Kun pelko tunkeutujasta häiritsee nukkumista.

  • Viestiketjun aloittaja Pelkosaavallan
  • Ensimmäinen viesti
Pelkosaavallan
Mitä ihmettä minä voin tehdä käsistä lähteneelle pelkäämiselle? Kun käymme koko perhe nukkumaan nousen useita kertoja yössä tarkistamaan asunnon ettei ketään ylimääräisiä ole ja että ovet ovat lukittuna ja lapset sängyissään. Pienikin ääni saa kauhean pelon tunteen päälle ja en saa nukuttua! Minun on nukuttava meidän makuuhuoneen ovi auki että näen mahdollisen tunkeutujan tai että tunkeutuja tulee meidän huoneeseen eikä mene lasten huoneisiin ensimmäisenä.

Se missä asumme ei ole väliä, koska tätä on ollut niin kerros- kuin rivitaloisakin. Pitkäaikainen haave olisi omakotitalo, mutta tulisin varmasti hulluksi siellä asuessani ja viimeiset uneni menettämään.
 
vierailija
Mitä ihmettä minä voin tehdä käsistä lähteneelle pelkäämiselle? Kun käymme koko perhe nukkumaan nousen useita kertoja yössä tarkistamaan asunnon ettei ketään ylimääräisiä ole ja että ovet ovat lukittuna ja lapset sängyissään. Pienikin ääni saa kauhean pelon tunteen päälle ja en saa nukuttua! Minun on nukuttava meidän makuuhuoneen ovi auki että näen mahdollisen tunkeutujan tai että tunkeutuja tulee meidän huoneeseen eikä mene lasten huoneisiin ensimmäisenä.

Se missä asumme ei ole väliä, koska tätä on ollut niin kerros- kuin rivitaloisakin. Pitkäaikainen haave olisi omakotitalo, mutta tulisin varmasti hulluksi siellä asuessani ja viimeiset uneni menettämään.
Siis oletko aina ollut tuollainen, vai onko tämä alkanut josainvaiheessa. Onko jokin laukaissut sen?
 
MIKSI joku haluaisi tunkeutua teille?
Ei siihen tarvita kuin huumehörhö, joka etsii jotain trokattavaa. Ystäväni omakotitaloon murtauduttiin yöllä heittämällä pöytä ikkunasta sisään. Perheen äidin alettua kiljumaan pakenivat paikalta, mutta heille jäi ikuisesti sellainen häväisty olo, kun oman kodin rauha oli rikottu. Nykyisin heillä on vartiointipalvelu ja sopivasti "aseistusta" hollilla.

Minullakin on tallentavat CCD-kamerat ulko-ovilla, pesäpallomaila ulko-oven tuntumassa (ison Magliten kera) ja jos aikaa on, löytyy talosta vähän enemmänkin tulivoimaa :)

Koira osaa kyllä varoittaa, mutta juoksee karkuun jos näkee kissan. Varmasti juoksee rosvoakin karkuun.
 
Pelkosaavallan
Tämä alkoi ensimmäisen lapsen synnyttyä. Lapsuudessani kuulin vanhempieni puhuvan kuinka eräs henkilö oli uhannut polttaa meidän kodin yöllä ja silloin pelkäsin vähän aikaa mutta se unohtui.

Miten tuollainen liiketunnistin toimii?Meillä on kissoja joten ei varmaan onnistu tuollainen.

Miksikö joku haluaisi tunkeutua? Sitä en tiedä, kaikenlaisia hiippareita on ja ihan syytää on useampaan kotiin tunkeuduttu.
 
vierailija
Tämä alkoi ensimmäisen lapsen synnyttyä. Lapsuudessani kuulin vanhempieni puhuvan kuinka eräs henkilö oli uhannut polttaa meidän kodin yöllä ja silloin pelkäsin vähän aikaa mutta se unohtui.

Miten tuollainen liiketunnistin toimii?Meillä on kissoja joten ei varmaan onnistu tuollainen.

Miksikö joku haluaisi tunkeutua? Sitä en tiedä, kaikenlaisia hiippareita on ja ihan syytää on useampaan kotiin tunkeuduttu.
Hälyttimen saa säädettyä ettei huomaa kissan liikkeitä (ainakin meillä)
 
Pelkosaavallan
Mut kyllä pelossakin joku järki pitää olla. Jos talo näyttää pihalta äveriäältä ja sen eteen parkkeerattu auto maksaa yli satatonnia, kannattaa ehkä olla huolissaan.

Mut muuten. Ei.
Tiedän että pelko menee yli.

Koira meillä on aikaisemmin ollut ja se auttoi. En enää noussut yöllä, koska luotin koiran ilmoittavan tukeutujasta. Jouduimme koirasta valitettavasti luopumaan ja pian sen jälkeen tämä taas alkoi.
 
vierailija
vierailija
Mulla on samaa.

Asutaan kerrostalossa neljännessä kerroksessa. Mulla on ulko-ovessa turvalukko ja varmuusketju. Parvekkeen oven saa sisältä lukkoon mutta silti olen laittanut vielä salvan oveen.

Yhdessä välissä asuttiin ok-talossa. Neljän kuukauden asumisen jälkeen oli pakko muuttaa tähän nykyiseen asuntoon kun en nukkunut juuri yhtään pelkojeni vuoksi.

Mulla on ocd ja mut on kerran raiskattu kotonani. Tekijä ei tosin murtautunut sisään mutta pelko jäi silti.
 
vierailija
Tiedän että pelko menee yli.

Koira meillä on aikaisemmin ollut ja se auttoi. En enää noussut yöllä, koska luotin koiran ilmoittavan tukeutujasta. Jouduimme koirasta valitettavasti luopumaan ja pian sen jälkeen tämä taas alkoi.
Kuulostaa jo hieman "pakko oiremaiselta"
Mutta jos koira jo kerran auttoi, niin kyse on siitä, että sat vaan sen turvallisuudentunteen kun meet nukkumaan. Joten nyt kun sulla ei enää koiraa, niin tarvis korvata se jollain muulla ilmoittajalla joka yöllä huutaa jos joku on sisällä.

Jos luovuitte koirasta allergian vuoksi, hankkikaa koira joka ei allergisoi.
 
vierailija
Mulla on samaa.

Asutaan kerrostalossa neljännessä kerroksessa. Mulla on ulko-ovessa turvalukko ja varmuusketju. Parvekkeen oven saa sisältä lukkoon mutta silti olen laittanut vielä salvan oveen.

Yhdessä välissä asuttiin ok-talossa. Neljän kuukauden asumisen jälkeen oli pakko muuttaa tähän nykyiseen asuntoon kun en nukkunut juuri yhtään pelkojeni vuoksi.

Mulla on ocd ja mut on kerran raiskattu kotonani. Tekijä ei tosin murtautunut sisään mutta pelko jäi silti.
Nykyään nukun kyllä jo aika hyvin, mutta herään helposti ääniin.
 
vierailija
Itsellä on silloin tällöin sama ongelma, mutta itellä kuitenkin auttaa kun pidän jotain kättä pidempää ihan sängyn vieressä, jotain millä on helppo lyödä, puukko tai vasara yms.
Tietysti olen sen verta vainoharhainen että "ase" ei saa olla näkyvillä, jotta varas ei sitä omaksi aseeksi ota.
Itsellä ei kylläkään ole lapsia, joten ei ole ketään josta pitäisi "huolehtia" nukkuessa.
 
Meillä on kaksi koiraa ja onneksi omaavat sakemannimaisen haukkuäänen, niin eipä tänne omin luvin uskalla tulla muut kun tutut ja lasten kaverit, joita nämä piskit rakastavat yli kaiken. Lapset ovat ylivetoja ja aina tervetulleita meille.
 
Pelkosaavallan
Katselin noita lemmikkivapaita liiketunnistimia ja sellaisesta kiinnostuin, mutta en ihan ymmärrä ja äkkiseltään en tietoa löytänyt. miten ne toimii? Tai miten hälyttää? Ja miten te joilla niitä on niin mistä olette ostaneet?
 
Mut kyllä pelossakin joku järki pitää olla. Jos talo näyttää pihalta äveriäältä ja sen eteen parkkeerattu auto maksaa yli satatonnia, kannattaa ehkä olla huolissaan.

Mut muuten. Ei.
Niin. Mutta kun on talo hyvällä alueella jne niin näitä hörhöjä voi tulla jos ei ole kylttejä tallentavasta valvonnasta, liiketunnistimella syttyviä valoja yms.
 
Katselin noita lemmikkivapaita liiketunnistimia ja sellaisesta kiinnostuin, mutta en ihan ymmärrä ja äkkiseltään en tietoa löytänyt. miten ne toimii? Tai miten hälyttää? Ja miten te joilla niitä on niin mistä olette ostaneet?
Niissä on infrapunatunnistin. Minulla on sellaiset seinillä sitä varten jos ollaan poissa, on robottipuhelin, joka hälyttää kännykkään ja systeemi alkaa kuvata sisällä. Irrallisia myydään esim. Olsonilla, Biltemassa jne.
 
vierailija
Tämä alkoi ensimmäisen lapsen synnyttyä. Lapsuudessani kuulin vanhempieni puhuvan kuinka eräs henkilö oli uhannut polttaa meidän kodin yöllä ja silloin pelkäsin vähän aikaa mutta se unohtui.

Miten tuollainen liiketunnistin toimii?Meillä on kissoja joten ei varmaan onnistu tuollainen.

Miksikö joku haluaisi tunkeutua? Sitä en tiedä, kaikenlaisia hiippareita on ja ihan syytää on useampaan kotiin tunkeuduttu.
Meillä on Verisuren hälytysjärjestelmä. Ei reagoi kissoihin. Voi säätää jopa 50 kiloiselle eläimelle sopivaksi. Kuorihälytyksen ollessa päällä talossa voivat kaikki liikkua sisällä vapaasti eli sopii yökäyttöön juuri kuvaamasi kaltaiseen tilanteeseen.

Pitää vaan aamulla muistaa sammuttaa ennen kuin lähtee ulos tai muuten hälytys laukeaa. Kerran kävi itsellä niin, kun unohdin, että hälytykset on päällä ja lähdin keräämään salaattia aamiaisleivän päälle kasvimaalta. Muu perhe oli iloinen, kun sai korvia vihlovan herätyksen.
 
vierailija
Oot vissiin (tai joku tuttusi on) jossain vartijapalevelussa duunissa

EI tule! Aapee nukkuu nyt ihan rauhassa vaan.
Meidän asuinalueella asuntomurtoja tehdään paljon. Omaan taloonkin on murtauduttu edellisen asukkaan aikana, mutta ei sen jälkeen, kun asensivat hälytysjärjestelmän. Varkaat valitsevat mielummin helpomman kohteen. Joka kesä tulee poliisilta viestejä, joissa pyydetään havaintoja, kun johonkin lähitaloon on murtauduttu. Kolmen tutun taloon on myös murtauduttu, mutta silloin ovat olleet aina poissa kotoa.
 
Meillä on Verisuren hälytysjärjestelmä. Ei reagoi kissoihin. Voi säätää jopa 50 kiloiselle eläimelle sopivaksi. Kuorihälytyksen ollessa päällä talossa voivat kaikki liikkua sisällä vapaasti eli sopii yökäyttöön juuri kuvaamasi kaltaiseen tilanteeseen.

Pitää vaan aamulla muistaa sammuttaa ennen kuin lähtee ulos tai muuten hälytys laukeaa. Kerran kävi itsellä niin, kun unohdin, että hälytykset on päällä ja lähdin keräämään salaattia aamiaisleivän päälle kasvimaalta. Muu perhe oli iloinen, kun sai korvia vihlovan herätyksen.
Toimii muuten hyvin, mutta kerran kun oli vielä kissoja, olivat ne saaneet kaadettua kaapin sillä seurauksella, että hälytys tuli kännykkääni. Oli huvittavaa, kun poliisit kävi varmuuden vuoksi paikan päällä katsomassa ja niitä oli tervehtinyt kissat ikkunassa. Olin itse kaukana maailmalla ja en voinut tarkistaa tilannetta eikä tuolloin ollut videoyhteyttä kuten nykyisin.
 

Yhteistyössä