La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009



:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 62 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................25.................JS...................toinen
halinallet.............?.................HYS................viides

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas
Jonna-...............26..................?....................neljäs

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen
Soila..................30...............K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas
Luminella..........30..............NKL tai PS...........esikoinen

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS................esikoinen
Jopsu87...........21...................JS..................esikoinen
paimentyttö.....29..................NKL.................toinen
Rimprenssa......26....................?....................esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78...............30.............TYKS.................viides
Kardemumma80...28...........PHKS.................esikoinen

Elokuun 15. päivä
ssihinä................32...............K-HKS...............kolmas
Oinastyttö85.......23...............TYKS.................toinen
Hetken harmaileva................EKKS.................neljäs

Elokuun 16. päivä
Otawa..............33..................OYS..................viides
kolme pientä porsasta..31.....OYS..................neljäs
RangaTanga.....26....................?.....................kolmas

Elokuun 17. päivä
kleopatra...........29....................JS.................neljäs
londiliina85.......23....................NKL...............esikoinen

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...23................K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2...............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81............28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät........26.................EKKS...............esikoinen
iitu-.....................21....................?..................esikoinen
P123...................32...............Kät/KOS.............kolmas
Minerva81...........27.................HYS.................kolmas




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Moikka!

Kyselijöille siis kävin ultrassa eilen. Viikkoja oli 6 plus 4. Sieltä löytyi se ruskuaispussi, mutta ei vielä muuta. Kun olen kuitenkin vuotanut niin lääkäri ajatteli, että voi olla tuulimunaraskaus tai hedelmöittynytkin myöhemmin. Eli näytti et ketään ei ois kotona.

Kiitokset myötäelämisestä. Ei se auta kun elää päivän kerrallaan ja yrittää jaksaa.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) Myös minulta onnittelut kaikille - kaikkihan tässä on plussannut lähiaikoina :D

Mansikkateelle :hug: - toivottavasti on päässyt käymään epäselvyys raskauden kestossa ja ensi kerralla näkisit pienen :heart: Tsemppiä!!

Ensi viikko tulee kyllä olemaan piinallinen kun odottan sitten seuraavan viikon maanantaina olevaa ultraa. Olen ollut niin ällikällä lyöty, etten ole tajunnut edes neuvolaan soittaa =) No ensi maanantaina sitten, onpahan jotain jännittävää sinnekin.

Mandy - kiitos ahkerasta päivittelystä - minun synnäri tulee olemaan KOS.

).( Minulla on molemmat edelliset raskaudet sujuneet pääosin loitavasti. Kakkosella alkoi melkoiset liitoskivut viikolla 14. Nyt ihmettelen kun on ollut aavistuksen verran pahoinvointia - toivottavasti ei nyt tässä kolmannessa sellaista tulisi! Muina oireina tällä hetkellä alavatsan ja koko lantion ja häntäluun nippailut ja vihlonnat. Tissit in edelleen ihan lätyt. Onko ketään mutta jolla tissit ei ole reagoineet yhtään? Niin ja yök - finnejä on otsassa, yläselässä ja niskassa. Ei kuulu tapoihini :/

Oli ihanaa kun jouduin tänään sanomaan kasvohoidossa että olen raskaana kun kysyivät sitä. Miksiköhän?

Leijonanpennut olisi muuten ihana nimi tälle ryhmälle B)

Olen jo alkanut juttelemaan pikkuiselle - ihanaa!

Hyvää yötä!



P123 5+3(?)
 
Ainiin, mulla on ikää 26v. Mutta synnytyssairaalasta ei vielä mitään tietoa, koska kun aikaisemmat tein niin asuimme eri paikkakunnalla, joten täällä nyt ei mtn tietoa miten tuo menee.. saako esim itse valita missä haluaa synnyttää jne.

Mansikkatee toivotaan että pikkuinen olisi hedelmöittynyt vain vähän myöhemmin :hug:
 
Saanko liittyä joukkoonne??
Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne ja vaikutatte niin kovin aktiiviselta porukalta.

Odottelemme esikoista pitkän, pitkän 5 vuoden jälkeen...
Lapsettomuushoidot on käyty läpi yhteiskunnan kustantamana ja oli tunne, että kerran vielä kokeillaan. Adoptiopaperitkin oli täyttämistä vaille valmiina, että siihen olisi suunnattu seuraavkasi.

5.hoitokerta toi kuitenkin kaivatun plussan (Icsi+pitkä viljely). 5.12 tuli selkeä PLUSSA!!!, vaikka olin varma, että tulos negatiivinen, kun ei ollut oireita.
OIkeastaan minkäänlaisia selviä oireita ei ollut tai ne mitä oli laitoin Lugesteron-lääkkeen piikkiin. Vilunväreitä ja palelua etenkin iltaisin sekä melkoisen väsynyt.
Myöhemmin hajuaisti on hieman herkistynyt ja rinnat on kipeämmät, täyteläisen oloiset. Minkäänlaista pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ollut.

HCG-arvo mitattiin verestä rv 4+6 ja se oli 3165. Jotain ilmeisesti ainakin tapahtuu.
:heart:

Neuvolan olen varannut ensi perjantaiksi ja ultaraääneen olemme menossa 23.12. Silloin näkee onko kyydissä ketään tai yksi vai kaksi matkustajaa. Siirrettiin nimittäin kaksi balstokysta-vaiheessa ollutta matkaajaa.

Rivini olisi seuraavanlainen
Kardemumma80....28v.......14.8.......PHKS......esikoinen

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

-Kardemumma80 rv 5+1
 
Onnea Kardemumma pitkän yrittämisen jälkeen! Hienoa! :heart: Tervetuloa joukkoon. Olet listalla.

P123 Tarkoititko, että synnäri on KOKS? Sen tuonne lisäsin. Sitten kun teen tämän listan tammikuulle, niin vois tosiaan ryhmän nimeksi mutta esim. ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009. :)

Nyt jouluostoksille! Tulen katsomaan teitä taas illalla. :)

Hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
Mukavaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusille sekä lämpiämät onnittelut plussasta.

Täällä elellään epävarmuudessa. Jostain kumman syystä epäilen, että kaikki ei ole kunnossa vaikka oireet on kyllä ihan entisellään. Kai sitä haluaa suojella itseään mahdollisilta kurjilta uutisilta, nyt kun tuo varhaisultra pikkuhiljaa lähenee.

On se kumma, ettei voi nyt vain nauttia päivä kerrallaan tästä ihmeestä, että on ylipäätänsä raskaana. Miksi pitää näitä piruja seinille maalailla. Arhg! :headwall:

Mulla oli taas eilen työreissu lentäen, jouduin lähtemään liikkeelle jo ennen viittä aamulla ja palasin illan suussa. Päivä oli varmasti vähän liian rankka sillä koko illan koski mahaan. Pelkäsin jo, että nyt menee kesken. Taas niitä piruja...

No nyt on onneksi tälle päivälle mukavaa ohjelmaa tiedossa ja ehkä nuo inhottavat ajatukset ja epäilytkin hellittävät, kun ei niitä ehdi märehtiä.

Toivottavasti teillä muilla on valoisammat tunnelmat.

Onko teillä muilla alavatsakipuja?

Tikru & Pikkutikru 6+3

 
viikonloppuja! :)

kohta käyn herättämässä viihteellä käyneen mieheni. oli rinta rottingilla eilen soittanu kaverilleen ja kertonu vauvauutiset :) kyllä se on ylpee!

Tikru älä murehdi etukäteen :hug: ultrassahan tuo selviää sitten nauti nyt vaan olostas.
mulla oli ensin enemmän mut nyt ei oo oikeestaan. välillä tuntuu vähän kireeltä vatsalla ja sellasta.

Nibbler ja Bart 5+4
 
Mansikkateelle haleja ja jaksamista!
Tikru kyseli alavatsakivuista. Mulla on välillä pieniä nippailuja, mutta en niitä kivuiksi sanoisi. Tulin viikko sitten thaimaasta ja tiistaina tuli karsee vatsatauti..onneksi ripulointi kesti vain päivän, mutta vatsa on ollut kipeä koko viikon. Maanantaina selviää tuloksista toinko jonku mukavan tuliaisen taikkulasta.tää on ärsyttävää, koska nyt en yhtään ttiiä, et mitkä vaivat liittyy tautiin ja mitkä raskauteen. Maanantaita siis odotellen.
Niin ja varasin varhaisultran 23.12.
 
Meillä menee varhaisultra peruutukseen, koska neuvolan mukaan nyt olis vasta 5+0. Eli varhaisultran aikaan vasta 5+4 eli ei kannata mennä mieltään pahoittamaan. Jospa odotamme sinne ekaan kunnalliseen niin ainakin varmuudella näkyy pieni ja sykkeenkin pitäisi kuulua. Oon itse melko varma, että oon pidemmällä, mutta neuvola päättäköön :headwall:

Vilma ja Kirppulainen 5+0
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mansikkateelle :hug:

Nyt on alkanu raskausoireet oikein kunnolla =) Voimakasta huonoa oloa on melkeen kokoajan, mut norjaa ei oo tarvinnu puhua =) Rinnat on kipeet, kuumat ja paisuneet. Kokoajan paleltaa ja iltaisin väsyttää aikaisin. Vatsa paisuu iltaisin ilmapalloks ja alavatsalla on välillä aika voimakkaitakin kipuja, mut punasta ei oo pöksyyn tullu....valkosta senki edestä :D

Tarrasukkia ja raskausoireita kaikille täältä toivottelen :heart:







Hudjuke 6+1
 
Tervetuloa uusille! :)

Mansikkateelle iso halaus ja odotellaan rauhassa (helppo sanoa). Toivottavasti tosiaan hedelmöittyminen olisi tapahtunut luulemaasi myöhemmin ja pikkuinen olisi vain liian pieni nähtäväksi..

Tikru Mua taas on pelottanut kun mitään vatsakipuja ei ole yhtäkkiä ollutkaan. Viime viikolla kun oli paljon menkkamaisia kipuja. Mutta eilen kun käytiin reippaalla kävelylenkillä, niin vähän nipisteli vatsasta, toivottavasti se oli asukin ilmoittelua itsestään. :)

Mandy: Aivan ihana nimi tuo elokuiset leijonanpennut :heart: Hyvin keksitty!

ON: Eilen varasin varhaisultran ja sain sen juuri ennen joulua eli 22.12. Toivottavasti kaikki on hyvin ja saadaan kertoa uutinen jouluna sukulaisille. Ainut selkeä oire on eritttäin kipeät rinnat.. Mutta nyt ruoka uuniin ja kävelylenkille.. :) :heart:

Palaan vielä tänään paremmalla ajalla

Aurora asukkeineen 5+3
 
Niin ja tikru mun hyvällä ystävällä on omassa raskaudessaan ollu kokoajan tosi kovia alavatsa kipuja ja varsinkin iltaisin jos on tehny jotain raskasta päivällä, mutta raskaus etenee normaalisti. Nyt hän on jo ylittänyt puolivälin, mut kipuja on edelleen. Ne on kuulemma jotain liitos tai venymiskipuja jotka joillakin on normaalia voimakkaampia. Ehkä sulla on samoja kipuja =)
 
Tervetuloa uudet mukaan!! :wave:

Mansikkateelle :hug:

Täällä siis vuoto loppunut kokonaan... onneksi. Ei noin vähäinen vuoto voinut mitään pahaa ainakaan olla. Nyt alkoi sit kunnon pahoinvointi. Tämän aamun pahoinvoin/ oksensin puoleen päivään asti! Justiin sii pääsin sängystä ylös... Jos tämä tällaista on jatkossa, niin kuinka sitä töihin pystyy lähtemään ennen klo 8...?? :eek:
 
tikru dont worry kuuluu asiaan se kipuilu,kunhan ei mene sellaiseksi et kipu ni ko oikein estää jo liikkumasta jne.. mullla ollu menkkamaisia oireita alamahalla ja selässä koko aika ja koipia särkeny, mut sekin kuuluu mun menkka ilmoittelu juttuihin.. pelottaa vaan et mitäs jos ne sieltä tuleeki?? :eek: ei kai.. mulla oli edellisessä raskaudessa läpi raskauden ihan loppuun saakkaa alamaha kipuja ja voimakkaimin ne tuntu vasemmalle puolee,mitää syytä ei niihin löytyny ja ne katos ku muksu ol pihalla.. et tiedä sit...

ja tosiaa paikkojen venymistä ja paukkumistahan se on nyt jo.. ekan kohdalla ne varmaa on voimakkaampia ne kivut ku esim toisen ku paikat on jo jonni verran venyny jne..

hauskaa viikonloppua kaikille mammoille ja asukeille... :heart:
 
Hei kaikille!

Minäkin voisin liittyä tänne joukkoon. Plussasin tänä aamuna, eli meille olisi kolmas vauva tulossa.:heart: Tuon kaksplussan laskurin mukaan lasketuksi ajaksi tulisi 16.8. Toivottavasti kaikki menee hyvin, mulla on yksi keskenmeno ollut kahden edellisen lapsen välillä.
Oireitakin on jo jonkin verran, kuvottava olo välillä :x Ja iltaisin palelee kamalasti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja londiliina85:
Mut toivottavasti tää on ihan normaalia, kun ei oo aikaisempia vertailukohtia et millasta "pitäis" olla niin oon vaan jotenki ihan stressissä :(
Ja sitten vielä kaikki raskaudet voivat olla erilaisia! Täällä odotellaan kolmatta ja oireet alkaneet ajoissa / ovat erilaisia. Hajut eivät kuvottaneet ekan ja tokan kanssa, nyt ruoanlaitto "mielenkiintoista" kun hajut suorastaan ärsyttävät..

Neuvolaankin kannattaa olla yhteydessä ja kysellä, jos jokin painaa mieltä / askarruttaa. Toivottavasti teillä kaikilla mukava terveydenhoitaja neuvolassa! Itse olen menossa ensi viikolla ekaan neuvolaan, mutta tunnen jo terveydenhoitajan, koska sama lastenneuvolassa..

Tänään ei ole kumma kyllä ollut yökötystä.. mutta huomasin, että en siedä yhtään vatsan "painamista".. eli ei voi olla vatsallaan tai niin, että jokin painaa vatsaa, se tuntuu epämiellyttävältä.

Mitään ei jaksaisi tehdä, liikunta jäänyt täysin pois.. kun ei yksinkertaisesti jaksa mitään työssäkäynnin ja kotitöiden jälkeen. Sitä on ihan naatti jo alkuillasta ja valmis nukkumaan. Toivon, että väsymys jossain vaiheessa hieman hellittäisi! Tai sitten tulee vaikeuksia selvitä kaikesta.
 
Tämä on minun kolmas raskauteni - olisin enemmän huolissani jos en tuntisi menkkamaisia kipuja ja jomotuksia. Molemmissa edellisissä raskauksissa tällaisia tuntemuksia on olluta ihan alusta lähtien. Myös minulla on alamaha hieman herkkä, jos esimerkiksi lapsi tulee syliin istumaan niin aristaa hiukan. Sitä en muista tuntuiko edellisissä raskauksissa tältä?

Mandy - synnärini on Kät/ KOS - anteeksi epätarkka ilmaisuni.

Ihanaa mennä saunaan, paleltaa.

Terveisin,
P123

Onnea kaikille uusille tulokkaille :flower:
 
Tuosta varhaisultrasta kyselisin.. tosiaan kun emme asuneet täällä vantaalla silloin kun vanhimmat muksut tein, niin en tiedä yhtään et miten täällä mikäkin toimii. Neuvola ajan varasin mutten tajunnut kysyä mitään tuosta varhaisultrasta, koska sinne kuitenkin haluaisin mennä tarkistuttamaan että kaikki on ok (tunne, ettei olis). Joten, jos täällä on vantaalla asuvia niin osaisitteko neuvoa? pitääkö mennä yksityiselle vai miten?
 
Liityn varovaisesti joukkoonne :wave: . Tana aamuna muutaman paivan haamuilun jalkeen pissasin kirkkaan viivan testiin. Takana on keskenmeno viikolla 10+0 marraskuun alussa ja sen jalkeisia kuukautisia odottelin, mutta tulikin plussa heti :heart: :heart:

Oireina ovat turvonneet ja kipeat rinnat (tosin kipeytyivat kunnolla vasta eilen, vaikka viime raskaudessa olivat kipeat noin ovulaatiosta asti) ja alavatsan nipistely ja menkkamaiset kivut.

Mulla ei ole aavistustakaan lasketusta ajasta, mutta oletan sen osuvan elokuun loppupuolelle.

Onnea meille kaikille odottajille :flower:
 
Tervetuloa taas joukkoon uudet. Ja erityisesti Kardemumma80, olette jo niin pitkän tien kulkeneet, että toivon koko sydämestäni teille kaikkea hyvää tähän odotukseen :hug:

Me käytiin eilen varhaisultrassa, LA siirtyi hiukan, olis nyt 5.8. Eilen löytyi rv 6+2 vastannut alkio, ruskuaispussi ja pieni sydän pamppaili. Pää-perämitta oli huimat 5mm. Kaikki vaikutti normaalilta ja lääkäri onnitteli ja sanoi, että kun syke kerran löytyi on keskenmenoriski huomattavasti pienempi. Juotiin sitten illalla miehen toivomuksesta ultrakahvit :)

Tuo olikin se hyvä uutinen, edellisenä päivänä olin saanut parvovasta-aine tuloksista negan. Eli en ole sairastanut parvorokkoa, ja olen näinollen tartuntavaarassa. Täytyy nyt toivoa, ettei esikoisen tarhassa tule enää uusia tartuntoja ja esikoinen ja minä säästyisimme siltä.

Jonna- me siis käytiin yksityisellä varhaisultrassa, ja käsittääkseni se onkin ainoa tapa, ellei sitten ole taustalla useita keskenmenoja tai hedelmöityshoitoja kunnallisella puolella. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Mutta noita ultria tekee lähestulkoon jokainen gyne, että aikoja kyllä saa.

Zebu ja sintti 6+3
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 65 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä............................synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333............................21...........Kät.............esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon...............................?............?.................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo................................29.........TYKS..............toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina..............................27.........TAYS.............esikoinen
Unicco...............................30..........MKS..............kolmas
piuli..................................24..........PKKS.............toinen
suzyco..............................24..........TAYS.............toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....................28..........OYS..............esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka................................25..............?................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu...............................33...............?................toinen
Mooka.............................33............SeKS............neljäs
Mandy81.........................27...........K-SKS...........esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82..................26.........Kät/KOS...........toinen
heitu...............................27............NKL..............viides
chick-82..........................26............KYS...............kolmas
Mansikkatee...................25...........PHKS.............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan..............................23.........Kät/H...............toinen
Tipi.................................25.............JS.................toinen
halinallet.........................?.............HYS................viides

Elokuun 5. päivä
Tikru70...........................38...........NKL...............esikoinen
Tuiskuliina......................32...........LUS................kolmas
outiko.............................24..........K-SKS..............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e.......................29............KYS.................toinen
Starre............................23.............HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke.........................31..........MHSO...............kolmonen
Jonna-...........................26..............?...................nelonen

Elokuun 8. päivä
Annitanni.......................24.......,......?..................esikoinen
vintage..........................30..............?..................esikoinen
Soila..............................30...........K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen............................28..............?...................kolmas
Luminella.......................30........NKL tai PS..........esikoinen

Elokuun 10. päivä
missLuupää...................25..........K-HKS...............toinen
pisita.............................28............TAYS................kolmas
nibbler...........................21...........MHSO...............esikoinen
miranda-81....................27............NKL.................toinen
äiti ja esikko....................?.............JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74............................34.............JS....................toinen
Hempukka87.................21...........SeKS.................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81........................27...........PHKS................esikoinen
elizabeta........................28...........TAYS.................toinen
surppi.............................27...........TAYS.................esikoinen
Jopsu87.........................21..............JS...................esikoinen
paimentyttö...................29.............NKL.................toinen
Rimprenssa....................26..............?....................esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09.........................34............TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.........................30.............TYKS................viides
Kardemumma80............28.............PHKS...............esikoinen

Elokuun 15. päivä
ssihinä...........................32............K-HKS................kolmas
Oinastyttö85.................23..............TYKS.................toinen
Hetken harmaileva.........?...............EKKS.................neljäs

Elokuun 16. päivä
Otawa...........................33..............OYS..................viides
kolme pientä porsasta..31..............OYS..................neljäs
RangaTanga..................26................?.....................kolmas

Elokuun 17. päivä
kleopatra......................29................JS...................neljäs
londiliina85...................23...............NKL.................esikoinen

Elokuun 18. päivä
sukkapari......................?................OAS.................toinen
.
Elokuun 21. päivä
La vida es un destino...?..................?....................toinen

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...............23............K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2..........................21............SeKS...............esikoinen
pippuri81.......................28............KOKS...............toinen
OnSiisKevät...................26............EKKS...............esikoinen
iitu-................................21...............?..................esikoinen
P123..............................32..........Kät/KOS.............kolmas
Minerva81.....................27..............HYS.................kolmas
Maaria-76......................32.................?.......................?




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 

Yhteistyössä