Kysymys: Miksi olet antanut lapsellesi tutin???

[QUOTE="vieras";22492668]Miten tästäkin asiasta jotkut onnisttuu vääntämään huonoja ja välinpitämättömiä vanhempia?
mikäs siinä tutissa on niin kamalaa? onko sitten parempi äiti, jos antaa lapsen imeä rintaa 24/7, saada siitä raivareita kun maitoa tulee ja mahakipuja?
vauvoilla on kova tarve imeä, vaikka ei olisi nälkä, miksi siis ei saisi? tuskin näitä tutti-vauvoja silti on jätetty tuttinsa kanssa yksin pärjäämään.
on se nyt kumma, että joka-asiassa pitää päästä pätemään ja olemaan niin paljon parempi ja uhrautuvaisempi äiti, vaikka oikeasti asialla ei edes olisi mitään tekemistä lapsen hyvinvoinnin kanssa, vaan äidin huonon itsetunnon.[/QUOTE]

Höh, jos mua tarkotit niin enhän mä sitä sanonu? Vaan mä en tiedä miksi sitä tuttia täytyy antaa. ja nyt mä tiedän kun olen näitä juttuja lukenut. En mä millään pahalla tätä aloittanut :)
 
myös nuori äiti
Mä en antanu vaikka imemistarvetta olikin. Imi sitten kättä vähän aikaa mutta kyllä sekin aika nopeesti jäi. Oli kyllä tilanteita joissa tutti olis helpottanu, mutta helpompi pitkällä tähtäimellä olla antamatta :) Ei ainakaan herää siihen että tutti on pudonnut vaan nukkuu yöt heräämättä.

Tutti taitaa olla laiskoille vanhemmille helpotus ja äänenvaimennin.
 
Siksi että imemistarve oli kova. Tissiä lututtaessa sai kokoajan maitoa mitä ei halunnut ja kädet auki nyrkkien imemisestä. Vierotuskaan ei ollu yhtään hanakala, tutti pois ja perään ei itkeny. Mä taas en tajua tällasia alotuksia joissa ei kyetä ymmärtämään asioita mistään muusta kun omasta näkökulmasta ja pietään toisin tekeviä aivan outoina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös nuori äiti;22495048:
Mä en antanu vaikka imemistarvetta olikin. Imi sitten kättä vähän aikaa mutta kyllä sekin aika nopeesti jäi. Oli kyllä tilanteita joissa tutti olis helpottanu, mutta helpompi pitkällä tähtäimellä olla antamatta :) Ei ainakaan herää siihen että tutti on pudonnut vaan nukkuu yöt heräämättä.

Tutti taitaa olla laiskoille vanhemmille helpotus ja äänenvaimennin.
Ja tossa toinen muiden leimaaja. Kiitos vain, tutista ei koskaan ollu mitään riesaa ja vierotus sujui kerrasta. Oleksä sitte hyvä ja reipas kun tuttia ei ollu? Miten se tekee susta paremman vanhemman?
 
Meillä lasten isä on halunnut ottaa tutin käyttöön, jotta vauvat viihtyisi ja nukahtaisi paremmin hänelle kantoliinan kyytiin. Tutti on ollut käytössä myös silloin kun väsähtänyt tai nälkäinen vauva on joutunut eteisessä odottamaan kun muita puetaan tai riisutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös nuori äiti;22495048:
Tutti taitaa olla laiskoille vanhemmille helpotus ja äänenvaimennin.
Juuri sitä vartenhan se just on kehitettykin, arjen helpotukseksi ja ääntä vaimentamaan. :)

Meillä vauvelit ei ole koskaan yöllä heräilleet pudonneen tutin takia, sen sijaan rinnalle ovat kyllä heränneet monta monituista kertaa ja imetyksen loputtuakin yksi on heräilevää sorttia vielä isompanakin.
 
"vieras"
Ihan samaan sarjaan menee
-miksi käyttää vaippoja kun voi pissautukset hoitaa vvv-llä.
-miksi ostaa kertakäyttösiä vaippoja kun voi hoitaa sen kestoilla
-miksi syöttää pullosta kun imetys on keksitty
-miksi lykätä lasta vaunuissa kun on kantoliinat
miks miksi oi miksi.
 
"Sanelma"
Voi rakas ap.
Kyllä sinulla on vielä elämässä paljon opittavaa.

Tiedätkö et eniten minua huvittaa ja ihmetyttää tässä se, et et ole ottanu selvää edes asiasta et miksi tutti on keksitty. Miksi sinä et sitä ole antanu tai miksi jotku sen antaa.
Jotenki sinulla ei ole oikeen pohjaa tuolle perustelulle et miksi sinun lapsella ei ole tuttia? Naurat vaan jos jonku lapsella se on. Mä ymmärtäisin paremmin tuon naurun jos kyse olis tyyliin 5vee tutti suussa mut kyse on vauvasta.
Kaikki ei tarvi ja toisille se on välttämätön.
 
Aivan näin
[QUOTE="vieras";22492643]Meidän synnytyssairaala oli imetysmyönteinen ja kannusti varhaiseen vuorovaikutukseen. Silti molemmat vauvat sai tutin. Toinen pyytämättä ja toinen pyynnöstä. Imetykseen tutti ei meillä vaikuttanut, molemmat vierottui itsestään n. 10kk iässä.[/QUOTE]

Meillä kaikille kolmelle tuotu tarjolle laitoksella (OYS), tällä nuorimmalle se annettin suuhun minulta kysymättä. Pahastuinko? En tosiaan, hyvä että oli pienellä jotakin lohtua kun olin kaavinnassa ja heräämössä tarkkailtavana 9h- salissa aloitettiin imetys, eikä tosiaan ole ollut siinä ongelmaa. Tutin vaan unohti alle kuukauden iässä kotona, vaikka itä yritin tarjota ja yhä edelleen toivon että ottais -satunnaisesti kelpaa, kohta 5kk. Helpompi olis vierottaa kuin noista sormista joita imeskellään kun imetyttää, muttei jakseta syödä eli rinnan tarjoaminen on väliin siinä aivan turhaa.
 
*****
Olen itse syönyt peukkua josta tosi hankala vieroittaa koska se kulkee mukana. Ja hammasongelmat olleet sen mukaiset. Peukku kun on sellainen anti-oikomiskoje...

Meillä esikoinen ei tarvinnut tuttia eikä ollut kovat imutarpeet. Tosikko sen sijaan on niin kovaimuinen kaveri, että jos ei olisi tuttia, se peukku menisi varmasti suuhun aiheuttaen ongelmia lopuksi ikää. Tutista voi vieroittaa ottamalla pois alle 2 vuotiaana. Peukusta ei voi vieroittaa.
 
"Neith"
pojalle annettiin tutti jo sairaalassa henkilökunnan toimesta kun mä olin leikkurissa ja heräämössä..
olin kyllä hankkinut varuiksi tutin ja ottanut sen synnärille mukaankin, koska en halunnut toimia vauvan tuttina 24/7
 
"kuula"
Mä vaan en ymmärrä miks pitää antaa tutti? mä en oo koskaan antanu ja hyvin on pärjätty. Parempi ilman ettei ainakaan oo enempää vierotettavaa.

Mut eipä siinä jos haluaa antaa mut mä en tule antamaan koskaan lapselle tuttia.

Kamalan hepulin sain sairaalassa kun esikoiselle yritti tuttia ja mä oli jo synnytysosastolla sanonu että ei tuttia! Mut mitä mä kuulemma tiiän ku oon vielä niin nuori :LOL: No, joka kerta täyty vaan ottaa tutti pois ni kohta tajus hoitajatki..
Siksi annoin tutin, koska muuten on kiinni rinnassa 24/7, ja ihan vaan huvikseen. Piti siis mua tuttina. Ja hui, sai tutin jo laitoksella.
 

Yhteistyössä