Lääkäri käski varautua pahimpaan...

....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsivesi muodostuu äidin kehosta, ei vauvasta. Ja lapsivettä muodostuu kokoajan, mun äitiltä meni aikoinaan lapsivedet 2vkoa ennen synnytystä ja hällä lapsivettä valu kokoajan. Ja vauvasta tullut terve aikuinen.
tässä nyt ei taida olla kyse ihan samasta asiasta mitenkään. Ihan eriasia että lapsivedet menee 2 viikkoa ennen kuin että sitä ei ole ollut missään vaiheessa. Ilman lapsivettä ei sikiön keuhkot kehity, koska hengitysharjoitukset joita sikiö alkaa tehdä noin 25 raskausviikon tienoilla tapahtuu siten että hän "hengittää" lapsivettä keuhkoihin ja ulos. Tämä on välttämätöntä sikiölle, muuten lapsen keuhkot eivät toimi synnyttyään. Siksi tuota 25 viikkoa aiemmin syntyneet eivät selviä kun eivät ole vielä hengitysharjoituksia tehneet jotta keuhkot voisivat toimia. varmasti on kuule ihan eriasia jos vedet menee 2 viikkoa ennen, on siihen mennessä ehtinyt jo tehdä siinä vedessä niitä hengitysharjoituksi sen verran että keuhkot ovat tarpeeksi kehittyneet.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsivesi muodostuu äidin kehosta, ei vauvasta. Ja lapsivettä muodostuu kokoajan, mun äitiltä meni aikoinaan lapsivedet 2vkoa ennen synnytystä ja hällä lapsivettä valu kokoajan. Ja vauvasta tullut terve aikuinen.
lapsivesi muodostuu kyllä loppuraskaudessa sikiön virtsasta, että tiedoksi. Ja jos sikiöllä on virtsateissä ja munuaisissa vikaa, ei sitä muodostu vaan vesi loppuu.

http://www.kaksplus.fi/odotus/raskaudenabc/?articleID=37
 
Onneksi täällä on myös ihmisiä, jotka myös todella tietävät asioista jotain, eivätkä vain ole tietävinään. Tuo mutu-tieto vaan lisää toisen pahaa mieltä muutenkin vaikeassa tilanteessa. Vilpitön kiitos ...... (vierailijalle).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Onneksi täällä on myös ihmisiä, jotka myös todella tietävät asioista jotain, eivätkä vain ole tietävinään. Tuo mutu-tieto vaan lisää toisen pahaa mieltä muutenkin vaikeassa tilanteessa. Vilpitön kiitos ...... (vierailijalle).
Oon pahoillani, mulle aikoinaan opetettiin asiat noin. Mut onneks on tietävämpiä täällä :)
 
menetyksen kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Voi ei :'( Siis eikö lapselle annettu toivoa elämään? Mä en nyt tiedä mitä sanoa, en kertakaikkiaan.

Halaan vaan :hug:
Ei... Lääkäri sanoi että menehtyy pian syntymän jälkeen, keuhkojen tilanne on niin paha eikä muuksi muutu... :'(
Olen ite lapsen menettänyt, oli jo 2v. ja vaikee sydänvika.Vuodet kulunu, elämä jatkuu, mutta suru ja ikävä ei ole poissa.On vaan ollu pakko ollu oppia elämään niiden kanssa. Kuoleman jälkeen on syntynyt kaks lasta lisää meidän perheeseen, odotusaikana tuli ehkä vähän enempi mietittyä lapsen terveyttä, mutta jos aina e ajateltas näin niin eihän me sitten voitais lapsia hankkia ollenkaan.Kävin naistenklinikalla sydänultrassa, kaikki oli sit onneks hyvin.
Mutta ei tohon tilanteeseen sanoja ole...voimahalaus vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsivesi muodostuu äidin kehosta, ei vauvasta. Ja lapsivettä muodostuu kokoajan, mun äitiltä meni aikoinaan lapsivedet 2vkoa ennen synnytystä ja hällä lapsivettä valu kokoajan. Ja vauvasta tullut terve aikuinen.
lapsivesi muodostuu kyllä loppuraskaudessa sikiön virtsasta, että tiedoksi. Ja jos sikiöllä on virtsateissä ja munuaisissa vikaa, ei sitä muodostu vaan vesi loppuu.

http://www.kaksplus.fi/odotus/raskaudenabc/?articleID=37
Juu näinpä, kyse kahdesta ihan eri asiasta... Jos vedet menee, sitä kyllä muodostuu lisää... Mutta meidän tapauksessa sitä vettä ei ole eikä tule, munuaisten ja virtsarakon vikojen vuoksi :(
Mä vaan toivon, että tää ois paha uni josta pain herätään, mutta....
Lapsillekin pitäisi jotenkin kertoa... Kumpikin tietää kuka masussa myllertää ja odottavat kovasti että pääsevät hoitamaan pikkuista :'( mutta mitään tavallista vauva-aikaa ei tulekaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpäs on surullista.
Miksi sitä sektiota ei tehtäisi joa vauva perätilässäkin?
Voimia sinulle ja koko perheelle *halaus*
Ei kuulema tarvetta, kun kaksi lasta olen jo alakautta synnyttänyt... Mutta en tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto... Kumpikin pelottaa :(
 
keskolan hoitsuna ollut
Ilmeisesti joku muukin lisäkseni oli sitä mieltä, että se eilisiltainen "lääketieteellinen" kommentti oli asiaton. Edelleen voimia toivotan MargeSimpson. Muista, että kannattaa toivoa viimeiseen asti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja keskolan hoitsuna ollut:
Ilmeisesti joku muukin lisäkseni oli sitä mieltä, että se eilisiltainen "lääketieteellinen" kommentti oli asiaton. Edelleen voimia toivotan MargeSimpson. Muista, että kannattaa toivoa viimeiseen asti!
Kiitos... En ole varma luinko sellaisen kommentin...
Kyllähän sitä välillä ajattelee, että entäs jos kaikki ei menekään niinkuin ennustetaan... Mutta turha siihen on takertua... Pahimpaan ovat käskeneet varautua, mutta miten ihmeessä sellaiseen voi varautua... Itkemällä, luopumalla jo valmiiksi..? :'(
 
äiti
Meillä koko raskaus meni hyvin, mutta synnytyksenjälkeen poika joutui lasten osastolle, lääkärit sanoivat että saat ainakin levättyä, ei siinä paljon nukuttanut kun poika vietiin, eikä ollut mitään tietoa onko tilanne kuinka vakava, ja muilla äideillä vauvat vieressä, valvoin koko yön ja kuuntelin kun muut vauvat heräsivät yö syötöilleen, oli ihan hirveää ja pelotti!!!

Lääkärit puhuivat ihme termeillä, vihdoin yksi kätilöistä hoksasi kertoa mikä poikaa vaivasi, pojan sykkeet olivat nousseet synnytyksessä, keuhkoihin oli jäänyt vettä ja happitaso oli liian alhainen veressä, eli ei juuri mitään vakavampaa. Pelkäsin että pojalle tulisi aivovamma, mutta lääkäri selvitti että sydänsairaat lapset pärjäävät kun happiluku on jossain 60%. Se oli vaan sellainen vara toimenpide.

Voimia sinulle, varmasti pelottaa!!! Kysele paljon ja jos et ymmärrä mitä lääkäri tarkoittaa kysele lisää.. paljon sinulle voimia ja toivotaan että jaksatte taistella molemmat ja saat lapsesi elävänä ja toivottavasti terveenä kotiin, sitten kun on sen aika:)

Mikään ei ole hirveämpää kun menettää lapsi, sitä ei kenellekään soisi!! Koskaan siitä ei selviä kokonaan...:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä koko raskaus meni hyvin, mutta synnytyksenjälkeen poika joutui lasten osastolle, lääkärit sanoivat että saat ainakin levättyä, ei siinä paljon nukuttanut kun poika vietiin, eikä ollut mitään tietoa onko tilanne kuinka vakava, ja muilla äideillä vauvat vieressä, valvoin koko yön ja kuuntelin kun muut vauvat heräsivät yö syötöilleen, oli ihan hirveää ja pelotti!!!
(
Meillä oli vastaavanlainen tilanne jo tytön kanssa... Tyttö hengitti tosi pinnallisesti ja nopeasti eikä jaksanut syödä... Tyttö vietiin hoitoon, mulle ei kerrottu mitä tapahtuu ja miksi... Lopulta selvisi että koska oli kakannut lapsiveteen, keuhkoihin oli tullut paha tulehdus ja sai suoraan suoneen antibioottia viikon ajan... Onneksi vasta myöhemmin kuulin että siihen on lapsia kuollutkin...
Tällä kertaa vaan asiat on vieläkin pahemmin, hoitoa ja mahdollisuuksia tuskin löytyy... :'(
 

Yhteistyössä