Lapsi ei hyväksy ettei tänä vuonna joulua vietetä

  • Viestiketjun aloittaja "Kevättuuli"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut vasen käsi kipsissä vajaan 5 viikkoa. Siitä huolimatta olen tehnyt suolaasen piirakan, joulutorttuja, kuivakakun, hirvipaistin, useita ruokia, pasteijoita. Torstaina tehdään likan kanssa pipareita ja perjantaina aamulla teen suklaajuustokakun. Kipsin saan pois perjantaina iltapäivällä.

Ja olen mä kipsistä huolimatta ajanut pyörällä, tänään viimeksi. :xmas: Mutta jos asenne on tuo, niin en ihmettele, että kaikki on niin vaikiaa.

Muoks. ja nyt virkkaan likalle neuletakkia. :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="Kevättuuli";25262068]koska tämä käsikirurgi käy kunnallisen sairaalan puolella 2 kertaa kuukaudessa toisesta kaupungista. Oli vasta käynyt täällä kunnallisella ja olis pitäny odottaa 2 viikkoa mutta kipu oli ylivoimainen. Halusin nimenomaan tämän käsikirurgin operoivan. Myös tämä oli ratkaiseva syy[/QUOTE]

Et sitten saanut lähetetttä sairaalaan jossa leikkaa?
 
"vieras"
Mulla on ollut vasen käsi kipsissä vajaan 5 viikkoa. Siitä huolimatta olen tehnyt suolaasen piirakan, joulutorttuja, kuivakakun, hirvipaistin, useita ruokia, pasteijoita. Torstaina tehdään likan kanssa pipareita ja perjantaina aamulla teen suklaajuustokakun. Kipsin saan pois perjantaina iltapäivällä.

Ja olen mä kipsistä huolimatta ajanut pyörällä, tänään viimeksi. :xmas: Mutta jos asenne on tuo, niin en ihmettele, että kaikki on niin vaikiaa.

Muoks. ja nyt virkkaan likalle neuletakkia. :D
Miksi kätesi on kipsattu?
Itselläni oli oikea ranne murtunut eikä puhettakaan, että olisi kestänyt mitään nostelua.
 
[QUOTE="vieras";25268471]Miksi kätesi on kipsattu?
Itselläni oli oikea ranne murtunut eikä puhettakaan, että olisi kestänyt mitään nostelua.[/QUOTE]

Vasen ranne murtui yhdestä kohtaa. Olihan tuo aluksi kipiä eikä sillä tehny oikeen mitään, mutta onhan mulla toinen toimiva käsi. Nyt pystyy jotakin kevyitä juttuja nostamaan tuolla kipsatulla kädellä.

Eilen olin kaatamas pellille pannaritaikinaa ja siinä sitte välähti mieleen, että kuinkahan mä saan sen pellin uuniin... No kyllä se onnistui kun otin oikialla kädellä tukevan otteen pellistä ja vasemmalla en sitten nostanut niin paljoa.

Sori vain ap, mutta mä en ymmärrä miten yhden käden paketissa oleminen estää muka kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25268517:
provolta haiskahtaa.. eivätkö mummit & kummit muka osta lapselle yhtään lahjaa, ettekö pääse jouluaterialle esim. mummolaan?
Samaa mietin. Likka saa lahjoja mun ja isänsä lisäksi isovanhemmiltaan, kummeiltaan, mun isoisältä ja kummeilta. Ittellä ei ole varaa ostaa mitään kovin erikoosta, mutta lahjoja on kuitenkin ja niin oli synttäreilläkin jotka oli alkukuusta.

Ruoka meillä syödään mun isän luona kuten useampana vuonna aiemmin. Isä hommaa aina kinkun (paitti viime vuonna ku sisko voitti sellaasen) ja paistaa sen leivinuunissa. Mukavempi syödä isommalla porukalla.
 
"Kevättuuli"
Mulla on ollut vasen käsi kipsissä vajaan 5 viikkoa. Siitä huolimatta olen tehnyt suolaasen piirakan, joulutorttuja, kuivakakun, hirvipaistin, useita ruokia, pasteijoita. Torstaina tehdään likan kanssa pipareita ja perjantaina aamulla teen suklaajuustokakun. Kipsin saan pois perjantaina iltapäivällä.

Ja olen mä kipsistä huolimatta ajanut pyörällä, tänään viimeksi. :xmas: Mutta jos asenne on tuo, niin en ihmettele, että kaikki on niin vaikiaa.

Muoks. ja nyt virkkaan likalle neuletakkia. :D
sun kipsis ei ole taatusti ranteesta kainaloon saakka. Sulla ei ole kipuja. Sun kätes ei ole kahdesta kohtaa luudutus leikkausta saanut, sä saat sormia liikuttaa mä en, sulla toimii olkapää mulla ei. Olkapää repesi kahdesta kohtaa. Tuo toinen käsi eli tuo terveempi käsi odottaa leikkauskutsua. Siinä "vähän" pienempi vika. Että leivo leivo leivo piparit, siivoa, tee ruoka, tee sitä tee tätä. Joulu on ensi vuonnakin.. Eikä siihen loppujen lopuksi ole kuin vuosi enää..
 
"tuulia"
Snif nyyh ja kyynel - voi tätä uusavuttomuuden juhlaa. EI tule joulua JOLLEI pääse matkalle ja valmiiseen pöytää... OLISKOHAN korkea aika opettaa lapselle että joulu ei ole jotain kallista teemamatkailua ylihinnoiteltuihin matkahelvetteihin, vaan joulu on yhtä kuin sitä kotona yhdessä oloa. OSTA vaikka joku peli joka sopii lapsellesi ja pelaatte sitä, isä voi vaikka loikoilla sängyllä ja te istua siinä.

Ruokaa saa valmiina kaupasta - KATO 5v ei ymmärrä mitään sen päälle teitkö sinä itse ruuat vai ei. Osta valmiita pipareita, sokerikuorrute putkilo ja namuja ja anna lapsen koristella pari piparia...

Järki käteen ihminen. Sä olet kipeä, mutta asiat voi tehdä helpomminkin. Nyt ei ole kyse rahasta vaan ihan ällin käytöstä.
 
[QUOTE="tuulia";25268660]Snif nyyh ja kyynel - voi tätä uusavuttomuuden juhlaa. EI tule joulua JOLLEI pääse matkalle ja valmiiseen pöytää... OLISKOHAN korkea aika opettaa lapselle että joulu ei ole jotain kallista teemamatkailua ylihinnoiteltuihin matkahelvetteihin, vaan joulu on yhtä kuin sitä kotona yhdessä oloa. OSTA vaikka joku peli joka sopii lapsellesi ja pelaatte sitä, isä voi vaikka loikoilla sängyllä ja te istua siinä.

Ruokaa saa valmiina kaupasta - KATO 5v ei ymmärrä mitään sen päälle teitkö sinä itse ruuat vai ei. Osta valmiita pipareita, sokerikuorrute putkilo ja namuja ja anna lapsen koristella pari piparia...

Järki käteen ihminen. Sä olet kipeä, mutta asiat voi tehdä helpomminkin. Nyt ei ole kyse rahasta vaan ihan ällin käytöstä.[/QUOTE]
Mäkin aloin pohtimaan, että miksiköhän ap:n nyt pitäisi laittaa ruuat alusta asti itse, leipoa, jne, jos aikaisemmat joulut on vietetty matkalla & valmiissa pöydässä.
 
haloo
[QUOTE="Kevättuuli";25268610]sun kipsis ei ole taatusti ranteesta kainaloon saakka. Sulla ei ole kipuja. Sun kätes ei ole kahdesta kohtaa luudutus leikkausta saanut, sä saat sormia liikuttaa mä en, sulla toimii olkapää mulla ei. Olkapää repesi kahdesta kohtaa. Tuo toinen käsi eli tuo terveempi käsi odottaa leikkauskutsua. Siinä "vähän" pienempi vika. Että leivo leivo leivo piparit, siivoa, tee ruoka, tee sitä tee tätä. Joulu on ensi vuonnakin.. Eikä siihen loppujen lopuksi ole kuin vuosi enää..[/QUOTE]

Laita lapsi mummun luo jouluksi ja märehtikää kilpaa miehen kanssa elämänne kurjuutta kotona. ei lapsen tartte tollasen itsesäälin keskellä joulu viettää.

Ja antakaa lapselle paras minkä voitte - opetelkaa olemaan aikuisia. Kipu ei ole kiva, mutta sulla on taatusti lääkeet siihen. Ja olet aikuinen ja tiedät myös sen että kipu loppuu joskus.
 
just joo
[QUOTE="Kevättuuli";25268610]sun kipsis ei ole taatusti ranteesta kainaloon saakka. Sulla ei ole kipuja. Sun kätes ei ole kahdesta kohtaa luudutus leikkausta saanut, sä saat sormia liikuttaa mä en, sulla toimii olkapää mulla ei. Olkapää repesi kahdesta kohtaa. Tuo toinen käsi eli tuo terveempi käsi odottaa leikkauskutsua. Siinä "vähän" pienempi vika. Että leivo leivo leivo piparit, siivoa, tee ruoka, tee sitä tee tätä. Joulu on ensi vuonnakin.. Eikä siihen loppujen lopuksi ole kuin vuosi enää..[/QUOTE]

Jos sulla olisi oikeasti ollut kiirreellistä leikkausta vaativa vamma niin jos omassa sairaalassa ei ole siihen kykeneviä kirurgeja niin sinut siirretään toiseen sairaalaan. Ei tarvitse yksityiselle mennä.

Näin minulle teehtiin kun omassa sairaanhoitopiirissä ei ollut tarpeeksi ammattitaitoista käsikirurgia niin minut hoidettiin yliopistollisessa sairaalassa eri sairaanhoitopiirissä!
 
Blue
Matkakin oli jo maksettu, ennakkoonhan ne kaikki täytyy tähän vuoden aikaan maksaa. Ja koska teillä oli lääkärintodistukset sen perumiseksi niin saatte rahanne takaisin. Ne lienee jo palautettu. Se on iso summa tuollaisesta matkasta, ja sillä tekee jo isosti joulua vaikka kaiken valmiina ostamalla.
 
"tuu"
Jos ihmisellä on leikkauksen jälkeen hb90 ja tulehdusarvot 250 - ei hän pääse kotiin. Ja jos tuollaiset mittauksessa huomataan kutsuu osasto että saadaan suonensisään antibiootit... Eli ap:lla on pakko olla kotilabra jossa mittaa arvoja, hän ei syö antibiootteja joita hänelle on määrätty tms...

Että aika turha provo - t
 
Ystävät apuun? Kyllä minä mielelläni ystävää auttaisin tuossa tilanteessa ja ystäväni minua. Männä viikolla kävin tekemässä joulusiivouksen ystäväni mummon luona ja tällä viikolla leivon täytekakun jouluksi toiseen kotiin ja silti ehdin kaikki omatkin hommat.
 
"Riku"
Joulun saa ostettua kaupasta, ihan yksinkertaisesti.

Ei tarvitse vaivata kipeää kroppaa mitenkään muutoin, kuin raahautua itse kauppaan tai nakata rahat toisen kouraan ja kirjoittaa kauppalappu mukaan.

Simppeli homma. Jos vaan halua ja tahtoa on. Onko?
 
pyysi
Ap on vaan heittäytynyt avuttomaksi. Liekkö äiti passannut siihen saakka jouluisin kun on vaan kyennyt ja sen jälkeen on alettu matkailla ja vietää joulut valmiissa pöydässä.

Nyt kun pitäs 2 tikkua panna ristiin itse niin alkaa nurina - eivoi, eipysty,eikykene. Juu, kipua en epäile - mutta h**vetti, pakkohan sun on muutenkin kaupassa käydä? Mikset sit ostas ruokia sieltä ja pakettia samalla? Vai elättekö pizza-taksin turvin?
 
"Kevättuuli"
Sulle ei vissiin kukaan oo sanonut että noilla tulehdusarvoilla (sanoit 250) sun pitäisi olla sairaalassa suonensisäisellä antibioottikuurilla..?
sulle ei kukaan ole vissii sanonut että isojen leikkausten jälkeen tulehdus arvot nousevat kun kudoksiin kajotaan. Miehellä oli yli 300 eikä missään tiputuksessa ollu. Kotona makoilee. Joo. Ja Mulla on lääkkeet. Tänään ottivat tulehdusarvot puoli 4 ja oli laskenut 180. Teille tämä meidän joulu näyttää olevan suurempi ongelma. Joo ja mulla on kipulääkkeet. Saan myös lääkettä suoraan kipupumpun kautta säännöllisin väliajoin. Tarvittaessa voin painaa lisäannoksen. Tarvittaessa voin saada puudukepiikin. Mutta kyllä minä tällaisen pikku kivun kestän. Hyvää joulua kaikille, nyt painun nukkumaan.
 
Blue
[QUOTE="Kevättuuli";25268819]sulle ei kukaan ole vissii sanonut että isojen leikkausten jälkeen tulehdus arvot nousevat kun kudoksiin kajotaan. Miehellä oli yli 300 eikä missään tiputuksessa ollu. Kotona makoilee. Joo. Ja Mulla on lääkkeet. Tänään ottivat tulehdusarvot puoli 4 ja oli laskenut 180. Teille tämä meidän joulu näyttää olevan suurempi ongelma. Joo ja mulla on kipulääkkeet. Saan myös lääkettä suoraan kipupumpun kautta säännöllisin väliajoin. Tarvittaessa voin painaa lisäannoksen. Tarvittaessa voin saada puudukepiikin. Mutta kyllä minä tällaisen pikku kivun kestän. Hyvää joulua kaikille, nyt painun nukkumaan.[/QUOTE]

Menepä vain koska tämä provo on todella mauton.
 

Yhteistyössä