kun valitsette lapsellenne nimeä....

  • Viestiketjun aloittaja kysymys tämäkin
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole vaikuttanut, vaan nimen kauneus. Esikoisen kohdalla minulla oli vaihtoehtorimpsuja kaksi. Molemmilla nimirimpsuilla omat merkityksensä. Nimi oli kyllä tuolloin harvinaisempi, ei enää niinkään. Kolmannella ja tokalla on valtavasti nimikaimoja samassa ikäryhmässä.
 
Vaikuttaa siinä mielessä, etten tykkää yleisistä nimistä: kun tietyn nimisiä lapsia alkaa tulla vastaan useammin, niin nimi kärsii inflaation eikä enää miellytä, enkä tietenkään anna lapselleni nimeä mikä ei miellytä :)
 
Ei ole yleisyys/harvinaisuus vaikuttanut. Lähtökohtana se, että nimi miellyttää eikä ole ristiriidassa sukunimen kanssa. Mies halusi suomalaisen nimen, minä taas kansainvälisen (paljon syntyperältään ulkomailla asuvia ystäviä/sukulaisia) ja meidän sukunimi on supisuomalainen. Mietimme kahta eri nimeä, joista teimme muunnoksen, jolle löytyy kaimoja tällä hetkellä n. 1700. On kansainvälinen, suomenkielessä uudehko nimimuunnos joka ei ole vaikea lausua ja lapselle helppo opetella myös kirjoittamaan. Sopii mielestäni niin lapselle, nuorelle, aikuiselle kuin vanhemmalle henkilöllekin. Olemme tyytyväisiä, sillä lapsi on luonteeltaan ja ulkonäöltään aivan sellainen, mitä nimi tuo mieleemme.
 
Ei vaikuttanut, annoimme ne, jotka olimme päättäneet jo kauan ennen lasten syntymää ja mitkä ovat mieleiset.

Lasten etunimet on nimilistoilla suosikkiniminä pyörineitä nimiä, mutta asuinpaikkakunnallamme on molemmilla vain pari kaimaa ja nekin eri ikäiset.
 
vehnikkä
Eipä paljoa vaikuta.
Jos johonkin nimeen olen mieltynyt niin sen olen sitten lapsellen antanut.
Tytön nimen olin päättänyt jo 7 vuotta ennen tytön syntymää enkä muuta nimeä halunnut vaikka se nimi oli just tullut muotiin. Sama kuopuksella ( poika ) että nimi tuli muotiin...
 

Yhteistyössä