kumpi lemmikiksi:hamsteri vai gerbiili?

hamsteri
hamsteri EI haise, jos ostat sille hamsterin vessan ja sinne sitä hiekkaa. Meillä se käy pissalla vessassa, kakkapykylät on kovia ja ne eivät haise, niitä voi löytyä myö sahanpurujen seasta..
Wc:n hiekat vaihdan kerran 1-2vkossa. sahanpurut 2-3vko välein.
Tosiaan jos tuota wc:ta ei olisi, pissa haisisi..
 
mamma mia
hamsterit ei ole vaikeita hoitaa ja niitä riittää vain yksi kappale. ja hamsterit ovat huomattavasti halvempia kuin gerbut ja hamsterin tavarat ovat myös halvempi. itse olen ottanut hamsun ja en ole katunut hetkeäkään.
 
HamsuHullu
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
gerbiili,on helpompi hoitaa kun hamsu.. eikä haise yhtään ;)
ööö... Mul on hamsteri ja pari gerbiili poitsua. Kummatki on helppohoitosia, mutta kummankin omistajana voin ilmoittaa, että hanki hamsteri, jos olet eka kertaa elukkaa ottamassa. Hamsteri on säyseämpi ja helpompi kädessä kuin gerbu, mut on gerbutki ihqui :D:D:D
 
sara
oon kinunut vanhemmiltani jotain lemmikkiä. Pyysin jyrsiää. Mietin, mikä olis hajuton, ja pieni vaiihtoehto. Päädyin gerbiiliin, koska kaverilla ni on sellaisia. Vanhempani suostuivat siihen, koska isosiskollanikin oli 2 kania. Tässä vaan on nyt se huoli, mistä saamme edullisimmin halvimmat 2 TYTTÖ gerbiiliä?! Ajattelin ensin Faunatarta,koska kaverinikin ovat osteeet heidän gerbiilit sieltä, mutta kun luin näitä kommentteja täällä, tulin ajateelleeksi, että kannattaako se? Jos niillä on jokin sairaus, tai ne eivät ole seurallisia, ja puree kun niitä silittää, ja pitää sylissä? Mistä niitä kasvattajia sitte kannattais käydä kattelees? Ja ei me ainakaan lähetä hakee niitä mistään kaukaa. esim. toisesta kaupungista!!
 
"Pella"
Minulla on paljon kokemusta Gerbiileistä! Ne ovat ihania jyrijöitä ja ne ovat seurallisiakin. Ne nukkuvat 4-2h jaksoissa eli nukkuvat neljä tuntia ja ovat hereillä taas sen tunnin - kaksi tuntia. Minulla onkin kaksi sellaista kotona. Gerbiilit ovat seurallisia ja elävät mielellään toisen gerbiilin kanssa. Niitä on mielestäni ainakin helppo hoitaa ja minulla on viiden vuoden kokemus niistä koska elämäni aikana niitä on ollut minulla lähes yli 20. Hamsteria itsekkin olen ostamassa ja niistä en tiedä kauheasti muuta kuin että ne elävät mieluiten yksin ja ovat yö-ilta eläimiä. Suosittelen gerbiiliä!
 
"Pella"
No ainakin korson Mega eläimes gerbiilit maksaa saman verran ku hamsterit eli 20euroa kappale.
Gerbiilit saa luottamaan ihmiseen kunhan on kärsivällinen niiden kanssa voi tehdäpaljon enemmän PÄIVÄLLÄ kuin hamstereiden kanssa. Gerbiileiden kanssa voi kyllä leikkiä yölläkin silloin kun ne ovat hereillä huom. Kokemusta on :D Mutta niin GERBIILI OTA GERBIILII :D
 

Yhteistyössä