Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Inhottavaa näin lämpimällä
[QUOTE="huolestunut äiti";30158286]Meillä myös tyttö oli tänään kuumeessa ja kurkku kipee.[/QUOTE]

Samaa meillä. Kurkkukivun jälkeen nuha ja yskä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä vit..;30158218:
No coca cola ehkä vielä on jotenkin ok, mutta en kyllä näe mitään järkeä antaa kahvia. Niinkuin sanottu, kahvin antaminen pahentaa kehon kuivumista ja nestehukkaa. Kyllä haluaisin nähdä kasvoista kasvoihin sen lääkärin, joka kehottaa juottamaan kuumeiselle lapselle KAHVIA! Kokeile itse seuraavan kerran, kun olet 39 asteen kuumeessa, paastoa ensin päivä tai kaksi juomatta mitään, ja katso sitten millainen olo tulee kun juot kupin kahvia? Oli maitoa tai ei, kyllä se kofeiini silti vaikuttaa.

Ja on se kyllä ihme, jos ei saa juotettua lapselle mitään. Jos ei yhdellä tai toisella kertaa onnistu, niin itse juottaisin 10 minuutin välein pikkuhuikan. Jos on ollut 2 päivää korkeessa kuumeessa, eikä suostu juomaan, niin meidän perheessä vietäis kyllä jo tiputukseen.
Mutta tehkää te kaikkitietäväiset mitä haluatte, juottakaa vaikka seuraavan kerran kuumeiselle lapselle kaljaa, jos kerran on ihan sama mitä nestettä sieltä kurkusta menee alas.
Hienoa, että teillä on noin erityiset palvelut, kaikilla ei ole :(
 
"huolestunut äiti"
Nyt näyttää lapsen suhteen paljon paremmalta. Kuumetta tänä aamuna enään 38,3 ja lapsi huomattavasti pirteämpi vaikkakin haluaa edelleen enimmäkseen levätä.

Tänään aamusta halusi heti vettä ja söi muroja. Kyllä tämä varmaan tästä

Uuden lääärikäynni jätän tältä päivältä toistaiseksi pois ja seurailen tilannetta
 
"huh"
[QUOTE="huolestunut äiti";30159096]Nyt näyttää lapsen suhteen paljon paremmalta. Kuumetta tänä aamuna enään 38,3 ja lapsi huomattavasti pirteämpi vaikkakin haluaa edelleen enimmäkseen levätä.

Tänään aamusta halusi heti vettä ja söi muroja. Kyllä tämä varmaan tästä

Uuden lääärikäynni jätän tältä päivältä toistaiseksi pois ja seurailen tilannetta[/QUOTE]

Voisit tietysti keittää sen veden...?
Muroja en antaisi ikinä sairaalle enkä kolajuomiakaan.

Katsos googlaapa glysiini ja karppaus...
 
"huolestunut äiti"
[QUOTE="huh";30159495]Voisit tietysti keittää sen veden...?
Muroja en antaisi ikinä sairaalle enkä kolajuomiakaan.

Katsos googlaapa glysiini ja karppaus...[/QUOTE

Asia oK :D huh
 
ei PEPSIÄ lapsille
[QUOTE="huolestunut äiti";30159647][QUOTE="huh";30159495]Voisit tietysti keittää sen veden...?
Muroja en antaisi ikinä sairaalle enkä kolajuomiakaan.

Katsos googlaapa glysiini ja karppaus...[/QUOTE

Asia oK :D huh[/QUOTE]

No enpäs löytänytkään googlaamalla toista kertaa sitä samaa:-D

Mutta mulle on tullut ihan kamalat myrkytysoireet yhdestä rasvasta, millä voitelin jalkoja. Onneksi huomasin - tosin vähän vahingossa ja sattumalta - et siinä oli glysiiniä. Mut karppaussivulta löysin äsken, että sitä samaa on Pepsissä:-(

En juo ikinä Pepsiä, joten enhän voinut tuota tietää. Aika moni, joka niitä juo, ei voi kovin hyvin...
Arominvahventeiden muistilista sein

---ei mun elimistö siedä noita muitakaan aineita, mut nehän lukee tuoteselosteessa ja on helppo karttaa:)
 
"outoa"
Meidän lapsi on altis kuumekouristuksille ja viimeksi ei meinannut lämpö pysyä pronaxen- panadol yhdistelmällä poissa. Lääkäri ystävä antoi hyvän vinkin. Korvata pronaxen buranalla. Panadolia ja buranaa saa antaa 3x /vrk eli 6h välein. Ei annettu siis yhtäaikaa vaan vuorotellen 3h välein.

Ap tuo toki voisi olla hankalempi siinä mielessä jos ei pysty paljoa kerralla ottamaan. Mut ehkä terkan vinkkaamat tabletit? Paljon tsemppiä ja toivotaan että siellä olo pienellä kohenee. :)
Vuorakausi kestää kylläkin 24 tuntia, eli 8 tunnin välein voi antaa lääkkeen...
 
[QUOTE="outoa";30160033]Vuorakausi kestää kylläkin 24 tuntia, eli 8 tunnin välein voi antaa lääkkeen...[/QUOTE]

Hyvä kun puutuit tuohon. :) Olin jo unohtanut että ystäväni sanoi, että kuumeen poispitämiseksi (jos siis ei meinaa pysyä poissa ja on kuumekouristuksen riski) kannattaa jakaa max vrk annos 4 kertaan. Tuolloin 3h välein. :)
Tämä ystävä työskentelee lääkärinä keskisuuren sairaalan päivystyksessä.

Pääpointtini oli kuitenkin se, että molempia lääkkeitä ei kannata antaa yhtäaikaa vaan vuorotellen.
 
terveisiä sinne
[QUOTE="huolestunut äiti";30158110]Kuule mä nimenomaan soitin siihen ilmaiseen numeroon sairaanhoitjalle ja hän antoi ohjeeksi antaa sitä colaa. Joten sinä olet sitten varmasti tässkin enemmän oikeassa.
Olisiko sinusta parempi,että lapsi ei olisi saanut mitää nestettä?

Aikaisemmin sanottiin,että lapselle pitää kantaa kaikkea herkkua mistä vaan tykkää,että saa menemään juomaa ja syömistä.[/QUOTE]

On kyllä vaarallista, jos sairaanhoitaja sellaista väittää. Ennestään sairas lapsi saattaa saada migreenin siitä colasta, jos se on Pepsiä!

Pepsi NEXT | hartwall.fi

Katsokaa iloksenne tänään Teemalta 20.35 Ruokaratsia ;-)
 
"Lissu"
Hienoa että lapsi on paranemaan päin :) mulle tuli mieleen angiina noista oireista. Ihan samalla tavalla on meidän poika oireillut angiinassa, siihen kuuluu lapsilla myös nuo vatsaoireet. Antibiootillahan se hoituu joten näyttäisi siltä että kuuri on alkanut purra. :) Käytä herkästi tyttösi nielutestissä jos alkaa oireilla, tiedät sitten mistä on kyse molempien kohdalla.

Ja hyvä ap että olet antanut lapselle juuri sitä mikä maistuu, ihan oikein toimit. :) Onko todella olemassa noin fanaattisia ihmisiä että alkavat lässyttää lisäaineista ja kofeiinista kun nestevajauksesta kärsivä sairas lapsi pyytää Colaa, huh. Kyllä sitä silloin annetaan juuri sitä mitä alas menee, ei lasi Colaa ole vielä ketään hautaan vienyt. Samoin tuo kahvi, eihän pikkulapsi mitään mustaa kahvia vedä... pieni tippa kahvia ja reilusti maitoa on ihan ok ratkaisu tuossa tilanteessa. :)
 
Tiedoksi kaikille
Edelliselle, ja muillekin: Kofeiini aiheuttaa helposti riippuvuutta, haluatko tieten tahtoen koukuttaa lapsesi kofeiiniin? Jos 3-vuotias juo kahvia ja kokista, niin varmasti sitten isompana on jo koukussa energiajuomiin jne. Seuraavana tulee tupakka jne.
 
"Lissu"
Edelliselle, ja muillekin: Kofeiini aiheuttaa helposti riippuvuutta, haluatko tieten tahtoen koukuttaa lapsesi kofeiiniin? Jos 3-vuotias juo kahvia ja kokista, niin varmasti sitten isompana on jo koukussa energiajuomiin jne. Seuraavana tulee tupakka jne.
Joo, ehkä jos se kolmevuotias juo kokista/kahvia säännöllisesti. Jos juo lasillisen kipeänä ollessaan, niin se on täysin yhdentekevää loppuelämän kannalta. Tietysti ap olisi voinut jättää kokiksen antamatta, antaa lapsen kuivua ja ehkä hankkia munuaisvaurio tms. mutta kumpi nyt sitten mielestäsi on parempi. Pahoin pelkään että ei ainakaan se munuaisvaurio.

Mä kuuluin niihin onnellisiin 70-luvun lapsiin joille annettiin mehua tuttipullosta 2 kk iästä, kokista ja kahvia jo reilusti ennen kouluikää ihan säännöllisesti. En ole ikinä polttanut tupakkaa tai ollut koukussa ylipäänsä mihinkään. Juon mä aamukahvin edelleenkin mutta siihen se sitten jääkin. Joten ei se elämä välttämättä ihan pilalla ole vaikka altistuisikin joskus kofeiinille...
 
  • Tykkää
Reactions: lumikideke
"Jenis"
Edelliselle, ja muillekin: Kofeiini aiheuttaa helposti riippuvuutta, haluatko tieten tahtoen koukuttaa lapsesi kofeiiniin? Jos 3-vuotias juo kahvia ja kokista, niin varmasti sitten isompana on jo koukussa energiajuomiin jne. Seuraavana tulee tupakka jne.
Eli jokaisesta kahvia kuumeessa maistaneesta tulee tupakoitsija - porttiteorian mukaan seuraavaksi sitten varmaan väkevät alkoholijuomat, hasis ja kokaiini? Salli mun nauraa :D
 

Yhteistyössä