Kun pelko tunkeutujasta häiritsee nukkumista.

  • Viestiketjun aloittaja Pelkosaavallan
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toimii muuten hyvin, mutta kerran kun oli vielä kissoja, olivat ne saaneet kaadettua kaapin sillä seurauksella, että hälytys tuli kännykkääni. Oli huvittavaa, kun poliisit kävi varmuuden vuoksi paikan päällä katsomassa ja niitä oli tervehtinyt kissat ikkunassa. Olin itse kaukana maailmalla ja en voinut tarkistaa tilannetta eikä tuolloin ollut videoyhteyttä kuten nykyisin.
Tuo on tietysti mahdollista. Meillä on huonekalut niin järeitä, ettei kissat saa niitä kaadettua, vaikka rallia välillä vetävätkin.
 
vierailija
Mut kyllä pelossakin joku järki pitää olla. Jos talo näyttää pihalta äveriäältä ja sen eteen parkkeerattu auto maksaa yli satatonnia, kannattaa ehkä olla huolissaan.

Mut muuten. Ei.
Ei se niin ole, että vain rikkaat tulee ryöstetyiksi tai pahoinpidellyksi. Yleensä rahan perässä oleville riittää keskiluokkainen tai eläkeläinenkin "kohde". Kotoa viedään lompakko (jossa visa yms kortit), autonavaimet + auto ... ja jotta maksukortit tai hänen autonsa voi viedä, täytyy ryöstettävän olla kotona. Kyllä siinä on silloin ihan aiheellinen pelko, että jos herää tai menee väliin, käykö itselle jotain?
Elektroniikkaa tai arvotavaroita toki voidaan viedä myös tyhjästä kodista, ei tarvi omistajan olla paikalla.

Monella ekaluokkalainen lapsi menee yksin kotiin tyhjään kotiin. Vastahan tässä oli tänä vuonna lööpeissä tapaus, kun murtovaras jossain päin keskisuomea oli tullut ja lapsi yksin kotona vastassa.

Hanki aloittaja vartiointiliikkeen palvelu, meillä on ja olen ihan tyytyväinen. kk-maksu 40 euroa. Toinen hyvä on koira ja koirasta varoittavat tarrat tai kyltit.
 

Yhteistyössä