La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

aijuu meillehä tulee leijona vauvat :D apua! se lapsi pistää mut sen alamaiseks varmasti jo kättelyssä :LOL: mä oon vaan tämmönen tossu kala:)

ootteko te muut turvonneet kauheesti? mulla näkyy selvä turvotuskumpu mahalla, ja ei tunnu kivalta :( vaikka en mä sinäänsä valita, kivaahan se on ku voi kuvitela sen olevan vauvamahaa vaikka se ei vielä sitä voi ollakkaan, mut töissä on aika tylsä ku kaikki hiertää ja painaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starre:
Pikkupeikko vielä...sanottiiks sulle mitään section jälkeen siitä et onko alatiesynnytys pois suljettu vaihtoehto..ku mulla ne sano ettei oo mitään syytä etteikö toinen vois alakautta syntyy. neidillä oli siis pää viistomitassa ja mentiin ponnitusvaiheesta (45min) sektioon. Kiinostaa vaan tietää :) onhan toki automaattisesti synnytystapa-arvio tähän raskauteen section takia et siellähän se sit viimestään selviää..ehkä.

joo mulla on kiireellinen sektio, ku pojan sydänäänet laski joka supparilla ni sit mentii.. ja tosiaa pysty haava, mä vaan kerään paljon arpikudosta et en sit tiiä.. tosin mulla ko on melkee seinää krijoitettu et ennenaikaisesti tulee seuraavakin, ni veikkaan et sectioks menee,alakautta teen jos vaan mitenkää onnistuu.. mut se selvinnee ku käyn tuolla ä-polilla tässä..

mua siks pelottaa toi haava ko se aika paksu on ja tosiaan aika paljon arpikudosta,et kiristääks se kui hirveesti jne jne.. :eek:

oireista ootte jutustellu, ni mulla on rinnat arat ja vedän valkosipuli dippiä lusikalla purkista,en tiiä mistä moinen himo.. :LOL: mut eiköhän noita ilmaannu kjotai muitaki ku eteen päin piästää.. ni ja menkka juilimista on koko aika..
 
Irmeli09
Tuossa oli keskustelua siitä onko kerrottu vai ei. Yhdelle tuttavapariskunnalle on kerrottu kun olimme siellä viikonlopun vierailemassa enkä halunnut alkaa keksiä tekosyitä alkoholittomuudelleni. Olin ajatellut kertoa aikaisintaan jouluna sukulaisille alkuraskauden ultran jälkeen, joka on 23.12. Nyt en vain tiedä pitäneekö sittenkin kertoa aikaisemmin. Saatiin nimittäin juuri tosi ikäviä uutisia miehen mummusta. Hänellä on juuri todettu aggressiivinen keuhkosyöpä. Olimme ajatelleet mennä hänen luokseen kyläilemään tuossa viikonloppuna juuri ennen joulua ja siis ennen ultraa myös. Tekisi kovasti mieli kertoa hänelle jo silloin ja lisäksi ajattelin pyytää lupaa käyttää hänen nimeään tulevan lapsen toisena nimenä jos meille tyttö suotaisiin. Täytyy miettiä tuota asiaa ja keskustella myös miehen kanssa.
 
Mulla tänään tuli pari kertaa ruskeeta tuhrua. Aamulla ekan kerran huomasin ku menin töissä vessaan. Menin aivan paniikkiin!! :| Siis sitä oli sen verran, et just ja just huomas (hämärämmässä valossa en olis edes huomannut...) Ja sit iltapäivällä sama homma. En tosin tiedä, et voiko johtua Lugesteronista, koska molemmilla kerroilla tuli sen jälkeen kun olin sen laittanut. Olin jo varma, et joo tämä oli tässä, mut rauhoituin sit kun huomasin, ettei mitään kunnon vuotoa tule. Ja nyt loppupäivästä ja illasta kaikki ollut ok. On tämä henkisesti aika rankkaa näin alussa, kun joutuu jännittämään montaa asiaa... :ashamed:
 
Mandy81 Mä syön Trileptal merkkistä lääkettä. Lääkäri sanoi, että toi lääke on sellanen mitä voi raskauden aikana syödä ja useille epileptikoille vaihdetaankin tuo ko. lääke raskauden ajaksi. Mutta lääkkeissä tosiaan on eroa.

Tänään erehdyin menemään H&M:n mammaosastolle...siel oli kyllä aika kivoja vaatteita, mut en sitten ostanut mitään vielä, vaikka mieli tekikin. Niin varhasessa vaiheessa kuitenkin ollaan.

outiko 6+2
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani :flower: Elokuussa syntyy totisesti paljon vauvoja, varautukaa ruuhkiin synnytyssairaaloissa :D

Täällä uutena oireena myös tänään kuvotus, öklötys on siis voimistunut astetta kovemmaksi ja jo hetken joutui miettimään, että joutuuko halailemaan pönttöä. Onneksi meni ohi. Pahoinvoinnin aaltoja on tullut kyllä pitkin päivää.

Taas oli yksi joululounas ja joutui ohittamaan kalat, mädit ja homejuustot lennosta ja mättämään lautaselle taas sitä kinkkua ja vihersalaattia.

Lensin työreissun ja perjantaina on edessä toinen lentoreissu. Toivottavasti pikkuinen ei tykännyt pahaa. Ilmeisesti näin varhaisessa vaiheessa lentäminen ei ole mitenkään vaarallista tai vältettävää.

Mansikkateelle tsemppiä ultraan, tulehan kertomaan kuulumisia. Miten Treelon ultra meni?

Tikru&pikkutikru 6+0 (jee seitsemäsviikko käynnistyi..)
 
Vihdoinkin pääsen vessasta pois, siellä on melkein koko ilta vietetty.. :/ Onneksi päivällä ei ollut voimakasta pahoinvointia, en haluaisi vielä työkavereille kertoa, kun ollaan vielä niin alussa. Että tekisi mieli kertoa vanhemmille jo :) mutta jos sitä vuoden vaihteen jälkeen miettisi. Tänään on ollut tosi oirerikas päivä, selkää jomottaa, väsyttää todella paljon, rintoja aristaa ja koko päivän ollut öksöolo, mutta en valita.

Mulla on tullu kamala himo piimään, jota en oo koskaan ennen välittäny juoda. Nyt sitä menisi monta lasia kerralla.. Ja ennen suurin paheeni oli suklaa, nyt ei tee ollenkaan mieli.. Ihan hyvä ehkä :D
 
wow olen pari päivää poissa ja todella paljon uusia tullut mukaan! Onneksi olkoon kaikki uudet! :flower:

ONNEA Mandy ja muut ekoista ultrista! Varmaan mahtava tunne! :heart:

Tikru - D-vitamiini on nimeltään DeVitol 2240 IU / ml. Sellainen keltainen purkki. Otetaan 5 tippaa lusikalle, suuhun ja mehua perään :) ei ole pahan makuista, vain öljyistä.
Sitä suositeltiin erityisesti raskaana ja imettäville.

Luin myös, että foolihappo on tosi tärkeätä. Parhaat lähteet parsa, jota saa kätevissä pakastepusseissa ja on hyvää fetan kanssa / pastan kanssa.

Tänään kävin myös ostamassa pähkinöitä Cashew- ja muita pähkinöitä. Niissä pitäisi olla myös paljon foolihappoa ja ties mitä hyviä rasvoja. Ajattelin, että ovat hyviä naposteltavia töissä jos nälkä yllättää :)

Mansikka/appelsiini mehua kuluu kovasti ja musta tuntuu, että liikaakin, sillä olen varmaan saanut jotain pientä allergisia oireita ihoon.... :headwall:


Muuten tässä vain ihmetellään menemään. Jännitän jo sitä, miten kerron töihin asiasta tammikuussa. Oletteko miettineet asiaa? Koska ja miten? Tai miten te, joilla on lapsia kerroitte työnantajalle viime kerralla? Oletteko vielä samassa työpaikassa ensimmäisen lapsen jälkeen? Meillä on töissä vähän vaikea tilanne ja tuntuu kuin olisi tämän asian kanssa puun ja kuoren välissä...Ennen kuin sain tietää tästä pikkuapinasta, niin olin vielä katselemassa edellisenä iltana uutta työpaikkaa... sitten koko maailma muuttui... :headwall:

Mutta ultraa odotellessa..... Olen niiiin kärsimätön tämän asian kanssa, että tuskastuttaa.

Vintage ja pikkuapina 5+0 (http://www.tekay.fi) kalenterin mukaan.

Iso hali kaikille!

:hug:
 
Juu todellinen ruuhka elokuussa synnäreillä.. :LOL: Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Nibbler, mulla on kanssa maha turvonnut sen verran että jodun pitää nappia auki housuissa :eek: ja tietty sit päällä jotain pidempää paitaa.. Siis en tosiaan tiennyt että mahassa vois näkyä jo nyt. Minkähänlainen norsu musta oikein tulee.. :ashamed: Oliks sä muuten ostanut jo äitiyshousut?Joku oli ja se kyllä lohdutti mua etten oo ainut pömppövatsa.. Tuntuuko sulla muuten mahassa epämiellyttävältä jos kumarrut esim. solmimaan kengännauhoja? Miten mulla voi olla tälläsiä tuntemuksia jo nyt?

Kertomisesta Yhdelle kaverille oon kertonut, kun oltiin kahvilla ja kysy niin suoraan etten voinut valehdella. Sukulaisille ois tarkotus kertoa jouluna..Vähänkö mä odotan sitä hetkeä. Eniten odotan kertomista äitille ja veljen vaimolle..

Surppi :hug: toivottavasti kaikki on hyvin. Mun mielestä aika monella on ollut alkuaikoina tuhruvuotoa ja hyvin koko raskaus on mennyt. Mun on kyllä rasittavaa kun ei uskalla koko sydämellä iloita vauvasta, koko ajan kuulostelee tuntemuksia ja pieni pelko asuu takaraivossa..

Tikru, juu eihän lentämisestä näin alkuvaiheessa mitään haittaa ole. Ens jouluna sitten nautitaan niistä kaloista pikkuset naperot kainalossa.. :)

Mullakin öklötys tunne on tullut useammin, mutta ei vielä olla oksennusasteella. Mahassa välillä juilii ja rinnat vieläkin tosi kipeät.Lisäksi röyhtäilyttää koko ajan.. great.. :/ Mutta muuten siis täälläkin pyyhkii hyvin..

Ultrakuulumisia odotellaan siellä käyneiltä..

Aurora 5+0
 
pakko ottaa pieni galluppi teidän kanssa, jotta saa muuta ajateltavaa kun jännittää niin kovasti.

millaisia nimiä olette miettineet?
Irmeli09 ajatteli kauniisti antaa mummon nimen lapselle jos tyttö :heart:

Itselleni tuli yksi ilta jostain mieleen seuraavia (näihin ei miehen mielipidettä ole sitten kysytty!) :LOL:

Tyttöjen nimiä:
Aini
Ingeborg
Pai
Oona
Unelma

Poikien nimiä:
Jesper
Kasper
Joonatan :LOL:
Oliver
Oskari
Eemeli
 
vintage Mä mietin noita nimiä jo sillon kun päätettiin, että vauva saa tulla. Nyt raskaaksi tulon jälkeen en oo hirveesti sitten enää miettinytkään. Mulla on pitkä lista vaihtoehtoja sekä tytöille että pojille. En halua paljastaa. :) Hauska katsoa sitten loppuvaiheessa, että vieläkö ne samat nimet miellyttää. Mutta nyt viime aikoina on alkanu tuntua, että haluaisin antaa mun isän nimen, jos tulee poika. Eka tai toka nimeksi.

Jopsu Mulla on ollu ihan sama juttu ton piimän kanssa kuin sullakin. Juon sitä hyvin harvoin, mutta nyt tekee mieli kyllä paljon! :)

Kertokaahan Treelo ja Mansikkatee ultrakuulumisia!

Mandy ja nappula 6+3
 
Luin jostain, että tukisukkia on hyvä käyttää raskauden aikana, ettei tulis suonikohjuja. Onko joku käyttänyt aiemmassa raskaudessa? Saako niitä muualta kuin esim. Instrusta? Netistä kurkkasin ja näyttivät olevan aika kallittaa...
 
Vintage: Työpaikalle ei tarvitse kertoa raskaudesta kun vasta 2kk ennen äippälomalle jäämistä. Esikoisen kohdalla mulla oli just alotettu uus työpaikka (alotin toukokuussa ja tiesin olevani raskaana mut en kertonu mitään) Kerroin pomolle päivälleen 2kk ennen lomalle jäämistä just kun mun koeaika oli umpeutunu. En uskaltanu sen koeajantakia kertoo aikasemmin,vaik ei raskauden takia saakkaan irtisanoa, mut ois se voinu jonkun muun syyn löytää. Ihan hyvin otti asian vastaan. Nyt mulla on taas aika tuore työpaikka (ollut sielä 2kk) enkä ole ajatellu kertoa taaskaan yhtään aikasemmin jos vaan muuten pysyy salassa ja vointi sallii normaalin työskentelyn. Mä tapaan harvoin mun pomoa niin saattaa hyvinkin pysyä salassa aikas pitkään.

Kertomisesta muuten: Ei olla kerrottu kellekkään,eikä kerrotakkaan vielä pitkään aikaan,ei ennen rv12 mikäli sinne asti päästään.

Jotenkin mä en ole vielä kerenny innostuun tästä raskaudesta oikeen kunnolla...on edellinen niin lähellä et ei vaan jaksa hötkyillä tän kanssa...Oon toki onnellinen. Kai mussa on jotain vikaa! :LOL: Noh,ehkä sitä sitten jos ultrassa näkyy elämää.

Nimistä: Pojalle meillä on nimi ollu valmiina jo pari vuotta ja esikoiselle oli kans valmiina jo alkuraskaudesta lähtien. Hän on Alisa Olivia. :heart: Jos nyt tulis tyttö niin siinä onkin sitten miettimistä et mikä nimi ois kiva.

Nyt suihkuun ja nukkumaan et jaksaa aamulla taas töihin! :)
 
Vielä voi lisätä listaan puuttuvia tietojani: ikä 29, synnytyssairaala NKL (vaikka ihan helvettiä viimeksi) ja laskettu aika 12.8.

Ihanaa, kun meitä on näin paljon! Nimiajatuksia oli tosi kiva lukea, meillä on tytölle parikin ehdotusta, mutta pojalle emme oikein keksi mitään sopivaa...
 
Iltaa kaikille,
Minä en ole vielä kertonut kellekkään että meille ehkä tulee vauva mutta mies on kertonut jo kaverilleen. Varmaankin jouluaattona meidän esikoinen saa päälleen sitten sen ISOVELI paidan :) Esikoisesta kerroimme myös joulu aattona kolme vuotta sitten. Minä kirjoitin kahteen korttiin runon ja korttien päälle meidän molempien vanhempien nimet ja sitten kortit muiden lahjojen sekaan, en ole ikinä nähnyt niin hölmöjä ilmeitä kuin sinä jouluna kun vanhemmat, jotka eivät osanneet arvata mitään, lukivat vauva uutisia kirjeestä. (LA oli sopivasti juhannuksena)

Jos joku haluaa lainata runoa niin annan sen teille http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?b70077b8-86b5-45a2-8994-c7e92a84fb82_10 Täällä pari muutakin tarkoitukseen sopivaa runoa

Salaisuuden kuuluville
vihdoin julki julistamme
Viikkoja on viisitoista
kertoa siis rohkenemme

Kuiskasimme haikaralle
poutapilven enkelille
Pikkuruinen suuri ihme
josko tulla voisi meille

Isukki on innoissaan
äiti vielä oksentaa
Vaan asukki se masussa
vatsaa jo kasvattaa

Vielä on aikaa arvuutella,
odotella ja ihmetellä
juhannusta juhlistamme
luultavasti laitoksella!

Mulla on hirveen voimakas tunne että tämä tulokas olisi tyttö... ja nimistä mulle tullut Iiris hirveän selkeesti mieleen.... saas nähdä pysyykö nimi loppuun asti ja sen voi tarvittaessa muuttaa sitten vaikka Iiroksi... :LOL: Onko teillä muilla vielä tunnetta siitä kumpi tulee. Mulla vaan on tosi voimakas tunne tästä vaikka samasa se kumpi sieltä sitten tulee.

Silloin kun ekaa odotin oli kyllä vaikee kertoa työnantajalle että odotan, ei ole kovin lapsiystävällinen paikka. Kyllä se pomo halas ja oli mukamas iloinen mutta huomas ettei oikein tykännyt! Hankalampaa oli kuitenkin kertoa kun joudun kahden viikon sairaslomalle suppareiden takia mutta kaikkein hankalinta on soittaa aamulla töihin ja kertoa että esikoinen on kipee ja mun pitäis hoitaa sitä kotona. Aina tulee p....a niskaan, mites sitten kun on kaksi jotka tietysti sairastaa eri aikaan ja poissaoloja tulee pakosta! Mutta se on sen ajan ongelma ;) Nyt on sitten tosi vaikee kertoa tästä kakkosesta

mutta nyt nukkumaan että huomenna jaksaa tehdä töitäkin
 
mandy ja stellina :flower: onnea hyvinmenneestä ultrasta! niin ja tervetuloa uudet =) täällähän alkaa olla jo tätä populaa vaikka viimiset lat on vasta elokuun puolesvälis. saas nähä kuinkapaljon sit on porukkaa kun tulee nuo joilla lat elokuun lopussa.

ON sellasta piti ihan kysästä et saako raskaana syödä verta? kun otin verta sulamaan et tekisin huomena lättyjä siitä, enkä ollenkaan aatellut tota.
Niin ja sit kun joku kysy tuosta tupakoinnista niin itse lopetin kun sain plussan eli pari päivää tässä kärvistelty nikkishimoissa.ois vaan pitänyt ennemmästi lopettaa, mut toisaalta nyt on ainakin hyvä motivaattori :)
tikru70 no en mä ala nuista väittelemään, kun on itelle niin uus juttu mitäsaa syyä. mut kai sitä voi lähes kaikkea syödä pikkusen kun on puhtaudesta huolehdittu. mulle vaan itelle on heikko kohta just nuo tuorejuustokakut ja savulohi ja nyt kun on täällä ollu puhetta niin alko tekeen mieli tota slohta.... :p enkai mä oo paha ihminen jos mä ihan piiiikkusen otan sitä jouluna?

Hempukka87 5+1
 
Hanne, ihana toi runo. Mulla ihan kyyneleet valuu poskille..( alkaisko jo raskaushormormonit jyllätä tässä vaiheessa?)

Mandy, mulla oli muuten tukisukat joskus kun tein 8-15tuntisiä päivä öisin seisomatöissä. Vähensi kyllä turvotusta. Hyvä kun muistutit asiasta, kannaiskohan käyttää sitten kun masu alkaa kasvaa..

Suzyco, siis pystyitkö peittämään mahan viimeiseen 2kk asti? :eek: Oho, meillä on kyllä niin tarkkaavaista porukkaa ettei onnistuis vaikka ois miten pieni maha. Kyllä muakin vähän jännitää kertominen jossain vaiheessa, kun sain just vakkaripaikan. Siis me jätettiin heti ehkäsy pois kun paikka varmistu ja yk2 tärppäs. Onneks mun esimiehet on niin ihania että ovat varmaan tosi ilosisia mun puolesta..

Ois vielä paljon kommentoitavaa mm.nimistä mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan.. :eek:
 
Ultrassa kaikki hyvin! :heart:
Pieni sydän läpsytti tuhatta ja sataa... Ja paikkakin oli oikea. Koko ei siis vastannut tuota kuukautisten mukaan laskettua aikaa, mutta senhän mä jo tiesinkin. Sama oli esikoisesta. Mutta odotan nyt ensi viikon neuvolan, että millä LA mennään. Koko vastasi nyt 6+5 kun oli siis La:n mukaan 7+2.
Mutta helpotti, kun näki kaiken olevan ok.
Ja osasi kertoa jo eteisistukan olevan "tuloillaan", sama kuin viimeksikin.

Nyt nukkumaan!
 
Trelolle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Kysymys: Voiko raskaana ollessa syödä maitohappobakteeritabletteja? Mulla on vatsan kanssa välillä ongelmaa ja tiedän, et ne helpottais oloa, mut aloin miettiin et voinko niitä käyttää... :/ Onko kellään tietoa asiasta?

surppi rv 5+1
 
surppi kyl mun käsittääkseni saa raskauden aikana syödä maitohappobakteereita. Ihan ku olisin äskettäin lukenu jostain, et ne on ihan hyväkski sikiölle.......

Huomenta päivää kaikille :heart:


Hudjuke 6+0
 
Surppi: Kyllä mä ainaskin syön maitohappobakteeri-kapseleita, ku mulla tuppaa tuo maha reagoimaan aina ei niin kivasti eri ruokiin ni on pakko,. ei niistä mun mielestä mitään haittaa pitäs olla...ei ainakaan viime raskaudes kielletty ku sanoin neuvolas. Pitää limakalvot hyvinä.

Sitten..nimiasiaan.. Meillä esikoinen on Casandra, joten jos tämä hippunen olisi tyttö niin todennäkösesti annetaan joku kanssa C.llä alkava esim. Caroliina tai Cecilia..yms.. jos poika niin tiedän jo ainakin toisen nimen koska miehen toinen nimi on Mikael..etunimi on viel hieman hämärtynyt,,,koska mies toivoo tyttöä :) mulle on pääasia et toinen on terve..sukupuoli mikä sitten onkaan..

Työpaikalla kerroin esikosta jo rv.7 pomolle(nainen) koska hän alkoi puhua mun vakinaistamisesta ni en sit halunnu et mut vakinaistetaan ja sit pamautan et oon raskaana, mut hän sanoi että hän olis vakinaistanut mut oli tilanne mikä tahansa..nytkin olen jo kertonut hänelle ja yhdelle duunikaverille...loput on oikeestaan jo varmaankin arvannut mitsä on kyse kun en tosiaan tupakalla enää käy :) ja ennen meni aika tiiviiseen tahtii nuit kääryleitä.

Vatsa pömpöttää täälläkin jo ihan kunnolla..mun äiti sano eilen että miten toi sun mahas on noin pulpahtanut jo et oonko bvarma etten oo pidemmällä raskautta jo..sanoin vaan et enhän mä nyt tollasia voi tietää. Mieskin kommentoi eilen et heti ku sain tietää et ootan ni kuulema rupesin levii silmissä :LOL: ehkäpä..

Hauskaa päivää kaikille leijona emoille.. :heart:
 
Huomenia! Ihania ultrakuulumisia ja juttuja muutenkin :heart: Meillä kone reistailee ja eilen tyydyin vain lueskelemaan juttujanne kun näppäimet ei toiminut :headwall:

Varattiin eilen varhaisultra lääkäritalolle. 17.12 olisi. Neuvola on 15.12, eli ensi viikolle riittää huisketta. Hui kun jännittää :LOL:

Ja nimiä: Tytöstä taitaa tulla Elma minun isomummon mukaan ja poika on joko Johannes (isopappa) tai Aukusti (miehen toinen nimi). Tykkään vanhoista nimistä :heart:
 

Yhteistyössä