kyllä tuo mun mies oli taas vaihteeksi mulkku

Mitä pidemmälle tätä tekstiä luin, sitä ennen alkoi sana "mies" huvittamaan, mutta ei kovin iloisella tavalla. Sulla on miehenä täysin keskenkasvuinen pentu. Minkä ikäisiä oikein olette?
mä 28 ja mies 29
mutta mies siis ei ole lapsen isä ja se ikävä kyllä aina välillä näkyy juuri tuona hermostumisena lapsen kiukutteluun, uhmaan tai meteliin, siis jos mies on väsynyt ja muutenkin huonolla tuulella.
ei meillä tapella tai riidellä juuri koskaan, tää tais olla eka tollanen lapsen edessä tapahtunut että mä huudan miehelle. yleensä mies kiukuttelee ja on typerä ja menee mököttämään makkariin.. mä puhun hyvinkin tiukalla äänellä mutta normaalilla äänenvoimakkuudella yleensä jos on jokin tälläinen tilanne käsillä.
 
[QUOTE="Jenis";22675855]Siis mitä se mies oikein tekee, nukkuu koko päivän? Masennukselta tollainen kuulostaa. Ja varmasti vaikuttaa lapseen huutaminen ja riitely. Onko mies lapsen isä vai isäpuoli?[/QUOTE]

se oli yön töissä, siksi siis nukkui päivän. meni nukkumaan joskus 9 aikohin aamulla ja mä sen sovitusti herätin puol neljä.. (oltiinj sovittu klo 15) aamulla se oli ihan normaali, että en tiedä mikä sillä mahtaa olla
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;22675839:
tuo lapsihan tuossa eniten säälittää :( Reppana joutuu kuuntelemaan vittua ja haistatusta. Sit jos on vielä pytääkin kaadeltu... Se siitä turvallisesta lapsuudesta. Ja tosiaan kuulostaa siltä, että ikää teillä on varmaan 18-22v
poika istui pöntöllä sillä hetkellä että ei se nähnyt mitään pöydän kaatamisia.. kuuli toki huudon ja se on kurjaa.. mutta pojan kanssa mä asiasta jo juttelin ja kaikki on sillä hyvin
 
bpwrod
Miten paljon teillä nukutaan? Onko tuo teidän normaalia perhe-elämää, kiroillaan ja kaadetaan pöytiä? Vaikuttaa kyllä masennukselta. Voisitteko harkita jotain harrastusta jos noin toisen naama alkaa ärsyttää ja lapselle joku normaali toiminta-ja kasvamisympäristö!
 
näsepre
se oli yön töissä, siksi siis nukkui päivän. meni nukkumaan joskus 9 aikohin aamulla ja mä sen sovitusti herätin puol neljä.. (oltiinj sovittu klo 15) aamulla se oli ihan normaali, että en tiedä mikä sillä mahtaa olla
Minä teen kolmivuorotyötä ja yövuoroissa nukun 7.30-13 ja hyvin jaksan lasten kiukuttelut kuunnella. Onhan se toki välillä raskasta, mutta sellaista se elämä on. Kyllä minä edelleen miettisin vakavasti sitä masennusta tai sitten työpaikan vaihtoa jos on noin raskasta.
 
"Jenis"
Lapsen kannalta sillä on iso ero, onko se oma vanhempi vai "vieras", jonka huutoa ja kiukuttelua joutuu katsomaan. Elän siis itsekin uusperheessä. Lapsen takia toivois, että vanhemmat oppis hoitamaan ne omat skismansa jossain muualla...
 
Miten paljon teillä nukutaan? Onko tuo teidän normaalia perhe-elämää, kiroillaan ja kaadetaan pöytiä? Vaikuttaa kyllä masennukselta. Voisitteko harkita jotain harrastusta jos noin toisen naama alkaa ärsyttää ja lapselle joku normaali toiminta-ja kasvamisympäristö!
no yleensä meillä nukutaan liian vähän, johtuen töistä.. se nyt vaan on niin ja siihen on totuttava tai vaihdettava työtä.
mä nukun keskimäärin 4-6 tuntia vuorokaudessa, työpäivinä nukun sen ennen ja jälkeen 24-28 tunnin valvomisen (n. 14 kertaa kuukaudessa)
poika taitaa olla ainut joka nukkuu sen suositellun määrän.
olen jo pari kertaa sanonut että tämä ei ole meidän normaalia arkeA, ELI EI SIIS OLE PÄIVITTÄISTÄ EIKÄ EDES JOKA VIIKKOISTA.. tai joka kuukausi toistuvaa (nyt on ollut 3 kertaa viimesen 2kk aikana jotain kränää miehen kanssa)
jos mies on yliväsynyt niin kyllä se sais nukkua, mä en vaadi sitä töiden jälkeen aamuisin valvomaan ja jos se haluaa niin saa nukkua vaikka iltaan, mutta se harvemmin haluaa kun se haluaa viettää meidän kanssa aikaa.
 
.....
mun ex käyttäytyi mun poikaa kohtaan todella huonosti ja epäoikeudenmukaisesti. Just olis pitäny suurinpiirtein selkäsaunaa antaa rangaistuksena. Sitten jos jotain oli hukassa, niin automaattisesti minun huonosti kasvatettu äpärä oli sen varastanut. Pojalle jäi kamalat traumat sitä paskaa kohtaan. Tuli psyykkisiä ongelmia ja masennusta (poika nyt 12v). En edes tiennyt kaikesta paskasta mitä mies teki minulta salassa lapselleni. Hän käyttäytyi juurikin samalla tavalla ku tuo sun ukkos.

Jos miehesi kohtelee lastasi huonosti, niin älä jää suhteeseen. Vaikka häntä kuinka rakastat, niin rakasta lastasi enemmän.
 
mun ex käyttäytyi mun poikaa kohtaan todella huonosti ja epäoikeudenmukaisesti. Just olis pitäny suurinpiirtein selkäsaunaa antaa rangaistuksena. Sitten jos jotain oli hukassa, niin automaattisesti minun huonosti kasvatettu äpärä oli sen varastanut. Pojalle jäi kamalat traumat sitä paskaa kohtaan. Tuli psyykkisiä ongelmia ja masennusta (poika nyt 12v). En edes tiennyt kaikesta paskasta mitä mies teki minulta salassa lapselleni. Hän käyttäytyi juurikin samalla tavalla ku tuo sun ukkos.

Jos miehesi kohtelee lastasi huonosti, niin älä jää suhteeseen. Vaikka häntä kuinka rakastat, niin rakasta lastasi enemmän.
jos tuo mies tekee jotain mikä selvästi kohdistuu poikaan niin se on aivan varma että tämä suhde on tässä. mutta mies on oikeasti pojan kanssa tosi hienosti, näitä huonompia päiviä on sitten silloin tällöin. se ei tarkoita sitä että hyväksyisin sen käytöksen, eli kyllä tästäkin asiasta keskustellaan vakavasti.
 
niimpä juuri
mun ex käyttäytyi mun poikaa kohtaan todella huonosti ja epäoikeudenmukaisesti. Just olis pitäny suurinpiirtein selkäsaunaa antaa rangaistuksena. Sitten jos jotain oli hukassa, niin automaattisesti minun huonosti kasvatettu äpärä oli sen varastanut. Pojalle jäi kamalat traumat sitä paskaa kohtaan. Tuli psyykkisiä ongelmia ja masennusta (poika nyt 12v). En edes tiennyt kaikesta paskasta mitä mies teki minulta salassa lapselleni. Hän käyttäytyi juurikin samalla tavalla ku tuo sun ukkos.

Jos miehesi kohtelee lastasi huonosti, niin älä jää suhteeseen. Vaikka häntä kuinka rakastat, niin rakasta lastasi enemmän.
näin juuri. meillä ei ikinä haistatella toisia, ei rikota tavaroita eikä huudeta lapsen kuullen. harvoin kyllä huudetaan muutenkaan. asioista osataan puhua, niistä ei tarvitse meteliä tehdä.
kuulostaa juuri sille että miehesi ei ole hyväksynyt ollenkaan poikaasi. kukaan joka toista oikeasti rakastaa, ei käyttäydy noin. Oma ex oli myös ihan psykopaatti, suhde oli lyhyt. poika merkitsi niin paljon enemmän, että en sellaiseen suhteeseen jäänyt. nykyinen mies rakastaa poikaani, ja adoptoisi pojan jos vaan biologinen isä suostuisi. mutta ei suostu, vaikkei poikaansa enää koskaan haluakkaan tavata.
 
Niin nähty
jos tuo mies tekee jotain mikä selvästi kohdistuu poikaan niin se on aivan varma että tämä suhde on tässä. mutta mies on oikeasti pojan kanssa tosi hienosti, näitä huonompia päiviä on sitten silloin tällöin. se ei tarkoita sitä että hyväksyisin sen käytöksen, eli kyllä tästäkin asiasta keskustellaan vakavasti.
Taas alkaa se sama selittely mikä joka kerta. Loppujen lopuksi sun mies onkin tosi ihana ja palstalaiset ihan ikäviä kun kehtaavatkin niin hienoa miestä arvostella.
 
Aika usein täällä saa lukea kuinka miehesi ainakin minun meilestäni kohtelee sun lastasi ikävällä tavalla.

En ymmärrä millainen äiti antaa tuollaisen tapahtua...
ei nyt kuitenkaan niin usein.
valtaosa päivistä on hyviä ja mies kohtelee poikaa todella upeasti. nyt tänään oli taas yksi noista poikkeuspäivistä (ja se ei tarkoita että mies tälläisinä päivinä haukkuisi tai kaltoinkohtelis poikaa)
 
---
jos tuo mies tekee jotain mikä selvästi kohdistuu poikaan niin se on aivan varma että tämä suhde on tässä.
"ruoka-aikana se tiuski pojalel aj kun poika ilmoitti ettei se halua enää syödä niin alkoi jankkaamaan pojan kanssa sitä juupas eipäs kiistaa, johon sitten sanoin väliin että molemmat on nyt hiljaa.. mies suuttui ja heittäytyi marttyyriksi.. että taas hän hävisi ja annetaan taas periksi pojalle, nykäisi lautasen pojan edestä ja käski huoneeseensa..
(mun vitutuskäyrä nousi rajusti ja sen näytin mutta mies kävi sohvalle nukkumaan protestiksi)

tovi meni rauhassa ja hiljaisuudessa kunnes poika hirveellä vauhdilla tuli alakertaan ja itkua vääntäen kovemmalla äänellä sanoi että häneltä tulee ripuli, toisti sen ehkä kaksi kertaa samalla kun mä sitä kehoitin kipittämään vessaan... tästä mies hermostui ja ärjäisi jotain, johon mä sitten jo vastasin huudolla että nyt vittu lopettaa, että saahan nyt poika puhua ja kertoa jos on joku hätä.."

Eikö tämä siis mielestäsi kohdistu poikaan? Vai jotain turpaanvetoako odotat?
 
niimpä juuri
ei nyt kuitenkaan niin usein.
valtaosa päivistä on hyviä ja mies kohtelee poikaa todella upeasti. nyt tänään oli taas yksi noista poikkeuspäivistä (ja se ei tarkoita että mies tälläisinä päivinä haukkuisi tai kaltoinkohtelis poikaa)
miten niin ei tarkoita? juuri tuolla aikaisemmin kirjoitit en mies ärisi pojalle kun poika tuli ja halusi kiireellä vessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin nähty;22676021:
Taas alkaa se sama selittely mikä joka kerta. Loppujen lopuksi sun mies onkin tosi ihana ja palstalaiset ihan ikäviä kun kehtaavatkin niin hienoa miestä arvostella.
Jep. Perussettiä, ei vaan ap:llä vaan yleensäkin.

Moneskohan mieheen liittyvä valitus tämä on, jonka oon lukenut? En muista. Viimeisimmästä ei ole montaa viikkoa aikaa.
 
bowrde
Minä taas eläisin lasteni kanssa yksin vaikka loppuelämäni mieluummin kuin yhdenkään miehen kanssa joka kohtelisi lastani väärin tai olisi kuin joku mielipuoli edes kerran kuukaudessa (enkä nyt väitä, että ap olisi käyttäytynyt yhtään paremmin ) sen olen sanonut aviomiehellenikin, että mieluummin yksin kuin idiootin seurassa. On miehellänikin huonot päivät, mutta ei kohdista niitä lapsiin (jotka on kyllä omia, jos sillä nyt on merkitystä. Ilmeisesti on kun näitä juttuja lukee ) Yksikään mies ei olisi sen arvoinen, että aiheuttaisi lapsilleni traumoja!
 
......
"ruoka-aikana se tiuski pojalel aj kun poika ilmoitti ettei se halua enää syödä niin alkoi jankkaamaan pojan kanssa sitä juupas eipäs kiistaa, johon sitten sanoin väliin että molemmat on nyt hiljaa.. mies suuttui ja heittäytyi marttyyriksi.. että taas hän hävisi ja annetaan taas periksi pojalle, nykäisi lautasen pojan edestä ja käski huoneeseensa..
(mun vitutuskäyrä nousi rajusti ja sen näytin mutta mies kävi sohvalle nukkumaan protestiksi)

tovi meni rauhassa ja hiljaisuudessa kunnes poika hirveellä vauhdilla tuli alakertaan ja itkua vääntäen kovemmalla äänellä sanoi että häneltä tulee ripuli, toisti sen ehkä kaksi kertaa samalla kun mä sitä kehoitin kipittämään vessaan... tästä mies hermostui ja ärjäisi jotain, johon mä sitten jo vastasin huudolla että nyt vittu lopettaa, että saahan nyt poika puhua ja kertoa jos on joku hätä.."

Eikö tämä siis mielestäsi kohdistu poikaan? Vai jotain turpaanvetoako odotat?
AIVAN! Ja vaikka tätä ei tapahdukkaan usein, niin monesti ne muutamat kerratkin riittää :( Kyllä se minunkin narsistinen ex osasi olla tarvittaessa ihana (silloin, kun oli taka-ajatuksia). ÄLÄ OLE SOKEA Neith.

Saanko vielä kysyä kuinka vanha lapsesi on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin nähty;22676021:
Taas alkaa se sama selittely mikä joka kerta. Loppujen lopuksi sun mies onkin tosi ihana ja palstalaiset ihan ikäviä kun kehtaavatkin niin hienoa miestä arvostella.
kyllä mie taidan ihan rehellisesti jo aloituksessa kertoa että mies oli mulkku..
en mä tota käytöstä puollustele, mutta ei toi mies ole mikään ilkeä isäpuoli joka kohtelee lasta aina ja ikuisesti kuin kasaa paskaa, jotain haittaa jota pitää sietää.
eikä se ole psykopaatti, eikä väkivaltainen
 
---
kyllä mie taidan ihan rehellisesti jo aloituksessa kertoa että mies oli mulkku..
en mä tota käytöstä puollustele, mutta ei toi mies ole mikään ilkeä isäpuoli joka kohtelee lasta aina ja ikuisesti kuin kasaa paskaa, jotain haittaa jota pitää sietää.
eikä se ole psykopaatti, eikä väkivaltainen
Kertomasi perusteella mä kyllä väitän, että tuo ei ole lapselle onnellinen koti. Muutama kertakin saattaa riittää lapselle, ei siihen tarvita jatkuvaa ikävää käytöstä.

Väkivaltaa on myös henkinen väkivalta jota miehesi käyttää lasta vastaan.
 

Yhteistyössä