KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

kaz
Peppiina78 Multa kysyttiin OYS:ista, että montako alkiota varhaisultrassa näkyi, kun soitin varhaisultran tuloksesta. Minä vaan, että yksihän sitä siirrettiin. Sitten hoitaja vain meinasi, että saattaa se jakaantua kohdussa eli tulla kaksoset vaikka yksi alkio vain siirretään. Sulla arvojen puolesta olisi voinutkin käydä näin :heart::heart:
 
Meg
Huomenta! Nyt vasta PP9, yhtä tuskaa kun ei tiedä! En oo huomannut oireita edelleenkään, eli uskon että se oli siinä:( Taidan nauttia vähän punaviiniä viikonloppuna.. Ehkä en testaa ollenkaan, vaan katson mitä tulevan pitää, kuitenkin luget loppuvat muistaakseni to, joten selviää sitten viimestään..
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************17.9.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Mörkötys...............1.IVF/ICSI..........pi.....14.9....17.9....FEL
nainen83...............2.IVF.................ly...vko 39.............FER
Katjuska-79...........1.IVF..................pi...vko 40............OYS
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41...joulukuu
Mansikkainen79......1.ICSI:n 3.PAS.....................vko 41
Neela Naranja.........1.IVF.................pi....vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
heidh...............2.ICSI:n 1.PAS..........lu.............lokakuu.....AVA
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................lokakuu...
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi....vko 42............NKL
Garfield................2.IVF/ICSI...........pi......vko 44..........
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena..2IVF...................pi.......................OYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
fiia69...................................................................
hugsy.....................2.IVF.......................................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Faith83.................................................................
Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS.............................
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................
Miimii-75.................................................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Marjainen..........TAYS................:heart:.....................14....(+ testattu)
MiukuMau..........TAYS...............:heart::heart:..................11......20.9.
Jonttunen..................................:heart:....................9.......
Meg.........................................:heart:.....................9.......
Maitoparta-80....TYKS................:heart:.....................8.......21.9.
scrap................GRA...................:heart:.....................7......
Minska.....................................:heart::heart:...................7.......
Raitapaitainen....TAYS................:heart:....................7........24.9.
MinzuS..............GRA...................:heart:....................4.......27.9.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
kaz....................27.8.............644/16..........1.ICSI...............1
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13................................1
 
Viimeksi muokattu:
Maitoparta: Tuosta kohdunsuusta. Jos se on sellainen "napakka mötti" siellä "ylhäällä" niin oikein pelästyin joitain päiviä siten lugeja laittaessa kun se on siirtynyt ihan selvästi vasemmalle ja laskeutunut alaspäin. Mutta ei ollut vielä piinapäivinä. Luget ei lopettaneet töhnäämistä ikinä, joinain päivinä muka vähemmän ja sitten toisina taas senkin edestä. Nyt olisi kai huimat 5+4 ja kohtu-krampit vaan jatkuu, eli mun plussatuntemukset voi olla niitä huonoja mitä kukaan ei halua :ashamed: Tosi clearbluella viikot hedelmöityksestä on nousseet oikein kun oon viikon välein testannut eli vähän toivoa on.

Peppiinalle ja Marjaiselle onnittelut!!! Ja tervetuloa "piinailijoista ekaan ultraan jne..". -ketjuun jos kaipaatte juttukaveria.

Meg Harvalla on mitään oireita vielä pp9, pitkää pinnaa!
 
Marjaiselle onnenhalaus :heart:

Inialle ja naiselle lohtuhalit :hug:

Tervetuloa uusille piinailijoille!

Minulle siirrettiin kaksi alkiota eli piinislistalla sinne voi laittaa kaksi sydäntä.

On ollut tosi mukavaa lukea oireita mitä olette laittaneet. Ne kiinnostaa.....
Minäkin olen huomannut noista progeista, että ne menee jotenkin syvälle ja taakse, ja jotakuinkin pysyvätkin eli jonnekkin ne vaan menee.

Tunsitteko te siirrossa mihin kohtaan alkio laitettiin? Mulla lääkäri tunki alkiot syvälle kohdun limakalvoon, ihan sattui. No, nyt hassu juttu. Mulla on tuntunut just siitä kohtaa sellaista varovaista pistelyä. viime yönä tunsin, kun käännyin kyleltä toiselle, juuri siinä kohtaa repäisyn tunnetta. Kuvittelenko minä, vai voisiko jompi kumpi alkioista todellakin yrittää kiinnittymista? Nyt on vasta pp7. Menkkaoireita ei ole tällä hetkellä. Tissit ovat kipeät koskettaessa, mutta nännit eivät ole. Värimuutoksia en kehtaa täällä työpaikalla alkaa tarkistamaan ;)
Aapua, nyt alkaa se todellinen piinisvaihe.
 
).( Mulla oli yöllä melkoisia menkkaoireita. Valvoin tunnin pari niiden takia, mikään asento ei ollut hyvä. Etureidet tulessa ja alavatsaa väänsi. Vessassakin kävin tarkistamassa, muttei vielä ainakaan alkanu. Just kun sain unenpäästä kiinni, pärähti kello soimaan. Ah, kun mulla onkin virkeä olo hyvin nukutun yön yli.
Mitä tässä nyt on seurannut Lumipuun ja Peppiinan oireita, niin samalta kuulostaisi, mut hittoako nyt just näinä päivinä särkee, kun odotan menkkojen alkavan hetkenä minähyvänsä. :headwall:
Hiukset putoilee päästä, kun stressaan asioita.

Jonttunen: Tere tulemast!

Meg: Nyt se kirve pois kaivosta hyvä nainen. pp9 on niiiiiin varhaista vielä! Sun alkiokin oli siirrettäessä 2-3 päivän ikäinen, eikö? Että kestää pikkuisen kehittyä ensin blastoksi, ennen kuin mönkii limakalvoon kiinnittymään. Nou hätä, ystävä hyvä. :)

Jään odottelemaan Inian ja Mörkötyksen kuulumisia. Voi, kun saisitte pikkuiset kyytiin.

Kiitosta kaikille kommentoijille. Lisääkin luen/luemme mielellämme.
 
Peppiina Hurja hCG-arvo siulla! On erittäin todennäköistä, että identtiset kaksoset on tulossa!! Onnea! Vertaa vaikka miun arvoa, joka on reilusti pienempi, vaikka melkein samoilla päivillä veritesti otettu....ja miulla on tuplat tulossa. Tuosta kuvotuksesta....sitä EI PYSTY kuvittelemaan, vaikka kuinka haluaisi - valitettavasti. ;) Miulla kuvotus oli pahinta iltaisin ja se pysyi siedettävänä, kun naposteli jotain pientä (jugurttia, babyporkkanoita, miniluumutomaatteja) tai joi mehuja tai vettä. Oksentaa ei tarvinnut kertaakaan. Toki tuo hCG nousee yksilöllisesti, mutta oon 99% varma, et kaksi siellä on. Milloin siulla on eka ultra? Mie kävin rv 6+4, ko en malttanut odottaa Tyksin virallista ultraa ja silloin näkyi sykkeet ja kaksi oikean kokoista papua. Mie oon NIIN innoissani siun puolesta! Ei oo hetkeen tainnut tulla identtisiä kaksosia hoitojen avulla? Wau! =)

Lohtu:hug: neganneille ja voimia uuteen hoitoon! Kyllä se vielä onnistuu, tavalla tai toisella!

Marjaiselle kanssa onnittelut plussasta!:flower:
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä! :hug:

Ei päästy siirtoon, mutta sitä en odottanutkaan. Ei siis tuonut enää lisää murhetta eiliseen katastrofiin... Olen jotenkin aina ajatellut (kun ihmisten kohtaloita olen lukenut), että tuo on varmaan hoidoissa kamalinta, jos ei edes tuoresiirtoon pääse. Ja niin ainakin mulla nyt on. Negatkaan ei ole tuntuneet yhtä pahalta. Ja jotenkin tuntuu vielä pahemmalta se, että soluja oli paljon, mutta siirrettävää ei saatu. Eikä voi tietää missä nyt vika. Jotenkin pienin lisämurhe on se että tonneja meni taas kankkulan kaivoon.

Nyt oli siis pari epäkypsää, ja tuo yksi normaalisti hedelmöittynyt, joka ei sitten kuitenkaan jakautunut normaalisti. Lisäksi kaksi epänormaalisti hedelmöittynyttä (mitä se sitten onkaan). Mutta loput 12 mysteereitä. Ovat näyttäneet ulospäin hyviltä, ja simpat ennallaan. Nyt tehtiin siis vain IVF, koska hoidossa numero 2 puolet soluista ICSAttiin, eikä hedelmöittymisessä ollut eroa.

Mut siis voi poistaa listalta.

Toivon teille kaikille oikein kovasti onnea ja jaksamista eri vaiheisiinne!

Musta tuntuu nyt tältä:
Surun+edessä_png_04102009.jpg (image)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Inia :'( Muista, että et ole yksin! Toivottavasti sinulla on miehen lisäksi joku jolle voit puhua ja purkaa tunteita. Ainakin sitten kun sen aika on, niin anna tulla koko paha olo pois. Lämmin halaus sinulle :hug:
 
Voi kiitos todella paljon kaikille onnittelijoille! :heart:

Inia: olen tosi surullinen puolestasi :hug:

Mun oirelistaa: (alkoi siis n. pp9 tai pp10)
- alaselkä- ja mahakivut
- crinonen laittaminen todella paljon "ahtaampaa"
- mahaturvotus joka illaksi pahenee
- niin kipeät rinnat että hyvä kun illalla pääsee vaatehuoneesta sänkyyn ilman liivejä :LOL:
- itkettää ja raivostuttaa vuoron perään

Piinailijoille taas paljon tsemppiä!!! =) -ja tietty kaikille muillekkin tasapuolisesti :wave:
 
Niin kiitos kun saan tulla mukaan. Meillä tosiaan tilanne se että meillä on yksi ivf poika ja nyt viimeisessä hoidossa siirrettiin kaksi alkiota. Tänään pp9 eikä juurikaan oireita. Vähän palelua mutta luulen sen johtuvan lugeista ja öisin on masua (häpyluun) kohdalta särkenyt.

Korjaako joku listaan siis tänään vasta pp9 ei 10 :)
 
Viimeksi muokattu:
Inialle :hug: Voimia !


Mulla siirto takana, yksi salamatkustaja kyydissä ja kaksi pakastimessa. Saas nähdä jatkuuko onni kuin pitkään, ei voi kun mennä ja katsoa:heart:

Testipäivä 30.9.
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Maitoparta: Tarkotitko minkä ikäisenä ne alkiot on pakastettu? 2 vrk:n ikäisinä. Mulle hoitaja sanoi että kiinnittyminen tapahtuu melko pian siirrosta, eli viime viikolla.. Ostin jo kaksi testiä, toinen on huomiseksi ja toinen ens viikoksi jolloin varmistan asian..
 
Peppiina:Mä myös veikkaisin sulle tuplia :) Mullahan alkoi 1.IVF:n tuoresiirrossa tuplaraskaus ja siinä oli pp12 otettu hcg 211. 1.PAS -siirto oli se tuulimunaraskaus ja siinä hcg 89 ja tämä 2.IVF tuoresiirto 2 alkiolla näytti pp14 hcg -arvoa 787. Oma arvoni on kait aika korkea myös, mutta en usko omalla kohdalla tupliin.

oireista:[/B]Mulla oli ainakin reilusti menkkakipuja ja just semmonen olo, että kohta varmaan lorahtaa. Ja rv 4-5 oli tosi kovia menkkakipuja koko ajan, nyt on 6+0 ja on saanut olla muutaman päivän rauhassa. Mulla myös lugemömmöt valuu ulos, joskin paikat tuntuu "ahtaammilta" ja ne joutuu tunkemaan syvemmälle ja korkeammalle.

Piinistelijöille jaksamista odotteluun!

Ai niin ja piti vielä onnitella Marjaista ihanasta raskausuutisesta :) Tarrasukkia!

Ja Inialle lämmin halaus. :hug: Onko lääkäri tai biologi kommentoinut teidän tilanteeseen mitään ja onko jotain jatkossa vielä tehtävissä?
 
Inia: :hug:

ON: Eipä tarvi enää ainakaan äidiltä salata noita hoitoja tai lapsettomuutta. En ole halunnut kertoa tästä lapsettomuudesta, koska en tiedä miten vanhemmat tähän suhtautuu. Siskolle kerroin itse viime talvena ennen ekaa hoitoa, kun halusin jutella jonkun kanssa tästä ja sitten annoin luvan kertoa eteenpäin, jos joku perheestä alkaa minun lapsenteosta utelemaan ja nyt sitten velikin tietää jotain. No, äsken tuli puhetta äidin kanssa häistä ja sanoin siihen jotain epämääräistä, että kyllä varmaan joskus. Sitten äiti kysyi, että entäs lapsia, että alkaa jo minulla ikä tulla kohta vastaan. Jotekin tuli olo, että mie lähestyn jo 40 rajaa 30 sijaan. No, sanoin sitten jotenkin sillä tavalla, että kunhan vain tulisi. Äiti heti alkoi puhumaan, että mennä sitten hoitoon ja siihen taas kommentoin, että onhan niitäkin takana. Siihen sain vielä semmoisia kommentteja, että onhan meidän suvussa aika vähän lapsia esim. jollain tädeillä ei ole ollenkaan lapsia. Sen enempää ei puhuttu ja nyt varmaan äiti ajattelee, ettei minulle lapsia tulekaan. En alkanut tarkemmin kertomaan, että mitä hoitoja tehty, enkä sitä, että meillä on alkioita pakkasessa eli kirvestä ei pidä vielä heittää kaivoon.
 
Meg
Huomenta. PP10 näytti negaa, ei tullut yllätyksenä. Ensi viikon ke testaan varuksi vielä ja sit jos nega lopetan luget silloin. Siksikin olin negatiivinen asian suhteen koska mulla voi olla prolaktiini arvot koholla, epäilen näin kun rinnoista tulee hieman nestettä, joten viimeksi kun puhuin lääkärin kanssa niin hän sanoi että heti tän PAS:sin jälkeen tutkitaan, joten eihän sitä tiedä vaikka luomusti sitten onnistuisi, toki menen IVF jonoon..
 
Huomenta. PP10 näytti negaa, ei tullut yllätyksenä. Ensi viikon ke testaan varuksi vielä ja sit jos nega lopetan luget silloin. Siksikin olin negatiivinen asian suhteen koska mulla voi olla prolaktiini arvot koholla, epäilen näin kun rinnoista tulee hieman nestettä, joten viimeksi kun puhuin lääkärin kanssa niin hän sanoi että heti tän PAS:sin jälkeen tutkitaan, joten eihän sitä tiedä vaikka luomusti sitten onnistuisi, toki menen IVF jonoon..
Hei eikös pp10 ole kovin aikaisin testata? meillä ainakin sanottiin että pp14 pitäisi vasta testata ja en kyllä itse kovin aikaisin ainakaan uskalla testata... muoks* vai onko PAS:ssa aikaisempi testipäivä?
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut plussanneille ja lohtuhali negoille. Piinailukestävyyttä sitä tarvitseville.

Ellen olisi silloin useamman negatestin tehnyt, olisin varma raskaudesta. Niin jokapäiväistä tää melko vahva huimaus, väsymys ja lievä mutta selkeä pahoinvointi on. Hemoglobiinistakaan ei voi johtua kun se oli 137 eli todella hyvä mulle. Pitkään vaikuttaa kyllä Luget ja Zumet mikäli niistä johtuvat. Ärsyttävää. Tuoresiirrossa mulla ei ollut mitään oireita, vaikka sama määrä Lugeja meni, eli 600mg/pv. Muuten tässä ei nyt muuta tekemistä ole kuin odotella seuraavia menkkoja ja passia. Sain siihen siis Estradot-laastarit kun Zumenon ei kasvattanut mun kohdun limakalvoa tarpeeksi hyvin. Passia ennen on vielä se julkisen puolen suunnittelukäynti.
 

Yhteistyössä