La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Heippa, uskaltauduin mukaan tähän pinoon toisena vaikka nyt olisi varmasti oikea aika iskeä jäitä hattuun. Olemme vasta niin kovin alussa.

Keskiviikkona ostin apteekista kaksi raskaustestiä (Gravidan) ja testasin illalla heti toisen. Ajattelin, että taas kerran on edessä negatesti, mutta onpahan aamulla helpompi mennä veritestiin kun tietää, että taas sataa lunta tupaa iltapäivällä kun tulosta soitetaan.

Testin ohjeiden mukaan tulos on luettavissa noin 5 minuutin jälkeen ja tämän jälkeen testiä ei tule enää tulkita virhetulosten takia. Positiivinen ei negaksi muutu, mutta negatiivisesta voi tulla ns roskishaamu.

Tein testin, katsoin ruutua heti, ei mitään. Eipä tietenkään, osasinhan sitä odottaakin, joten jätin testauksen siihen. Tein iltapalaa ja vaihdoin kotivaatteet, siivosin keittiön. Tartuin tikkuun heittääkseni sen roskiin, mutta hetkinen, eikös testi-ikkunassa ollutkin toinenkin viiva, hailakkaakin hailakampi vaaleanpunainen, mutta kuitenkin havaittavissa. Elämäni ensimmäinen haamu! Aikaa testauksesta oli kulunut noin vartti.

Päätin tehdä aamulla vielä aamuvirtsasta toisen testin, koska mieltä alkoi kalvamaan epävarmuus. Nyt mittaisin sen 5 minuuttisen sekkarilla ja katsoisin, olisiko haamu silloinkin havattavissa. Unenpöppörössä aamulla pissasin vain tyytyväisenä pönttöön tikku kädessäni. Että voi olla ihminen hölmö!! Yritin vielä tikistää hetken päästä ja sain sen verran että testin tuli suoritettua ja kyllä siinä 5 minsan päästä oli hailakka haamu. Ei muuta kun labraan.

Iltapäivällä tuli soitto, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Sain elämäni ensimmäisen plussatuloksen!! HCG arvon pitäisi olla ~50, minulla se oli 66, joten näyttäisi testin mukaan tulos olevan ok.

Nyt pelottaa ja jännittää vietävästi, olemme vasta niin alussa. Selkään koskee ja on menkkamaisia kipuja alavatsalla. Voi kun pikkuinen olisi tarrannut oikein kunnolla kiinni. Viisi vuotta yrittämistä, olisiko tässä vihdoin odotettu lopputulos? Olemme käyneet läpi kolme IVF-hoitoa.

Minulla oli 25.11. synttärit, joten sain totisesti maailman parhaan synttärilahjan ;)

Minulla laskettuaika on elokuun alussa 2009 vähän laskurista riippuen 5 tai 6 päivä (edelliset kuukautiset 27.10. ja hedelmöittyminen 12.11.).
 
:hug:
Ihanaa, jospa meidän pikkuiset pysyis mukana. Mistäpäin olet?
Mulla tuli kans eka haaleat viivat mut clearbluella selkee plussa. Kahteen kertaan testasin ku en voinut uskoa todeksi.
Mulla on vaivannut vain armoton väsy ja rintojen arkuus.
 
Heippa AnnaStiina,

Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja Naistenklinikalla ollaan oltu IVF-hoidoissa.

Minuakin on jo joitakin oireita. Päällimmäisenä tuntemuksena on aivan armoton väsymys, kokoajan tekee mieli ottaa päikkäreitä. Alaselkää koskee myös aina välillä inhottavasti, sellaista jomottavaa kipua. Rinnat tuntuu jotenkin "täyteläisiltä", mutta pahemmin eivät arista. Hajuaisti on kun tullin huumekoiralla ja jotkut hajut tuntuvat tosi ällöttäviltä.

Tässä mennään nyt niin alussa, että sitä vain toivoo sydämensä pohjasta, että pikkuinen pysyisi mukana. Meillä on eka ultra parin viikon päästä vkolla 51. Jos sinne asti selvitään, niin sitten tiedetään löytyykö sydänääniä ja onko matkalainen vielä kyydissä.

Oikein paljon tarrausvoimia toivottelen sinunkin pikkuisellesi. Tsempataan toisiamme!
Toivottavasti saadaan pian lisää kavereita tähän pinoomme. =)
 
Täällä myös pääkaupunkiseudulla asuva kolmekymppinen juuri plussannut kakkosen odottaja. Meidän esikoisemme on pian 1,5 -vuotias vauhdikas ja ihana pikkumies.

Päätimme antaa kakkoselle luvan tulla muutama kuukausi sitten emmekä todellakaan odotteneet näin nopeaa plussausta. Ollaan molemmat ihan positiivisella tavalla järkyttyneitä, esikoisen "tekeminen" kesti yli vuoden ja hoitoja ehdittiin aloitella. Oltiin juuri saatu kuulla että meissä molemmissa on vikaa ja odoteltiin aikaa inssiin kun tulikin luomuplussa.

Nyt varauduttiin henkisesti pitkään odotuksen odotukseen, mutta kävikin näin. Jos pikkuinen pysyy matkassa, niin LA näyttäisi olevan 2.8.2009. =)

Tarrasukkia!
 
Moikka kaikille :wave:

Tänään tein testin ja plussahan sieltä tuli =) Tää oli meille yk 2 eli tosi nopeesti tärppäs. Mulla on kaks lasta 7 ja 10 vuotiaat tytöt edellisestä liitosta. Pikku masuasukki on meidän ensimmäinen yhteinen. Olen kotoisin hesasta, mut oon asunu jo pitkään pohjanmaalla Pietarsaaressa. LA on 7.8.2009. :)

Tarrasukkia kaikille :heart:




Hudjuke ja Massukka 4+2
 
Moikka!

Mäkin tuun mukaan teidän pinoon!!Ihanaa jakaa näitä jänniä aikoja yhdessä. Meilläkin esikoista toivottu hartaasti ja pitkään (puolitoista vuotta) ja nyt ensimmäisestä inseminaatiosta (elokuussa aloiteltiin tutkimukset + hoidot) tuli kauan kaivattu plussa testiin puolitoista viikkoa sitten!!En meinaa vieläkään onneamme todeksi uskoa (ja testejä on täs vajaan parin viikon aikana tullu tehtyä vino pino....) mutta edelleen tässä raskaana ollaan, hämmentyneen epäsukoisen onnellisina :heart: Oireina mulla palelua ja väsymystä, masussa menkkamaista juilintaa välillä ja pikkaisen alaselän vihlontaa, ei siis mitään pahoinvointia vielä mukana kuviossa. Puolentoista viikon päästä on varhaisultra ja sitten nähdään onko tää ihanihanihan oikeesti totta, jännittää hurjasti =) Mun laskettu aika näyttäis laskurin mukaan sitten olevan 30.7.2009.

t. Stellina & pikkuihme rv 5+4 (epävirallinen odotusnimi, nimitys mietinnässä;) )
 
Uusille tulokkaille tervetuloa jännäilemään ja odottamaan yhdessä :flower: :hug:
Täällä on oireina edelleen armoton väsymys. Ei meinaa aamuisin päästä sängystä ylös ja päivällä meinaa nukahtaa pystyyn. Rinnat on mun mielest kasvanu ja todella kipeet. Hajut meinaa ällöttää...
Kunhan ei oksenteluu tuliskaa :)
Edellisestä liitosta mullakin siis tuo 6v tytär. Sillon oksensin koko raskausajan ja ihan jatkuvasti. Kaikki ulos melkeen mitä söin. Nyt vois kyllä olla erilainen raskaus:)
Tarrasukkia kovasti kaikille:)
 
Heips!
Jospas minäkin liittyisin tähän pinoon.
Täällä olisi LA laskureiden mukaan 27-29.7 välillä, itse kuitenkin uskon vahvasti elokuun puolelle menevään. No, se selviää ultrassa ja sitten viimeistään jos loppuun asti päästään. Nyt olen kuitenkin elellyt sen mukaan että LA on 27.7.
Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen on syntynyt 03/07. Aika monta kiertoa ehdittiin tätä pikkukakkosta toivoa, mutta esikoiseen verrattuna oli kyllä nopea plussaus! :)

Eipä kai tällä erää muuta, kovasti onnea kaikille matkaan! :wave:

 
Huomenta/Päivää :wave:

Tervetuloa mukaan stellina :flower:

Oireina tällä hetkellä on erilaiset nipistelyt ja repäisyt alavatsassa, väsymys ja koko ajan on kylmä.
Millä alalla työskentelette, oletteko kotona tai opiskeletteko?
Mä opiskelen lähihoitajaks viimestä vuotta ja välillä heitän keikkaa opiskelun lomassa. Joululomaks meen töihin vanhainkotiin. Ihan mukavaa saa vähän extra rahaa =)

Hudjuke ja Massukka 4+3
 
Mä voisin kanssa liittyä joukkoon. Olen 23 v. pikkukakkosen odottelija ja viime viikon tiistaina plussasin... Nyt siis viikkoja 4+6? Esikoinen (tyttö) syntynyt 08/07 eli ikäero tulee liki tasan 2 vuotta.

Mä en ole vielä ainakaan pahemmin oireillut. Edellinenkin raskaus oli kyllä oireeton alkuun, loppuraskauden vaivana olikin sitten aivan järkyttävä närästys! Iltasin kyllä turvottaa niin että voisi kuvitella raskauden olevan jo paljon pidemmällä... Kauan ei siis varmaan vatsaa piilotella.

Mä olen jo hätähousuna varannut alkuraskauden ultrankin ja sinne pitäisi mennä 17.pvä. Kiva saada tietää että kaikki on kunnossa ennen joulua. Jouluna ajattelimme sitten kertoa mummoille ja muille läheisille, mikäli kaikki on kunnossa. Tällä hetkellä tietää pari kaveria. Olettekos muut menossa alku ultraan?

Olen miettinyt tuota neuvola ajan varausta kun tuo joulu hieman sotkee nyt kuvioita. Jos menee vasta joulujen jälkeen niin sittenhän viikkoja olis jo 10+... Mut ei kai sillä ole merkitystä kun on kyseessä 2. Mites muut joko olette varailleet aikoja?

Pitäsi saada joku hieno lista mistä näkisi ketjuilijat. Kuka osaisi/ jaksaisi tehdä?

Jokos tiedätte synnytyssairaalan? Minä haluaisin päästä tuonne kätilöopiston haikaranpesään, jossa myös esikoisen synnytin...

Lenan ja salamatkustaja 4+6
 
Lisäystä vielä tuohon ammattikyselyyn... Lähihoitajana työskentelen, nyt tosin esikon kanssa kotona. Viikonloppukeikkaa olen tehnyt kun ei tuolla kotihoidon tuella juurikaan juhlita.

AnnaStiinalle jaksamista häähumuun. Me mentiin elokuussa naimisiin ja kyllä siinä on oma hommansa.
 
Tervetuloa mukaan Treelo ja lenan :flower:

Mulla ei oo mahdollisuutta päästä varhaisultraan ku asun täällä maalla :whistle:
Neuvolaan soittelen varmaan 2 viikon päästä. Täällä tuppulassa on kyl oma sairaala, mut henkilökunta puhuu pääasiassa ruotsia niin oon ajatellu et synnyttäisin ehkä kokkolassa, siellä on isompi ja parempi sairaala ja ihmiset puhuu suomea =)

Naimisiin me mentiin 3 vuotta sitten ihan hiljaisesti maistraatissa :heart:

Onnea AnnaStiinalle tuleviin häihin :flower:

Mä oon aika uus täällä palstalla niin en tiedä yhtään miten noita ketjuilija listoja tehdään.


Hudjuke ja Massukka 4+3
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! :wave:

Ammateista oli puhetta, lähihoitaja täälläkin, tällä hetkellä olen kotona esikoisen kanssa, mutta paluu työelämään on ihan muutaman viikon päässä. Tosin, näiltä näkymin en kauaa ehdi töissä olemaankaan... ;)

Meillä on varattuna alkuraskauden ultra, samoille viikoille kuin aikanaan esikoisesta, rv 7+2. Ja neuvolaan soitinkin jo, viikko ultran jälkeen olisi eka keikka sinne.

AnnaStiinalla onkin mukava projekti työn alla, omia häitä on aina kiva järkkäillä! :heart: Omat tuli vietettyä esikoista odottaessa, kohta kaksi vuotta sitten.

Jospas me saataisiin tänne joukkoon joku ketä olisi innokas luomaan meille listat sun muut, itsellä ei taito tai aika riitä.

Treelo 6+0
 
Hei vaan kaikille,

plussa tuli testiin viime lauantaina.. ja LA on joskus elokuun alkupuolella. Yk 6 oli siis menossa ja kolmas on tulossa (eka ja toka lähtivät yk 1 molemmat).. tosin vielä tänään meinasin hakea uuden testin kun testasin lauantaina sellaisella netistä tilatulla herkällä, sain vaalean viivan. Apteekin kautta kotiin ja testaamaan (parempi ois malttaa aamuun niin tulos ois vahvempi)..
 
Minä en osaa oikein tuota listaushommaa... L3nen Tervetuloa:) :flower: Osta clearblue, minä sain sillä illalla vahvan plussan, muilla testeillä oli sitä ennen haaleeta viivaa:)
Niin ja kiitokset kaikille häätoivotuksista. Ei ehdi masukaa kasvaa niin mahdun ostamaani hääpukuun varmasti hyvin:)
Minä en ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin ensiviikolla soitella.

AnnaStiina 5+1
 
Tervehdys kaikille!Ilmottaudun joukkoon mukaan. Olen 25v yhden 2,5v tyttölapsen äiti ja nyt toista lasta odottellaan laskureiden mukaan la ois 10.8.2009. Kokki olen ammatiltani. Toivottavasti jonakin päivänä pääsen taas istumaan koulunpenkille. Mulla oireena menkkamainen kipu alavattassa ja kylmyys.
 
Osaisiko kukaan tehdä meille hienoo listaa tänne?? (noloo, mutta mä en osaa...)

Mulla on tänään alkanau ihan hurjasti pelottaan keskenmenot, tuulimunaraskaudet sun muut...koitan jotenki saada itteeni rauhoiteltua, mutta kun oon aina ollut tällainen turhan murehtija ja pessimisti ni minkäs teet...miten te muut saatte pidettyä pelot kurissa ja oltua rauhallisen positiivisia? Kertokaa please :heart:

t. stellina rv 5+4
 
Täällä oireina mieletön uupumus, inhottavat alaselkäkivut ja menkkamaiset vatsakivut.

Tämän lisäksi pelko ja epävarmuus yrittää välillä nostaa kovastikin päätään vaikka kuinka yritän rauhoitella itseäni. Sentään lähes 5 vuotta aina vain pelkkää negaa, rankkoja ivf-hoitoja ja nyt vihdoin plussa. Voiko tämä olla edes totta? Onko teillä muilla näitä pelkotiloja, että menee kesken tai on tuulimuna tms.

Meillä olisi varhaisultra 7+3, tosin joudun muuttamaan aikaa, koska tuli työreissu tietysti juuri ko päivälle.

Tikru 5+0
 
Täältä kanssa mukaan, josko meille vihdoin kolmas suotaisiin la ihan heinäkuun vika tai elokuun eka, joskus sitten selviää. Meillä on lypsytila ja niitä hommia itsekin teen.
Yrityskierto hmm, no melkein 1 vuotta 3kk tätä kaivattiin. Edellinen raskaus meni kesken rv 19 ja siihen tulee tämän kanssa sitten tarkalleen 2 vuotta väliä =/

Synnäri on MKS ja alkuraskauden ultraan jos haluan on mentävä yksityiselle, en ole aivan vielä päättänyt, omassa neuvolassa on laitteet sen verran antiikkiset, että mahdollisuudet nähdä varmasti ovat vasta siinä rv 9-10 paikkeilla.

Mitäs muuta, vielä ei ole pahoinvointi iskenyt mutta närästys on löytänyt paikalle. Ja rinnat on kipeät ja kosketusarat. Mutta pahoinvointia odotellessa, sitä se on aina teettänyt ja runsaasti.

Mukavaa, että löytyy samanaikaisia näinkin runsaasti jo :wave:
 
Liittyisin myös mukaan. Esikoista odottellaan ja laskettuaika laskurien mukaan 3.8. Meillä kävi hyvä tuuri ja ensimmäisestä kierrosta. Nyt vaan pidetään peukkuja, että kaikki menis hyvin kesään asti. Minä 27 v. ja mies 30 v.

Järkyttävä väsymys on koko ajan. Nousin juuri pieniltä tirsoilta sohvanpohjalta.

Mä voin yrittää tehdä listan meistä. Tykkään väkertää.. :)

Mandy81 ja nappula 6+0
 
AnnaStiina rvk 5+1 toinen tulossa, la 3.8.
Tikru rvk 5+0 ensimmäinen tulossa, la 5-6.8
Zebu rvk 5+2? toinen tulossa, la 2.8.
Hudjuke rvk 4+3 kolmas tulossa la 7.8.
Stellina rvk 5+4 ensimmäinen tulossa la 30.7
lenan rvk 4+6 toinen tulossa la 4.8?
L3nen rvk? la?
missLuupää rvk? toinen tulossa la 10.8
Unicco rvk? kolmas tulossa la 30.7?
Mandy81 rv 5+0 ensimmäinen tulossa la 3.8
 

Yhteistyössä