KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

heidh, mun mielipide: Jos se pas ei mee päällekkäin tuon julkisen IVF:n kanssa, niin menkää ihmeessä sinne julkiselle, ettekä hiisku mitään että ootte olleet yksityisellä... Jos lääkkeellinen pas, niin omalta klinikalta voi kysyä sen onko haittaa jos IVF tehdään heti sen perään. Ja onhan se mahdollista tehdä ensin IVF julkisella, ja käydä sitten joskus myöhemmiin hakemassa pas-alkiot yksityiseltä. Siis mä ajattelen, että jos yksityiselle pääsee, niin ilman muuta kannattaa mennä! Säästyy vähän sitä rahaa...

*muox, siis tarkoitin tietty että jos JULKISELLE pääsee, niin kantsii mennä...*
 
Viimeksi muokattu:
Mä jättäisin kans PASsin odottelemaan ja menisin julkiselle kun kerran kutsu tuli. En miettisi hetkeäkään.

Meille osui ensikäynti aikoinaan kierron päivälle 6, jolloin oli jo 4 päivää tehty ivf:ää yksityisellä puolella. Sanoin silloin julkisella, että en halua mitään hoitoa tähän kiertoon vaan palaan asiaan myöhemmin. Tekivät kyllä ultran ja ehdottivat siihen inssiä "kun on niin hyvät näkymät.." Joo, oli toki hyvät näkymät kun oli ivf-lääkitys päällä.

Palasin asiaan pari vuotta myöhemmin ja päästiin suoraan uudelle ensikäynnille.
 
Täällä tulevaisuus näyttää taas huonolta :|, eilen illalla alkoi KAMALAT alaselkä- ja mahakivut. Tänään jo oli pakko ottaa Panadolia... Mahakivut ei vielä niin pelottaisi mutta alaselkäkivut ei ole koskaan tiennyt mitään hyvää :'(
Saa nähdä päästäänkö edes testailuun saakka tällä kertaa!

Käyttääkö kukaan muu Crinonea Lugesteronin sijasta? Mulla on se ja kovasti jo valskaa "takaisinpäin", ei vielä muuta vuotoa toistaiseksi...
 
Marjainen Mulla alkoi pp 9 aivan hirveät kouristukset jotka jatkui pp 14 asti. Ja alaselkä on ollut kipeä siitä lähtien, ennen ei oo piinispäivinä ollut. Toistaiseksi plussa pärähtää tikkuun vaikka kouristelut jatkuu lievinä, joten älä vielä lannistu! Pidän peukkuja!! Niinkuin kaikille muillekin piinailijoille.
 
Miimii: Mä en osaa varmasti sanoa tuohon tilanteeseesi, kun en ole tuollaista lääkekoktailia PASseissa saanut. Luulisi kyllä, että että lääkkeet voisi lopetella, kun niitä ei nyt enempää olekaan! Itselläni, jos menkat eivät ole alkaneet PASseissa negatestiin mennessä, on ne Lugejen lopetuksen jälkeen alkaneet vaihtelevasti 1-3 päivän kuluessa. Yleensä alkaa kyllä tuhrutella ennen testiäkin.
Olen kanssasi samaa mieltä noista alkioista, ovat liian kallisarvoisia vain roskiin heitettäväksi. Mullakin kerran sydän särkyi siirrossa, kun sulatuksesta selvisi pari nättiä alkiota ja kolmas ruttuinen rusina. Olisin sen hylkiönkin halunnut masuuni "turvaan", vaan roskiinhan se tietty meni. Vielä ilkeämpi tilanne on kyllä se, jos ihan kelpo yksilö joudutaan roskiin laittamaan.

Meg: Aikomuksena on mullakin olla testaamatta ennen virallista päivää. Olenhan kyllä aina ennenkin siihen asti odottanut. Haluan aina KUVITELLA olevani raskaana mahdollisimman pitkään. Jos tekisin kesken piinailun negatestin, murtuisin luultavasti täysin enkä jaksaisi enää nousta siitä suosta vielä toivomaan. :| Eli minäkin jään odotamaan, yllättääkö menkat minutkin, ennen testaamista.

Marjainen: Kylläpä kuulostaa kovalta nuo kivut, hui! Mutta jos jaksat ajatella positiivisesti, niin kyllä tuo vaikuttaisi ihan samalta kuin Lumipuulla just vähän aikaa sitten oli, toivotaan parasta!
 
).( Eli oman napansa tutkailija täällä hei :wave:
Voisin jotain harha-oire-listaa väsätä teidänkin "iloksi", vaikka päiviä kasassa luvattoman vähän.
dpo6: Aamulla noustessa mahassa jumalaton kipu, mutta vain pienen hetken. Tuntui täysin samanlaiselta kouraisulta, kuin juuri menkkojen alettua, silloin niitä tulee kyllä pisin päivää, eikä jää tähän yhteen.
dpo7-8: Rinnat ja nännit hieman arkoina, tämä johtuu aina lugeista, ehkä tällä kertaa ei kivistä enempää koska Lugejakin menee vain 200mg/pvä. Samoin etureisiäni jomottaa, tämäkin on kuin menkkaoire. Vuodon aina alkaessa mun reisiä kolottaa ja jomottaa, kait se kohdun tyhjeneminen ja supistelu tuntuu mulla aina sitten reisissä. Ja olevinaan tunnen ajoittain nipistelyä toisen munasarjan tienoilta.

Eipä enempää harhoja täällä. Olen varannut kirpparipöydänkin, etten vapaa-ajalla niin paljon tutki jokaista nippausta ja kourausta. Tämä päivä on mennyt kaappeja peratessa ja tavaroita hinnoitellessa. Silti jostain löytyy aikaa miettiä kolotuksia. :headwall:

Maitoparta, pp3,pdo8
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on ihania uutisia, kun olen jonkin aikaa pitänyt taukoa pinoista:
JEEE... Onneksi olkoon Vadelmaunelma! Toivon niin kovin että teillä nyt onnistaa ja pieni pysyy mukana loppuun asti! Pidän peukkuja!

Onnea myös Lumipuu!

Meillä siirto (jos 3. IVF onnistuu lokakuussa) on vasta sitten joulukuussa. Kolmas kerta tässä pinossa toden sanoo, toivon mukaan! Sanasalle myös tsemppiä!
 
vielä tohon pissa juttuun..mulle fertinovassa lääkäri sano,että pitää pidätellä 2h ennen siirtoa,mutta ei mitää että miten paljon pitäis juoda!ja sen takia pitäis pidättää,että virtsarakko painaisi kohtua vähä suoremmaksi,että niillä olisi helpompi laittaa kaveri/kaverit kyytiin!
tällä naikkosella iski mini vatsatauti la aamulla 04 aikaa...onnex jäi vaan lauantai päiväx tuo kauhistus...mutta vieläkin on vähän paha olo :x !
täällä oli vissiin muutama plussa tullu.. HURJASTI ONNEA :heart:
 
Mut voi kyllä jo poistaa piinailijoista. Tulos on selvääkin selvempi. Ja uutta passia ei voida tehdä nyt tän paksusuolen tulehduksen takia :'( Just lääkäri soitti. Tietty ymmärrän että siinä voi vaan hyvät ja kalliit alkiot mennä hukkaan jos on tulehdustila elimistössä päällä ja sen takia hylkii, mutta silti tuntuu niin pahalta, liian pahalta. Ja mistä sitä tietää kuinka kauan se tulehdus jatkuu. Emmä oikeestaan enää ees jaksa uskoa että me joskus saatais lapsi, aivan liian epätodennäköistä ja harhaista edes kuvitella moista. Kohta mä en enää jaksa mitään, uutta paskaa vanhan päälle koko ajan. Vuoden aikana ei yhtään hyvää uutista oo tullu mistään.
 
Viimeksi muokattu:
Piinailijoille tsemppiä piinailuun kovasti!

Miimii sulle hali :hug:

Omaa napaa: yksi alkio siirrettiin, kolme kaikkiaan jouduttiin sulattamaan joten pakkaseen jäi jäljelle kolme. Testipäivä 27.9. ja tuolloin menen veritestiin.
 
MinzuS: Onnittelut yhdestä sitkeästä pakkasukosta tai -akasta :heart:
Lehmän hermoja sullekin toivotan.

Mörkötys: Joko huominen punktio jännittää? Toivottavasti menee kivuttomasti ja tulee hyvä saalis.

nainen83: Voih, kun toi oliskin raskausoire, peukut pystyyn. bd
Koska meinaat testata?

Meg: Joo, mun virallinen testipäivä on 21.9., silloin on pp12. Mikä lie painovirhepaholainen listaan eksynyt, mutta ei ole haitannut. :)
Meidän alkio oli siirrettäessä jo 5-6pävän ikäinen blasto. Ihan varmaksi en ikää osaa sanoa, kun kyseessä tosiaan PAS. Munsta testipäivä olisi tässä tapauksessa voitu määrätä aikaisemmaksi. Laskin, että testipäivä on ovulaatiosta dpo17. Eli tuo meinaa mielestäni sitä, että menkkojen kuuluisi alkaa dpo12-14. Jolleivät ala, niin pää sekoaa varmasti testipäivää odottaessa. Mutta sovitaan vaan, että testaillaan silloin, jolleivät menkat ennen ala.

Maitoparta, pp4,dpo9
 
Meg
Maitoparta: Mulla yleensä kierto 32 joten mun menkat pitäis viimestään alkaa 20.9.. joten ens viikolla tietää enemmän. Onko sulla oireita? Mulla oikeastaan ei mitään.. Edellisissä siirroissa on melkein heti alkanut endon puolelta (vasemmalta) jomottaan mut nyt ehkä enemmän toiselta puolelta, jos jomottaa.. Joten ei voi mitään olettaa. Milloin kiinnittyminen tapahtuis?
 
Huh, kyllä odotan jännityksellä huomista. Saadaanko saalista ja jos saadaan niin hedelmöittyykö. Edelleen kaamea pelko että jos ei siirtoon asti päästäisikään kun vielä niin monta asiaa mitkä vois mennä pieleen. Ei auta kun mennä ja katsoa mitä tuleman pitää..
Huomenna tiedetään taas paljon enemmän, töräytän punktio kuulumiset sitten tänne heti kun olen sieltä selviytynyt:wave:
 
Kiitos Lumipuu ja Maitoparta, tänään heti ollutkin parempi päivä kipujen suhteen :confused:. Onko sulla Lumipuu jo ultra-aika varattu?

Viimeksi kun sain plussan (kemiallinen) kehittelin oman "tarkastustyylin" kun Tayssi ei automaattisesti määrää veritestiin niin tein kotona joka viikko Clerbluen viikkonäyttötestin. Ekana näytti raskaana 1-2 viikkoa ja kun ei vajaassa parissa viikossa noussut 2-3 viikkoon tiesin että ei hyvin mene ja ultrasivat Tayssissa heti ja pääsin verikokeeseen josta selvisi hcg alle 4. Vuoto alkoi vasta kun lopetin Crinonen.

Kaikille taas toivottelen tsemppiä näihin (ainakin täällä suunnalla) sateisiin päiviin :heart:
 
Jopas, täällähän on harvinaisen masokistista porukkaa liikkeellä, jo kolme lupaa olla testaamatta ennen aikojaan. :O
Muutenkin on ihanaa, että piinailijoita alkaa olemaan melkoinen sakki. Kyllä sen plussajunan on jo korkea aika pysähtyä pysäkille hakemaan seuraavaa satsia!

Mites Inia huominen punktio? Näyttää olevan jo sun neljäs, onko tuttua kauraa vai jännittääkö? Tsemppiä sulle kuitenkin ja hyvää saalista toivottelen.

Mites heidh teit sitten hoitosuunnitelmien kanssa? Jos alkiot voidaan jättää pakkaseen odottomaan, niin kyllä minäkin lähtisin ensin julkiselle hoitoon. Eli samaa mieltä Inian ja Raitiksen kanssa. En tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa ensin, sillä mulle aikoinaan Väestöliitossa sanottiin, että koko hoitokierros PASseineen päivineen loppuun ennen uutta hoitoa. Tämäkin tosin voi olla klinikka kohtaista.
 
Mites loppupiinailijat, nainen, Peppiina ja Marjainen? Eikö kukaan ole vielä testannut?

Maitoparta, vaikka jo 4. punktio, niin TAAS pelottaa että munikset karkaa ennen aikojaan! Eilen oli selvä ovisvihlaisu, ja tänään rusehtavaa valkkaria. Tosin voi olla että suurin folli sieltä on puhjennutkin, kun punktioaika päätettiin vähän pienempien mukaan. Toivottavasti ei kaikki oo kuitenkaan karanneet. Joo, ja kyllä taas vähän punktiokin pelottaa, siksi kun viimeksi oli kivuliaampi kuin kaksi ekaa. Mutta eiköhän siitäkin taas selviä! Tsemppiä piinailuun!

Mörkötykselle hyvää punktiosaalista!
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei tullut mieleenkään että jättäisin noi meijän pakastealkiot tuonne yksityiselle ja lähtisin uuteen IVF:ään julkiselle!! :eek: Voi hitto, ja meillä olis lapsettomuuspolilla ollut aikakin syyskuun alussa, olis alkanut suoraan pitkällä kaavalla hoito, reseptitkin oli valmiina! Oonko mä nyt mokannut tänkin täysin? Mulla vaan ei hyrrää tuolla päässä oikein mikään vissiin. Tottakai mä vielä oikein sanoin puhelimessa että perutaan se aika kun ollaan menty kesällä yksityiselle.

Mutta toisaalta, enhän mä vois sitä pimittää että olen jo ollut yhdessä hoidossa, kun tarviihan niitten nyt tietää mun aiemmat annostukset ja vasteet jne, eikö??? Olishan se hullua mennä ja leikkiä että tää on mun eka kerta nyt. Sehän menis ihan plörinäksi, enhän mä nyt voi mennä maallikkona vaatimaan esim että 'tarvin Puregonia paljon enemmän, ei tuo määrä riitä!!'

Miten muilla, onko tullut vastaavaa tilannetta eteen, kokemuksia ja neuvoja kaivataan!? Rahaa ei tietenkään olis mihinkään ylimääräiseen, joten toki julkisen puolen hoidot siinä mielessä kelpaisivat enemmän kuin hyvin. Toisaalta on ollut ihanaa kun yksityisellä ei tarvi jonotella. (..paitsi mitä nyt mun kohdalla, aina tulee jotain vastoinkäymisiä eteen jotka vaatii parantumista ja odottamista, kysta, paksusuolen tulehdus) :( Ja ei aina tarvis matkustaa Tampereelle joka asian takia.

Ja tuolla Ovumiassa näköjään suosivat välikiertoa aina, passienkin välillä! Nytkin sain ite vängätä vastaan että suostui tekemään heti seuraavaan kiertoon, joka kuitenkin sitten seuraavassa lauseessa peruttiin kun muistin kertoa siitä tulehduksesta :(

Mut kieltämättä kyllä tuntuisi hurjalta ja tosi raskaalta että joutuisin nyt yhtäkkiä taas aloittamaan koko hoitoruljanssin pistoksineen päivineen uudestaan! Ja pitkällä kaavalla en todellakaan haluaisi, koska lyhyt sopi mulle erinomaisesti ja tuloksetkin oli hyviä. 16 munasolua --> 13 hedelmöittynyttä --> 8 siirtokelpoista. Toisaalta taas, nythän se just kannattais, kun vuoden loppuun saisin lääkkeet 'ilmaiseksi' vielä! Voi itku, mitä mä teen???
 
Punktio takana. Saalis 7 munasolua. Niitä rakkuloita imutettiin 24+8 mutta suuri osa oli tyhjiä... Kipu oli muuten siedettävää mutta leikattua puolta ronkkiessa teki todella kipeää. Siellä oli vähemmän noita rakkuloita niin ei kestänyt kauaa mutta sai todella purra hammasta yhteen että kestin sen hetkenkin. Nyt munasarjojen kohilta vatsa todella hellänä, kävelykin tekee kipeää. Huomiseen asti jännätään nyt sitten hedelmöittyykö yksikään... Ja jos, niin siirto on perjantaina.
 
Pidetään Mörkötys peukkuja, että hedelmöittyisi mahdollisimman moni!! On se aina mukava tunne kun punktio takana päin.

Minut voi kans lisätä pihtausporukkaan testaamisen suhteen. Luulenpa, että kuukautiset alkaa hyvinkin ennen sitä.
 
kaz
mörkötys Toivottavasti saatte myös pakkaseen muutaman:heart: Muista nyt levätä ja juoda paljon, ettei tule hyperiä. Minä tein sen virheen, että kun seuraavana päivänä punktiosta ei tuntunut vatsa kipeältä ja tein vaikka mitä, niin seuraavan päivän siirrossa oli oikea munasarja turvonnut 9 senttiseksi eli lievä hyper ja melkein jättivät alkion siirtämättä. Onneksi kuitenkin siirsivät.

:eek: huomenna varhaisultra :eek:
 

Yhteistyössä