Kumpaakohan tää nyt sit on?

Nyt tarttis taas kokemuksia muilta. Olin siis viime yön sairaalassa tarkkailussa. Aamupäivällä lääkäri tarkasti tilanteen ja totesi että kanavaa on se 3 senttiä ja kohdun suu on sentin auki. Kotiin palattuani alkoi vessakäynneillä ilmestyä paperiin kirkasta limaa jossa on jonkin verran veriviiruja. Onko se nyt sit limatulppa vai voisko se olla vaan sitä että kohdun suu on ärtyny aamullisesta sisätutkimuksesta ja erittää jotain limaa? Tietäis vaan mihin varautua.
 
vieras
Siis mitenniin mihin varautua? Kaiketi sulla on laskettuaika lähellä niin mitä väliä siläl on, että onko limakalvot ärtyneet vai onko se jotain limatulppaa (mitä itse en ole nähnyt vaikka kolme lasta olen synnyttänyt):
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitenniin mihin varautua? Kaiketi sulla on laskettuaika lähellä niin mitä väliä siläl on, että onko limakalvot ärtyneet vai onko se jotain limatulppaa (mitä itse en ole nähnyt vaikka kolme lasta olen synnyttänyt):
Lastenhoitaja sairaalassaolo ajaksi yms...
 
Kovasti veikkaisin limatulppaa minäkin :) Esikoinen arvioitiin rv 39 noin nelikiloiseksi, samoin kuopus. Esikoinen syntyi rv 41+5 j painoi 4150g, kuopus syntyi rv 40+4 ja painoi 4080g. Aika lailla paikkansa pitivät arviot
 
Limatulppa voi alkaa irtoamaan pikkuhiljaa...voi mennä kaksikin viikkoa ennen kuin synnytys käynnistyy...tosin toi vasta tehty sisätutkimus voi vähän edes auttaa etenemistä...

Meillä yksi painoarvio viikolla 38 oli 3kg ja syntyi niin oli 4 kg :D
 
Just katsoin vanhoja neuvolakortteja niin esikoiselle arvioitiin rv32+0 1700g ja keskimmäiselle rv31+6 1600g. Voiko näistä päätellä jotain? Syntymäpainot oli esikoinen 40+4 3490g ja keskimmäinen 38+0 3080g. Eniten tässä hirvittää tuo vauvan paino ku se on noin tajuttoman pieni vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Miten hyvin teillä on painoarvio pitäny paikkaansa? Tänään on rv 36+4 ja sain painoarvion 2400g.
Mulla esikoista mitattiin ultrassa 37+0 ja oli 2300g, 37+3 myös ultralla mitattuna 2600g ja syntyessä 37+4 3320g... Että ei se ultra kyllä oikeen pitänyt paikkansa.
 
Joannan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Just katsoin vanhoja neuvolakortteja niin esikoiselle arvioitiin rv32+0 1700g ja keskimmäiselle rv31+6 1600g. Voiko näistä päätellä jotain? Syntymäpainot oli esikoinen 40+4 3490g ja keskimmäinen 38+0 3080g. Eniten tässä hirvittää tuo vauvan paino ku se on noin tajuttoman pieni vielä.
Mun tyttö syntyi rv 36+4 ja oli 2370g/45cm :) Normaali terve tyttö. Laskettuna aikana paino oli sit sen 3100g. Normaali aika oltiin osastolla. Ainut vaan että pienipainoisilta ja suuripainoisilta vauvoilta tarkkaillaan verensokereita ja joka aamu ja ilta otettiin kantapäästä verinäyte. Meillä niissä ei ollut mitään häikkää.

Nyt tyttö 3v ja 98cm/14kg eli pitkä ja hoikka neiti :)
 

Yhteistyössä