Lähtisitko televisio-ohjelmaan, jossa kerrottaisiin arjestasi?

Ainakin elämänkertakirjallisuuteen tuo taitaa päteä, sillä en ole varmaan yhtäkään ek-kirjaa lukenut loppuun asti (tai sitten ne ovat olleet vain tylsiä...)

En itseasiassa lue edes fiktiivistä kirjallisuutta, jossa ei ole muuta pointtia kuin tavallisten ihmisten elämän kuvaaminen.

Mitä tarkemmin tätä alan miettiä, sitä oudommaksi itseni nyt tunnen. :O
Heh. Et ole outo vaan mielenkiintoinen.
Sinusta pitäisi tehdä dokkari! ;)
 
Jaa, no mun lapset on olleet erilaisissa ohjelmissa ja julkaisuissa. Itse en ole ollut kuin joissain pienimuotoisissa ammattiryhmäni proggiksissa joita on tehty vain ammatilliseen käyttöön. Eipä meitä ole kukaan vainonnut vaikka lapset välillä telkussa vilahtelevatkin. Voisin mennä itsekin johonkin järkevään ohjelmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23375769:
Jaa, no mun lapset on olleet erilaisissa ohjelmissa ja julkaisuissa. Itse en ole ollut kuin joissain pienimuotoisissa ammattiryhmäni proggiksissa joita on tehty vain ammatilliseen käyttöön. Eipä meitä ole kukaan vainonnut vaikka lapset välillä telkussa vilahtelevatkin. Voisin mennä itsekin johonkin järkevään ohjelmaan.
Joo. Tuohon uskon.
Mekin olemme säännöllisen epäsäännöllisesti jossain lehti tms jutussa eikä se ole koskaan tuottanut mitään negatiivista mukanaan. Osa julkisenpelosta on siis liioiteltua.
 
[QUOTE="vieras";23375777]En edes viitsi otsikkoa enempää lukea, mutta miksi tehtäisiin televisio-ohjelma palstalaisesta? Ketä se kiinnostaisi?[/QUOTE]

Ihmisten arkielämää dokumentoivia tahoja ja niitä dokumentteja katselevia, jotka pyrkivät ymmärtämään monenlaisia ihmisiä ja elämäntapoja.
 
"uuniomena"
Mä en KOSKAAN halua alistaa lapsiani siihen, että antaisin ihmisille mahdollisuuden arvostella heidän ulkonäköään ja tapaansa toimia. Kyllähän näin tapahtuu joka tapauksessa, mutta siihen mä en voi vaikuttaa.
siihen voin, että en ehdoin tahdoin lykkää heitä koko kansan silmien eteen.

Tykkään kyllä katsoa dokkareita muiden elämästä, mutta usein samalla mietin mikä nuo ihmiset on saanu lähtemään mukaan. Pidän kyllä heitä jollain lailla julkisuuden kipeinä ihmisinä.
 
"buleria"
Ohjelmaan mukaan, ihan hyvinkin. Jos vain elämäntilanteeni olisi sellainen, että se siihen sopisi (meinaan nyt esim. että ei mitään aviokriisiä, anopin kuolemaa, lapsen sairautta yms parhaillaan päällä..). Minua ei pelota mikään näkyvyys, ja olen vahvasti sitä mieltä, että mitä useampi kukka kukkii, vaikka sitten julkisesti, niin sen komiampi pelto! Mukaan vain, jos siltä tuntuu!
 
[QUOTE="uuniomena";23375863]
Tykkään kyllä katsoa dokkareita muiden elämästä, mutta usein samalla mietin mikä nuo ihmiset on saanu lähtemään mukaan. Pidän kyllä heitä jollain lailla julkisuuden kipeinä ihmisinä.[/QUOTE]

Mutta eikö tuo ole jotenkin kaksinaamaista? Katsoa ohjelmia ja sitten haukkua niissä olevia julkisuuden kipeiksi. Ei sinullakaan olisi katsottavaa jos muut ei menisi ohjelmiin.
 
[QUOTE="uuniomena";23375863]
Tykkään kyllä katsoa dokkareita muiden elämästä, mutta usein samalla mietin mikä nuo ihmiset on saanu lähtemään mukaan. Pidän kyllä heitä jollain lailla julkisuuden kipeinä ihmisinä.[/QUOTE]

Se on mielenkiintoinen sana tuo "julkisuudenkipeä".
Miksi lähtökohtaisesti negatiivinen näkemys?
Miksei yhtä hyvin voisi ajatella että onpa avoin, antelias tai vaikka rohkea?
Itse useimmiten ajattelen noilla termein...
 
[QUOTE="buleria";23375867]Ohjelmaan mukaan, ihan hyvinkin. Jos vain elämäntilanteeni olisi sellainen, että se siihen sopisi (meinaan nyt esim. että ei mitään aviokriisiä, anopin kuolemaa, lapsen sairautta yms parhaillaan päällä..). Minua ei pelota mikään näkyvyys, ja olen vahvasti sitä mieltä, että mitä useampi kukka kukkii, vaikka sitten julkisesti, niin sen komiampi pelto! Mukaan vain, jos siltä tuntuu![/QUOTE]

Tuo hyvä sanonta kukista ja komeasta pellosta.
Arvostan.
 
"Äiti"
Voisin lähteä mulla ollut raskas ja mielenkiintoinen elämä. Siihen että sait mummeliisa tarjouksen suurperhe-elämään osallistumisesta suomi 24 niin haluaisin itse dokumenttiin toisenlaisen suurperheen. Esim. sellaisen jolla on taloudellisesti tiukkaa on vaikeuksia sitä olisi mielenkiintoinen seurata.
 
En tiedä, kyllä toisaalta kiehtoisi lähteä, mutta se kyllä pelottaisi se hyökytys mikä siitä tulee, kuten on huomannut esim. Satuhäiden kohdalla. Toisaalta, ei meidän arjessa kyllä mitään kovin mielenkiintoista olisikaan. :D
 
[QUOTE="Äiti";23375894]Voisin lähteä mulla ollut raskas ja mielenkiintoinen elämä. Siihen että sait mummeliisa tarjouksen suurperhe-elämään osallistumisesta suomi 24 niin haluaisin itse dokumenttiin toisenlaisen suurperheen. Esim. sellaisen jolla on taloudellisesti tiukkaa on vaikeuksia sitä olisi mielenkiintoinen seurata.[/QUOTE]

Minä käsitin saamastani mailista että yhteydenotto oli tutavantuttavan kautta ja ohjelmaan haettiin mahdollisimman erilaisia suurperheitä.

Olet ihan oikeassa siinä että taloudellisesti tiukoilla olevan suurperheen elämän seuraaminen olisi mielenkiintoista. Toisaalta en kyllä itsekään tahtoisi että kokonaista ohjelmasarjaa tehtäisiin vain sellaisista perheistä, koska sehän tavallaan vahvistaisi yhtä tiettyä stereotypiaa?

Jos sinulla on tarina ja olet oikeasti kiinnostunut lähtemään mukaan voin antaa sinulle toimittajan yhteystiedot. Omasta kokemuksesta tiedän ettei juttuihin ole helppo saada tulijoita, joten toimittaja varmasti ilahtuu.
:)
 
"uuniomena"
Mutta eikö tuo ole jotenkin kaksinaamaista? Katsoa ohjelmia ja sitten haukkua niissä olevia julkisuuden kipeiksi. Ei sinullakaan olisi katsottavaa jos muut ei menisi ohjelmiin.
ai siis mä en saisi katsoa ohjelmia siksi, että en itse lähtisi sellaiseen? Tai että pidän niitä ihmisiä julkisuudenkipeinä :LOL: :LOL:

Ethän ollut tosissasi tuon kommenttisi kanssa, ethän :O
 
[QUOTE="uuniomena";23375977]ai siis mä en saisi katsoa ohjelmia siksi, että en itse lähtisi sellaiseen? Tai että pidän niitä ihmisiä julkisuudenkipeinä :LOL: :LOL:

Ethän ollut tosissasi tuon kommenttisi kanssa, ethän :O[/QUOTE]

saa toki katsoa. =) Mutta on se silti outoa, että ensin haukutaan muut ja kuitenkin sitten seurataan ohjelmia. Tietynlaista kipeyttä tuokin on jos kerran ohjelmassa esiintyminenkin on julkisuudenkipeyttä.
 

Yhteistyössä