Lapsen paino... (viittaus päivän paino keskusteluun)vieläkö läski?

Saraldo
No ei todellakaan ole pyöreä! Meidän tyttö on kohta 4,5 ja on n. 106,5cm pitkä. painoa on kaiketi n. 18,5-19kg. Ja ei voi kyllä mitenkään sanoa pyöreäksi! Kaikki housut on vyötäröstä liian isoja eikä sillä ole makkaran makkaraa missään.
 
vieras
Ihan normaali, mutta kait nyt ymmärrät miksi moni ihmetteli kun sanoit niillä arvioilla hoikaksi?
itellä on 130 senttinen kukkakeppi = ihan liian laiha, mut kun enempää ruokaa ei aikuisetkaan syö niin minkäs teet (painoa tällä on 19.5 kg)
 
läs
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Meillä poika 3.5v, pituutta sellaiset 104-105 cm ja painoa tasan 20 kg.... eikä ole lainkaan pyöreä, paremminkin lihaksikas.
Huh huh... Itse olen painanut 20 kiloa vasta alaluokilla koulussa ja pitkä olin :-0 Miten joku 3,5-vuotias voi painaa noin paljon? Ja ei tuon ikäinen voi olla edes lihaksikaskaan vielä!

 
Alkuperäinen kirjoittaja läs:
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Meillä poika 3.5v, pituutta sellaiset 104-105 cm ja painoa tasan 20 kg.... eikä ole lainkaan pyöreä, paremminkin lihaksikas.
Huh huh... Itse olen painanut 20 kiloa vasta alaluokilla koulussa ja pitkä olin :-0 Miten joku 3,5-vuotias voi painaa noin paljon? Ja ei tuon ikäinen voi olla edes lihaksikaskaan vielä!
kyllä tuon ikäinen voi olla lihaksikas... meidän pojalla näkyy reisi ja vatsalihakset
 
moi
114cm ja painoi 20,5kg ja neuvolasta sanottiin että on + painoinen. Tosin katsoivat lapseen, ja totesivat, ettei tosiaan ole kyllä yhtään missään ylimääräistä.. Joten viitteellisiä ovat.
 
anatomiaa
Alkuperäinen kirjoittaja PiuPau:
Alkuperäinen kirjoittaja läs:
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Meillä poika 3.5v, pituutta sellaiset 104-105 cm ja painoa tasan 20 kg.... eikä ole lainkaan pyöreä, paremminkin lihaksikas.
Huh huh... Itse olen painanut 20 kiloa vasta alaluokilla koulussa ja pitkä olin :-0 Miten joku 3,5-vuotias voi painaa noin paljon? Ja ei tuon ikäinen voi olla edes lihaksikaskaan vielä!
kyllä tuon ikäinen voi olla lihaksikas... meidän pojalla näkyy reisi ja vatsalihakset

Ei oikeasti voi olla! vasta hormonituotanto kasvattaa lihaksia. Lihakset ovat toki olemassa, mutta suurin piirtein samankokoisia leikki-iässä kaikkien lihakset. Itse en tunne ainakaan "lihaksikasta" leikki-ikäistä. Se olisi outo näky. Lapsen lihakset ovat vielä muodoltaankin pehmeät.
 
Tanja
Ekaksi - aikuiset ihmiset, ettäs kehtaatte sanoa lapsen olevan läski! Mua inhottaa. Lapselle on luontaista ns. lapsen pyöreys, ei sitä tietenkään kaikilla ole, mutta hyvin usealla on. Ja se häviää iän mukana kasvaessa pois. Mulla alkaa oikeesti keittään, kun aikuinen kritisoi noin ankarasti ja arvottomasti lasta. Miksi heti ryhdytään leimaamaan ja väheksymään? Julmia olette. Ei lapset toisiaan hauku ruumiinkuvasta, kyllä ne ilkeät sanat tulevat sen kasvattavan aikuisen suusta. Joten peilikuvan tarkennusta ton asian suhteen... ja sitten vielä ihmetellään, mistä tulee anorektisia lapsia/nuoria...

Meidän rohkea kasvuinen esikoisemme on sitten myös näiden ah, niin viisaiden ja sivistyneiden silmissä sitten jotain aivan... niin, mitä? Neuvolassa ei ole sormella osoitettu ja huonoksi haukutta, päin vastoin, siellä on osattu suhteuttaa asia voimakkaaseen pituuskasvuun. Eikä kukaan ole häntä milloinkaan eikä missään ulkomuodosta haukkunut, päin vastoin! Komea 5-vuotiaamme on siis 128cm ja 31kg.
 

Yhteistyössä