Läskin sulattajat viikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Eilinen:

Aamupala:
Puuro
Ruisleipä, päällä tuorejuustoa, kinkkua ja kurkkua
Lasillinen laimennettua omenamehua
Teetä

Kahvia
Banaani

Lounas:
Fetasalaatti, sämpylä
Kahvia ja vettä

Välipala:
Kaksi mandariinia
Kuppi kahvia

Päivällinen:
Lasagnea + kurkkukuutioita
Pala ruisleipää, päällä tuorejuustoa

Iltapala:
2 palaa ruisleipää, päällä tuorejuustoa ja kinkkua sekä pala lanttua
Marjarahkaa
Lasillinen laimennettua omenamehua

Saa kommentoida!
Ok, kommentoin :)

Syöt liian vähän kasviksia,ja ruokavalio on hiilarivoittoista.

Ei siinä mitään, jos onnistut hiilareita syömälläkin pudottamaan painoa.

Proteiinia on liian vähän, ja kuitua luultavasti liian vähän.

Hyvää rasvaa liian vähän.

Tarkoitus ei ole siis kettuilla mitenkään,vaan vähän vinkata parempaan päin :)

Ota käyttöön seuraavia ruoka-aineita (jos mahdollista)

-oliiviöljy,kaikenlaiset leseet,siemenet,pähkinät,rouheet yms yms

Ja minun mielestäni aika yksipuolinen ruoka(valio), mutta tuo oli vain yhden päivän kylläkin....joten en voikaan noin sanoa :=)
Anteeks nyt, mutta missä lukee, ettei ruokavalioni sisällä esim. oliiviöljyä? Tai siemeniä? Tai leseitä? Ja mikä siinä on, että sitä perkuleen vähähiilarista työnnetään joka paikkaan - MUA EI KIINNOSTA. Mä tarviin kasviksia ja hedelmiä mahdollisimman paljon, oon tosin melkein kaikille niille allerginen, joten aika rajoitettua on syöminen.
Niin, tosiaan, minä kun merkkaan aina KAIKEN syömisen, niin on helpompi sitten kommentoida...

Ja nuo mainitsemani tuotteet ovat siis aivan normikäytössäkin suosittuja ja terveellisiä, eikä vain vähähiilarisessa ruokavaliossa.

Korvaatko kasvisten ja hedelmien syömisen leivällä sen vuoksi, kun olet allerginen niille? Sitten jokseenkin ymmärrän asian....ei tarvi suuttua...
No en nyt älynnyt erikseen mainita, että fetasalaatissa oli siemeniä mukana ja kastike oli oliiviöljypohjainen tai että söin kauralesepuuroa. En mä tietoisesti korvaa hedelmiä leivällä - enkä myöskään mielestäni syö mitenkään erityisen paljon leipää (eilinen esimerkkipäivä 6 palaa, kun lasketaan sämpylän puolikkaat omaksi kokonaisuudekseen). Samoin myös ihmettelen tuota kommenttiasi kasvisten vähäisyydestä. Syön kuitenkin ihan lautasmallin ja ruokapyramidin mukaan allergioideni sallimissa rajoissa.
 
Mäkin laitan ruokalistaa kommentoitavaksi :eek:
Olen siis normaalipainossa jo, ja sulattelen viimeistä kiloani :D

Aamupala: kaksi vaaleeta leipää kinkulla, kaksi mukia kahvia rasvattomalla maidolla, lasi tuoremehua
Lounas: yksi peruna, reilummin possu-kasviskastiketta (ruokakerma 5%), puolikas kurkku
Välipala: muki kahvia rasv.maidolla, omena
Illallinen: 2 x tortilla nautajauhelihalla ja salaatilla (salaatti, tom., kurkku, paprika)
Iltapala: lasi punaviiniä :p

Tää on aika tyypillistä mun ruokailua, olen viime kuukausina lisännyt salaattien määrää ja koittanut jättää osan vaalean leivän herkutteluista väliin - iltamässäilyt yleensä siis pois. Ruualla en koskaan syö leipää. Juon aika paljon vettä.

Huom: tänään syön tonnikalasalaattia jossa on auringonkukansiemeniä ;) :D

Liikunta: kerran viikossa pilates, noin kerran viikossa kuntosali (joskus jää pois) ja joka päivä 2-3 h ulkoilua lasten kanssa. Asutaan hissittömässä talossa, kolmas kerros - arkiliikuntaa piisaa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Eilinen:

Aamupala:
Puuro
Ruisleipä, päällä tuorejuustoa, kinkkua ja kurkkua
Lasillinen laimennettua omenamehua
Teetä

Kahvia
Banaani

Lounas:
Fetasalaatti, sämpylä
Kahvia ja vettä

Välipala:
Kaksi mandariinia
Kuppi kahvia

Päivällinen:
Lasagnea + kurkkukuutioita
Pala ruisleipää, päällä tuorejuustoa

Iltapala:
2 palaa ruisleipää, päällä tuorejuustoa ja kinkkua sekä pala lanttua
Marjarahkaa
Lasillinen laimennettua omenamehua

Saa kommentoida!
Ok, kommentoin :)

Syöt liian vähän kasviksia,ja ruokavalio on hiilarivoittoista.

Ei siinä mitään, jos onnistut hiilareita syömälläkin pudottamaan painoa.

Proteiinia on liian vähän, ja kuitua luultavasti liian vähän.

Hyvää rasvaa liian vähän.

Tarkoitus ei ole siis kettuilla mitenkään,vaan vähän vinkata parempaan päin :)

Ota käyttöön seuraavia ruoka-aineita (jos mahdollista)

-oliiviöljy,kaikenlaiset leseet,siemenet,pähkinät,rouheet yms yms

Ja minun mielestäni aika yksipuolinen ruoka(valio), mutta tuo oli vain yhden päivän kylläkin....joten en voikaan noin sanoa :=)
Anteeks nyt, mutta missä lukee, ettei ruokavalioni sisällä esim. oliiviöljyä? Tai siemeniä? Tai leseitä? Ja mikä siinä on, että sitä perkuleen vähähiilarista työnnetään joka paikkaan - MUA EI KIINNOSTA. Mä tarviin kasviksia ja hedelmiä mahdollisimman paljon, oon tosin melkein kaikille niille allerginen, joten aika rajoitettua on syöminen.
Niin, tosiaan, minä kun merkkaan aina KAIKEN syömisen, niin on helpompi sitten kommentoida...

Ja nuo mainitsemani tuotteet ovat siis aivan normikäytössäkin suosittuja ja terveellisiä, eikä vain vähähiilarisessa ruokavaliossa.

Korvaatko kasvisten ja hedelmien syömisen leivällä sen vuoksi, kun olet allerginen niille? Sitten jokseenkin ymmärrän asian....ei tarvi suuttua...
No en nyt älynnyt erikseen mainita, että fetasalaatissa oli siemeniä mukana ja kastike oli oliiviöljypohjainen tai että söin kauralesepuuroa. En mä tietoisesti korvaa hedelmiä leivällä - enkä myöskään mielestäni syö mitenkään erityisen paljon leipää (eilinen esimerkkipäivä 6 palaa, kun lasketaan sämpylän puolikkaat omaksi kokonaisuudekseen). Samoin myös ihmettelen tuota kommenttiasi kasvisten vähäisyydestä. Syön kuitenkin ihan lautasmallin ja ruokapyramidin mukaan allergioideni sallimissa rajoissa.
Niin kuin jo sanoin, en tiennyt sitä, että sinulla on kasvisallergia, ennen kuin laitoin kommenttini.
 
Mulle voi merkata saman painon kuin viime viikolla eli +/- 0

Minen omia syömisiäni tänne viitsi alkaa kopioimaan, koskapa ne voi kuka tahansa katsoa Kalorilaskuristakin. Enkä mie oikeastaan edes kaipaa mitään kommentointia tai vhh-tuputusta, koska itse tiedän että painoni putoaa vaikka syönkin leipää, pastaa, perunaa yms mitä karppaajat välttelee. Jokainen taaplaa tyylillään jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Enkä mie oikeastaan edes kaipaa mitään kommentointia tai vhh-tuputusta, koska itse tiedän että painoni putoaa vaikka syönkin leipää, pastaa, perunaa yms mitä karppaajat välttelee. Jokainen taaplaa tyylillään jne.
:wave: Olen syksystä saakka syönyt leipää enemmän kuin varmaan ikinä elämäni aikana ja 15 kiloa on lähtenyt :D Todellakin, jokainen tyylillään -ja ihanaa että tyylejä on lähes jokaiselle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Enkä mie oikeastaan edes kaipaa mitään kommentointia tai vhh-tuputusta, koska itse tiedän että painoni putoaa vaikka syönkin leipää, pastaa, perunaa yms mitä karppaajat välttelee. Jokainen taaplaa tyylillään jne.
:wave: Olen syksystä saakka syönyt leipää enemmän kuin varmaan ikinä elämäni aikana ja 15 kiloa on lähtenyt :D Todellakin, jokainen tyylillään -ja ihanaa että tyylejä on lähes jokaiselle ;)

Aivan samaa mieltä. Munkaan ruokavalioon ei kuuluu siemenet, leseet yms enkä niitä aijo opetella syömäänkää. Ihan perussetillä mennää. Ja hyvin on mennyt. Mut son hyvä on yhtä monta toimivaa tapaa kuin tyyppiäkin.

Ja ei tän ruokailujen laittamisen tarkoitus kuitenkaa ollut se et aletaan sättimään tai arvostelee.
:saint:

Mulla keittoviikko jatkuu, tänää koitanki ihan extremekeittoa :D Saas näh millasta tulee. Laitan ainakin kanaa, ja chilitomaattimurskaa..
Eilen ku aineksia ei oikee ollu mihinkää keittoo niin korvasi toisen ateria salaatilla ja kasviksilla ja possun sisäfilepiffillä :p

Ja puntarikin näyttää kivoja lukuja jo tässä vaihen viikkoa! Et tehoviikko kannattaa :D Päästää painoindeksinkin mukaan "normaali painon" rajoihin :saint:

Nyt on pakkanen hellittänyt täälläki, joten mennään eskarireissun päälle kiertäen kävellen (rattaat +pulkka) kauppareissulle. Hiukkasen liikuntaa, JEE!
 
mä en oo ainakaan kahteen viikkoon uskaltanu käydä puntarissa,olin viikon kuumeessa ja herkuteltuakin on tullu :ashamed: aattelin että ainakin on kaks kiloa vähintään tullu lisää,mutta vielä mitä,painoa on pudonnu 400g viimesestä lukemasta,okei se vois olla enemmän jos oisin käyny salilla ja en ois herkutellu niin paljoa mutta pääasiahan on että lisää ei oo tullu :D josko pääsis tällä tai viimeistään ens viikolla salille taas niin pääsee hikoilemaan.
 
Nyt pitää kyl tännekin hehkuttaa taas noilla vaatejutuilla.
Käväistiin eilen kaupoilla, kun piti etsiä vaatetta ens viikon juhliin. Oli aikas hienoa kun päälle mahtui koon 46 paita, kun paita kokokin on ollut ennen aina luokkaa 50/52...ja vieläpä ihan alerekistä löytyi tosin kivannäköinen. :D Tuntuu et jopa 44 vois mahtua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Enkä mie oikeastaan edes kaipaa mitään kommentointia tai vhh-tuputusta, koska itse tiedän että painoni putoaa vaikka syönkin leipää, pastaa, perunaa yms mitä karppaajat välttelee. Jokainen taaplaa tyylillään jne.
:wave: Olen syksystä saakka syönyt leipää enemmän kuin varmaan ikinä elämäni aikana ja 15 kiloa on lähtenyt :D Todellakin, jokainen tyylillään -ja ihanaa että tyylejä on lähes jokaiselle ;)

Aivan samaa mieltä. Munkaan ruokavalioon ei kuuluu siemenet, leseet yms enkä niitä aijo opetella syömäänkää. Ihan perussetillä mennää. Ja hyvin on mennyt. Mut son hyvä on yhtä monta toimivaa tapaa kuin tyyppiäkin.

Ja ei tän ruokailujen laittamisen tarkoitus kuitenkaa ollut se et aletaan sättimään tai arvostelee.
:saint:

Mulla keittoviikko jatkuu, tänää koitanki ihan extremekeittoa :D Saas näh millasta tulee. Laitan ainakin kanaa, ja chilitomaattimurskaa..
Eilen ku aineksia ei oikee ollu mihinkää keittoo niin korvasi toisen ateria salaatilla ja kasviksilla ja possun sisäfilepiffillä :p

Ja puntarikin näyttää kivoja lukuja jo tässä vaihen viikkoa! Et tehoviikko kannattaa :D Päästää painoindeksinkin mukaan "normaali painon" rajoihin :saint:

Nyt on pakkanen hellittänyt täälläki, joten mennään eskarireissun päälle kiertäen kävellen (rattaat +pulkka) kauppareissulle. Hiukkasen liikuntaa, JEE!
Onko sulla jokin tietty syy olla syömättä leseitä yms? Vai et vaan halua?

Itse käytän paljon erilaisia leseitä sen vuoksi, että

a)ne ovat hyvänmakuisia
b)niistä saa runsaasti kuitua ja helposti
c)ruokaa menee kerralla vähemmän, kun laittaa leseitä tms joukkoon, jotka sitten auttavat täyttämään vatsaa.
d)niissä on paljon hyviä terveysvaikutuksia

Eli siis sekä laihdutuksen, että terveyden kannalta mainio juttu :)
 
Mäkin pistän mun yhen päivän ruuat... En muista mikä päivä oli:

Aamupala: 2 muffinssia

Iltapala: 2/3 pellillistä pitsaa


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:


Ja saa kommentoida tätäkin :D


Yleensäkin (ja saa haukkua!) syön max 3 kertaa päivässä. Ei vaan pysty useammin. Yrittänyt olen ja kärsin nälästä kokoajan. Tämä sopii minulle, kuhan vaan söisin jotain muuta kuin muffinsseja ja pitsaa :D

Joo punnituspäivä vasta huomenna eli siltä kannalta ei nyt tullut mitään :)
 
Terapian tarpeessa, ei mulla mitää syytä ole miksi en niitä söis. Ei vaa oo koskaa kuulunu mun ruokavalioon ja en nyt oo "opetellutkaan" syömään niitä. Ei sillä ne varmasti on terveellisä yms ja mä oo avoin kaikelle uudelle, et voisin niitä ostaakin jahka muista kaupassa ollessa :D
Onko niissä jotain maku yms eroja merkkien kohalla vai onko niitä etes monen merkkisiä/laisia?? Kehupa nyt mulle jotain niin voisin vaikka ottaaki testiin.
Mihin kaikkee niitä voi laittaa? Puuroon ainaki, viilii?, jugurttii?? ihan sellasenaa?

Hianoo Manta!! Sullaki tosi upea saavutus takana! Hianoo :heart: Mikään ei oo sen parempaa ku shoppailureissun jälkee on loisto olo ku on saanu pienempää rytinkiä ostaa. Mä ihan leijuin sen farkkushoppailun jälkeen!! Upee fiilis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Itse käytän paljon erilaisia leseitä sen vuoksi, että

a)ne ovat hyvänmakuisia
b)niistä saa runsaasti kuitua ja helposti
c)ruokaa menee kerralla vähemmän, kun laittaa leseitä tms joukkoon, jotka sitten auttavat täyttämään vatsaa.
d)niissä on paljon hyviä terveysvaikutuksia

Eli siis sekä laihdutuksen, että terveyden kannalta mainio juttu :)

No se maku on kai makuasia :D Mun mielestä ainakin maistuvat ihan puulta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Nyt pitää kyl tännekin hehkuttaa taas noilla vaatejutuilla.
Käväistiin eilen kaupoilla, kun piti etsiä vaatetta ens viikon juhliin. Oli aikas hienoa kun päälle mahtui koon 46 paita, kun paita kokokin on ollut ennen aina luokkaa 50/52...ja vieläpä ihan alerekistä löytyi tosin kivannäköinen. :D Tuntuu et jopa 44 vois mahtua.
Jee :D! Mahtavaa!

Ihan samoin kävi mulle viikonloppuna - ostin kokoa 44 olevat housut, kun vielä heinäkuussa koko oli sen 50 :). Samoin oon ihan fiiliksissä siitä, että työmatkani varrella oleva mäki, joka ennen pisti puuskuttamaan kuin höyryveturi (tai jopa pysähtymään) ei tunnu enää missään. En edes hengästy, kun kävelen sen ylös!
 
En tiiä, miksi mua sieppaa niin älyttömästi se, että terapian tarpeessa rupes "tuputtamaan" tupta vhh-hommaa. Tai miksi juuri minä sain kommenttia vähäisestä kasvisten syönnistä, vaikka yhden päivän otannan perusteella söin niitä enemmän luin Lilii Lisänimetön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
En tiiä, miksi mua sieppaa niin älyttömästi se, että terapian tarpeessa rupes "tuputtamaan" tupta vhh-hommaa. Tai miksi juuri minä sain kommenttia vähäisestä kasvisten syönnistä, vaikka yhden päivän otannan perusteella söin niitä enemmän luin Lilii Lisänimetön.
Äh, älä ota ittees. Jokainen syö nii ku syö. ja terveellisemmältä siemeninee kuulosti sun sapuskat ku mun ;) Mä vedän niin perusruokaa että
:LOL:
Mua kanskaa ei sais koskaa tuolla vhh-linjalle, pasta ja pottu on vaan yksinkertaisesti niin hyvää ja kuuluu mun joka päiväiseen ruokaan :p

Tänää saaki sitten tarkoin laskea kalori valmiiksi koko loppupäivälle, meillon palaveri ja siello PULLAAA :p tai jotain muuta kahaveleipästä ja koskaa palaveripullasta en luovu :D Sitten syyä muuten keveesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
En tiiä, miksi mua sieppaa niin älyttömästi se, että terapian tarpeessa rupes "tuputtamaan" tupta vhh-hommaa. Tai miksi juuri minä sain kommenttia vähäisestä kasvisten syönnistä, vaikka yhden päivän otannan perusteella söin niitä enemmän luin Lilii Lisänimetön.
Ai kamala, pyydät kommentteja ja vedät herneet nenään.

Jep. Minä en tuputa mitään vhh hommaa kenellekään

Anteeksi nyt vain, mutta taidat olla liian herkkä minkäänlaisille kommenteille.

Kiitos ja anteeks.
 
vieras.
täytyy sanoa tästä sivusta seuranneena kans tuosta, että ihmetyttää tuo terapian tarpeessa olevan kommentit elopompelolle :eek: siis elopompelo söi puuroa,leipää,marjoja,salaattia (niillä siemenillä ja öljyllä ),kurkkua,lanttua, banaania ja perus kotiruokaa, niin missä muka mättää? takuulla sai kuitua paljon (sitä sisälsi nuo kaikki),sai rasvaa, söi takuulla sen suositellun 500g kasviksia,hedelmiä ja/tai marjoja tuona päivänä jne. Että en kyllä ymmärrä mikä oli väärin? :/ tais vaan TT haluta vähän päteä ja ettimällä ettii vikoja toisten syönneistä. jatka elopompelo samaan malliin! =)
 
jees
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
täytyy sanoa tästä sivusta seuranneena kans tuosta, että ihmetyttää tuo terapian tarpeessa olevan kommentit elopompelolle :eek: siis elopompelo söi puuroa,leipää,marjoja,salaattia (niillä siemenillä ja öljyllä ),kurkkua,lanttua, banaania ja perus kotiruokaa, niin missä muka mättää? takuulla sai kuitua paljon (sitä sisälsi nuo kaikki),sai rasvaa, söi takuulla sen suositellun 500g kasviksia,hedelmiä ja/tai marjoja tuona päivänä jne. Että en kyllä ymmärrä mikä oli väärin? :/ tais vaan TT haluta vähän päteä ja ettimällä ettii vikoja toisten syönneistä. jatka elopompelo samaan malliin! =)
Et sitten ole yhtään lukenut aiempaa ketjua ja miten se meni?
Kyllä pomelo on tässä suotta vetänyt herneet nenään.Pyytää kommentteja ja kun vastaa, niin suuttuu...

Jos yhtään seuraisit alusta asti keskusteluja, niin et laukoisi noin tyhmiä kommentteja.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
täytyy sanoa tästä sivusta seuranneena kans tuosta, että ihmetyttää tuo terapian tarpeessa olevan kommentit elopompelolle :eek: siis elopompelo söi puuroa,leipää,marjoja,salaattia (niillä siemenillä ja öljyllä ),kurkkua,lanttua, banaania ja perus kotiruokaa, niin missä muka mättää? takuulla sai kuitua paljon (sitä sisälsi nuo kaikki),sai rasvaa, söi takuulla sen suositellun 500g kasviksia,hedelmiä ja/tai marjoja tuona päivänä jne. Että en kyllä ymmärrä mikä oli väärin? :/ tais vaan TT haluta vähän päteä ja ettimällä ettii vikoja toisten syönneistä. jatka elopompelo samaan malliin! =)
Et sitten ole yhtään lukenut aiempaa ketjua ja miten se meni?
Kyllä pomelo on tässä suotta vetänyt herneet nenään.Pyytää kommentteja ja kun vastaa, niin suuttuu...

Jos yhtään seuraisit alusta asti keskusteluja, niin et laukoisi noin tyhmiä kommentteja.
Niin ja pala lanttua ja kurkkua...kasviksia..siitähän se varmasti tulee se 500 gr :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
täytyy sanoa tästä sivusta seuranneena kans tuosta, että ihmetyttää tuo terapian tarpeessa olevan kommentit elopompelolle :eek: siis elopompelo söi puuroa,leipää,marjoja,salaattia (niillä siemenillä ja öljyllä ),kurkkua,lanttua, banaania ja perus kotiruokaa, niin missä muka mättää? takuulla sai kuitua paljon (sitä sisälsi nuo kaikki),sai rasvaa, söi takuulla sen suositellun 500g kasviksia,hedelmiä ja/tai marjoja tuona päivänä jne. Että en kyllä ymmärrä mikä oli väärin? :/ tais vaan TT haluta vähän päteä ja ettimällä ettii vikoja toisten syönneistä. jatka elopompelo samaan malliin! =)
Et sitten ole yhtään lukenut aiempaa ketjua ja miten se meni?
Kyllä pomelo on tässä suotta vetänyt herneet nenään.Pyytää kommentteja ja kun vastaa, niin suuttuu...

Jos yhtään seuraisit alusta asti keskusteluja, niin et laukoisi noin tyhmiä kommentteja.
Niin ja pala lanttua ja kurkkua...kasviksia..siitähän se varmasti tulee se 500 gr :)
Ja fetasalaatissa ei ole lainkaan kasviksia? Eihän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
täytyy sanoa tästä sivusta seuranneena kans tuosta, että ihmetyttää tuo terapian tarpeessa olevan kommentit elopompelolle :eek: siis elopompelo söi puuroa,leipää,marjoja,salaattia (niillä siemenillä ja öljyllä ),kurkkua,lanttua, banaania ja perus kotiruokaa, niin missä muka mättää? takuulla sai kuitua paljon (sitä sisälsi nuo kaikki),sai rasvaa, söi takuulla sen suositellun 500g kasviksia,hedelmiä ja/tai marjoja tuona päivänä jne. Että en kyllä ymmärrä mikä oli väärin? :/ tais vaan TT haluta vähän päteä ja ettimällä ettii vikoja toisten syönneistä. jatka elopompelo samaan malliin! =)
Kiitos :hug: !
 

Yhteistyössä