Lapsettomuushoidoissa olevat

Hellou pitkästä aikaan!
täällä on ovisplussa saatu kiinni ja ensi viikon aikana siirto. Nyt on paljon levollisempi mieliala asiaan. Jos nappaa niin nappaa. 3.päivän ikäisellä alkiolla lähtään taas kokeilemaan onnea. Pitää kysyä onko mitään apuja saatavilla juurikin kiinnittymiseen. Ainakin täällä olen lueskellut piikeistä?

tsemppiä kaikille!
 
Hellou pitkästä aikaan!
täällä on ovisplussa saatu kiinni ja ensi viikon aikana siirto. Nyt on paljon levollisempi mieliala asiaan. Jos nappaa niin nappaa. 3.päivän ikäisellä alkiolla lähtään taas kokeilemaan onnea. Pitää kysyä onko mitään apuja saatavilla juurikin kiinnittymiseen. Ainakin täällä olen lueskellut piikeistä?

tsemppiä kaikille!
Tsemppiä siirtoon!

Meilläkin keskiviikkona mahdollisesti siirto. Perjantaina oli punktio ja toivon että kuulen huomenna onko meijän vaivaisista 4 munasolusta yksikään hedelmöittynyt.
Kiinnittymisen avuksi mulle määrättiin gonapeptyl piikki pistettäväksi siirrosta seuraavaksi aamuksi. Oon myös lukenu jostai alkioliimasta? 😅 Saisivat mun puolesta vaikka jesarilla teipata sen alkion kohtuun että varmaa tarttuu 😂
 
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Tsemppiä siirtoon!

Meilläkin keskiviikkona mahdollisesti siirto. Perjantaina oli punktio ja toivon että kuulen huomenna onko meijän vaivaisista 4 munasolusta yksikään hedelmöittynyt.
Kiinnittymisen avuksi mulle määrättiin gonapeptyl piikki pistettäväksi siirrosta seuraavaksi aamuksi. Oon myös lukenu jostai alkioliimasta? Saisivat mun puolesta vaikka jesarilla teipata sen alkion kohtuun että varmaa tarttuu
Meillä on torstaina jos selviää sulatuksesta. Täytyy kysellä tuosta, kun pääsee sinne asti. 🤔

Tuo on oma piinansa! Muistan itsekin kun hermoilin tuloksia. Meillä hedelmöityi 4/5 ja niistä puolet on jäljellä.

Tsemppiä! Toivotaan, että huomenna saatte hyviä uutisia! 🫶🏻
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
Meillä on torstaina jos selviää sulatuksesta. Täytyy kysellä tuosta, kun pääsee sinne asti.

Tuo on oma piinansa! Muistan itsekin kun hermoilin tuloksia. Meillä hedelmöityi 4/5 ja niistä puolet on jäljellä.

Tsemppiä! Toivotaan, että huomenna saatte hyviä uutisia! 🫶
Ollaan samoissa tilanteissa sit melkein 👍
Ei oo vielä mitään kuulunut, liekkö hyvä vai huono merkki😅🙈
 
vierailija
Moikka! Liityn teidän joukkoon. Mulle tehtiin tänään ensimmäinen pas ja olo on jostain syystä tosi pessimistinen. Huomenna pistän kiinnityspiikin ja tänään alkoi cyclogest aamuin illoin. Yritin tuossa vähän lueskella, mutta ei osunut silmään, että miltä teistä on tuntunut heti pas:in jälkeen? Onkohan ihan normaalia että alavatsa on vähän arka / kipeä ja vessakäynnillä tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa. Se voisi kai johtua ihan vaan toimenpiteestäkin? Huomasin että jotkut on juoneet greippimehua apuna, onkohan siitä vielä tässäkin vaiheessa hyötyä alkion kiinnittymiseen?
 
vierailija
Älkää juoko greippimehua, ilman että tarkistatte saako sitä juoda! Mm. Eräässä keltarauhashormonissa lukee ettei saa käyttää. Ja keltarauhashormonia muun muassa käytetään siirtojen ym jälkeen!

Yrittäessä jotkut käyttää greippimehua kun se voi vahvistaa ovulaatiolimaa.
 
Moikka! Liityn teidän joukkoon. Mulle tehtiin tänään ensimmäinen pas ja olo on jostain syystä tosi pessimistinen. Huomenna pistän kiinnityspiikin ja tänään alkoi cyclogest aamuin illoin. Yritin tuossa vähän lueskella, mutta ei osunut silmään, että miltä teistä on tuntunut heti pas:in jälkeen? Onkohan ihan normaalia että alavatsa on vähän arka / kipeä ja vessakäynnillä tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa. Se voisi kai johtua ihan vaan toimenpiteestäkin? Huomasin että jotkut on juoneet greippimehua apuna, onkohan siitä vielä tässäkin vaiheessa hyötyä alkion kiinnittymiseen?
Tervetuloa!
oliko minkä ikäinen alkio kyseessä?
Itse valmistun 3.pas siirtoon mikä on huomenna. Edelliset sekä tuore että pas siirto aiheutti paljonkin alavatsatuntemuksia ja uskon sen johtuvan lääkityksestä. Sen verran tuhtia tavaraa. Vuoto on normaalia, sekin riippuu vähän lääkärin taidoista pujotella kohtuun.

onhan netti täynnä eri ohjeita siitä mitä saa ja mitä ei saa syödä. Monesti myös ananas luokitellaan huonoksi paitsi sisus se puisin osa 😅 joten ihan normaali elämä on paras. Kuitenkin kiinnittäminen on alkion ja kohdun välinen operaatio niin se on luonnon hommia hoitaa maaliin. Lääkkeet ovat sitten asia erikseen.

pidetään peukut piinapäiville ja plussatuulia! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
Tervetuloa!
oliko minkä ikäinen alkio kyseessä?
Itse valmistun 3.pas siirtoon mikä on huomenna. Edelliset sekä tuore että pas siirto aiheutti paljonkin alavatsatuntemuksia ja uskon sen johtuvan lääkityksestä. Sen verran tuhtia tavaraa. Vuoto on normaalia, sekin riippuu vähän lääkärin taidoista pujotella kohtuun.

onhan netti täynnä eri ohjeita siitä mitä saa ja mitä ei saa syödä. Monesti myös ananas luokitellaan huonoksi paitsi sisus se puisin osa joten ihan normaali elämä on paras. Kuitenkin kiinnittäminen on alkion ja kohdun välinen operaatio niin se on luonnon hommia hoitaa maaliin. Lääkkeet ovat sitten asia erikseen.

pidetään peukut piinapäiville ja plussatuulia!
Voiko siis esim terolutit aiheuttaa mahakipuja? Eilen huoli heräsi et onko tullu jotai tulehusta tms punktion jälkeen ku alko alamahaa jomotella ja poltella sillai aaltoilevasti. Tottakai fiksuna tyttönä onnistuin lietsomaan itteni sellaseen kevyeen paniikkiin, että ne ei voi siirtääkkää tänää ettei alkio jouvu epösuotuisiin olosuhteisiin 😅
Mutta jos ne siirtää nii se on 5 päivänen ja mulla on varmaa toiveet liian korkeella ja petyn pahasti kahen viikon päästä 🙈😅
 
Voiko siis esim terolutit aiheuttaa mahakipuja? Eilen huoli heräsi et onko tullu jotai tulehusta tms punktion jälkeen ku alko alamahaa jomotella ja poltella sillai aaltoilevasti. Tottakai fiksuna tyttönä onnistuin lietsomaan itteni sellaseen kevyeen paniikkiin, että ne ei voi siirtääkkää tänää ettei alkio jouvu epösuotuisiin olosuhteisiin
Mutta jos ne siirtää nii se on 5 päivänen ja mulla on varmaa toiveet liian korkeella ja petyn pahasti kahen viikon päästä
Oman punktion jälkeen oma olokin oli tukala ja kolotti joka suhteessa. Kunhan ei ole kuumetta niin eiköhän nuo tuntemukset ole aika samanlaisia muiden asian läpikäyneiden kanssa. 😅 Jos epäilee niin aina kannattaa kysyä hoitajalta onko syytä huolestua. Plussatuulia myös sinne! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: hermoilija_
vierailija
Tervetuloa!
oliko minkä ikäinen alkio kyseessä?
Itse valmistun 3.pas siirtoon mikä on huomenna. Edelliset sekä tuore että pas siirto aiheutti paljonkin alavatsatuntemuksia ja uskon sen johtuvan lääkityksestä. Sen verran tuhtia tavaraa. Vuoto on normaalia, sekin riippuu vähän lääkärin taidoista pujotella kohtuun.

onhan netti täynnä eri ohjeita siitä mitä saa ja mitä ei saa syödä. Monesti myös ananas luokitellaan huonoksi paitsi sisus se puisin osa joten ihan normaali elämä on paras. Kuitenkin kiinnittäminen on alkion ja kohdun välinen operaatio niin se on luonnon hommia hoitaa maaliin. Lääkkeet ovat sitten asia erikseen.

pidetään peukut piinapäiville ja plussatuulia!

Kiitos paljon! Tämä rauhoitti mieltä 😊 5 päiväinen siirrettiin ja kaikki meni ihan hyvin. Lääkkeitä on ollut vähän käytössä, kun tehdään luonnolliseen kiertoon, mutta ehkä se itse toimenpide voi myös aiheuttaa tuntemuksia 🤔 Ei nyt kuitenkaan mitenkään kovasti onneksi satu. Tuo greippimehu asia täytyy vielä selvittää, mutta koitan sitten olla liikaa googlailematta ja elää niin normaalisti kun vain pystyn.
Tsemppiä paljon siirtoon ja piinailuun! 🍀🍀🍀
 
vierailija
Onko täällä kokemuksia cyclogestista? Ihmettelen tuota käyttöohjetta, kun siinä käsketään työntämään puikko ylös- ja taaksepäin. Tuntuu hankalalta. En ymmärrä miten sitä saa taaksepäin ja päädyin nyt vaan työntämään sen niin pitkälle kun yltyin.
 
Oman punktion jälkeen oma olokin oli tukala ja kolotti joka suhteessa. Kunhan ei ole kuumetta niin eiköhän nuo tuntemukset ole aika samanlaisia muiden asian läpikäyneiden kanssa. 😅 Jos epäilee niin aina kannattaa kysyä hoitajalta onko syytä huolestua. Plussatuulia myös sinne! ❤
Kiitos tsempeistä ❤ Valitettavasti ei päästykkään siirtoon, ei kuulemma mitään siirrettävää 😭
 
vierailija
Älkää juoko greippimehua, ilman että tarkistatte saako sitä juoda! Mm. Eräässä keltarauhashormonissa lukee ettei saa käyttää. Ja keltarauhashormonia muun muassa käytetään siirtojen ym jälkeen!

Yrittäessä jotkut käyttää greippimehua kun se voi vahvistaa ovulaatiolimaa.
En ainakaan löydä tietoa, eikä pakkausselosteessa lue etteikö saisi käyttää cyclogestin kanssa 🤔
 
Onko täällä kokemuksia cyclogestista? Ihmettelen tuota käyttöohjetta, kun siinä käsketään työntämään puikko ylös- ja taaksepäin. Tuntuu hankalalta. En ymmärrä miten sitä saa taaksepäin ja päädyin nyt vaan työntämään sen niin pitkälle kun yltyin.
Itse vaan työnnän sen niin pitkälle kuin pystyn. Riippuu lähinnä asennosta missä sitä yrittää laittaa 🤷🏼‍♀️


Kiitos tsempeistä Valitettavasti ei päästykkään siirtoon, ei kuulemma mitään siirrettävää
oon todella pahoillani 😒 kurjin uutinen mitä tuossa tilanteessa voi saada. Onko uutta yritystä mielessä?


Ehkei siinä sitten ole. Mut greippimehua joka tapauksessa ovulaation jälkeen on turha koska se lopetetaan muutenkin ovikseen
greippimehulla on lääkkeiden kanssa ristivaikutuksia, mutten tiedä onko juurikin keltarauhashormoniin mitään vaikutusta. Itse en nauti sitä. Mutta kuulemma punajuurimehu ja granaattiomenan mehu voivat olla parempia vaihtoehtoja. 🤔 ehkä..
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Itse vaan työnnän sen niin pitkälle kuin pystyn. Riippuu lähinnä asennosta missä sitä yrittää laittaa 🤷🏼‍♀️



oon todella pahoillani 😒 kurjin uutinen mitä tuossa tilanteessa voi saada. Onko uutta yritystä mielessä?



greippimehulla on lääkkeiden kanssa ristivaikutuksia, mutten tiedä onko juurikin keltarauhashormoniin mitään vaikutusta. Itse en nauti sitä. Mutta kuulemma punajuurimehu ja granaattiomenan mehu voivat olla parempia vaihtoehtoja. 🤔 ehkä..
Primolut valmisteessa (keltarauhashormoni) lukee:
"Muut lääkevalmisteet ja Primolut N
Eräät lääkkeet:

voivat vaikuttaa Primolut N ‑valmisteen määrään veressä
voivat heikentää Primolut N ‑valmisteen tehoa
voivat aiheuttaa odottamatonta verenvuotoa.
Näihin kuuluvat:

....

greippimehu.
 
Itse vaan työnnän sen niin pitkälle kuin pystyn. Riippuu lähinnä asennosta missä sitä yrittää laittaa



oon todella pahoillani kurjin uutinen mitä tuossa tilanteessa voi saada. Onko uutta yritystä mielessä?



greippimehulla on lääkkeiden kanssa ristivaikutuksia, mutten tiedä onko juurikin keltarauhashormoniin mitään vaikutusta. Itse en nauti sitä. Mutta kuulemma punajuurimehu ja granaattiomenan mehu voivat olla parempia vaihtoehtoja. ehkä..
Pitää soitella polille huomenna ja kysellä mitä suosittelevat. 4 munasolusta siis 3 oli hedelmöittynyt, mutta jokainen lähtenyt kehittymään epänormaalisti, mitä sitten tarkoittaakaan, ja lopettanu kehityksen lopulta. Toivo rapisee 😩
 
vierailija
Pitää soitella polille huomenna ja kysellä mitä suosittelevat. 4 munasolusta siis 3 oli hedelmöittynyt, mutta jokainen lähtenyt kehittymään epänormaalisti, mitä sitten tarkoittaakaan, ja lopettanu kehityksen lopulta. Toivo rapisee 😩
Pahoittelut! Tehtiinkö sulle siis icsi? Sermstroppia suosittelen miehelle (toki menee 3kk et solut uusiutuu) ja jotain vastaavaa sulle et olis paras mahdollinen munasolusaalis.
 
vierailija
Primolut valmisteessa (keltarauhashormoni) lukee:
"Muut lääkevalmisteet ja Primolut N
Eräät lääkkeet:

voivat vaikuttaa Primolut N ‑valmisteen määrään veressä
voivat heikentää Primolut N ‑valmisteen tehoa
voivat aiheuttaa odottamatonta verenvuotoa.
Näihin kuuluvat:

....

greippimehu.
Joo, huomasin kans että tossa oli maininti. Mutta tosiaan cyclossa ei ollut, mutta täytyypä lopettaa kaikenvaralta. Tulee nimittäin muutenkin juotua greippimehua ja syötyä greippejä.
 
Hei, tuun nyt kyselee tänne vaihteen vuoksi. Menkat alkoivat tänään, mitään niagaran putousten ei ole. Vuotoa tulee kuitenkin siteeseen ja vessassa käydessä paperiin jää jonkin verran verta. Jäänyt mieltä kaihertamaan kun on ollut mainintaan että ekaksi päiväksi lasketaan kunnon vuoto päivä. Huollettaa onko tämä sellainen? Joka kierrossa ei tule kuin niagarasta. Itse kuitenkin mielin tämän kp 1 ja huomenna olisi kp 2 ja aloittaisimme taas gonal-f pistokset annoskoolla 300. Jos tämä olisi jotenkin ei käypällinen päivä vuodon suhteen niin haittaako se pistoksissa?
 
Hei, tuun nyt kyselee tänne vaihteen vuoksi. Menkat alkoivat tänään, mitään niagaran putousten ei ole. Vuotoa tulee kuitenkin siteeseen ja vessassa käydessä paperiin jää jonkin verran verta. Jäänyt mieltä kaihertamaan kun on ollut mainintaan että ekaksi päiväksi lasketaan kunnon vuoto päivä. Huollettaa onko tämä sellainen? Joka kierrossa ei tule kuin niagarasta. Itse kuitenkin mielin tämän kp 1 ja huomenna olisi kp 2 ja aloittaisimme taas gonal-f pistokset annoskoolla 300. Jos tämä olisi jotenkin ei käypällinen päivä vuodon suhteen niin haittaako se pistoksissa?
Mulla ainakin oli paljon miedompi vuoto, kun tuli läpi cyclogestista ja se määritettiin kp1, siitä lähtien on tullut ovulaatio ajallaan jne. Mutta itse pidin taukoa siinä välissä, sillä kehoa oli rääkätty punktioon asti ja siitä nega tuoresiirrossa (verenvuoto ajallaan kp27). Se on mun mielestä vuotoa jos sen näkee kunnolla eikä kyse ole tipasta. Eri asia on jos kyse on ruskeasta tuhnusta. Mutta tää onkin mun-mielestä 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
Pahoittelut! Tehtiinkö sulle siis icsi? Sermstroppia suosittelen miehelle (toki menee 3kk et solut uusiutuu) ja jotain vastaavaa sulle et olis paras mahdollinen munasolusaalis.
IVF tehtiin. Luulen että vika on mun munasoluissa ja niitä ei oikein voi pelastaa jos kerran on pilalle menneet...
Soitin polille tänään ja naisihminen luurin toisessa päässä alkoi puhumaan jo lahjasoluhoidoista eikä meinannutkaan vastailla mun kysymyksiin. Oon jotenki hiukan järkyttynyt kun kukaan ei selitä mitä tapahtuu. 2 inssiä ja yks IVF mistä ei päästy ees siirtoon ja nyt jo puheeksi lahjasoluhoidot ilman mitää ennakkovarotusta. 😶
 
vierailija
IVF tehtiin. Luulen että vika on mun munasoluissa ja niitä ei oikein voi pelastaa jos kerran on pilalle menneet...
Soitin polille tänään ja naisihminen luurin toisessa päässä alkoi puhumaan jo lahjasoluhoidoista eikä meinannutkaan vastailla mun kysymyksiin. Oon jotenki hiukan järkyttynyt kun kukaan ei selitä mitä tapahtuu. 2 inssiä ja yks IVF mistä ei päästy ees siirtoon ja nyt jo puheeksi lahjasoluhoidot ilman mitää ennakkovarotusta.
Valitettavasti, jos ikää on (en nyt tiedä, mikä sinun ikäsi on), voi olla tilanne se, että vain hyvin harva munasoluista enää on kunnossa, eikä alkioita siksi saada. Mutta, meillä tilanne on se, että oman ikäni lisäksi kävi ilmi, että myös siittiöissä on vikaa ja nimenomaan sellaista vikaa, että ne hedelmöittävät kyllä, mutta alkiokehityshäiriintyy. Onko miehellesi siis tehty DNA-fragmentaatiotestiä? On toki valitettavasti todennäköisepää, että vika on munasoluissa, mutta tuolla testillä voi sulkea miehen osuuden helposti pois.
 
Meille ei oo vielä puhuttu lahjamunasoluista. Meille kyllä heti ensikäynnistä lähtien tuputettiin tanskalaisia siittiöitä, sillä meidän lapsettomuus johtuu miehestä. Mutta meillä kävi tuuri, että saatiin top luokan alkiot. Muttei sekään takaa vielä mitään. Nyt on 3.alkio menossa 8 soluisena sisällä ja ei voi tietää miten käy. 🤷🏼‍♀️

meillä mies söi Q10 kuurin extra vahvana joten saatiin ne tarvittavat siittiöt. Itse myös vedin kunnon kuurit eri vitamiineja ja aminohappoja. Meillä on molemmille ikää +40v joten tämä kierros on meidän ensimmäinen sekä viimeinen. Omilla sukusoluilla on tarkoitus ainoastaan toteuttaa tätä haavetta. Joten näillä mennään.
 
Valitettavasti, jos ikää on (en nyt tiedä, mikä sinun ikäsi on), voi olla tilanne se, että vain hyvin harva munasoluista enää on kunnossa, eikä alkioita siksi saada. Mutta, meillä tilanne on se, että oman ikäni lisäksi kävi ilmi, että myös siittiöissä on vikaa ja nimenomaan sellaista vikaa, että ne hedelmöittävät kyllä, mutta alkiokehityshäiriintyy. Onko miehellesi siis tehty DNA-fragmentaatiotestiä? On toki valitettavasti todennäköisepää, että vika on munasoluissa, mutta tuolla testillä voi sulkea miehen osuuden helposti pois.
Oon 26 ja iän puolesta siis kaiken luulis olevan ok. Ei oo miehelle tehty sellaista, hänellä ikää 39 ja entuudestaan kaksi lasta jotka tosin ovat jo isoja. Nuorempi 9v joten en osaa sanoa voiko vika hänessä olla. Mulla tosin ilmeisesti endometrioosi, kukaan ei tästäkään oo puhunu muutakuin epäilynä mutta huomasin että oli oma kantaan ilmestynyt iha diagnoosi.


Meille ei oo vielä puhuttu lahjamunasoluista. Meille kyllä heti ensikäynnistä lähtien tuputettiin tanskalaisia siittiöitä, sillä meidän lapsettomuus johtuu miehestä. Mutta meillä kävi tuuri, että saatiin top luokan alkiot. Muttei sekään takaa vielä mitään. Nyt on 3.alkio menossa 8 soluisena sisällä ja ei voi tietää miten käy.

meillä mies söi Q10 kuurin extra vahvana joten saatiin ne tarvittavat siittiöt. Itse myös vedin kunnon kuurit eri vitamiineja ja aminohappoja. Meillä on molemmille ikää +40v joten tämä kierros on meidän ensimmäinen sekä viimeinen. Omilla sukusoluilla on tarkoitus ainoastaan toteuttaa tätä haavetta. Joten näillä mennään.
Joo, teillä kuulostaa olevan kuiten kaikesta huolimatta hyvä tilanne 👍😊 Plussatuulia ❤

Tuosta eilisestä puhelusta mulle jäi jotenkin hyvin orpo olo enkä tiiä yhtää mitä tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaa. Oon miettiny niitä lahjasoluhoitoja mut jotenkin pelottaa ajatus siitä että se mahdollinen lapsi ei ois mulle mitään sukua 🥺
 
  • Surullinen
Reactions: NewYork

Yhteistyössä