KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

Hyvää huomenta ja OIKEIN HYVÄÄ VUOTTA 2010 KAIKILLE!
Aloitin uuden pinon uudelle vuodelle, kellään tuskin mitään sitä vastaan?

Kullankerät 2008 Heinäkuussa
31.5.2008 Ursulainen ja Viljami 2920g ja 48 cm/1v 9485g ja 73,5cm

1.6.2008 Ammu ja Milla 3820g ja 51 cm / 1v. 10kg ja 75cm

3.6.2008
Mamitzu06 ja Justiina 4075g ja 49 cm/ 1v 75,5cm 8460g

4.6.2008
Kielletty ja Leevi 3860g ja 53 cm / 6kk 8005g ja 68cm
Babyblue08 ja poika 3640g ja 52 cm / 9,5kk 9,6 kg ja 75 cm

6.6.2008
Äitiäitiäiti ja Nooa 3400g ja 52 cm/ 1v 79,4cm ja 11290g
Rebel ja Rasmus 2915g ja 48cm/ 10kk 79cm ja 11,9kg

7.6.2008
Tiktu ja Lelle 3280g ja 51cm /1v 75,6 cm & 8550 g.

8.6.2008
hande ja Arttu 3510g ja 49cm / 1v. 72cm ja 8940g

10.6.2008
Bamse ja Leona 3480g ja 51cm / 1v. 73,7cm ja 8460g
Huiskahäntä ja Matias 3870g ja 50cm / 8kk 68cm ja 9,3kg

11.6.2008
Kaalis ja Max 3900g ja 53 cm /1v. 11kg 85g ja 81cm

12.6.2008
Melodi ja Eetu 3005 g ja 50,5 cm / 1v. 11,1kg ja 79,1cm
Haikaraemo ja poika 3880g ja 51,5cm /10kk 10730 g ja 76,5 cm

15.6.2008
Abloom ja Julia 3370g ja 50cm / 1v. 75cm ja 9260g

16.6.2008
Kärpässieninen ja Jenna 3300g ja 47,5cm / 10kk 9000g ja 74,5cm

17.06.2008
Menhit ja Aliisa 3645g ja 52cm / 10kk 9920g ja 79.3 cm

18.6.2008
Elppa ja Alex 3700g ja 54cm/1v. 78cm ja 10250g, polla 48,3cm

19.6.2008
Hennuli86 ja Venla 3380g ja 50cm / 1v. 75,7cm ja 9180g

20.6.2008
Tiivari ja Sofia 3200g ja 52 cm/ 1v. 73,5cm ja 10200g
Sydänkäpynen ja Emma 4670g ja 52 cm / 8,6kg ja 74cm
Miss Piggy ja Elsa 3490g ja 51cm/1v. 77,2cm ja 10130g

24.6.2008 Helmi mammaksi ja Lempi-Lumia 3710g ja 51cm

25.6.2008
The Lady ja Roosa 3420g ja 49 cm /8kk 8500g ja72cm

26.6.2008
Maleha ja Emma 3780g ja 51 cm /8kk 9690g 71.7 cm

27.6.2008
Leena80 ja Ella 4320g ja 55cm

28.6.08
Mouse ja Kiia 2930g ja 46cm /10kk 8000g ja 71cm

29.6.2008
Maamuska ja Joni 3555g ja 52cm. /8kk 8940g ja 73cm
Wiivi84 ja Nenni 3635g 49cm /8kk 7730 ja 68cm

30.6.2008
Rypäle ja Toivo 3910 g ja 52 cm /6kk 8125g ja 70cm

Linkit aikaisempiin ketjuhimme:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1426933 kesäkuussa/taapero
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425839 kesäkuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397765 toukokuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368087 Huhtikuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1336495 Maaliskuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1309927 Helmikuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277359 Tammikuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247793 Joulukuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217663 Marraskuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1185358 Lokakuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1150570 Elo ja-syyskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120578 Elokuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1092303 Heinäkuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1071791#m11291503 Kesäkuussa

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1063389 Masuaikaa


Ja sitten omat kuulumiset näin pikaseen...
Joulu oli ja joulu meni, oli ihan mukava leppoinen aatto, muuten olinkin töissä pyhät. Uutta vuotta alottelin työn merkeissä myös, nyt pitänyt muutaman vapaapäivän.

Milla on ollut koko joululoman ajan enemmän ja vähemmän flunssainen, nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa, ni voikin sitten taas huomenna viedä hoitoon uusia nuhapöpöjä hakemaan :snotty: Unirytmit on loman aikana saatu ihan sekasin, eli mielenkiinnolla odotan ekaa aamua, kun pitää herätä hoitoon:headwall:
(Suunnittelin, että imetys loppuu vuoden vaihteessa, mutta... :whistle: )
Mitäpä mun piti kommentoida?
Handen tytölle paranemisia. Muistaa varmaan aina tän erilaisen joulun.
Ja rebel, opiskelemaan ehtii aina, lapset on ihan pieniä vaan hetken. Vähän raskaampaa se opiskelu lasten kanssa tosin on (been there, done that), mut ehkäpä se perhe ja tulevaisuudessa siintävä toive(?)ammatti antaa tsemppiä ja motivaatiotakin eri tavalla, kun "nuorena" (sähän olet toki nuori vieläkin, mut viittaan aikaan ennen lapsia) opiskelu (been there, done that too). Nyt keskityt vaan Rasmukseen ja masuun. Kyllä ne muut asiat aikanaan suttaantuu.
Ja ursu mulla on ikävä sua ja sun aikasia aamukommenttejas :heart:
Käpysen lapsia piti vielä kehua. Emma ja Poika on molemmat söpösiä :heart:

Koittakaahan sitten muutkin kirjotella, eikös??

Ammu ja Milla 1v 7kk 2 päivää =)
 
Hyvää alkanutta vuotta 2010 :attn:

Tiiätteks...oon täs miettiny et nyt alkaa oma olo olla nii hyvä et voisin taas tänne tulla häiriköimään useemminkin :p

Ammu ikävä on miulki ollu :heart: Laitoin siulle joulutoivotuksen tekst. tulikoha perille ?

Viljami on alottanu ilta ja yö kiukut :kieh: ...illal huudetaa naama punasen nukkumaan menolle ja yöl herätää kiukkuumaan pullolle ku se halutaa,mut ei se kuitenkaa kelpaa ja tutti lentää kaaressa sitte ja huutoo piisaa sitte iha kauan ja kovaa :| Kai tää on sitä uhmaa nyt.

Eipä nyt kummosii ku et muksaa su pvää :D
Meil alkaa huomen arki ku muksut menee kouluu ja mies töihi 2vkon loman jälkee,sniiif :'(
 
Ammu Kiitos uudesta pinosta :)

Ursu : meillä oli tuollasii iltahuutoja kanssa yhessä vaiheessa ja ne meni ajan myötä sitte ohitte. Annettiin pojan huutaa hetki ja sitte välillä käytiin sitte pistään takasin makuulleen sänkyyn. Yöllä meillä ei oo enää aikoihin herätty huutaan, mutta välillä herää vaan jutteleen omia höpinöitään ja naureskeleen. Käy siitä sitte ite takasin nukkuun.
Viime yö oli iha outo muuten, poika nukku 13tuntia putkeen vaikka nukku eilen melki 3tuntia päikkäreitäkin. Lie sitte väsyttikö noi isot veljet sen ku touhusivat yhessä koko päivän :) Jotenki ihana kattoo ku 9 ja 11v pojat leikkii iha täysillä tuollasen 1.5-vuotiaan kanssa. Välillä nauravat iha kippurassa koko sakki ku tekevät jotain hassua.
Loma meillä jatkuu vielä onneks torstaille ja isot pojat on meillä keskiviikkoon asti. Itella alkaa huomenna arkin kun alkaa yövuorot. Mähän tein sellasen päätöksen tuossa joku aika sitte että siirryn melki kokonaan tekeen yövuoroja. saa laittaa tytön kouluun ja olla kotona kun tulee. nukun sitten sen ajan ku on koulussa ja poika hoidossa. Iha kivasti tähän asti sujunu ja tytön koulusysteemit helpottunu huomattavasti siitä mitä ne oli sillo ku lähti kouluun itekseen ja tuli tyhjään kotiin. Se kun ei halunnu koulun jälkkaritoimintaan sillo ku sitä kyseltiin, haluaa mieluummin tulla kotio. Nii ja on tässä yövuorosysteemissä se hyvä että ku tekee 4-5yötä ni on sitte 5-6vapaata. eli ens vkon ku oon töissä ni seuraava viikko onki melki vapaata :)

Mutta nyt tarvii mennä laittaan kanat uuniin. Lähen päivällä isojen kanssa kaupungille ja leffaan kattoon alvin ja pikkuoravat.
 
Huomenta :)
Se alko sit arki tälle perheelle...yllättävän kivuttomasti *koputtaa puuta*

Vimppa käi eile yöunille ilma huutoo ja yöki ol rauhallisempi...mitä nyt tul vieree jossai vaihees ja sit nukku välil iha kii mius ja välil puoliks päällä :heart: Äipän mussu :D

Nyt koululaisii koulutielle ja sit pikkujäbän kaa pväunoste jälkee Hoploppiin B)
 
Ursu Kiva ku oot tullu takas! Kyllä mä sen joulun toivotuksen sain, jäi vaan vastaamati siinä hötäkässä, kiitos siis näin "julkisesti" vielä jälkikäteen, :flower: !
Teillä alkoi sit jo koulut? Täällä vasta loppiaisen jälkeen. Muutaman päivän saavat viel lomailla.
Hande meil on kans töissä yks, joka tekee pelkkää yövuoroa. Jää kohta eläkkeelle eli meilläkin lie vakiyökölle pian töitä tarjolla, mutta musta ei siihen ole, ainakaan nyt, kun lapset pieniä, eikä ehkä muutenkaan. Kolmivuorokin on ihan riittävän karseeta :$ Mut onhan se siitä hyvä, että vapaita saa hyvin. Ja fyysisesti työ on paljon kevyempää öisin, siis jos oot (niin ku oon antanut itseni ymmärtää ) hoitoalalla, niin ku mäkin. Tsemppiä jatkoon anyway!

Missäs kaikki muut taas luuraa?! :attn:
Täällä haisee, joten pyllyn pesuun, mars! :wave:
 
Moikkelis pitkästä aikaa. :wave:

Tulimpa kyseleen et onko kaikkien muksut jo luopuneet tutista?

Mulla kauhee ressi päällä ku pitäis neitiä alkaa vierottaa tutilta pois. Toinen muksu tulossa keväällä ja sitä ennen kai pitäis tutti saada pois. Ei onneks syö ku päivä ja yöunilla mut sillon se on enemmän ku tärkeä hänelle...
Ja omaan huoneeseenkin neiti kai olis laitettava. En millään raskis ku mahtuis nukkumaan meidänki makkarissa...
Nukutaanko teillä muilla jo omissa huoneissa?
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa!

Meille kuuluu hyvää, elämä hymyilee. Meillä on aurinkoinen, energinen, taitava neitokainen, joka ei pahemmin kiukuttele eikä känise. Yöt sujuvat pääasiassa hyvin. Lelle on nukkunut jo vuoden omassa huoneessa, mutta tutti pitäisi kohta lahjoittaa oravavauvoille. On siitä jo puhetta ollutkin. Ja varmaan pinnasängystä siirtyminen isompien lasten sänkyyn on kohta edessä, sillä pinnasänkyä tarvitaan toukokuussa Lellen pikkusiskolle. :heart:

Lellelle ei ole onneksi tullut rokotteista juurikaan oireita. Röh röh -rokote on ainoa, josta on noussut iso patti jalkaan ja oli ilmeisen kipeäkin. Osallistuttiin FinIP-tutkimukseen viime neuvolakäynnillä, eikä siitäkään tullut paljon muuta kuin iso itku pistettäessä :'(

Lelle (joka on siis lempinimi) sanoo oman nimensä Titi (tästä voi arvailla oikeaa nimeä), ja juttua tulee muutenkin paljon. Viime päivät Lelle on hokenut "ittu, ittu", mikä tietenkin tarkoittaa istumista. Ehdin jo epäillä, onko tullut manattua ääneen lapsosen kuullen :saint:

Puolitoistavuotisneuvolassa Lellen mitat olivat 83,7 cm ja 9580 g.

Mulla on vielä kolmisen kuukautta töitä ennen kuin jään äippälomalle. Olemme käyttäneet mummohoitolan kotihoitopalveluita hyväksemme, eli Lelle on ollut päivisin kotosalla ja on jatkossakin.

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille! :heart:
 
Ammu, hoitoalallahan minä, mummuja ja pappoja hoitelen. En usko mäkään tekeväni loppuikääni öitä, mutta tällä hetkellä paras vaihtoehto mitä on tarjolla. teen mä välillä iha tavallista aamua ja iltaakin. Meillä tällä systeemillä tulee pojalle alle 10hoitopäivää kuussa.
Meil on tutti vielä käytössä nukkuessa, muuten se jätetään aina sänkyyn odottaan seuraavia unia. nukkuu edelleen meiän kanssa samassa huoneessa ku ei oo huonetta minkä tuon laittas. Sit kun saadaan tuo alakerta täysin kuntoon ni sitte poika saa oman huoneen ja me myös. Sitä ennen kai pitäs opettaa tuo nukkuun isojen sängyssä, mutta saa nähä kui onnistuu :D niin kivasti nukkuu tuol häkkärissä, ettei millään hennois alkaa opettaan sitä muualle.
Tiktu onnea loppu odotukseen :)
 
Kiitos Ammulle uudesta pinosta. Kirjoittelin vielä tuonne vanhaan pinoon, mutta kopioin nyt saman sepustuksen tännekin.


Heipat vaan kaikille! :wave:

Meille ei kummempia kuulumisia. Nautiskelen kotiäidin roolista ihan täysillä. Mä kuvittelin aina työnarkomaanina, että minusta ei ole kotona olemaan. Vaan minustahan on paljastunut ihan uusi puoli. Eikä ollenkaan hullumpi puoli olekaan =)

Sofia kehittyy kovaa vauhtia. Sitä on ihana seurata, mutta toisaalta iskee haikeus kun aika menee niin nopeasti. Onneksi sitä itse pysyy nuorena, vaikka lapset kasvaa :LOL:

Meillä on ihan normaalisti 1 1/2 neuvolat täällä, ja mennään sinne 13. pvä. Meinataan jättää tässä vaiheessa antamatta se MPR-rokote. Otetaan se vasta sitten, kun Sofia menee päiväkotiin eli 3v iässä. Tuosta rokotteestahan huhutaan, että SAATTAA olla yhteyttä autismiin. Tosin se huhu on aika vahvasti kumottu. Mut mä taidan olla hiukan hysteerikko, ja siirrän sitä suosiolla hiukan pidemmälle tästä aktiivisen kehityksen vaiheesta....Joo, pidätte mua varmaan ihan pimeenä :whistle:

Meillä tuota puhetta tulee ihan solkenaan. Kuulutaan sellaiseen tutkimukseen jossa kartoitetaan lapsen puheenkehitystä. Sen vuoksi pidin pari päivää kirjaa Sofian osaamista sanoista ja tulokseksi tuli, että hän osaa sanoa reippasti yli 200 sanaa. Kuukauden sisällä on alkanut tulla yhä enemmän useampi tavuisia sanoja (kutittaa, nukkumaan, lauletaan, keinumaan) sekä parin-kolmen sanan lauseita. Lisäksi hän on alkanut puhumaan itsestään minä-muodossa, eikä enää pelkästään nimellään.

Mutta yökukkumiset jatkuu. :kieh: Yöllä ollaan hereillä 1-2h ja höpistään. Melko raivostuttavaa välillä. Ja vaippa on alkanut falskaamaan öisin. Ostettiin jo liberon 6-kokoa yöksi, mutta ei sekään auttanut. Oliskos jollakin vinkkiä hyvästä yövaipasta? Olen nyt vaihtanut sen yöllä (kun herää ), mutta oon aatellut että saattaa herätä jo ihan senkin takia kun vaippa on ihan täynnä (ja tuntuu varmasti inhottavalta).

Tutti on edelleen käytössä unilla ja illlalla maito menee vielä tuttipullosta. Se onkin ainoa tapa, jolla Sofian saa juomaan maitoa. Huoh! Joten en ole vielä viitsinyt sitä jättää pois. Kohta kyllä pitäisi.

Syökö muuten kaikkien kullankerät täysin itse vai autteletteko vielä? Meillä kyllä osataan syödä itse, mutta auttelen silti tosi usein, esim. viilin ja puuron kanssa.

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! =) :whistle:
 
Huomenta :D
Nukuttii Himpun kaa kainalotusten puol ysiin :eek: Tänää ei ookkaa sit pväunii,luulisin.

Meil ei viel tuu jäbält ku muutama selvä sana...äiti ja isi sekä älä ja ei. Äppää=hyppää yms muit sellasii jota perhe tietää mut ulkopuolisest ne ei varmaa tarkottas mitää :LOL:
Eikä pottailla...ku toi ei vaa suostu siihe istuu ni olkoo istumatta! Tuttiaki syö ja pulloo öisin...tutista vierotetaa sit viim 3v ja pullost toiv jo aikasemmi.

Tänää ois juhlapvä...mies vaa töis :'( Meil 15v yhteiseloo :heart:
 
Kiitos Ammu kysymästä... Hyvin etenee! Kaikki hyvin ja maha on iso ku mahoton! La on 17.4.

Jokos muilla puhutaan?
Meijän tytsky alottanu aikasin sanomaan sanoja. Sanoja tulee jo paljon ja jopa pari sanaa peräkkäin. (esim. ei oo koijaa=koiraa, äitin kukka, ei paapaa jne.) Tänään aamupalalla katsottiin eläinkirjaa ja testailin et miten hyvin tunnistaa eläimet. Olin tosi yllättynyt kun hän luotteli kaikki yleisimmät eläimet sieltä ja osasi sanoa miten kukin eläin ääntää (lehmä, lammas,ankka,kissa,heppa,pupu jne) Ja toinen ylläri tuli kun makasin sohvalla kylellään niin neiti kiipesi päälle ratsastus asemiin ja sanoi et heppa, ihhahhaa! Joka päivä saa yllättyä uusista taidoista. Imee kyl itseensä kaiken!

Potalla on käyty jo kesästä saakka mut pissa hommia ei olla vielä harjoteltu. Kakka kyl tulee päivittäin pottaan ja osaa itse sanoa milloin pitää mennä.

Tuttipullo jäi ihan itsekseen parisen kuukautta sitten pois. Emmalla oli raju suutulehdus eikä suostunut syömään eikä paljon juomaankaan muutamaan päivään joten siinä samalla unohdettiin pullo eikä oo sitä sen koommin kaipaillut. Pullo oli käytössä vain iltaisin nukkumaan mennessä ja kun sitä ei suostunut ottamaan muutamaan päivään ni oli helppo unohtaa se.

Syöntihommat hoidan yleensä vielä minä. Jos on oikein herkku ruokaa (esim. nakkeja tai makaroonia) ni silloin neiti kyl lappaa äkäsesti ruuan suuhunsa mut muuten se on aika jahkailua ja mä en jaksa katsoa sitä enkä varsinkaan siedä sitä siivoa. On kylläkin hyvin siisti ikäsekseen.... Jos tippuu ruokaa lattialle tai ruokalapun taskuun ni se on otettava pois ennen ku jatkaa syömistä. Mut ruokaa menee kuitenki jonneki käen tai lautasen alle ja hinkkaa töhnää sitten ympäriinsä.... Syököön sitte omin avuin ku se sujuu sutjakkaasti!
Jos lattialta sattuu ruokajämiä löytymään tai muita roskia niin neiti kiikuttaa ne omaalotteisesti roskiin. Jos lattialla lojuu jotain papereita (isännän jäljiltä yleensä ) ni kaikki vaan puulaatikkoon poltettaviin tai roskiin! Joka päivä saa käydä tarkistamassa roskakorin kun sinne kulkeutuu paljon muutakin kuin roskia.
Mistä lie tämän jalon taidon oppinu!?

Minäkö siivousfriikki!? Ei enkä, kuka niin on väittäny!? :LOL:

Vkonloppuna olis tarkotus jättää tutti pois (syö vain nukkuessa) ja mua säälittää ja hirvittää tuleva jo valmiiksi. Tutti olis unohdettava ennen vauvan tuloa!! Ja omaan huoneeseenkin toinen olis ennen sitä laitettava. Raukka pieni, äitin vauva... :heart: Tuntuu et ollaan tekemässä pienestä "Isoa tyttöä" väkisin!

Saa antaa neuvoja miten kannattais luopua tutista?
 
Tiktu:
Lelle (joka on siis lempinimi) sanoo oman nimensä Titi (tästä voi arvailla oikeaa nimeä ;)
Mun villi veikkaus on, että hän on Suomen ainoa vuonna 2008 kastettu (väestörekisterin nimipalvelun mukaan) Leticia :wave:

Meillä syödään pääasiassa vielä syöttämällä, mutta kova on into jo itsekin harjotella.

Ja sanoja löytyy tosiaan (vasta) 10-20. Mutta en oo huolissani, vielä ehtii. Nytkin meillä on jatkuvasti äänessä nuo, jotka alkoi puhumaan myöhemmin. Ja tuo joka puhui 1-vuotiaana jo kuin Runeberg on joko hiljaa tai murisee, johtuisko murkkuiästä vai mistä :$ :whistle:

Tutista luopumista en osaa ohjeistaa, kun ei meillä kukaan ole oikein tuttia syönyt. Mutta mä ottaisin vastaan vinkkejä imetyksen lempeästä lopettamisesta. Alan olla jo vähän kypsä :headwall:

Ursulle ja miehelle onnittelut täältäkin! Ootte sit jossain loppiaisriehassa päättäneet lyödä hynttyyt yhteen?:heart:

 
Moips :wave:

Pikaisesti koitan jotain kuulumisia kertoo... Meillä on VIHDOIN kunnollisia öitä :headwall: *koputtaa puuta* Alkuyöstä heräilee, mutta sitten kun meen itekin nukkumaan niin herää seuraavan kerran aamulla tai kerran yöllä. Mutta nyt musta tuntuu, että oon väsyneempi ku sillon ku heräilin parin tunnin välein :whistle:

Tutti asiaan en osaa kommentoida, kun meillä ei oo semmosta ollu käytössä, eikä pulloakaan.

Omaa huonetta meillä ei oo lapsella, kun asutaan tässä meidän huikean isossa kaksiossa :whistle:

Meillä osataan syödä itse, välillä vaan ei huvita ja yleensä mä syötän, että selvitään nopeemmin ja siistimmin :snotty: saahan se siellä tarhassa harjotella...

Meillä kans falskaa vaippa öisin :headwall: pitäis ostaa isompia vaippoja, jos se vähän auttais...

Nyt lyö taas tyhjää, palaan myöhemmin :wave:

Ainiin ja Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiktu:
Lelle (joka on siis lempinimi) sanoo oman nimensä Titi (tästä voi arvailla oikeaa nimeä ;)
Mun villi veikkaus on, että hän on Suomen ainoa vuonna 2008 kastettu (väestörekisterin nimipalvelun mukaan) Leticia :wave:
Vau! Hienosti Ammulta päätelty, jos noin tosiaan on =) Ja jos on - niin aivan IHANA nimi on neidille annettu! :heart:
 

Ursulle ja miehelle onnittelut täältäkin! Ootte sit jossain loppiaisriehassa päättäneet lyödä hynttyyt yhteen?:heart:
Oikeestaa ei iha nui menny vaa hää bongattii kaverin kans baarista kuskiks meille enemmä ottaneille...ol siis autol liikentees :D

Ite olin tän ystäväni kaa ekaa kertaa baaris...ku olin syssyl täyttäny 18v ja nää asu kauempana.
Tunsin kyl miehein...sillosen kuskin ;) siitä et ol miun teiniaikaisen jätkäkaverin bestis :LOL:

Noh...yhe illan juttu sit pikkase veny B)
Tässä teille lyhennettynä mei tarina yhteen menosta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiivari:
illlalla maito menee vielä tuttipullosta. Se onkin ainoa tapa, jolla Sofian saa juomaan maitoa.
Mitä teillä sit ruuan kanssa juodaan? Vettäkö? :eek:
Jeps :ashamed: Suostuu toisinaan ottamaan yhden hörpyn maitoa, ja sit naama kääntyy inhoon ja pyytää vettä. Puuron kanssa saadaan hiukan menemään. Viiliä on syönyt ennen mielellään, mutta nyt on alkanut sekin tökkimään. Hmm. Mietin, että voikohan tuokin olla geeneissä jotenkin. Minä en juo maitoa, eikä mun äitini - ja nyt ei sitten tytärkään. :/

Varmaan pitää kohta aloittaa joku kalkkilisä. Meinaan neuvolasta kysyä ensi viikolla ohjeita siihen.
 
:wave: ...täällä ollaan hengis...on olli niiiiiiin paljon ohjelmaa ettei oo oikein kerinny ku käydä lukees teidän kuulumiset.

Ollaan käyty kaks kertaa turussa, tänään tehtiin se toinen keikka, käytiin vaihtaas autoa, volvosta ford mondeo farmariin... :D nyt mahtuu lapset takapenkille...ja ne uudet tuplat taakse.

Huoh, nyt on sit yks "murhe" vähemmän, ku tuohon auton vaihtoon meni säästämämme rahat, joten lainaa ei onneks tähän ostoon menny yhtään. B)

Emma syö kyllä itse, mutta autamme jos ei neitiä huvita. Energiaa löytyy vaikka kuinka, koko ajan pitäis puuhailla jotain.
Onneks Emman tarha alkaa maanantaina, niin saa siel puhailla rauhas, ja mä saan huilii.
Ollaan hankittu Emmalle ison tytön sängyn, et meidän poitsun sais siirtää omaan huoneeseen pinnikseen, mutta luulen ettei pidetä kiirettä tämän toteuttamises.., ku ei oo kiire, poitsu nukkuu yöt meidän makkaris äippäpakkauksen laatikos, joka on tuolien päällä. Joten sen voi kyllä siirtää ihan koska vaan omaan huoneeseen.
Mutta heräilee jonki verran usein viel yöllä et helpompi poitsu siitä vierest poimia syliin pullolle.

Että näin, blaaaa, enään 3vkoa jälkitarkastukseen, jospa saisin sen hormoonikierukan, meinaan haluja on kyyyyyl varastossa ;), oli sen verran rankka raskaus ettei silloin oikein haluttanu... :x ja kun me ei tykätä yhtään kortsuista... :headwall:

Täällä oli aamulla -26, joten toivon että lauhtuis jotta pääsis lapsien kera vaunutteleen tai edes ulos...
 
Siis mä oon vissiin nähny unta, et kävin täällä kirjottelemassa.. ja tähän uuteen ketjuun.Mut en kai sit :eek: :headwall: :LOL:

Tutista meinasin kommentoida. Meillähän jätettiin tutti pois lokakuussa, ja se tapahtui kyllä lopulta todella helposti. Rasmus huusi sillon ekana iltana n.20min sängyssään sellasta väninäitkua, et tahtois tutin. Yön nukkui oikein hyvin. Seuraavana iltana ei enää mitään huutoa tutin perään. Seuraavan kuukauden ajan päikkäreille nukahtaminen oli haastellista ilman tuttia,mut sillon nukutin sit viereeni, niin nukkui sit kuitenki ihan hyvin ilman. Jossain vaiheessa tuossa sit kokeilin laittaa jo omaanki sänkyyn päikkäreille ilman tuttia, ja ihan hyvin on menny. Päikkäreillä saattaa välillä olla (kuten esim. eilen ja näköjään myös tänään) vaikea pojan nukahtaa nykyään enää takas, kun ei ole tätä imuketta käytössä. Tuos marraskuun lopussa huomasin, ettei Rasmus sit tosiaan enää edes mieltänyt,et hän tarttis tuttia. Kovin huolissaan tuo on aina, kun muiden lasten tutit putos suusta ja kävi sit takasin niitä toisille suuhun nostelemassa, jos tutin syöjältä sellainen oli tipahtanut. :D

Me jätettiin tuos heti joulun jälkeen myös tuttipullo kokonaan pois, ja meillä loppui myös maidon juonti siihen. Niin eli Tiivari samassa veneessä ollaan. Meillä ei käytännössä katsoen juoda kyllä enää mitään. Vettä menee vähän. Nokkamuki vaikuttaa edelleen suht turhalta, jos meillä jostain juodaan, niin se juodaan sit samanlaisesta lasista kuin me muutkin juodaan. Nokkamukit tuntuu olevan meillä lähinnä paiskomista varten :headwall:
Mä siis keitän puurot maitoon ja syötän Rasmukselle jugurtteja, viilejä ja raejuustoa, et tuo sen kalkkitarpeensa kuitenki päivittäin sais. Mä kyl luotan, et kyl se viel alkaa sitä maitoakin juomaan, mut vissiin poika on päättänyt testata tosissaan kuinka tosissaan me ollaan sen tuttipullon kanssa.

Mitenkä arki sujuu kahden pienen kanssa, sydänkäpynen? Hyvä, et nyt teil on nyt auto, johon koko perhe mahtuu. Me änkeydytään nyt sellaseen kaksoviseen pikku VW Poloon, kun meijän autosta hajosi kaasuttimen läppä jo viikko ennen joulua ja aina vaan odotetaan sitä sieltä huollosta. Alkaa olla pikku hiljaa vähän hankalaa tän mahan kanssa saada Rasmus sinne takapenkille omaan istuimeen kiinni.. :( :|

Niin, ja ens viikolla me muutetaan. Tohon vajaan 200m:n päähän, mut jospa se nyt sit olis sellanen asunto,jossa asuttais edes seuraavat pari vuotta. Pakkaaminen on vähitellen aloitettu. Onneks mun äiti on ens viikon talvilomalla, niin se on luvannut tulla auttamaan mua pakkaamisessa. Saa vaan nähdä miten tuo muuttaminen sujuu, kun on tuollainen erittäin eläväinen Rasmus siinä mukana :D

Tällasta tähän meidän "rauhaan" :D
 
Tiivari, Rebel...tuolta toukokuisten puolelta kommentoisin, että meillä neiti ei juo maitoa ollenkaan ja sain ohjeeksi antaa 250mg kalkkia päivässä muiden esim. jugurtin lisäksi. Ollaan ostettu Calcichew 500mg appelsiinin makuisia purutabletteja 1/2 tbl/ päivä =)...juu ja meijän neiti on nyt 1v 7kk...
 
Täällä kans neiti jolle ei maistu maito. Juo nokkamukista n. 1-2 dl päivässä kun sitä hänelle jatkuvasti tuputtaa. Ei syö myöskään jugurtteja eikä viilejä. Täytyy rueta antamaan tuota kalkkia tapletteina...

Nyt ollaan oltu ilman tuttia vajaa viikko.
Leikkasin tuteista päät irti ja annoin ne Emmalle. Ihmetteli ja pyöritteli tutteja aikansa ja hoki et "ikki ikki." Illalla unille mennessä hoki samaa mut ei itkenyt. Pyöri ja hyöri ainakin tunnin ennen kuin nukahti ja yöllä heräsi useasti pyörimään, uni oli levotonta. Unen saanti kestää edelleen kauan ja hänet pitää nukuttamalla nukuttaa.... Tuntuu et tää on yhtä nukuttamista ku kaks kertaa joutuu maata tunti tolkulla neidin vieressä ja pitää kii jotta ei nouse ylös. :/
 
Neukkakuulumisia:
Pituus 82cm, paino 12kg, pipo 46cm. Hyvin mentiin keskikäyrillä. "Kasvaa ja kehittyy hienosti". Jätettiin se MPR nyt toistaiseksi ottamatta. Terkka oli ehtinyt sen jo ottaa valmiiksi, ja oli NIIIIIIIIIN loukkaantunut, kun meni rokote hukkaan. "Onneks" sitten oli korvat punoittavat, joten rokotetta ei olis voinut antaa muutenkaan. Saatiin synninpäästö :ashamed:
Kyllä noi neuvolakäynnit aika yhtä tyhjän kanssa on... :headwall:

Kysyttiin tuosta vähäisestä maidonjuomisesta, mut ei siihenkään tullut oikein mitään kunnollista vastausta. "Juustoa voi antaa - ai mut se on suolaista, ei ehkä kannatakaan" :kieh: Aattelin, et noudatan Matamimimmin neuvoa, ja aloitan tuon puolikkaan kalkkitabletin antamisen. Kiitos vaan vinkistä :wave:

Neuvolassa oli myös joku THL:n rokotekaupustelija. Pneumokokki-rokotetutkimukseen koitti houkutella. Kuinkas moni siihen on osallistunut? Tuliko jotakin sivuvaikutuksia?
 

Yhteistyössä