Lääkäri käski varautua pahimpaan...

Vieras
Olen pahoillani ja toivon teille kaikille voimia.
Miten neuvolassa ei ole huomattu että lapsivettä ei ole lainkaan? Pelottavaa että tuollaista asiaa ei aikaisemmin ole huomattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen pahoillani ja toivon teille kaikille voimia.
Miten neuvolassa ei ole huomattu että lapsivettä ei ole lainkaan? Pelottavaa että tuollaista asiaa ei aikaisemmin ole huomattu.
vuonna 1 ja 2 ennen ultran keksimistä tämä olisi vasta huomattu kun raskaus olisi mennyt kesken tai tullut ennen aikainen synnytys tai se synnytys.

Mutta ap:lle paljon voimia ja haleja


:hug: :'( :hug:
 
Vieras
niin en kysynyt miten vuonna 1 tai 2 asia olisi huomattu. Vaan ainakin itsellä neuvolassa hoitaja aina arvioi lapsiveden määrää. Varsinkin loppuraskaudesta. Pelottavaa jos ne vaan heittää arviot ihan hatusta.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Iso kiitos teille...! Tässä ei edes ajatus tunnu kulkevan... Pitää kuulema miettiä vaihtoehtoja, mitä tehdään ja missä vaiheessa... Synnytys mietityttää, pikkuinen on perätilassa eikä kuulema vedettömässä tilassa edes ala kääntymään... Sitten kun vielä reppana ei ole ollenkaan kunnossa :'( mutta sektiota eivät suosittele... Pitäisi päättää sekin kuinka pitkälle mennään, taisin jo laittaakin että lääkärin mielestä ihan hyvä päätös käynnistää jo vaikka lähiviikkoina... Kun ei ne keuhkot kehity, vaikka menisi täysiaikaiseksi... :'( ja munuaiset on jo toimimattomat...
Voi että! Koittakaa jaksaa ja voimia koko perheelle!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
niin en kysynyt miten vuonna 1 tai 2 asia olisi huomattu. Vaan ainakin itsellä neuvolassa hoitaja aina arvioi lapsiveden määrää. Varsinkin loppuraskaudesta. Pelottavaa jos ne vaan heittää arviot ihan hatusta.
No ihan arvailupaikkana mä neuvolaa jo pidinkin, tytön odotusaikana jo... Mutta eihän tässä neuvolat mitään auta, ei tälle mitään voi :(
 
keskolan hoitsuna ollut
Vaikea sanoa ennen kuin lapsi syntyy, että kuinka paha tilanne tosiaan on. Olen nähnyt paljon kaikenlaista ja suurimmassa osassa ei aina lääkärien arviot ennen syntymää osu oikeaan lapsen ennusteesta. Jos olisin sinä, antaisin ajan vielä kulua jos kerran vauvalla ei ole tällä hetkellä mahassa "akuuttia hätää". Jokainen päivä ja gramma lisää vauvasi mahdollisuuksia kohdun ulkopuolisessa elämässä, jos on vaikka pienikin toivon rippunen olemassa. Ja niin kauan kuin on elämää, on toivoa, usko minua! Suosittelen synnyttämään Taysissa, koska siellä on hyvät lastenlääkärit. (Gynekologit eivät hoida vastasyntyneitä, joten eivät osaa tarkkoja ennusteitakaan välttämättä antaa). Lastenlääkäri taas näkee vauvan ja usein myös äidin vasta synnytyksen jälkeen ja silloin vasta tiedetään, missä mennään. Tosin hetki kerrallaan mennään silloinkin eikä tulevaa voi ennustaa hyvin silloinkaan, mutta toki paremmin kuin ennen vauvan syntymää. Olipa päätöksesi mikä tahansa niin muista, että sinä sen kuitenkin teet ja päätät. Lääkäreiltä voit kysellä apua päätöksesi tueksi. Kysy, olisiko sinun mahdollista keskustella ennen synnytystä jonkin Taysin lastenlääkärin kanssa, jos pääset Taysiin. Toivon sulle ihan älyttömän paljon jaksamista!
 
Henuiitti92
Heipä hei sinulle.
Toivon, että et lakkaa uskomasta siihen että lapsesi ei saisi elää. Sinun täytyy yrittää pitää masennus loitolla itsestäsi, sinä masennut, lapsesikin tuntee sen. Aina kun on hiukka toivoa, on myös uutta rakkautta ja elämää. Voimia, ja lepäile. :)
 
vieras
Lapsivesi muodostuu äidin kehosta, ei vauvasta. Ja lapsivettä muodostuu kokoajan, mun äitiltä meni aikoinaan lapsivedet 2vkoa ennen synnytystä ja hällä lapsivettä valu kokoajan. Ja vauvasta tullut terve aikuinen.
 
voimia
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kävin keskussairaalassa, vauvalla ei ole kaikki ok... Munuaisissa jotain vikaa, lapsivettä ei ole tarpeeksi, keuhkot ei kehity tarpeeksi... Huomenna takaisin sairaalaan... Tuntuu pahalta unelta... Ei kuulema hyvältä näytä :'( tampereelle laittavat huomenna tai myöhemmin...
Todella ikävää! tyttären pojan kummitäti teki toista odottaessa abortin myöhäisillä viikoilla. Kävivät tapaamassa perhettä jonka lapsella sama vika ja aina sairaalassa huonossa kunnossa. En tiedä onko sama juttu!
 

Yhteistyössä