Lapsi nuhassa - ei kuumetta, hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti

No, meillä mietittiin aamulla samaa, lapsi niiskutti jonkin verran ja vähän myös yski. Kuitenkin vallan pirteä ja hyvinvoivan oloinen, eikä kuumetta. Meni hoitoon tänään, mutta mies sanoi hoitajille aamulla, että soittavat heti jos tuntuu että väsähtää helposti tms. Ei ole soittoa kuulunut. Huomenna varmaan jää kotiin, jos yhtään mennyt pahemmaksi, vaikkei kuumetta oliskaan jotta saa lepäillä rauhassa. Meidän kun pitäisi torstaina lähteä lomalle, niin nyt ei olis hyvä aika (jos sellaista koskaan on) sairastua pahemmin...
 
Ei se tuosta yleisvoinnista aina ole kiini. Meillä menee muksut kuumeisinakin pisin seiniä. Väsyvät vain nopeammin.
Meiän pph:lle saa viedä nuhaisen normaalioloissa. On ollut aikoja, jolloin ei viety nuhaistakaan. Syy oli täysin järkeenkäypä, mutta ei lie mun asiani sitä tässä kertoa.
 
hipsu
Mulla vähän sama ongelma ja täytyy myöntää että oma harkintakyky on hakusessa. Eilen illalla nosti 38,7 kuumeen, tänään kuumeeton. Kova nuha ja yskä. Eli mietin miten huomisen kanssa tekis... Toki jos illaksi taas nostaa kuumeen on se selvä homma, mutta entä jos kuumetta ei enää tule.
 
Meillä ohjeistuksena on, että kuumeettomana, mutta flunssaisena lapsen tulee olla hoidossa sellaisessa kunnossa ettei haittaa hoitopaikan päivärytmiä. Eli lapsi on sellaisessa kunnossa, että pystyy ulkoilemaan.
 
vieras
ei nuhan takia pois olla tarhasta eikä koulusta ja kuka sitä hoitaa kotona. Vai ootko pienen nuhan takia pois töistä... Meillä ei ainakaan kovin hyvällä katsottais jos sanoisin et lapsi nuhassa niin oon kotona sen kans...
 
pph
Älkää tuoko liian sairaina kuitenkaan! Ei ole kivaa, jos hoitajan aika menee täysin yhden sairaan kanssa. Vaikka ei ole kuumettakaan niin ei ole mukavaa, jos räkä valuu pitkin naamaa koko ajan ja lapsi yskii niin, ettei nukutuksi saa (eikä muutkaan sitten). Pikkunuha ei haittaa, mutta kunnon valuva nenä kera kovan yskän on yhdistelmä, jolloin kannattaa kyllä jäädä kotiin....
 

Yhteistyössä