kysytääs: mikset tee itse terveelistä levitettä voista ja esim oliiviöljystä?

  • Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Allerginen maitoproteiinille.
Oletko koittanut tehdä avokadosta levitettä? :)

Mä innostuin viime keväänä syömään avokadoja mutta pitkään aikaan ei ole tullut ostettua. Mulla oli jotain leviteohjeitakin, mutta ei tullut sitten kokeiltua niitäkään. Pitääkin seuraavan kunnollisen kauppareissun jälkeen kokeilla :) Oman kylän kaupasta ei taida edes avokadoja yleensä saada, hedelmä- ja vihanneosasto on aika vaatimaton ja nahistunut.

Voisin kyllä myös koittaa ihan jotain voi/öljylevitettä, itse syön harvoin leipää mutta mies senkin edestä. Ei vain ole tullut koskaan tehtyä, vaikka joskus on käynyt ajatus mielessä kun olen nähnyt ohjeita. Että kiitos vaan muistutuksesta, ap! :D
 
[QUOTE="vieras";25027675]Oletko koittanut tehdä avokadosta levitettä? :)

Mä innostuin viime keväänä syömään avokadoja mutta pitkään aikaan ei ole tullut ostettua. Mulla oli jotain leviteohjeitakin, mutta ei tullut sitten kokeiltua niitäkään. Pitääkin seuraavan kunnollisen kauppareissun jälkeen kokeilla :) Oman kylän kaupasta ei taida edes avokadoja yleensä saada, hedelmä- ja vihanneosasto on aika vaatimaton ja nahistunut.

Voisin kyllä myös koittaa ihan jotain voi/öljylevitettä, itse syön harvoin leipää mutta mies senkin edestä. Ei vain ole tullut koskaan tehtyä, vaikka joskus on käynyt ajatus mielessä kun olen nähnyt ohjeita. Että kiitos vaan muistutuksesta, ap! :D[/QUOTE]

Mies ja osa mukuloista ei oikein innostu avokadon mausta.
Pienissä määrissä menee mutta levitteessä se taitaisi maistuakin.
Itse kyllä syön hyvällä halulla esim sushissa...
:)
 
"vieras"
Voi-öljy-vesi levitettä voisin tehdäkin, mutta menekki meillä levitteellä niin vähäinen, että ehtisi varmaan pilaantua. Oivariinilla mennään. Harmi, että vain sitä perus-oivariinia pikkurasioissa. (Meidän kaupoissa ainakaan)
 
Ksantippa S.
Siksi, että tykkään enemmän voista voina ja oliiviöljystä öljynä. Ja koska kaupasta saa helposti Oivariiniakin.

Jos tulee ehdoton sisäinen pakko suristella sekoittimella, teen hummusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;25029146:
Helpoin on ottaa kovaa voita juustohöylällä leivälle. :)

Muoks. niin ja se vastaus itse aiheeseen unohtui: En viitsi pilata hyvää voita millään öljyllä. :)
En ole tuota juustohöylää kokeillut. Käytän voita paljon, kun on aikaa kokkailla, otan voin pöydälle jo aamusta, kuten kananmunatkin, jos satun tarvimaan. Mutta leivän päällä maistuu hyvän voin ja hyvän öljyn seos. Sellainen, mikä koko perheen on nopea kaikkina aikoina helppo ja nopea käyttää, sellainen missä ei ole turhia lisäaineita ja jonka "tekeminen" vaatiin 10 minuuttia joka toinen viikko. :)
 
Huspati, etkö siis laita levitteseesi suolaa lainkaan? Jos voikin on suolatonta.
( kysyy hän, joka ripottelee toisaalla aina levitteen päälle suokaa)
En laita enää. Aluksi käytin siis suolatonta voita ja suolasin sen leviteseoksen itse. Kerran unohdin suolan kokonaan ja huomasimme, ettei se tarvitse suolaa ollenkaan. Usein leivällä on jotain suolaista juustoa tai leikkelettä ja jos ei ole, voi tosiaan ripottaa suolakiteen tai pari
 
Koska kaupasta saa ihan voitaki. En tarvitse mitään "helposti levitettävää". Käytän juustohöylää aseena voin kovuutta vastaan.

Öljyt pääsääntöisesti ei oo hyvän makuisiakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä