Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Täällä voi päivittää huomiselle kp2 ja minullakin on muuten tuo kilpirarauhasen vajaatoiminta

Eli täällä täti kylään aamulla ja kp jäi 29 niin kuin edellinenkin. ja nyt ei auta kuin odottaa et tyks aukasee ovet 6.1 ja selviää jatko. mielenkiinnol odotan mihin kierto venyy kun ei nyt oo hormoonia tai mitään avistamassa..
 
Heips kaikki!

Tulin kyseleen, että kuulunkohan tänne vai johonkin muuhun ryhmään...
Meillä menossa nyt yk 11 ja öö.. olisko ollu yk 8 alko raskaus, mutta se meni heti kesken.. tikkuun siis tuli haalea viiva, joka ei koskaan lähteny vahvistumaan ja muutaman viikon päästä alkoikin vuodot. Jos teidän mielestä kuulun tänne, niin ilmottelen mun tietoja :)
 
Nenni88 Sekaan vaan!!! :) Oliko sulla sellainen ns. kemiallinen raskaus? tosi ikävää... :( Toivon sulle kuitenkin nyt pysyvää tärppiä :)

moon stars Miten sulla tuo kilppis oirehtii? ja paljon sulla oli arvot?
 
nenni88 mukaan vaan, jos itse joukkoon kokee kuuluvansa. :)

Pahoittelen jo etukäteen tätä omanapailua.
Mulla on palannut mun paniikkikohtaukset ja sainkin jo lääkäriltä rauhottavat. En oo niitä tarvinnu aikoihin, mut nyt tuntuu että joulu ei ilman suju. Mä vietän jouluni perinteisesti mummolassa, mutta nyt kun pappa on sairaalassa ja serkuilla muita suunnitelmia aatoksi. Tulee jouluaatosta suoraan sanoen varmaan ihan paska. Ei siis ainakaan mitenkään normaali päivästä poikkeavampaa. paikalla minä, äitini ja mummoni niin ja katti. En sano, että en haluais jouluani heidän kanssaan viettää, mutta kun on niin tottunut siihen, että jouluna on iso poppoo syömässä ja pienimies availemassa paketteja.
Mitäs nyt sit tehdään. Syödään kolmestaan ja siin se sit oli. Loppu ehtoo vahdataan paskaa toosasta. En vaan saa nyt asiasta mitenkään jouluista, koko asia ahdistaa. Mieheni viettää joulun omien vanhempiensa luona ja tulee sitten joulupäivänä hakemaan, mut
kotio. Enkä haluis kyllä sinnekkään joulupäivänä mennä, kun stressaannun joka joulu siitä paikasta toiseen ravaamiseen. Nyt vois vaan haluta olla ns. Lomalla ei edes ajatella, että on joku helvetin joulu. Nukkuis kotona, pelais vaik ps:llä ja jois punkkua. Ei mitään ajatuksia ihanan rauhallisesta joulusta, ei typeriä jouluohjelmia toosasta ja mun puolesta se pukkikin vois lentää hornan tutajaan.
Anteeksi nyt vielä, mutta oli vaan saatava purkaa. Ei tää tosin mitenkään oloa helpottanut, mut tulipa naristua. Taidan napata vielä yhen napin ja painua nukkumaan jos huomenna olis uus päivä.
Ehkä tän kaiken takana on se ajatus, että jos itsellä olis se pieni nii joulukin tuntuis joululta.
 
-bella Minulla oli arvot alkuvuodesta TSH 1.7 ja T4V 11.3 jonsta määrättiin suoraan tyroxiin lääkitys lasten annoksella. Oireita on: palelu,iho-oireet,ummetus, painon nousu, kalpeus, ja väsymys. Ne tavallisimmat kai :/

nenni88 tervetuloa joukkoon vaan :D

heilanga tsemppiä ja jaksuja sinne. toivottavasti joulusta edes jotenkin nautit. vaikka myönnän että itteänikin ärsyttää kun koko joulun oon töissä ja joka päivä jonkun sukulaisen tykö käymään.. huoh.. ja kaikki vuorot vielä aamuja meikäläisellä.

Muok. Ja niin noi kuukautishäiriöt oli kans tohon kilppari oireistoon
 
Viimeksi muokattu:
-bella , kyllä mä luulen näin olleen.. Silloisella asuinpaikkakunnalla kun ei tarvinnu keskenmenon tultua käydä näyttäytymässä vaan kotona vaa ja buranaa huiviin, niin en sen paremmin siitä tiedä :(

Mun tiedot: kp 25/27 , yk 11, ya 2/13 , 2. lapsi (nykyisen siipan kanssa esikoinen) Ja tosiaan ei tietoa miksi ei pientä kuulu, 1 kemiallinen raskaus.. Joulukuun lopussa menossa keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa..

Kiitos kaikille, että saan liittyä joukkoon :) Mukavampi porukassa raahata eteenpäin, kuin yksinään :)
 
Hei! Olen mielenkiinnolla käynyt kurkkimassa tätä ketjua. Yk 10 menossa ja edessä häämöttää alkuvuodelle lääkäriajan varaaminen jos/kun vauvaa ei ole vuoteen kuulunut. Kertaakaan edes haamua en ole saanut. Jos vain tietäisi että joskus tärppää niin olisin hyvinkin levollisin mielin...
 
Me vietetään joulu anoppilassa, jonne tulee myös minun vanhempani. Oon aina rakastanut joulua. Tässä elämäntilanteessa ne vaan tuntuu aina vaikeammilta ja haikeammilta. Tämä kun on jo kolmas joulu, ilman hartaasti toivottua pienokaista. Taas alkaa uusi vuosi, ja sitä toivoo sydämensä pohjasta, että ehkäpä ensi jouluna sitten. Onneksi on tuo yksi rakas lapsukainen. Ei se siltikään poista toisen lapsen kaipuuta.

Meillä molempien vanhemmat ja sisarukset tietää näistä lapsettomuushoidoista, mutta ei niistä juuri milloinkaan puhuta. Myös muutamalle ystävälle olen kertonut ja itkenyt pahaa oloani. Antavat mun olla melko rauhassa tämän asian kanssa ja odottavat yleensä aina, että itse otan asian puheeksi. Hyvä niin.
 
Kiitos tytsyt kannustuksesta. :heart: Eilinen oli aivan hirveä päivä. Sain saunasta tullessa aivan jäätävän paniikkikohtauksen. En saanut happea, enkä itkua loppumaan millään. Mies luuli jo, että tarvitaan lääkäriä. Aikani siinä puhaltelin pussiin niin sain itseni kasattua. Tänään ei oo ollu enää niin kamala päivä.
Nyt itseasiassa ollaankin päätetty, että jos pystyn niin meen mummolaan vasta aattona tai sit joulupäivänä. Ollaan siis miehen kans kotona aattoaamuna. :heart: näin paketin minkä se oli ostanu mulle. Se oli ihan kauhian kokonen laatikko, mitä mahtaa olla.... :)
 
Suloista ja rentouttavaa joulunaikaa teille kaikille :) !
Mä taisin saada parhaan joululahjan mitä tällähetkellä toivoa saattaa: Varasimme ajan ensikäynnille tammikuun puoleenväliin:heart:! On niin ihanaa kun asiat konkretisoituu vihdoin ja oikeasti alkaa jotain tapahtumaan.

Voimahaleja meille kaikille ja tsempityksiä myös kovasti :).
 
Fenix: Hieno homma, tammikuun käynti onkin sitten ihan pian jo!

Heilanga: Tsemppiä! Elä ota liikaa paineita muiden joulun odotuksista vaan teet omat parhaat ratkaisusi, ja menet kun siltä tuntuu. Jos on vaikea aika nyt menossa niin varmasti turhaa stressiä kannattaa välttää :)

Enneliina: Tuo onkin hyvä tilanne että lähimmäiset tietää hoidoista mutta antavat puhua niistä sillon kun itelle in hyvä hetki.

Mun mielestä on hyvä että ainakin joku tietää lapsettomuustilanteen niin on joku jonka kanssa puhua. Ettei kaikki tunteet kaadu vuorollaan toisen niskaan jos vaan pari itse tietää. Mutta kukin tietty tavallaan :)

Tervetuloa mukaan uudet!
 
Heilanga :hug:

Fenix-78, ihana juttu :) tuntuu varmasti hienolta saada asioita eteenpäin :)

Täällä ei muuta uutta, kun että tuskastuttaa kun en saa painoa ylös :( Joo tiedän kuulostaa tyhmältä valittaa, kun on liian laiha (paino on alapainon rajoilla), mutta ei se näissä vauva asioissa ole sen parempi kuin ylipainokaan. Jonkun reilun kilon oon ehkä saanu, mutta ei vaan tule... Oon siis aina ollut laiha ja saan syödä mitä vaan niin en liho, syön jo nyt isoja annoksia niin on vaikeeta ruuan määrää lisätä. Toisekseen tän PCO:n kanssa ei vaaleet viljat ja sokeri ole hyvästä, ilmeisesti niin saattaa olla normaalipainosellakin. Että pitäs yrittää syödä vaan hyviä hiilareita ja saada samalla painoa ylös. Kyllä tää vauvanteko tuntuu välillä joltain rakettitieteeltä..
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! :)

kosmo Juuri näin. Lisäksi vielä tuntuisi erittäin pahalta, että esikoinen jäisi kokonaan ilman sisaruksia :( Itse olen kolmilapsisesta perheestä ja sisarukset ovat aina olleet valtavan tärkeitä.

Fenix-78 Siitä se lähtee, jaksuja tuleviin hoitoihin.
 
Kiitokset teille :). Tosi hyvillä fiiliksillä tähän jouluun kun on jotain näin suurta ihan kohta edessä.
Miten teillä muilla menee nuo ovulaatiot; eli miten isoja eroja teillä on kuukausittain? Ikäväkseni huomasin että tämän kierron ovis taidettiin missattiin sillä se todennäköisesti oli jo kp11 (oireiden perusteella, näin jälkiviisaana muistellen) vaikka normisti se on mulla vasta kp13 - kp15 :(...
Niin ja mä en ilmeisesti edes ovuloi joka kuukausi.
 
Ovis: Nykyään saan aina ovisplussan jo kp 10-11 ja ovis siitä n. 24 h päästä. Testaan muuten kahesti pvässä noilla halpisliuskoilla niin ei mee ohi. Oviksen kyllä tunnen ihan selvästi jomotuksista ja parin tunnin vatsanturvotuksesta, mut silti testaan joka kuu huvikseni :). Esikoista yrittäessa ja tämän yrityksen alussa tuli aina ovisplussa kp 13-14, sitten alkoi tulla joka toinen kierto jo aiemmin. Nykyään aina aiemmin ja parin ultran perusteella vain oikea puoli kasvattaa johtofollia nykyään. Vasen munasarja on ilmeisesti "laiskistunut". Mulla on ikää 34 v että ei tässä ihan nuoria olla enää..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta si Penni79 :).
Mulla on käytössä noi apteekin Onni Ovulaatiotestit (ovat käsittääkseni yhtä luotettavia kuin muutkin..?) ja tämän vuoden kesäkuusta asti olla oviksia mittailtu. Oma tulkinta kehontoiminnasta kertoo että mulla ei toi vasemmanpuolen munasarja toimi kunnolla, normisti tunnen hyvin voimakkaita oviskipuja lähes jokakerta kun on ovulaation aika. Nyt vaan pääsi yllättämään kun ei ennen noin aikaisin ole tullut...tietääkseni ainakaan :).

En minäkään mikään teini enää ole;), ikää jo 35v...
 
oviksesta: Itsellä se tulee haitarilla kp15-18. hoidottomasta kierrosta en koskaan löytänyt kun muutaman kerran kokeilin. liekö sitten että etsin väärillä kp:leillä mut hoidollisis kierrois sse on noil paikkeil ja limoista ja kivuista tunnistan normi kierrost en tunnista..
 
Lauantai 28.12.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Ninkkukp"48"(~690)/?yk1ya 2/121. lapsi
kosmokp44/28(90-120)yk19ya 6/122. lapsi
-bellakp17/28yk1ya 11/111. lapsi
Enneliinakp16/28ya 2/112. lapsi
Heilangakp15/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp10/53yk5*ya 8/111. lapsi
Nenni88kp2/27yk 12ya 2/132. lapsi
Penni79kp2/22-24yk16ya 1/132. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Amenorrea/kuukautiset puuttuvat. Ensimmäinen ja tulokseton Letrozol-kuuri takana. Seuraavaan kiertoon Letrozolin nosto, kunhan vuoto saataisi aikaan. Mikäli ei toimi --> pistoshoidot.

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
penni79 dpo9 on vielä tosi varhainen. Vielä on siis mahkuja, jos sun tiputtelu olikin kiinnitysvuotoa. :) :heart:

Te ootte aktiivisia kirjoittajia. Minähän en pysy edes mukana. Anteeksi siis jos en kommentoi ihan kaikkea. Kaiken kyllä luen kuitenkin. :) :heart:

Minä hilpaisen huomenna joulunviettoon, onneksi jo paremmin mielin. Ahdistuksen sijaan sain flussan. Noh, parempi tämäkin. :)
oviksesta sen verran, että itsellä ovis on välillä hukassa, mutta kun sen bongaan, menee tasan 12 pv ja menkat alkaa. Eli luteaalivaihe on just siinä hilkulla, että kerkeis kiinnittyy. Täytyy asiasta kyllä lääkärissä mainita. Mä niin toivon, että apu löytyis sieltä lääkäristä.
Eräs tuttavapariskunta on nyt kans ollu tutkimuksissa ja nyt vissiin tammimuussa tehdään eka hedelmöitys. Hassuinta tässä on, että asiasta olen puhunut sen miehen kanssa. Luulis, et naiset ois avoimempia, mut poikkeus vahvistaa säännön.
Nyt pitää men kuusen laittoon.
Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille. :heart:
 
kosmo: Ihania uutisia sinullekin siis :D ! Saadaan sitten yhdessä jännittää kaikkea sitä mitä ikinä eteen tuleekaan :)...
Toivotaan meille kaikille vauvantuoksuista uutta vuotta ja sitä ennen: rentouttavaa ja maistuvaista joulua ihan jokaiselle :).
 
  • Tykkää
Reactions: kosmo

Yhteistyössä