Lapsiperheet, paljonko käytätte rahaa maksimissaan lastenne joululahjoihin?

  • Viestiketjun aloittaja millaisella budjetilla
  • Ensimmäinen viesti
"kahden äiti"
ekat vuodet noin 20 euroa (alle 3v).
leikki-ikä noin 100 euroa (3-6v).
Alakoululaiset: menee ehkä 300-400/lapsi. Harrastukeen varustetta ja vaatetta joten kyllähän se maksaa.

2 lasta.
 
"huh"
[QUOTE="Annie";22657172]Meillä tyttö 4v.Itse käytin hänen lahjoihin 600e,mies 200e.Lisäksi menee tietenkin muiden sukulaisten lahjoihin ja kummilasten lahjoihin. Meidän tyttö saa lisäksi kummeilta ja isovanhemilta lahjoja.Ensi vuonna käytän huomattavasti vähemmän,ainakin yritän! Menee vähän överiksi tuo ostelu :D Jos olisi useampi lapsi,varmaan 200-300e/naama.Jos pyrkisi tuohon summaan ensi vuonna :D Mutta aika paljon tuli ostettua vaatetta ym.muuta tarvittavaa.[/QUOTE]

okei... eli 4v saa teiltä vanhemmilta melkein tonnilla... toivottavasti annatte myös avustuskeräyksin. Pahalta tuntuu että arvotetaan omaa lasta/itseä näin paljon
 
"Mammax3"
Meillä lapset 11v, 9v ja kohta 3v. Nuorimman lahjoihin menee meiltä n.100 kahdelle vanhemmalle n.200 per nuppi. Saattaa mennä enemmänkin, mutta yritetään pitää joku hintaraja kuiteskin. Lisäksi lahjoja tulee kummeilta, mummuilta/papalta, täteiltä ja sediltä :D Meidän ostamat on sellaisia mitä lapset tosissaan toivovat ja muut saavat ostaa mitä itse haluavat.
 
esikoisen luistimet 29.9
kuopukselle iso rekka 22,90
afrikantähti 14,90 yheinen
choco peli 14,90 yhteinen
esikoiselle kello 19.90
kuopukselle kelle 19.90

suojelusenkeli riipukset ostan viellä niin sitte riittää. niihin menee ketjun kans n 30e
 
"kahden äiti"
[QUOTE="kahden äiti";22659053]ekat vuodet noin 20 euroa (alle 3v).
leikki-ikä noin 100 euroa (3-6v).
Alakoululaiset: menee ehkä 300-400/lapsi. Harrastukeen varustetta ja vaatetta joten kyllähän se maksaa.

2 lasta.[/QUOTE]

samassa suhteessa mennyt lapsiin rahaa muutenkin. alle 3v ei mitään, leikki-ikäisenä muutama kymppi kk, ja nyt kouluikäisenä satasia kk/lapsi.

toivottavasti kustannukset eivät nouse enää koska muute loppuu rahat...
 
Itse käytämme 2v 10kk tytön lahjoihin rahaa noin 25 euroa. Sillä rahalla sai muumi dvd:n ja käytetyt nukenvaunut. Tyttö saa isovanhemmiltaan ja tädeiltään melkoisen kasan taas lahjoja.
Jouduin hillitsemään omaa ostohaluani, koska se kaikki tavaramäärä mitä jo ihan pieni lapsi saa ensimmäisinä elivuosinaan on mun mielestä ihan järjetön.
Ja käytettynä löytämistäni nukenvaunuista olin ekstraonnellinen, kaiken ei tarvitse olla uutta.
Se kaikki uusi krääsä lasten leluosastoilla saa mut voimaan pahoin.
 
"näin meillä"
Koko mun nettopalkka (osa-aikatyö tosin) ja veron palautusket. Vähä lähti lasten vaatekaupoissa mopo käsistä :) Ollaan sitä mieltä että lapsille vain paras on riitävän hyvää.
 

Yhteistyössä