Lapsi ei saa nukuttua kun yskii niin,mikä avuksi?

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt äiti"
Siinä kysymys. Sängynpääty on koholla,on lääkitty,huoneessa ei ole liian kuuma.. Lapsella oli yöllä lämpöä/kuumetta ja nyt kun se lääkkeen myötä laskee,on tietysti hiki mikä pahentaa yskää entisestään.. kaikki vinkit kelpaa.
 
"vvieras"
No lämmin hunajavesi ja kuulemma viina auttaa. Lämpimät juomat. Lääke on hyödytön. Meillä lapsella ollut samaa ongelmaa ja nuo helpottaa muttei tietysti poista. Itse olin myös samassa taudissa ja kurkkuakin kutitti niin että oli pakko nukkua kurkkupastilli suussa. Lapselle ei voi oikein sitä antaa.
 
"..."
Raaka sipuli etenkin syötynä auttaa, mutta pienemmälle kannattaa kokeilla laittaa pään viereen halkaistuna. Se tumma tiikeribalsami (mitä ei taida enää suomesta saada) rintakehään laitettuna auttaa tosi tehokkaasti, mä sain yhden putelin amerikantuliaisena...
 
"Wieras"
Silppua paljon sipulia lautaselle ja laita sängyn viereen. Ripusta märkiä pyyhkeitä huoneeseen, niin ilma on kosteampaa siellä ja on helpompi hengittää. Sänkyyn patjan alle tyyny, että pääty on koholla. Juota lastasi pitkin päivää että lima muuttuu juoksevammaksi.
 
"hmm"
itse tykkään kipeänä nukkua kostea pyyhe kasvoilla, kaulalla tai rintakehällä. hengitysilma on kosteampaa ja olon mukaan lämmin tai viileä pyyhe helpottaa oloa muutenkin. lisäksi kai saan tuosta myös lohtua koska tapa on ollut ihan pienestä pitäen, kun äiti toi kuumeessa kylmän pyyhkeen otsalle tai vatsakivuissa mahan päälle :) toivottavasti ensi yö menee teillä paremmin.
 

Yhteistyössä