Lapsi 1 v. Laittaisitko ulos nukkumaan tällä varustuksella (-21 astetta pakkasta)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
body
sukkahousut
collegehousut
villasukat
villahaalari
toppatumput
toppakengät
toppahaalari
toppapipo
ticketin untuvapussi
rattaiden aukon edessä harso pingotettuna

:ashamed:
 
"mie"
En laittaisi. Mutta noin kovilla pakkasilla olen tehnyt niin, että lapsi on nukkunut sisällä vaunuissa, avoimen ikkunan lähellä. Ja siis toki kunnon ulkovarustus päällä :) Mutta siis idea tuossa on se, että lapsi on tottunut nukkumaan vaunuissa, raikkaassa ilmassa ja kaupungin melussa, niin nukkuu paremmin noin, kuin että yrittäisin nukuttaa sänkyyn :)
 
pikavastaus
En laittais noissa varusteissa kun tulis kuuma. Meillä on 1v nukkunut nyt 1,5 tuntia pihalla (-17) ja päällä on
body
sukkikset
villapuku
fleecepuku
toppatöppöset
rukkaset
kypärämyssy
fleecehattu

ja koko komeus on Emman lämpöpussissa
ja tarkenee taatusti.
Mittaria olen pitänyt vaunuissa eikä lämpötila kuomun sisäpuolella ole vielä yli -10 asteeseen mennyt.
 
hr
en laittaisi ulos, mutta meidän viileään eteiseen vähemmällä varustuksella laitan näin kylmällä, tai sitten omaan sänkyynsä. Oletteko koskaan kuulleet että ne vaunut voi tuoda sisälle ja laittaa sisällä vaunuihin nukkumaan jos ei pysty nukkumaan omassa sängyssään..?!
 
"vieras"
Meillä oli -28, kun laitoin vauvan nukkumaan, sisälle. En todellakaan vie ulos, enkä veisi -21 pakkasessakaan.

Nukkuuko teidän vauvat yötkin pihalla? Moni kun sanoo ettei saa sisälle nukkumaan päiväunia, miten saatte sit yöunille. Tehkää hyvät ihmiset asialle jotain. Suomen säät kun on vaihtelevia, järjetön pakkanen tai kesällä hirveä helle.
 
Sanokaa mitä sanotte, mutta mielestäni -20 astetta on vielä ihan passeli pakkasmäärä 1veelle olla ulkona.
Iät ja ajat Suomessa on nukutettu lapsia ulkona, niin minäkin olen tehnyt kaikille kolmelle lapselle.
Kun on tarpeeksi päällä, eikä tuuli käy vaunuihin, eikä nyt anna mitään megapitkiä unia nukkua siellä, niin ei varmasti kyllä ole mitään haittaa vaikka pakkasilmaa siellä hengitteleekin.
 
en laittais
[QUOTE="vieras";22655954]Meillä oli -28, kun laitoin vauvan nukkumaan, sisälle. En todellakaan vie ulos, enkä veisi -21 pakkasessakaan.

Nukkuuko teidän vauvat yötkin pihalla? Moni kun sanoo ettei saa sisälle nukkumaan päiväunia, miten saatte sit yöunille. Tehkää hyvät ihmiset asialle jotain. Suomen säät kun on vaihtelevia, järjetön pakkanen tai kesällä hirveä helle.[/QUOTE]

asiaa!
 
A-H
Laittasin vielä jonkun taljan/huovan rattaisiin pohjalle ja ainakin 2, ellei kolmekin harsoa suuaukolle ja tietysti tuulisuoja/sadesuoja :) Kyllä varmasti tarkenee.
Viime talvena nukkui meidän vähän reilu puoli vuotias -26 pakkasella ulkona vähän vajaa 3 tuntia ja rattaissa hengitysilma oli -6 astetta unien jälkeen... Mulla oli digitaalinen mittari mittaamassa sitä hengitysilman lämpötilaa, niin ei kenenkään sitten tarvinnut kitistä :) Ulkona nukkuminen on vaan kiinni varusteista.
 

Yhteistyössä