinuksella, mutta ei huolta kun tosiaan tasaseen menee. Lääkäri oli tosi epävarman olonen nuori nainen. Ei oikeen osannu vastata mihkään mitä kysyin... 2v neuvola ois sitte kesäkuussa.
Sanoja on pikku hiljaa alkanu tuleen ja on hauska kuunnella kun tuo puhuu "omaa" kieltään :D On innostunu leikkiin pikkulegoilla ja varsinki ne ukkelit on mielusia :D
 
Heipat vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ensinnäkin onnittelut loistavista painonpudotuksista (myös itselleni - 9kg :D ) sekä Maamuskalle uudesta työpaikasta!

Meille ei kuulu kummempaa. Kotona ollaan edelleen neidin kanssa. Nyt keväällä ajattelin kuitenkin laittaa hänet mukaan tuohon puistotoimintaan, eli aamupäivisin pariksi tunniksi siihen leikkimään. Ajattelin että voisi olla mukavaa saada sieltä leikkiseuraa - ja mulle vaikka sillä aikaa jumppahetki :whistle:

Meillä palapelit on tällä hetkellä ihan in juttu. Juuri laitoin jo nuppipalapelit pois, ja ollaan siirrytty 16 palan peleihin. Kirjat myös edellen in. Ja legot. Kesäksi ajattelin sisustaa parvekkeen Sofian valtakunnaksi, ja hankkia sinne sellaisen pikkukeittiön. Meillä on lasit parvekkeella, niin ei tarvitse pelätä tippumista eikä sadetta :)

Huomaan että esikoisen äitinä on tosi hankala hoksata mitä kaikkea lapsi osaa tehdä tässä iässä. Noita palapelejäkin oli tehnyt isovanhempien luona jo pitkän aikaa... Nuo leluissa olevat ikäsuositukset hämää aika lailla. Ootteko esim. antaneet jo muovailuvahaa (suositus 3v) kullankerille? Ja vinkkejä kaikista leikki-ideoista otetaan kiitollisena vastaan!

Ylpeänä (häpeillen) kerron, että meillä juodaan edelleen iltamaito tuttipullosta, tuttia käytetään unilla ja pinnasängyssä nukutaan (ei ole hoksannut kiivetä sieltä pois)... Mutta toisaalta kakkaa ei ole tehty vaippaan kertaakaan enää viime kesän jälkeen, haarukalla syödään ja puetaan osittain itse. Saako noilla jonkinlaisen synninpäästön :LOL:

Juuri blokkasin pois koon 22 kengät, eli 23 kengissä lähdetään kevääseen. Vaatteissa käytössä 80-86cm. 86cm vaatteista tosin suurin osa vielä liian suuria. Minkäs kokoisissa muilla mennään?

Nyt on mentävä, mutta koitan tulla taas pian jatkamaan. Tulkaa muutkin kertomaan kuulumisia! Vaikka ei mitään erikoista asiaa olisikaan. Kiva kuulla teistä kuitenkin!
 
Jospa sitä pitkästä aikaa istahtais alas kirjotteleen. Ajoittain käyn kyllä lueskelemassa että saa vertailukohteita ;D

Ei vain ole joutanu paljoa istuskeleen koneella. Asunto ostettiin ja sitä laiteltu tässä mieleiseksi, ja loppu aika meneeki sit töissä ja vauhtimimmin kans touhuilessa. Ja pikkusisarustaki ko pitäis puuhailla, ku ei niitä tunnu mistään saavan muuten ko sillä perinteisellä keinolla ;D

Tyärhän meillä on ny vuos ja 9 kk, puhe ei tunnu olevan Eericalla päällimäisenä mielessä, niinpä ei sanoja tule ko kymmenkunta, muuten kyllä touhuaa ja kehittyy. Tutit ja tuttipullot on heitetty pois, tutti noin vuoden iässä ja pullo noin puolentoista vuoden paikkeilla. Eikä ollu hankalaa. Vielä ko sais tytön nukkuun kokoyön omassa sängyssä eikä aina viereen mönkis =/

Mutta hyvää kevään jatkoa teille kaikille, mie täältä sivusta seurailen jatkossaki teitä ja välistä saatan näi innostua kirjotteleenki :wave:
 
Meille iski sit poikaan joku taudinpoikane....perjantaina oksensi ku oltiin tyttöä viemässä isälleen ja kaskummaa...ei lähellä kotia vaan just siellä toisessa päässä eli melki 50kilsaa kotoota... Eikä tietenkään just ollu vaihtovaatteita matkassa ku ei niitä tuolla reissulla oo ikinä tarvittu. No ei auttanu ku ottaa takkia pois ja laittaa koiran aluspyyhe peitoks (onneks pyyhe oli just vasta vaihdettu ettei ollu kuranen tms) Tyttö jätettiin sitte isänsä työpaikalle ja me huristeltiin suoraa kotio. Onneks ei sitte oksentanu enää, väsy vaan oli koko illan. Sit oksensi taas la-su yönä ku oli mummulas yöppikylässä. Ja eilisen oli taas väsyny, muttei muuta. Tänää aamulla oliki sitte kuumeessa ja rohisee :( Just laitoin päiväkotiin viestii ettei poika tule ainakaa huomenna hoitoon, iskä jää hoitaan ku ite alotan tänää yövuoroputken ja pakko on saada huomenna nukkuu. Ärsyttävää tällänen sairastelu ku ei tiä onks kipee vai eikö oo....saa nähä kui pitkään tää sitte kestää ja iskeekö meihin muihin. Oli jo toinen oksutus tänä vuonna pojalla :(

Meil on vielä tutti käytössä pojalla. Enkä usko, että iha heti sitä ees otetaan pois unikäytöstä ku ollaan vaihtaas pojalle isompaa sänkyä ja muuttaa omaan huoneeseen nukkuun heti ku saadaan tuo meiän oma uus makkari valmiiks ja ite muutettuu sinne. Saa nähä miten noitten muutosten kanssa käy... poika ku on nukkunu jo pitkään koko yön ni nyt voi sitte ainaki hetkeks muuttua, mutta toivottavasti ei :D Tuttipullosta meillä ei oo juotu varmaan sen jälkeen ku täytti 10kk. Saman ikäsenä meil on muillaki tuo kapistus jääny. Maidot ja vedet menee hyvin iha normi mukista tai lasista.

Mut kaippa se on lähettävä laittaa vaikka noita pyykkejä, että tulee tehtyy edes jotain tänää....
 
Jaaha :ashamed: Meil onki sitte vissii oikee äitin vauva tää HimpulaVimpula...tuttipullost juodaan 2-3 kertaa yös noin desi kerral ja tutin sekä unirätin kera menee surut ja unet,potalle ei jäbä yhäkään suostu istuu...työntelee sitä edessään ja leikkii ajavasa autol :LOL: Nii ja viereen tullaa klo 23-01 välisen aikan jossa sitte nukutaa äitin kainalossa pää äitin poskee vasten ja joskus jopa äitin masunpääl :heart:

Milläs mie saan nää synnit anteeks :p ??

Meil sairastettii MPR rokotuksen ansiost lievä tuhkarokko :headwall: ja nyt pikkuhiljaa aletaa toipuu...tää o 4pvä.

Ite taistelen vaikean masennuksen kanssa johon ei o löytynny viel oikeeta määrää lääkettä,mut toivottavasti kuiteki pian.
Aika rankkaa o :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Nii ja viereen tullaa klo 23-01 välisen aikan jossa sitte nukutaa äitin kainalossa pää äitin poskee vasten ja joskus jopa äitin masunpääl :heart:
Aaaawwww! Kuulostaa IHANALTA! Ärsyttää oikein kun meil ollaan niin isoa tyttöä että! Aamuyöstä joskus huutelee sängystä, että "äitin viereen köllimään". Kainaloon ei kuitenkaan suostu tulemaan ja 5min päästä pyytää päästä takaisin omaan sänkyyn. :headwall: Ja kun äiti haluais kovin halitella. :'(

Eli NAUTI!!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Voi juma näitä nukahtamis sessioita |O |O
Illat on menny ihan pyllylleen, ei nukuta enää omassa sängyssä, eikä nukahdeta yksin, ja tarvitaan tuttia ja monta monta hyssyttelyä ja aikaa. APUA!
En tiedä onko tästä mitään apua, mutta....Meillä alkoi pari viikkoa sitten sängystä huuteleminen iltaisin "äitiiiiiii, iskäääää, tule tänneeeee" ja tuota saattoi kestää vaikka kuinka kauan. Vaikka huoneessa kävi, niin hetken päästä jatkui sama meno. Sitten alettiin laittamaan telkkaria hiukka kovemmalle ja jätettiin keittiöön valo, niin että valaisee makuuhuoneen ulkopuolista käytävää. Nukahtaminen helpottui ihan uskomattomalla tavalla! Eli toi varmaan turvallisuutta, kun kuuli ja näki että talossa on elämää. =)

Toivottavasti on teilläkin vain ohimenevä vaihe :hug:
 
Heipä hei piiiiiiiiiitkästä aikaa :D

Hiljaista näytää olevan täällä nykyään..no empä minäkään ole aikoihin täällä käynyt :( En vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään!!

Minä edelleen kotiäitinä ainakin syksyyn asti ja sen jälkeen olisi takoitus palata takaisin koulun penkille, tosin nyt on alkanut mietityttämään et haluunko koko alalle sittenkään :ashamed:

Maxilla edelleen pullo ja tutti :ashamed: Tosin ei se niitä muuten saa paitsi nukkumaan mennessä, normi sängyssä Max on nukkunut jo viime kesästä.Meillä ei onneks ole ongelmia nukkumisen kanssa, usein menee omineen illalla nukkumaan ja päiväunille käy hyvin..yöt nukutaan heäämättä mut herätys onkin sitten 5-6 aikaa

Pottailu meillä on ihan alku vaiheessa,kun ei tuo suostunut aikasemmin siihen edes istumaan :D

Sanoja tulee vain muutama,Max on menossa ensikuussa kielijänne leikkaukseen..auttaako se sitten sitä en tiedä mut aika näyttää!!

Uhmaa löytyy niin etä muille jakaa..huoh!! Jos ei saa mitä haluaa ni silloin lentää lelut, pureminen ollaan nyt saatu suht kokonaan pois! |O

Neuvolassa käytiin tammikuussa ja pituutta löytyi 90cm ja painoa 11kg 70g..pitkä on poika siellä omilla käyrillä kasvaa tasaisesti.

Sairastamiset sitten tässä perheessä onkin omaa laatua, ei montaa tervettä päivää olla nähty viimesee 2½ kuukauteen..Max nyt onneks pysyn suht terveenä, nyt kyllä on kova flunssa mut alkaa sekin pikkuhiljaa helpottamaan.

Mä oon tosi huono kirjoittamaan mitään fiksua mut tuossa nyt jotain =)

Oikein ihanaa kesän odotusta teille kaikille :flower:

Kaalis ja Max
 
Ajattelin tulla teitä katsastaa.

Neuvoloista olette puhuneet. Me käytiin 1 1/2-vuotisneuvolassa 1v 8kk:n ikäisenä, josta "tuloksena" pituus: 90,4cm ja paino: 13,92kg... juu eli iso poika meillä edelleen :D

Muuten ei meillä kummempia. Tahtopojan kanssa täällä tappelen ja toivon niin, että tämän mahan kanto alkais jo loppumaan. No eipä silti kevyestihän tässä jo voiton puolella ollaan, alle kuukaus siihen laskettuun.

Rasmus nukkuu edelleen pinniksessä, koska en jaksa aloittaa sitä taistelua siellä sängyssä pysymisestä ja kun ei vielä kertaakaan ole (ainakaan toistaiseksi!! :D ) yrittänyt sieltä sängystä itse pois kavuta. Unipussista ja syöttötuolista luovuttiin vajaa kuukausi sitten. Nyt olis sitten oikeestaan enää noi vaipat meillä projektina... mutta kun ei Rasmusta tuo pottailu oikein hirveesti nappaa. Nykyään suostuu kyllä jo siinä istumaan (vau!!), mutta tuloksissa hieman toivomisen varaa.

Tällasta meille. =)

Rebel
 

Yhteistyössä