kumpi lemmikiksi:hamsteri vai gerbiili?

Gerbiili :)

Myllyn faunattaressa gerbiilit maksaa tällä hetkellä 25€, kuin myös hamsterit. Gerbuja pitää ottaa vähintään 2, joten hinta on silloin tupla...joskin niistä on sitten myös tuplailo ja ovat hereillä päivisin, toisin kuin hamsterit.
 
"hellou"
mun kaveril on gerbiili ja se sano et gerbuis on kova työ joten ne ottaa seuraavaks hamsterin. ittelläni onmyös hamsu ja mun mielest se on helppohoitaa ja sitä on helpompi juoksuttaa kuingerbiiliä. itse ottaisin hamsun mut se on mun oma mieli pide:D
 
moi mooii
mua ärsyttää kun jotkut sanovat että hamsteri haisee. ei se haise jos on valmis siivoamaan sen häkin. ja kyllähän gerbiilinkin häkki täytyy siivot. hamsterit on seurallisia ja niitä on helpompi pitää kädessä ja ne ei karkaa häkistä jos vaihtaa ruokaa tai vettä
 
"Gerbiili"
Gerbiilit on helpompi hoitosia hamsterit nukkuu melkeen kokopäivä
Kun gerbiili villiintyy se juokee koko aamu-iltapäivän minun gerpiili tippui 2 m mutta ei kuolut
Minulla on ollut 4 gerbiiliä.
Ei haise
Ette haukuniitä
gerbiili maksaa noin 20 e kaksi gerbiiliä noin 50 e
Häkki noin 40-200e
 
piapoui
minä ottaisin hamsterin tässä on syitä: helpompi käsitellä, ei pure tai jos puree niin ei niin kovaa kuin gerbu, seurallisempi,helpompi hoitaa, halvempi ja pärjää yksin ilman toista hamsteria tai oikeastaan niitä ei saa olla kahta samassa häkissä. OTA HAMSTERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
hamsun kohta ex omistaja :(
Monille vanhoille hamsuille tulee syöpä, kuten meijän hamsumummelille. Sen olo on tuskaista, eikä paljoa liiku, ja jos liikkuu niin kaatuilee ja horjuu kokoajan. Huomennna eläinlääkärille
:(
 
jessica<3
gerbiileilt ei tavii olla kahta koska kyse on siitä että jos on aikaagerbiilille nii se ei tarvii kamuu mut jos ei oo aikaa gerbiilille nii sillon pitäis olla toinen mut berbiilei ei kuuluis ottaa jos ei oo aikaa.
ja sitä paitsi hamsterit ei haise eikä pidä kovaa melua joten älkää sanoko asioita josta ette tiedä koska mulla oli hamsu joka kuoli just eilen et hermostun jos hamstereista puhutaa pahaa !!!! =(
 
^vierailija^
Kummatkin erittäin helppoja.
Hamsteri voi olla lapselle "hauskempi" lemmikki, on hitaampi ja sitä voi helposti pitää kädessä. Miinuksena se, että unisena voi olla äkänen, ja hamsterinpurema on aika kivulias.

Gerbiili(t! Ei yksineläjiä!!) sitävastoin on enemmänkin katselulemmikki. Aika hankala käsitellä, pirun vikkeliä otuksia. Mutta jos on iso terraario ja PALJON purua, niin niiden menoa on hauska seurata. Nehän kaivelevat paljon tunneleita, joita sitten voi lasiseinän läpi nähdä.

Hamsteri on varmasti halvempi ja pienempi häkkikin käy sille. Gerbiilit tosiaan mielellään (suurehkoon) terraarioon, joka sitten on hintavampi.
 
Gerbiilit elävät kauemmin ja ovat paljon mukavempia, koska ovat päiväeläimiä ja niitä voi ottaa montakin samaan terraarioon ja katsella niiden touhuja, se on kivaa.

Itse ihastuin syyrialaisten ulkonäköön, mutta päädyn gerbiileihin luonteen takia!!!!
 
"Anne"
Gerbiilit elävät kauemmin ja ovat paljon mukavempia, koska ovat päiväeläimiä ja niitä voi ottaa montakin samaan terraarioon ja katsella niiden touhuja, se on kivaa.

Itse ihastuin syyrialaisten ulkonäköön, mutta päädyn gerbiileihin luonteen takia!!!!
Nämä samat toteutuvat myös Roborovski kääpiöhamstereiden kanssa. Eiköhän ap ole jo päätöksen tehnyt..
 
"Jasmin"
mulla itteläni on hamsteri ne ei oo kovin seurallisia,kaneli siis mun hamsteri herää joskus yheksän aikoihin :) mutt suosittelen hamsteri jos haluaat rauhalisemman kaverin :D mut jos haluat vikkelän ja touhukkaan jyrsiän niin suosittelen gerbiiliä ajateilin ite ottaa gerbiilin kun mun hamsteri kuolee :,( mut päätä ite :) jyrsiät on IHANIA ! <3 varsinki hamsut ja mun hamsteri :) <3 :D:Dd
 

Yhteistyössä